Kleuter poept ineens in haar broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mel78, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter wordt volgende maand 4, en was geheel zindelijk. Al een jaar heeft ze moeite met poepen en krijgt daar af en toe een microlax voor en forlax om de onlasting dunner te maken. Andere dagen ging ze heel goed naar het toilet.

Maar sinds een maand poept ze bijna dagelijks wel meerdere keren in haar broek. Ze heeft dus geen obstipatie, maar gaat ook niet meer naar de wc om te poepen. Het lijkt wel of ze het niet voelt aankomen?

Over 3 weken gaat ze naar de basisschool, en daar kan ze toch echt niet 2x per dag in haar broek poepen. Ik zie mezelf al steeds van het werk naar school rijden om haar te verschonen?!

Iemand tips om haar weer op de wc te laten poepen?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Beloningsposter? Of een ander beloningssysteem?
    Is de ontlasting trouwens niet dun? Anders zou je kunnen denken aan overloop diaree of iets?
    Ik zou ook even oefenen met zelf verschonen. Van je werk komen lijkt me niet wenselijk. Ik gaf mn zoon de eerste periode een reserve setje kleding mee, just in case. Op school hebben ze ook reserve kleertjes. Hij heeft het nog nooit nodig gehad! Maar stel dat, dan kan hij gewoon zelf even verkleden.

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    even up, wrs zijn er nu iets meer mama's online :)

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn dochter heeft dat een tijd geleden ook een tijd gedaan, ook zeker een maand.
    Je kan daar helaas niet heel veel aan doen.
    Wat bij ons hielp is niet boos worden, schone broek aan doen, en zeggen volgende keer netjes op de wc poepen, dus niet teveel aandacht aan besteden.
    Nu doet ze alles netjes weer op de wc :)

Deel Deze Pagina