3jarige nu klachten (en had als baby kma)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door petra2278, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi,
    mijn zoontje van 3jr heeft als baby KMA gehad, tot zijn eerste jaar op de Nutrimagen gezeten en toen hij 1jr was een provocatie gedaan en daarna mocht hij weer normale melk drinken. Prompt 2 maanden later kreeg hij zijn eerste oorontsteking, en tot aan vandaag snel verkouden, oorklachten (al 2x buisjes laten plaatsen), bronchitis waarvoor hij soms een pufje krijgt. Als baby heeft hij ook erge eczeem gehad maar dat is zo goed als weg, heel af en toe vlamt het op. Wel slaapt hij onrustig al vanaf baby af.....elke nacht wel 1 of meerdere keren wakker....nu valt me sinds een jaar op dat hij soms periodes heeft met vlekken op zijn tong (aften?) en een witte aanslag.

Nu willen we toch uitsluiten wat hij toch onder de leden heeft. We zijn 2 maanden geleden bij homeopaat geweest voor t niet doorslapen maar heeft niet gebaat. Nu van de week bij een osteopaat geweest en hij vertelde me iets wat ik eigenlijk al wel dacht: hij kan wrsch nog steeds niet goed melk verdragen:

- melk kan hij niet verdragen, is dus een externe prikkel voor hem: van teveel prikkels krijgen kinderen moeite met doorslapen
    - witte aanslag op tong betekent vaak dat ze iets onder de leden hebben
    - hij ziet vaak witjes en wat lichte wallen: uitdrukking van een onderliggende allergie.
    - hij zat iets vast op zijn voorhoofd, dat trekt door naar achteren en achter op zijn hoofd zitten zenuwen die in verbinding staat met de spijsvertering.

ik had toevallig al een afspraak bij de bioresonantietherapeut staan en als ik die niet had, had de osteopaat mij daartoe gedwongen haha...hij denkt echt dat als we de melk weglaten het een gezonder kind gaat worden. Echt allergisch is hij niet, meer intollerant.
    Ik sta er zeker voor open en wil t ook gaan proberen.

Maar eerst laat ik volgende week onderzoeken of hij een parasiet bij zich heeft: de bioresonantietherapeut zei het al wel toen hij baby was maar dat gedeelte vond ik wat zweverig...ik kwam voor bevestiging melk en de rest ging eigenlijk langs mij heen. Toch hoor ik ook veel verhalen van kindjes die niet doorslapen, wit gezichtje hebben en walletjes hebben, dat een parasiet de oorzaak was. Dus ook dat gaan we uitsluiten. We zijn lekker bezig haha...lopen de ene praktijk in en de ander weer uit...

op zich is het een gezond ventje, wat wel gevoelig is, en aanleg heeft voor bronchitis en niet doorslaapt. In plaats van dit te accepteren gaan we dus een weg in om te kijken wat mogelijk gaat helpen om hem van een aantal klachten af te helpen....

wie herkent dit? ik vind t wel fijn om met mensen te praten die ook in soortgelijk pakket zitten.

Deel Deze Pagina