Ik ben nu zwanger van mn tweede kindje. Over lees je nu dat ze adviseren om extra vitamine D te slikken. Kan ik gewoon de vitamine D van mijn zoontje pakken? Want voor hem zijn we overgestapt op multivitamines. Zijn die van davitamon
Je kunt het beste een multivitame speciaal voor zwangeren nemen, daar zit alles in wat je nodig hebt in de juiste hoeveelheid. Waaronder vitamine D.
Je kunt ook gewoon die van je zoontje pakken. Overdoseren gebeurt niet zo snel en de meeste mensen hebben van zichzelf toch al een tekort.
Etos of kruidvat heeft ook voor een paar euro wel een potje vitamine D (kleine pilletjes ter grootte van "de pil") te koop voor volwassenen.. Ik zou niet zomaar die van je kind nemen (ivm met de hoeveelheid mg werkende stof). Ik gebruik zelf van de kruidvat foliumzuur en Etos vit.D. De vitaminen zijn me toen aangeraden omdat ik destijds in de winter zwanger was en dan is er minder zon. Dus vaak lekker met je neus naar buiten helpt ook!
ok dan kijk ik eens bij de etos of kruidvat. ik kom idd heel vaak buiten, maar omdat je nu overal leest dat het zo goed is.. ga ik toch twijfelen of ik genoeg binnen krijg!
Tja alleen vitamine d kan je nemen maar is beter multivitamines te nemen want nee niet alleen aan d vitamine heeft zwangere of mens te kort ook foluimzuur en omega etc. Is groot maar ga je niet dood van als met water inneemt. Ik zou zelf alles over hebben voor gezonde sterke kindje en niet zuren
Extra vitamine D en Omega 3 (visolie) zijn verstandig, eigenlijk naast een goede multi. Ik slikte de prenatal vitamins van Solgar (nu nog, zijn ook voor tijdens BV) en daarnaast visolie en vitD van orthica.
Davitamon zijn synthetische vitaminen.. Wil je er echt profijt van hebben kun je beter kiezen voor een beter merk.. Ik heb voor ons vit d3 druppels van bonusan.. Ik neem het zelf ook en niet alleen tijdens de zwangerschap.. Alleen niet met mooi weer als ik veel buiten ben.. Mn zoon krijgt multi van animal parade of orthica.
Ik gebruik vitamines van Solgar. In december heb ik op diverse vitamines en dergelijkr laten prikken, omdat ik al een tijdje niet meer dagelijks die pillen innam. Maar alles was voldoende, tegen ruim voldoende aan en foliumzuur zat zelfs in ruim voldoende.
Ik snap wat je bedoeld, ik kan ook echt geen pillen slikken. Ik gebruik alleen extra vitamine D erbij en dat was volgens de vk prima! Dat was wel het minimum wat je moet nemen. In het begin foliumzuur en daarna vitamine D.
Dan kan je inderdaad het beste van die vitamine D druppeltjes nemen. Ik had eerst ook een tekort en heb ook die van mijn zoon genomen, werkt prima!
ik slik ook foliumzuur hoor (al 1,5 jaar...) Ik zal het er ook eens met mn vk over hebben. Ik had van de week ff gekekn bij de kruidvat en etos en daar zag ik geen losse vitamine d pillen... waren ook kleine winkeltjes
Davitamon heeft hele kleine zuigtabletjes vitamine D. Die zijn prima te doen. Ik krijg die grote multi vitamines ook niet weg!
Kijk eens naar vitamine D van Bonusan. Twee druppeltjes per dag. Is vitamine D opgelost in olijfolie. En verder niks. Ideaal!