wii-fit

Discussion in 'Gezondheid' started by Dancinglady, Jul 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik heb sinds vandaag wii fit in huis. Ik heb er lang op moeten wachten en al voor mijn zwangerschap keek ik er echt naar uit.
    Dit is een balansboard voor bij de spelcomputer waarmee je allerlei oefeningen kan doen. Balans-spelletjes, yoga en steps zijn hier onderdeel van.
    Veel mensen gebruiken dit om af te vallen, maar voor mij gaat het puur om het spel en sportplezier. (ik geloof ook niet dat je er van afvalt, zeker niet als je zwanger bent :) )
    Nu heb ik de handleiding gelezen en er staat als je zwanger bent of mogelijk zwanger bent je alleen wii fit mag gebruiken in overleg met je arts :confused:
    Nou weet ik niet wat ik moet doen, het balansboard gewoon gebruiken en ervan genieten of terug brengen naar de winkel.
    Iemand tips?

2. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    dat soort dingen zetten ze in de gebruiksaanwijzing om schadeclaims te voorkomen. In amerika spannen ze om de meest rare dingen rechtzaken aan, vandaar dat ze het erin zetten.

Ik zie niet in waarom het niet kan hoor :) Lekker spelen dus!

3. margreet78

margreet78 Bekend lid

Mar 14, 2008
    882
    0
    0
    Ben ik het helemaal mee eens. Bij de simpelste dingen staat dit soms al in de gebruiksaanwijzing. Je voelt het echt zelf wel als een beweging te zwaar zou zijn, bovendien mag fitness enzo ook nog gewoon in de zwangerschap, mits je je rechte buikspieren niet traint. Maar daar heb je vast niet zoveel zin in met een bolle buik. Dus: veel plezier ermee! (waar je energie voor hebt... ik moet er niet aan denken hihi)

4. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Het is nou ook weer niet zo dat je de Mount Everest gaat beklimmen ;)
    Misschien wel even opletten verderop in je zwangerschap (zeg maar als je dik wordt en je bekken gek gaat doen) dat je niets forceert of rare bewegingen gaat maken. Maar dat voel je tzt vanzelf wel aan :)

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Waarom doe je niet gewoon wat er staat? Even overleggen met je vk en of ha? Kan toch geen kwaad? Ik denk dat je ze moet uitleggen hoe en wat en dat ze het fijn vinden om het even te weten en dan zeggen: HAVE FUN!

6. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik voel me soms zo bezwaard om vanalles te vragen aan de vk. Ik ben er nog niet eens geweest. 7 augustus is de eerste afspraak en echo.
    Dan vraag ik het misschien ook wel. Maar als ik ga bellen heb ik voor mezelf het gevoel dat ik ze lastig val ofzo.

Verder ben ik blij dat tot nu toe iedereen het idee heeft dat ik de wii fit gewoon kan gebruiken. Want ik vind het toch wel een erg leuk ding :D

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hoi,

Probeer je over je bezwaren om je vk te bellen heen te zetten. Niet vanwege je WII fit hoor.. maar je hebt straks vast een boel vragen en dit forum is fijn om even te kijken of dingen herkend worden maar het is geen medisch forum en mensen zien / kennen jou niet. Verloskundigen vinden het niet erg dat je ze belt (mits je natuurlijk niet op het spoednummer in het weekend gaat bellen om te vragen of je aardbeien mag eten...) en ook je huisarts heeft echt liever dat je belt dan dat je dingen op eigen houtje gaat doen.

Dingen staan niet voor niets in een gebruiksaanwijzing. Dit soort teksten staan er vaak niet in als voorwaarde om er mee te mogen spelen maar meer dat je niet vergeet je ha / vk in te lichten. Voor hen is het gewoon goed om te weten waar je je mee bezig houdt zodat als er een keertje iets is... ze er rekening mee kunnen houden. Bijvoorbeeld als je straks rugpijn ontwikkeld of juist heel veel voordeel hebt en zij dit weer kunnen aanraden aan andere zwangeren!

8. Rooos

Rooos Actief lid

Mar 20, 2008
    149
    0
    0
    Vries
    'Gewoon' sporten mag ook nog, zeker in het begin van je zwangerschap. Zolang jij je er goed bij voelt kun je gewoon lekker je gang gaan.

