Ik lees de laatste tijd best vaak in de lounge verhalen van vrouwen die een knobbeltje in hun borst hebben. Nu ben ik helaas ook aan de beurt. Ik geef borstvoeding en ik voel sinds een paar weken duidelijk een hard 'stukje' als mijn zoontje drinkt. Ik ben er steeds maar vanuit gegaan dat dit een melkkliertje was, het doet verder geen pijn. Afgelopen zondag voelde ik het bobbeltje met de hand (voorheen niet voelbaar) en gisterenmorgen had ik ineens bloederig vocht uit mijn tepel. Ik schrok hier best wel van. Gelukkig kon ik gisterenmiddag bij de huisarts terecht en die voelde ook duidelijk een soort verdikking. Ook voelde ze een klein bobbeltje in mijn oksel. Ze gaf aan dat het een ontsteking kon zijn van de melkklieren maar daar ging ze niet van uit omdat ik geen pijn en koorst heb. Ze vond het noodzakelijk dat er op korte termijn een echo en mammografie gemaakt wordt. Gelukkig heeft ze zelf gebeld en kan ik morgenmiddag al terecht. Eigenlijk ben ik heel nuchter en probeer ik me er niet al te druk over maken. Maar nu zit ik even zo op de bank en wordt ik toch wel nerveus *zo, dat ben ik even kwijt*
Wat een spannende tijd.Het is toch iets wat je aan het schrikken maakt. Wanneer krijg je de echo? Trouwens wat goed van je dat je direct bent gegaan.
Ik krijg morgen om 16.00 de echo en eventueel mammografie. En dan nog een dag of twee op de uitslag wachten denk ik? (heb ik nog niet gevraagt, wat suf zeg)
Pfff schrikken zeg. Laat je weten hoe het afloopt morgenmiddag. Duim voor je dat het niks ergs is zeg. Goed van je huisarts dat die je gelijk doorgestuurd heeft. Dikke knuffel en sterkte weet helaas hoe je je voel
Ik heb een echo gehad en kreeg dus meteen de uitslag (die helemaal goed was). Ik duim voor je. Ik heb trouwens ook sinds ik gestopt ben met de BV hardere plekken in mijn borst (een beetje bovenin, richting mijn oksel) en voornamelijk rond mijn menstruatie gaat het een beetje trekken/zeer doen. Op de echo was gelukkig niets verontrustends te zien, dat was een enorme opluchting.
Ik kan me voorstellen dat een knobbel voelen heel eng is. Ik hoop dat de uitslag van de mammografie goed was. Sterkte.
Owww...ik had gehoopt dat Ts al hier een antwoord had gegeven hoe het gister is gegaan. Zou toch wel goed gegaan zijn?
Collega van mij had het ook en die bleek een cyste te hebben. Maar goed, daar heb jij natuurlijk niks aan.. hopelijk is alles goed!