Wietlucht

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lola31, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola31

Lola31 Lid

28 jan 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Maandag was ik op een feestje waar iemand blowde. Diegene deed het wel buiten maar deur stond open en diegene stond zeg maar net op het randje van buiten naar binnen. Geen hele rookwolken in het huis maar de lucht rook je wel heel sterk binnen. Ik voelde mij hier heel vervelend bij. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen qua eten, geen alcohol, niet roken enz en dan zit ik in iemand anders zijn wietlucht. Ben nu 17 weken zwanger en alles gaat tot nu toe goed. Kan het alleen nu niet loslaten dat ik iets heb gedaan wat schadelijk is. Iedereen zegt dat ik me niet moet druk maken maar dat doe ik toch. Wil gewoon het beste voor mijn kindje en niets schadelijks doen. Tegelijkertijd kan je niet alles voorkomen (je kan in Amsterdam ook in de wietlucht lopen / zitten of überhaupt op een terras in de rook). Ook straks zal ik mijn kindje niet voor alles kunnen beschermen.

Wat vinden jullie hiervan? Kan het schadelijk zijn geweest? En hebben jullie tips voor mij zodat ik hierover niet zo in de stress zit? Heb er een nacht niet van geslapen.

Groetjes en alvast bedankt.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.395
    5.302
    113
    De lucht van de tabak is volgens mij schadelijker dan de wiet. Ik weet dat bij hyperemesis gravidarum (overmatig braken) er vrouwen zijn die namelijk baat hebben bij wiet (zonder tabak uiteraard) en dat er nog geen schadelijke gevolgen gevonden zijn (hoe uitgebreid de onderzoeken zijn, weet ik niet precies).
    Zelf vind ik het ook vervelend als ik in de rook van anderen zit, maar denk niet dat dat veel kwaad kan als het niet dagelijks is.

3. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    De stress die je er nu van hebt is volgens mij schadelijker dan dat je even in een beetje wietlucht hebt gestaan. Geeft echt helemaal niks. Heel goed dat je er zo alert op bent, maar echt, geen zorgen!

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Je baby zal echt geen schade hebben ondervonden van iemand die buiten stond te blowen.

Maakte je je voor zwangerschap al snel zorgen, piekerde je veel? Of is het pas sinds de zwangerschap? Ik zou het bij je verloskundige melden. Veel vrouwen hebben wel wat spanning of alles goed gaat, maar dat gevoel moet niet gaan overheersen. Het kan helpen om hierover te praten met je verloskundige.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je baby zal er echt geen schade van oplopen hoor...

Als je je om dit soort dingen allemaal druk gaat maken kan je beter binnen blijven en nooit meer naar buiten gaan, want daar kom je ook van alles tegen... en de lucht die inademt ook nou ook niet echt gezuiverd ofzo

6. Lola31

Lola31 Lid

28 jan 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor de reacties. Ik ben altijd al wel een piekeraar en perfectionist, maar dat is nu tijdens de zwangerschap wel uitvergroot. Ik wil gewoon niets doen wat fout of schadelijk kan zijn. Ik moet vertrouwen dat het kindje het goed doet en ik ga mijn zorgen loslaten.

Deel Deze Pagina