Hoi allemaal, een tijdje geleden had ik een topic geopend over dat mijn dochter van 2 zo slecht slaapt, al sinds haar geboorte eigenlijk. Het staat hier (al gesloten): http://www.zwangerschapspagina.nl/peuter-kleuter/393131-vaak-wakker-s-nachts-verlatingsangst.html Ik was heel erg moe en dacht aan vanalles, maar wat het nou was? Inmiddels heb ik iets wat misschien de oplossing zou kunnen zijn, dus vandaar dat ik even update. Want er waren nogal wat meiden die ook een kind had dat niet doorsliep. Ik werd door een vriendin geattendeerd op het volgende artikel: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Verhaal van de week - Slapeloze nachten met Wifi en ik dacht eerst van: tuuurlijk maar toen las ik het nog eens en dacht: waarom niet gewoon proberen? Dus 's avonds bij het naar bed gaan de stekker van de modem eruit halen. Zodat de Wifi 100% uit is. (In het artikel staat ook nog iets over de straling van draadloze dect telefoons, maar we hebben gelukkig geen vaste lijn.) En prompt sliep ze meteen door. Het is alsof ik in de hemel ben terechtgekomen. Na al die nachten dat ik er tig keer uit moest en geen idee had wat er met haar aan de hand was. Het is nu 3 weken geleden. Ik vind het eigenlijk nog best moeilijk om te geloven, maar dit is dus ws bij ons de oplossing! Ik zat ook te denken van, ja maar de buren zullen de Wifi nog wel aan hebben en hoe zit dat dan? Etc. Maar daar heeft ze blijkbaar geen last van. Anyway ik wilde het even met jullie delen, want als het 1 iemand helpt dan is dat al heel fijn!
Gaan we hier ook maar eens proberen, hopelijk doet het hier ook wonderen! Zet je de wifi uit als jullie op bed gaan of wanneer de kleine op bed gaat?
Bedankt voor de tip! ga het ook proberen! Mijn zoon zijn slaapkamer zit boven de modem hier, ik haal ook de stekker er eens uit 's nachts eens kijken of het dan beter gaat het slapen... Heb net een nieuwe modem, en sindsdien slaapt mijn zoon veel slechter en heel vroeg wakker steeds. Stekker er uit schijnt niet goed te zijn voor de modem heb ik eens gehoord... maar dit neem ik dan maar even voor lief
Fijn dat het werkt! Maaruh, heb je alleen bereik van ja eigen wifi netwerk in je huis? Ik heb namelijk ook ontvangst van zo'n ongeveer 5 buren, en dat terwijl we niet echt dicht op elkaar wonen.
Bedankt voor de tip! Naar aanleiding van jouw verhaal en mijn eigen slecht slapende kinderen heb ik net de documentaire gezien op Zembla (via dat verhaal op bv.com) en ben daar toch wel van geschrokken. Ga ook maar eens kijken of ik mijn kinderen aan wat minder straling kan blootstellen. Hier de link voor iedereen die meer wil weten: Zembla: Ziek van je mobieltje - Uitzending Gemist
Toch het proberen waard. Ga het eens overleggen met vriendlief. Ons mannetje slaapt nl ook nog steeds niet door...............
Ik woon vrijstaand en zie de wifi van meerdere buren. OVERAL is wifi. In winkels, restaurants, overal. Ergens diep in een bos niet nee.
Ik heb net aflevering gekeken van Zembla en ben erg geschrokken! Maar idd hoe zit het met de wifi van de buren want daar liggen we nu ook met z'n allen naast. Weet iemand dat?
Hier had onze zoon geen last van toen hij nog zo jong was .... Als hij thuis sliep dan was het spoken spoken spoken en sliep hij bij opa en oma sliep hij door en dat terwijl zijn bedje op de kamer stond waar ook de router en weet ik veel allemaal in een kastje stonden .... Heb t artikel nog niet gelezen en ook nog niet zembla gekeken maar dat ga ii nog wel even doen! X
Ik heb de aflevering net bekeken en er werden op t einde wel een paar goede tips gegeven. Schakel de wifi/internet/netwerkverbinding uit als je kind met een mobiel apparaat speelt. Liever een berichtje sturen dan bellen. Overal is wifi en straling, maar afstand is wel belangrijk. De straling neemt enorm af, hoe verder je verwijderd bent van het zendstation. En iedere cm helpt
Fijn dat het bij jullie werkt, en dat je kleintje lekker doorslaapt. Ik ga het hier ook maar eens proberen....
Zelfde en ook DECT telefoons. Babyfoons wordt in de handleiding ook altijd geadviseerd om op minstens, wat is t?, 1.5m ofzo te zetten.
Idd, wat ik zei, dat van de buren vroeg ik me dus ook af. Maar goed, blijkbaar is het voldoende om alleen die van ons zelf uit te zetten Als wij zelf op bed gaan. Want wij hebben een gecombineerde tv-computer modem, dus als je die stekker eruit haalt heb je ook geen tv meer Door de weeks liggen wij er vrij vroeg in, 22 uur ofzo. Maar in het weekend wordt het wel eens 24 u of later. Als mijn man achter Youtube zit dan vliegen de uren voorbij Maar dan wordt mijn dochter dus weer telkens wakker, tot het ding echt uit is. (De meeste modems hebben geen aan- of uitknop, dus moet je de stekker eruit halen.)
Onze dochter slaapt goed door, maar ik slaap zelf best onrustig de laatste tijd... De modem staat naast mijn bed. Lijkt me wel handig om die inderdaad 's nachts uit te schakelen. Baat het niet dan schaadt het niet!