Hoi dames Ik betrap mij erop dat ik toch wel erg veel m'n telefoon in handen heb, effe dit kijken, dan dat, Instagram hier, whatsapp daar, jullie kennen 't wel Weten jullie misschien 'n app die je smartphonegebruik op de som neemt, of dat je tijdelijk wat apps kunt sluiten ofzo... Wil toch wel wat gaan "afkicken" eigelijk Alvast bedankt !
Oe lastig denk ik. Ken niet echt een app. Wat wel een tijdje heeft geholpen is apps zoals fb te verwijderen, via de gewone server vond ik het niet prettig. Maar het werkte tijdelijk. Ik denk als je echt wil afkicken je een oldschool mobieltje moet nemen zonder poespas. De verleiding blijft altijd aanwezig denk ik.
Gewoon uit de buurt leggen. Als k met m'n kids thuis ben, ligt ie in de keuken, alleen als m'n dochter filmpje kijkt, ga ik er ook even mee zitten, verder alleen korte check of k berichtje heb ofzo.
ik heb qualitytime geinstalleerd op android. geeft iedere dag een samenvatting. Ik schrok me wild, 5u per dag. je kan ook apps, zoals navigatie en belletjes uitsluiten van de optelsom.
Je kan toch gewoon je telefoon wegleggen? Als je 's avonds bijv er geen gebruik van wilt maken dan kan je hem op de slaapkamer leggen. Beetje discipline
Op de iPhone heb je; -Moment, tracks hoeveel tijd je aan je mobiel besteed -Onward Reduce screen time -Offtime En nog een heleboel apps voor screen tijd verminderen en yoga/ademhaling/mindfull apps.
Verwijder je accounts! Ik heb een tijd terug mijn Facebook verwijderd en ik vind het héérlijk! Houd zoveel tijd over nu. En tsja.. sommige nieuwtjes hoor je veel later of helemaal niet, maar mijn wereld draait daarom wel door!
Ik heb de app gisteren ook gedownload, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Zo kwam ik er wel achter vanmorgen dat ik s nachts mijn telefoon ontgrendel en op facebook druk. Tussen 1 en 4, ongeveer om het kwartier. Ik heb een slaapstoornis en word +- 30 keer per nacht wakker (bleek uit onderzoeken bij het centrum slaapgeneeskunde), al merk ik er zelf maar een keer of 3, 4 wat van. Nu eindelijk bewijs dat ik wel degelijk mijn telefoon gebruik. Dat vind ik dan weer wel fijn. Dus hier is het niet om her te verminderen maar wel inzicht
Ik heb zelf trouwens een tijdje geleden alle notificaties uitgezet. Dus ik zie pas dat ik een reactie op Facebook heb bijv., als ik zelf Facebook open. Die irritante rode bolletjes kon ik moeilijk weerstaan. Dan ging ik toch even kijken. Nu staat alles uit, dus ik zie geen bolletjes meer. Zelfs mails en whatsapp niet.
Er is een forest app wat je kan downloaden. Als je een tijd je telefoon niet gebruikt krijg je een boom. Gebruik je hem wel krijg je een dode boom. Zo bouw je een bos Haha tis echt waar