Wanneer valt iets onder overlast en wanneer onder leefgeluiden? Ik denk soms dat ik een overdreven zeikwijf ben (mede omdat ze me zo ook noemen zachtjes uitgedrukt). Ik hoop maar niet dat ze ook forummen hier Naast ons woont een heel jong gezin (beide 23 en 24 jaar) met 3 meisjes van 7,4 en 1 jaar en ja zucht...hoe zeg ik dit zonder gelijk als een gemeen veroordelend loeder te klinken..? Het zijn zeg maar niet de slimste mensen die de ardbol bewandelen De man is heel slecht aanspreekbaar negeert je gewoon of begint te schelden of zegt gewoon ja ja ja is goed en veroorzaakt vervolgens gewoon weer overlast... Nou heb ik al 2 jaar geklaagd bij de woningbouw en is er wel "wat" veranderd gelukkig (ging niet van harte maarja) maar muziek blijft een probleem. Opzich staat het geloof ik niet eens knoeterhard meestal maar de bas staat vol open voor mijn gevoel. Op dit moment zijn alle kidneren thuis plus de tv staat op Nick en ik hoor het er door heen (is het net nog zachter gezet ook). Het is natuurlijk nie na 22 uur of voor 8uur ofzo maar toch...is het heel erg hinderlijk, vooral als de kinderen op school zijn en ik ff wil relaxen in huis met een tijdschrift ofzo. Ik besef me dat het feit dat ik ze me inmiddels de strot uitkomen mijn ergernis misschien versterkt, maar is dit overlast en kan ik hier toch weer de woningbouw over blijven bellen? Wat vinden jullie?
O ja even iets, ik heb dan wel 7 kinderen in huis maar wij veroorzaken geen overlast dat beamen zij zelf en andere buren ook, niet dat jullie denken pff hoor haar met al haar koters hahaha
Absoluut blijven klagen. Desnoods de politie erbij halen, de aanhouder wint. Je woont daar met je gezin en het moet wel leefbaar blijven hoor. Succes ermee!
Ik heb dit ook meegemaakt met buren en ik bleef ook klagen bij de woningbouw, nadat we haar herhaaldelijk hadden verzocht rekening te houden. Dat je af en toe muziek hard hebt, geen probleem. Maar zij had dat ELKE dag en dan echt de hele middag. Woningbouw is uiteindelijk langs geweest en wat bleek, ze had haar boomboxen op de grond staan (plavuizen), dus dat galmde lekker door. Ze heeft ze toen weg moeten halen. Maarre: ik zie dat je straks mama bent van 8 kids!!! Wow, respect hoor!
Inderdaad blijven klagen, wat je opnoemt is ook heel irritant. Hier tegenover is ook zo´n huis waar ze constant muziek draaien (niet keihard maar wel irritant hard). Ik zou daar echt niet kunnen wonen, nu de kinderen op bed liggen wil ik ook gewoon even stilte bijv.
Heb je toevallig die aflevering van dat rtl-programma gezien? (burenruzies) Bij die mensen hebben ze toen een andere vloer gelegd, was het probleem ook verholpen . maar ja, de aanhouder wint, dus ik zou nogmaals de woningbouw bellen. Nodig ze desnoods uit om de situatie in je huis te beluisteren op zo'n gemiddelde dag. Wij horen onze buren ook goed soms en als je dan bij hun binnen bent klinkt het helemaal niet hard of overdreven. Maar dat is sinds zij een nieuwe vloer hebben juist erger geworden. We kunnen bijv ook de stofzuiger horen loeien. Maar zij hebben ook kinderen en na 7u hoor je ze niet meer. Achter ons wonen mensen die dan weer snachts muziek gaan draaien... dat vind ik veel hindelijker...
oh ja, wij zijn hier ook met 4 en bijna 5 kinderen en regelmatig vriendjes over de vloer maar de buren zeggen ons nooit te horen
O zo herkenbaar. Hier net zo een buren ook al herhaaldelijk aangegeven last te hebben van het lawaai en gegooi met de deuren maar er verandert niks. Nu kwam gister de andere buurvrouw van hun aan mij vragen of wij er ook zo een last van hebben. Was voor ons wel een bevestiging dat het niet aan ons ligt. Maar gewoon blijven klagen als je er last van hebt.
