WiFi huren in het buitenland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Molensteen, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wie is hier mee bekend?
    Heb mifi gevonden, maar die hebben te hoge prijs met te weinig mb

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik weet niet waar je heen gaat en of een mobiele internetbundel gewoon een optie is?
    Wij hadden vroeger een "droam" mee, Droam | Grenzeloos, goedkoop, online. ik heb het nooit zelf geregeld maar het was iig allemaal betrouwbaar.

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Die heeft ook te lage bundel

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Moet onbeperkt zijn.

5. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij gebruiken op het werk wereldwijd wifi. Een borg betalen en onbeperkt internet voor een x bedrag per dag. Het is betrouwbaar en nog nooit gezeur mee gehad.

Als je een KPN abonnement hebt, heb je hier misschien wat aan. Kun je gratis wifi spots opzoeken op je plaats van bestemming.
    Fon - Find Fon Hotspots Worldwide

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    In Frankrijk hebben ze helaas geen onbeperkt ...

We hebben vaste WiFi nodig ivm werk ( helaas moet Vl ff aan de gang op vakantie :( )

7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Hoe werkt zijn werk op afstand? Ik kan ook op afstand werken maar alles kan offline. Alleen voor het versturen van de mail heb ik dan even internet nodig, maar dat gebruikt niet veel. Zodra ik ergens op wifi zit op een terras ofzo dan gaat hij synchroniseren en wordt alles verwerkt. Dit gaat via een nas. Wie weet kan dat bij hem ook?
    Heeft de camping oid waar je heen gaat geen internet?

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ze hebben enkel op openbare plekken WiFi
    Mijn vriend heeft constant WiFi nodig ivm conference calls
    En continu stukken te kunnen versturen.

En hij is een zeikerd op gebied van WiFi

Volgend jaar kies ik een camping uit op basis van WiFi ipv leuke peuterbad hahahaha

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Had nu iets gevonden van Lebara mobile, Franse sim
    Heb het hem gestuurd

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Laat zn werk het regelen. Zakelijk is onbeperkt 3g goed te regelen. Mijn man heeft op zn werk mobiel overal internet en kan er een hotspot van maken zodat hij op zn laptop ook internet heeft.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dan zou ik niet naar Frankrijk gaan :D

Mijn ervaring met Frankrijk is dat ze heel hard roepen dat ze wifi hebben om bij aankomst 'slechts' wifi te leveren nabij de receptie. Waarbij de receptie 1 a 2 uur per dag open is - om vervolgens ook nog een krakkemikkige verbinding te hebben; waar je met alle gasten op moet ;)

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb goede ervaringen net het huren van een droam/mifi voor vakantie in het buitenland. Inmiddels hebben we een eigen mifi gekocht en koop ik lokaal of online een sim met de toegang die ik wens.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    DIT!!!!

Of is het voor een eigen zaak?

14. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Had ik eerder gedaan, maar goed. Ik vind een camping zonder wifi echt ouderwets. Wij zaten vorig jaar op een kleine boerencamping in de heuvels, maar gewoon wifi hoor.

Voor de conferencecalls kan hij gewoon zijn zakelijke telefoon gebruiken, die is vast uitgerust met onbeperkt dataverbruik. De baas betaalt.

En voor het versturen van data, kan hij naar het dichtsbijzijnde terras met wifi gaan. Werkt ook prettiger, dan met je gezin op de camping, toch? Kop koffie erbij, iedereen blij.

Wifi vinden in het buitenland

Internet via de provider van je mobiele telefoon kan heel duur zijn door de hoge roaming-tarieven voor mobielgebruik over de grens. Het is daarom handig om al vóór je reis de wifi-voorzieningen op te zoeken van het hotel, het vakantiepark of de camping waar je zult verblijven. Dat kan onder meer op de site van de aanbieder of op een hotel/appartementen-vergelijkingssite.

In het buitenland zijn in veel grote steden op straat en op terrassen wifi-netwerken te gebruiken. Deze zijn gratis of je betaalt per tijdseenheid.

Wereldwijd zijn 12 miljoen wifi toegangspunten te vinden: zoek FON-wifi punten op de kaart. KPN-internetabonnees kunnen al deze FON-wifipunten gratis gebruiken. Voorwaarde is wel dat ze hun eigen modem zo hebben ingesteld dat ze een stukje wifi delen met anderen (dus zelf een wifipunt zijn voor anderen).

Er is ook een app voor iPhone en een app voor Android, die helpt om FON-punten te vinden in jouw omgeving, op basis van je gps-positie.

Internetbeldienst Skype biedt op veel plekken ter wereld Skype Wifi, zie de Skype Wifi-dekkingskaart. Voor toegang tot 2 miljoen wifinetwerken kunnen Skype-gebruikers betalen met hun Skype-beltegoed (Skype Out). Skype Wifi is overigens niet goedkoop: tot wel ruim €8 per uur, afhankelijk van het land.

Ook in het buitenland is een (algemene) wifi-zoek-app, die werkt op basis van je gps-positie, handig. Bijvoorbeeld WiFi Finder voor Android en voor iPhone.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik ben het hier ook mee eens. Mijn man moet soms ook werken als we op vakantie zijn (en hij zit ook vaak in het buitenland voor zijn werk). En iedereen krijgt dit standaard bij in dienst komen (ook de medewerkers die niet in het buitenland werken of gaan).

16. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zijn werk wil ook betalen, maar we willen dan ook meteen vaste oplossing dus mifi is een goede oplossing maar niet toereikend met aantal mb voor Frankrijk max 2000 en moet onbeperkt zijn. Das problemo.

Maar we hebben ws in Frankrijk iets gevonden

17. Dappertje Dik

En dit een camping van Eurocamp las ik elders?

18. Dappertje Dik

Mijn man zegt: Franse dongel aanschaffen.

Hij kan wel bellen met zijn zakelijke BlackBerry abonnement, die verbruikt ook niet zoveel zegt hij. Data versturen is gewoon piep, want Frankrijk heeft lang niet overal 3G, dan is het 2G of Edge.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina