Huilen in wandelwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn88, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hallo allemaal,

Onze dochter van 5 maanden heeft sinds kort de grap te gaan huilen in de wandelwagen. Even de feiten op een rij:

- Thuis is ze een tevreden kind, huilt nauwelijks. Slaapt veel en kan (sinds kort) ook redelijk lang zelfstandig spelen.

- Drie weken terug begon ze in de wandelwagenbak steeds vaker te huilen. Hierop hebben wij besloten de wandelwageninzet te gaan gebruiken (de bak werd namelijk ook wat klein voor haar). Dit ging meteen goed, ze vond het prachtig! (leek zo althans ;))

- Het huilen doet ze nu sinds een week of twee. Ze doet het niet altijd, maar wel steeds vaker. Het begint met een beetje mopperen en eindigt in een ontroostbare huilbui (die heeeeeel lang duurt). Het maakt niet uit waar we zijn: ze doet het als we wandelen, als we stilstaan, in een winkel, op een drukke weg, een rustige weg enz..

- In de maxi-cosi huilt ze ook af en toe, maar meestal is ze wel tevreden als de auto blijft rijden;)

- De wandelwagen is er wel één die vooruit kijkt. Ze ziet mij dus niet. Ik heb niet het idee dat dit het probleem is, want als ze huilt of dreigt te huilen en ik laat me wél zien, dan helpt dit ook niet.

Ik vind het vervelend dat ze dit doet (voor haar en voor mezelf, van rustig boodschappen doen is geen sprake meer) en snap er helemaal niets van. Ik heb al vanalles geprobeerd: speeltje aanbieden, gaan wandelen als ze normaal gesproken slaapt, tegen haar praten, met de wandelwagen 'schudden', maar niets helpt.

Ik ben op zoek naar tips en ervaringen. Hebben jullie hier ook mee te maken (gehad)? Zo ja, wat doen/deden jullie eraan? En hoe ging je ermee om? Ging je toch gewoon je boodschapje halen met een huilend kind of plande je het doen van boodschappen op momenten dat je partner thuis is zodat je alleen kunt gaan? En wanneer ging het over?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Hier 3 kids die de wandelwagen maar niets vonden. Ik plande zoveel mogelijk dingen alleen, maar met 3 is dat niet altijd mogelijk. Rond een jaar of 2 werd het hier pas beter.

Gebruikte als alternatief vaak een draagdoek.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!

Pfff.. tot 2 jaar! Maar betekende dit dan ook dat je nooit eens een dagje wegging met ze? Of dan alleen in de draagdoek?

Ik moet zeggen dat ik me best opgesloten voel. Net toen we een boodschapje gingen halen deed ze het ook weer.. dus zijn we maar weer naar huis gegaan (zonder boodschappen ;)). Nu komt vl zometeen thuis dus kan ik alsnog boodschappen gaan halen in mijn eentje, maar het idee dat we wellicht nog 2 jaar niet met zn 3-en weg kunnen zonder drama :$

Draagdoek denk ik niet dat dat helpt. Heb al eens een draagzak geprobeerd en dat vond ze ook maar niets.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook een kind wat nooit graag in de wandelwagen zit/lag.
    Toen hij baby was ging ik vaak boodschappen doen als hij in de bak in slaap was gevallen. Winkelen moet met hem erbij echt snel snel, want hij vindt er nog steeds geen barst aan. Ja, als hij een speen of wat lekkers krijgt. Maar dat vertikken we. Gelukkig kan hij nu al goed zelf wandelen en wil dan uiteindelijk zelf in de wagen omdat zijn beentjes moe worden.

5. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje vond t ook niet altijd leuk in de wandelwagen maar hij ging voornamelijk huilen door zn winterjas, ik weet t klinkt misschien raar maar dat zat dik en strak en dus minder bewegingsvrijheid dus nu met mooi weer gwn een vestje aan en niks aan de hand! Hy gaat nu ook veel makkelijker slapen onderweg

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dank voor je reactie!

Winterjas zou best een oorzaak kunnen zijn.. ze heeft een hele dikke en kan me voorstellen dat dat niet zo lekker zit .. morgen wordt het warmer dan probeer ik een vestje..

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik zou dan toch eens gaan kijken naar een wandelwagen waarvan je het zitje naar je toe kunt doen (MP?). Ik kan me namelijk goed voorstellen dat dit een groot gedeelte van het probleem is. Alles komt dan ook zo op ze af en ze kunnen zich dan a) niet op jou richten en b) niet meer afsluiten van hun omgeving (prikkels!!!).