Zelfde probleem laatst stond ik mijn dochter op te wachten, komt met taxi thuis stond met chauffeusse te praten toen werdt er geroepen als ik niet naar binnen zou gaan naar binnen geslagen zou worden. mijn dochter durft niet meer alleen naar buiten en wordt uitgescholden bijna elke dag.
Waarom investeert die woningbouw nou toch niet gewoon in fatsoenlijke geluidsisolatie? Dat zou zó veel kunnen doen in de leefbaarheid van hun wijken.... Misschien heeft het ook wel te maken met de manier waarop zij hun luidsprekers hebben bevestigd? Als dat nou net door je muur heen dreunt hoeft het helemaal niet zo hard te staan dat het asociaal genoemd kan worden, maar dat je er als buur wel last van hebt. Kan er niet eens een meting worden gedaan? Ellendig hoor, als je geen normaal gesprek met ze kunt voeren. Natuurlijk moeten zij gewoon hun muziek kunnen draaien, 't zou fijn zijn als je daar afspraken over zou kunnen maken. Bijvoorbeeld niet langer dan een half uur achter elkaar, en dan minstens een uur niet. Niet alle dagen van de week, niet voor 8 uur en niet na 21 uur, zoiets.
Bedankt voor de reacties :d Ik merk dat ik ook gewoon moe ben van het klagen, maar net zo zat als van de muziek eigenlijk. Ik wil de situatie wat uitgebreider uitleggen om een goed beeld te krijgen, het voelt een beetje als roddelen waar ik helemaalniet van hou.. Ze zijn hier via woonkans komen wonen ( in een prachtig nieuwbouwproject notabene), ze veroorzaakten in hun vorige woning ook overlast en zijn er uit gezet en toch blijven ze beweren dat het aan de buren ligt. Ze werken allebei niet, vind ik ook het een en ander van maar goed dat moeten ze verder lekker zelf weten, maar dat betekent dus dat ze de godganse dagen beide niks te doen hebben, vooral de man. Hij gaat dan ook dagelijks wel 10 tot soms 20 keer per dag heen en weer op zijn brommertje die hij in de tuin start en ook pas bij terugkomst weer uitzet. Nou vormen onze 2 tuinen een soort binnenplaats met schutting ertussen en galmt dat als de tering door de tuin en huis. Ik heb hem en haar een paar keer vriendelijk verzocht of de brommer naast de tuin op ht paadje gestart kon worden wegens geluid en stank overlast, ja ja is goed, ik zie wel wordt er gezegd en op een gegeven moment na de 3e keer vragen werd er extra lang opgetrokken in de tuin expres, toen was de maat vol en heb ik de politie gebeld. Hij rijdt namelijk over een paadje langs het speeltuintje vervolgens de stoep over voor onze huizen langs, waar de kinderen ook lopen en spelen en dan pas de weg op dat is wettelijk niet toegestaan en heb daarop de politie gebeld en de woningbouw. De politie kwam langs en heeft met ze gesproken en de woningbouw ook en nu start hij de brommer op de weg wat ik heel erg waardeer hoor! jammer alleen dat het zo moest en met een heleboel "hoer en kutwijf" over de schutting heen eerst. Trouwens, wanneer one achterdeur open staat start hij hem heel etterig nog wél in de tuin..zucht. Maarrrrrr nu is sindsdien de muziek weer veel harder en veel vaker wat dus eerst ook door de woningbouw met ze is besproken vorig jaar.... Alle voorwaarden die de woningbouw had gesteld aan dit nieuwe huis hebben ze al schijt aan gehad, hond die niet werd uitgelaten de voordeur werd gewoon open gegooid en hond die los rondliep te piesen bleef gewoon door gaan enz plus ze willen hier heel graag weg geeft mij niet de indruk dat er gauw een einde komt, na de muziek komt er vast wel weer iets nieuws ben ik bang....
