Hoi! Ik ben inmiddels 23 weken zwanger en ben onmiddelijk nadat ik wist dat ik zwanger was gestopt met sporten. (Want karate en zwangerschap combineert niet zo handig.8)) Ik was van plan om in plaats daarvan te gaan zwemmen. Maar ja... ik ben een lui mormel. Ik heb een aantal weken enorm last gehad van vermoeidheid, dus toen lukte het eigenlijk al amper om werk / huishouden te combineren. Nu is die vermoeidheid al een tijdje weg, maar pas ik waarschijnlijk niet meer in mijn badpak en 't is er nog niet van gekomen om te shoppen voor wat anders. Anyway: nu ben ik dus maar weer aan het Wii Fit-ten. Niet dat ik nu de indruk heb dat het zo'n fantastische work-out is, maar tijdens de zwangerschap mag het ook allemaal wel wat rustiger aan, niet waar. En zo ben ik in ieder geval weer een beetje in beweging. De buikspieroefeningen sla ik braaf over. Ik ben wel geschrokken hoe slecht mijn conditie is geworden! Zijn er meer dames die proberen met Wii Fit een beetje in beweging te blijven? Misschien kunnen we elkaar er af en toe aan helpen herinneren zwangerschapspagina even te verlaten en op het balanceboard te stappen? Want mezelf kennende, ben ik zonder wat extra aanmoediging mijn goede voornemens zo weer kwijt!
Nou, in ieder geval positief dat je wel iets aan beweging bent gaan doen, hier staat de wii-fit ook al te lang ongebruikt onder de bank. Wel probeer ik elke dag even te fietsen, maar ben ook niet zo'n sporter.
Hmmm, vanaf het begin van m'n zwangerschap heb ik de Wii-fit amper nog aangeraakt. Terwijl ik daarvoor op zich aardig bezig was. Maar ja, toch wel wat vermoeid geweest enzo... Zijn het alleen de buikspieroefeningen die niet meer mogen, of is er nog meer dat niet verstandig is, vroeg ik me af? Nouja, tot nu toe heb ik nog gewoon gevollyebald, en ik zwem 1 keer per weer met mijn zoontje. Zwangerschapszwemmen wil ik ook al weken gaan doen, maar komt er elke keer niet van. Volgende keer poging zoveel. Ik zou nu wel weer wat meer willen Wii-fitten, maar het is toch lastig. Overdag (als ik al vrij van werk ben) loopt m'n zoontje van bijna 2,5 ook rond, dat schiet dus niet op, en tijdens krap anderhalf uur middagdut heb ik ook wel meer te doen. En 's avonds is m'n vriend niet zo blij als ik de TV inpik voor de Wii.
Ik heb gisteren bij een paar oefeningen waarbij je op één been staat, een stoel erbij gepakt. Als steuntje voor de zekerheid, zeg maar. Maar ik was gisteren af en toe wat duizelig. (Blijkbaar hoort een lage bloeddruk er weer een beetje bij, deze termijn.) Behalve de 'echte' buikspieroefeningen, denk ik dat bijvoorbeeld "Hula Hoop" ook niet verstandig is, omdat je daarbij ook je bekken en buikspieren best wel belast. Maar ik zal woensdag wel eens aan de Mensendiecktherapeut vragen wat zij daarvan vindt. Verder is het een kwestie van voelen denk ik, wat wel lekker is en wat niet. Een heleboel van die yoga-oefeningen zijn het voor mij toch al niet zo. (Stijve hark )
Oh ja, dat ding heb ik ook nog...eerdaags ff kijken of hij nog werkt...en hoe! hahahahaha, maar wel een goeie, ik ga het ook maar weer eens proberen!
Denk wel dat je moet opletten als je wat zwaarder begint te worden met de oefeningen op 1 been, maar ook bv het steppen etc. Dit als je veeel gewicht iedere keer aan 1 kant van je bekken hebt, dat je moet uitkijken dat je geen bekkeninstabiliteit krijgt. Doe het wel met mate denk ik en luister goed naar je lichaam. Vond je het voorheen heerlijk door je moeheid heen te gaan en door te gaan door je grens te verleggen conditioneel. Dit moet je nu absoluut niet doen. Stoppen wanneer je lichaam daarom vraagt, anders ga je gewrichten of spieren belasten. en die kan je over een paar maanden wel eens heel hard nodig hebben!!!
Ik denk dat dat inderdaad een belangrijk punt is: 'niet door je moeheid heengaan'. Normaal zou ik dat ook doen, maar nu doe ik absoluut rustiger aan.