Hi Mama's, Mijn zoontje van 5 mnd slaapt de nachten heerlijk door, maar overdag is het al een hele poos zo'n gehannes! De slaapjes duren doorgaans maximaal 3 kwartier en dit is veel te kort voor zijn leeftijd. Hij lijkt dan vrolijk wakker te worden maar omdat hij eigenlijk niet goed uitgeslapen is blijkt hij weer snel ontevreden. Iemand tips of herkenning?
Ja ik herken het. Onze dochter heeft dat ook een tijd gedaan. Ik legde haar 'gewoon' weer terug in bed als ze snel moe werd. Betekende soms dat ze na het wakker worden al binnen een half uur terug op bed lag Ze vond het niet altijd leuk maar inmiddels zijn haar slaapjes wel langer geworden en is ze uitgerust als ze wakker wordt.
Hier was dat ook altijd zo, maar toen ze een maand of 6/7 was ging ze ineens langer doorslapen en soms sliep ze dan ineens 2.5 uur. Daarvoor was ze ook altijd na 3 kwartier wakker. Nu slaapt ze al maanden van 1-3 ongeveer.
Oh mooi dan zal het wel een faaaaaase zijn! Ik probeer hem nu wat sneller op bed te leggen maar zijn signalen zijn gewoon veel minder duidelijk op te pikken dan bij z'n broer.