@bri, vorig jaar toen de muziek ook zo'n probleem vormde, is er idd gekeken en zijn de boxen verplaatst en de bas aangepast en heb ik er nauwelijks last van gehad, ik vermoed dat het nu gewoon om treiteren gaat of even laten merken dat ze heus niet met álles mee gaan werken ofzo...de isolatie is hier idd niet geweldig maar ik snap ook niet dat ze dan zo'n gezin hier in zetten.... :s
Het is hier ook net zo. Een huis verder op woont een (simpel) stel op middelbare leeftijd. Man loopt in joging broek die te klein is en zijn buik puilt er aan de onderkant onderuit en de andere kant is een bilspleet ze zien. Hij is gezet en kan bijna niet lopen net zoals de vrouw.Ter illustrtie hoe het erbij loopt. Ze hebben 6 adoptie kinderen die allemaal bijzonder zijn. Er zijn kinderen met a.d.h.d, autisme en meer verwante aandoeningen. Ook woont hun dochter met zoontje weer in huis. Verder hebben ze 4 honden uit asiels in spanje die 's nachts in de tuin zijn en de hele straat bijelkaar blaffen. Als de kinderen met het busje thuis worden gebracht leggen ze de tas in de tuin en worden ze losgelaten op straat. Dit zonder dat er begeleiding is. Ik moet dan mijn dochter wel weer naar binnen/tuin halen anders is het niet vertrouwd. Regelmatig wordt er uit het niets geslagen of kinderen omver gereden.Ze kanllen bij andere auto's op en fietsen ongevraagd bij buren over de oprit en door de tuin. Dan over de driftbuien maar te zwijgen. Het stel heeft meerde auto's die de hele straat bezetten. Meneer gaat 's morgens zelf in een auto waarvan de v-snaar al tijden stuk is. Om 6.30 gaat hij weg en wordt mijn dochter standaard wakker van die gierende snaar. En vele andere buren ook. Het is een koophuis, dus tja wat doe je eraan?
@mama van marit woow! Nou hiernaast zijn ze nog maar 23 en 24 maar de man heeft ook al een bierbuik waar je u tegen zegt en kalend dus zo ziet de toekomst er waarschijlijk uit als ik jouw verhaal lees..whaaaaaaaaaaa!!! Hier schuin achter trouwens woont een gezin met 2 jongens (14 en 12) die allebei stoornissen hebben, de oudste van 14 zit geloof ik in een jeugdgevangenis hij was afgelopen weekend op verlof thuis, heeft ie 2 straten verderop een jongen bewusteloos geslagen en werd hier in bijzijjn van alle buurtkinderen in de boeien geslagen...ik hou mijn jongere kinderen dus ook allemaal in de tuin als ik er niet bij kan staan.
Daar word je toch helemaal gek, zo niet, gestoord van?! Je kunt niet meer dan klagen bij de woningbouw en wijkagent.
En de wijkagent zegt: je moet het zelf bespreekbaar maken. Als je daarkomt zegt mw des huizes: hm ja ja, ik heb geen tijd, ik moet honden poep in huis opruimen en mijn gehakt staat op het stel. Doei en de deur gaat dicht.
Ik denk soms ook dat ik door ga draaien hahaha ik heb de woningbouw eens zowat schuimbekkend van kwaadheid opgebeld of ze hun AUB konden terugsturen waar ze vandaan kwamen en anders zal ik wel zelf ook even op hun niveau met ze omgaan...maarja hihihi zullen de hormonen wel zijn geweest. De buren die haaks op hun wonen hebben de hoop al opgegeven zeiden ze, maar ik heb als direct aangrenzende buur het meeste last van ze helaas...
@mvmarit, erg he..ik heb dan nog de woningbouw op terug te vallen en het feit dat ze al eens uit huis zijn gezet maar met koophuizen kan je het met de wijkagent uitzoeken, en meldpunt overlast dan? Dierenbescherming voor de hondjes? Jeugdzorg voor die kinderen?
Jeugd zorg is natuurlijk betrokken bij hun. Ze komen alleen op momenten dat de kinderen naar school zijn. Verder natuurlijk op afgesproken tijden. Is er een meldpunt overlast dan? En wat zouden die kunnen doen?