Ik ben zelf nog flink aan het sporten (spinning, bodystep etc.) en dat gaat nog prima. Doe alleen net even wat rustiger als anders.

Veel plezier!

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Dancing lady, staat dat echt in de handleiding? Die heb ik niet gelezen. :)
    Ik heb ook gewoon met de Wii fit gespeeld aan het begin van mijn zwangerschap. Nu al een hele tijd niet meer, gewoon geen fut en behoefte aan gehad.

Het is trouwens gewoon een accurate weegschaal/weegschalen. Misschien dat je een aantal bewegingen niet lekker meer vindt straks en je moet er natuurlijk niet afvallen als je een te radicale beweging maakt ;).

Ik zou het zelf gewoon doen en bewegingen die ik niet lekker vind of later last van mijn buik heb laten. Ik zou overigens eerder stoppen met tennis en golf met de wii dan met de wii fit. En je kunt je afvaldoel ook op 0 zetten. Ik weet niet of je bewust mag aankomen, niet geprobeerd.

10. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,813
    4,194
    113
    Ik kan het me wel voorstellen. Nu met jou 5 weken zwangerschap nog niet maar later wel. Je werkt heel veel vanuit je bekken en das later in je zwangerschap niet echt lekker meer. Voor nu: gewoon nog ff lekker genieten van je Wii

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

ik zou je vk raadplegen, ze is er niet voor niets,
    je kunt beter te veel vragen dan te weinig, en domme vragen bestaan niet.

xxx

12. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Dat dacht ik ook altijd, maar ik zie soms dingen voorbij komen ... :)

13. McGyver

McGyver Niet meer actief

tja wat voor de een vanzelfsprekend is is dat voor de ander niet.

14. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Zodra ik naar de verloskundige ga zal ik het toch maar even bespreken.
    Ik let wel op met de oefeningen die ik doe. Ik doe eigenlijk alleen de "spelletjes" waarbij je je gewicht moet verplaatsen enzo en af en toe iets extra's zoals steps.
    En Peetje je mag wel bewust aankomen. Mijn doel is +10 kilo :) Hoger dan 10 kilo gaat ie niet.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Volgens mij zou het niet mogen omdat er een beetje stroom door je lichaam gaat ofzo? Ik weet het niet, maar dit is wat iemand tegen mij zei.

16. Dancinglady

Dancinglady Bekend lid

Jan 29, 2008
    731
    0
    16
    Hoogerheide
    Ik heb niet het idee dat er stroom door je lichaam gaat. In elk geval niet meer dan wanneer je op een andere manier een computerspel speelt.

17. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    :)

Er gaat echt geen stroom door je lichaam hoor...kan niet eens. Dat ding is helemaal van plastic, plastic geleid niet!

Ik kreeg het ding met 19 weken zwangerschap en heb er ook nog even opgestaan. Maar omdat t vooral balans enz is wordt t hoe langer hoe moeilijker om er op te blijven staan terwijl je de oefeningen/spelletjes doet.
    En die dikke toeter voorop (heb een uber dikke buik) maakt t er echt niet makkelijker op (loop nu toch al overal tegen aan en duikel soms gewoon bijna om door niks). Dus kan me voorstellen dat er zwangeren zijn die toch door gaan en dan van zo'n ding af vallen en zich bezeren of erger.
    Dus ik zit nu netjes mn zwangerschap uit. En ga straks zodra t mag weer lekker balanseren :)

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik denk dat je, naarmate je zwangerschap vordert, steeds beter wordt in schansspringen en skiën ;) Aangezien je dan je gewicht naar voren moet brengen.. en dat gaat vast gemakkelijker als je zwaartepunt al meer naar voren ligt!
    Hoelahoepen lijkt me niet zo fijn met een buik, maar die heb je nu nog helemaal niet denk ik zo. Kan me verder niet voorstellen waarom je niet zou mogen Wii-fitten, andere sporten mogen toch ook nog? Zelfs 'echt' skiën mag bijvoorbeeld nog een hele tijd, als je maar uiterst voorzichtig bent en lage bergen beskiet - en in tegenstelling tot echt skien zul je met de Wii fit niet vallen en geen aanvaringen krijgen met andere skiërs!
    Veel plezier met de Wii fit, hij is zo leuk :)

Share This Page