Moet wel zeggen dat ik 5 maanden ook wel heeeel erg jong vind voor in het zitgedeelte en dan ook nog eens van mama af...

Een andere tip is een draagdoek of ssc (als je het knopen niet ziet zitten). Werkt hier ook prima :)

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ja 5 maanden is ook jong, dat klopt.

In onze onervarenheid hebben we tijdens het kopen van de wagen niet gelet op de wandelwageninzet. In de winkel stond ie met wandelwagenbak in elkaar en verder niet gekeken hoe het zat met de wandelwageninzet... Heel stom, want ik kan me inderdaad voorstellen dat het allemaal best eng is voor zo'n kleintje. Om een nieuwe aan te schaffen zie ik niet zo zitten .. het geld groeit niet aan de boom en ik twijfel ook of dat het probleem is.. Ze doet het namelijk niet altijd en de allereerste paar keren vond ze het helemaal geweldig. Lijkt mij dat de eerste keer het allerengst voor haar had moeten zijn ;)

Draagdoek is denk ik niets voor haar (en ook niet voor mij trouwens;)) om al eerder genoemde reden.

Wat is ssc?:(

9. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Soft structured carrier, een ergonomische draagzak;). Welke draagzak heb je destijds geprobeerd?

10. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wandelwagenbak met de kap naar beneden en als ze het zat word kap weer omhoog zodat ze even afgeschermd van alle prikkels kan tukken?
    Dit werkt hier erg goed!

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ah oke! :D

Welke ik heb geprobeerd weet ik niet zeker meer.. ik heb er eentje te leen. Volgens mij een baby bjorn, kan dat? Ik weet dat het niet hetzelfde is als een draagdoek en kan me voorstellen dat een draagdoek ook veel comfortabeler is voor zo'n kleintje.. maar toen ze in de zak zat probeerde ze alsmaar rond te kijken wat niet zo goed lukte en ze raakte gefrustreerd. Dta probleem heb je met een draagdoek ook denk ik?

Vandaag ben ik weer met haar buiten geweest om boodschappen te doen.. Dit keer geen winterjas aan gedaan en de kap omhoog gedaan (bedankt Fritsie voor de tip!) en nu ging het wel goed. Niet veel geslapen, maar toch ook niet gemopperd of gehuild.

Zou dat het dan geweest kunnen zijn? ;) Hoop het!

12. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Babybjorn heeft geen ergonomische dragers. Kijk eens op de facebook groep 'draagpraat' daar staat een hele hoop informatie over ergonomische dragers en draagdoeken.
    Als je kindje graag veel wilt zien, zou je haar op je rug kunnen dragen. Mijn zoontje is erg nieuwsgierig en draag ik vaak in een snelle (makkelijke beginnersknoop) ruck. Wie weet zit er bij jou in de buurt een mamacafe of draagconsulent waar je het eens zou kunnen uitproberen.
    Wij zijn ook met een baby bjorn begonnen en echt, het is een wereld van verschil als je ergonomisch draagt!

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Bedankt voor de tip!

Vandaag is het gelukkig wel weer goed gegaan, maar mocht ze blijven aanmodderen zal ik zeker verder onderzoek doen naar die dragers. Dank je!

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zoals YoungMama al zei: een soft structured carrier. Een draagzak met een flexibel rugpand die de heupen van je kindje goed ondersteund (van billen tot onder de knie). Ze hebben op Facebook ook een draagdoekenmarkt waar je tweedehands doeken en ssc's kunt kopen. Misschien een tip?

En als het geklier blijft met de wandelwagen, waarom verkoop je hem dan niet via MP en koop je ook via MP weer opnieuw eentje? Op die manier hoeft het helemaal niet veel te kosten. Wij hebben ook onze kinderwagen via MP gekocht en bevalt prima! :)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Ik heb de jongste twee gedragen vanaf dat ze 1 week oud waren, dus is misschien ook een kwestie van wennen.

Verder gingen wij wel dagjes weg, maar wel vrij beperkt (daarom ben ik stiekem ook heel blij dat de jongste nu goed kan lopen en wat ouder wordt, eindelijk wat meer vrijheid). We probeerden het altijd een beetje te plannen zodat hij moe was en een slaapje kon doen in de buggy of draagzak, maar echt een succes is het nooit geworden helaas.

tja, hier was het nu eenmaal gewoon zo. Dagjes weg met een kindje dat constant zit te krijzen is ook voor niemand leuk.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    En o ja, hier ook een soort van SSC. Een draagdoek laten vermaken tot draagzak met gespband en draagbanden. Ideaal.
    Daarvoor een wompat, ook aan te raden.

Deel Deze Pagina