Hele nacht wakker gelegen door een spin

Discussion in 'De lounge' started by Mamasu, Sep 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Enge spin!

Ik weet dat er al eerder spinnentopics zijn geweest maar die zijn inmiddels gesloten volgens mij. En ik moet het even kwijt!

Ik weet ook dat het eigenlijk nergens op slaat en dat zo'n spinnetje banger is voor jou dan jij voor hem, etc... Maar ik vind ze gewoon zo griezelig!

En laat er nou gisteravond zo'n engerd onder mijn kussen zitten toen ik net lekker mijn bedje in wilde stappen! Hier is ook (lekker rolbevestigend) mijn man altijd degene die de spinnen buitenzet, maar deze vond hij toch echt te eng en hij heeft hem dus doodgemaakt. Man, wat een griezel zeg! Met zo'n dik lijf en grote poten. En dat dan onder je kussen als je net lekker wilt gaan slapen!

Ik wilde eerst helemaal mijn bed niet meer in, maar ja, om nou in de woonkamer te gaan slapen vanwege een spinnetje... Maar ik heb echt niet meer rustig gelegen. Brrrr! Het is echt weer spinnenseizoen he? We hebben ze hier echt dagelijks de laatste tijd. Maar dit was dus de brutaalste: gewoon in mijn bed gaan zitten!

Edit mod: onderwerp iets aangepast.

2. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Bah bah bah! ik ben echt als de dood voor spinnen!
    Klinkt raar,de meeste mensen vinden dan ook dat ik me aanstel maar raak gewoon helemaal in paniek,ga trillen enz,wij hadden laatst ook 3dagen lang gewoon elke keer van die grote spinnen,echt groot! en ze zijn ook nooit alleen,zie je er 1 dan ken je donderop zeggen dat de ander ook snel zal volgen! maar brutaal spinnetje! Ik heb deze fobie opgelopen toen ik eens lag teslapen en zo'n spin over mijn wang liep nou had nog net geen hartaanval gekregen! sindsdien ben ik er doodsbang voor!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

:) Ik had er 1 bij mijn nachtlampje hangen... ik wilde hem vangen en hij viel.
    Ik heb hem ook niet meer gezien, misschien heb ik hem opgegeten? :p

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wat is er raar aan om dan in de huiskamer te gaan slapen? :)
    Ik had vorige maand een springspin gezien op mn muur bij het hoofdeind.
    Hij liep heel snel achter mn gordijn.
    Ik ben mn bed uit gevlucht en heb mn man laten zoeken.
    Hij kon m niet vinden en ben mooi op de bank gaan liggen!

Na een half uur kwam die heel zielig naar de huiskamer .. schat ik hem m eindelijk gevonden, kom je nu toch naast me liggen?

Dat was wel zó schattig dat ik het niet kon weigeren natuurlijk ;)

Maar ik kan dan dus echt niet rustig liggen als ik weet dat er 1 zit.
    Laat staan alsie op mn kussen zat.

Brrr vieze beesten!

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere

was het zoiets las deze iiiiiih, deze hebben wij tegenwoordig regelmatig in huis lopen.
    ik check ook echt altijd eerst mijn dekens dat doe ik standaard want had er dus vorig jaar ook een paar maal 1 in bed en dat overkomt me niet weer dat ik in bed lig en gekriebel voel.

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Durf zelfs al nauwelijks naar het plaatje te kijken, Mama Suus! Ja dat lijkt er behoorlijk op. Het was zeker geen hooiwagen, en ook geen dikke kruisspin (die vind ik net iets minder eng, al zou ik ze liever ook niet in mijn bed tegenkomen). Dus zou best kunnen!

Hihi Dreamer, gelukkig vind jij het geen raar idee om naar de huiskamer te verkassen! Maar ja, ik ben daar ook wel eens dikke exemplaren tegengekomen, dus maakt ook eigenlijk niks uit. Ik zal in ieder geval de komende jaren mijn bed goed checken voor ik erin stap zeg.

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    brrrr hier dus ook idd die vieze dikke spinnen van dat plaatje. Wij wonen sinds april pas in dit huis en in ons vorige huis hadden we ze nooit.
    De eerste was twee weken geleden en die zat gewoon in de babykamer :confused: (waar we nog neit aan begonnen zijn maar toch) En ik was pas net van de schrik bekomen en toen zag ik er nog één. En dat allemaal vlak voor ik ging slapen.
    Gelukkig heeft mijn vriend ze gevangen... als ze ontsnapt waren dan zou ik echt naar mijn ouders gevlucht zijn denk ik. Alleen het idee al dat er zo'n beest rondkruipt terwijl ik slaap. (wij hebben geen deur in de slaapkamer dus zo'n beest loopt gewoon naar binnen)
    De dagen erna heb ik alle ruimtes waar ik kwam dubbel gecheckt op spinnen en toen ik eindelijk weer wat vertrouwen had dat er geen zaten zat er één in de slaapkamer :confused: Gadver!
    Nu gaat het zelfs zo ver dat mijn vriend er gisteren ook twee moest vangen die buiten bij de voordeur zaten (dus niet binnen). Maar ik zag gewoon dat die twee spinnen samen zaten te verzinnen hoe ze binnen konden komen :(
    Ik begrijp je dus helemaal. :)

8. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    AAAAAAIIIIIIIIIIIIIIIII laten we maar niet over spinnen hebben.

ps: ik kan ook niet lekker slapen als ik een spin op bed gezien hebt,mijn grootste nachtmerrie ooit zijn die beesten.

Ik had vanmiddag iets waar ik altijd al bang voor was ,Ik had de kleren van de waslijn gehaald en binnen gebracht.

Mijn zoontje kwam naar mij toe lopen en ik zat op puntje van bank tv te kijken,en toen hoorde ik hem roepen:

ieeuuww VLIEG VLIEG MAMA!

Ik keek naar hem en wou het ook nog aannemen,NOU IK ZAG METEEN DAT HET POTEN HAD IEEUUUWWWWW.
    HIJ HAD DIE SPIN IN ZIJN HANDEN,EN IK GILDE JE wilt niet weten hoe hard en sloeg het uit zijn hand en het viel op mijn ZWARTE BROEK en ik stofde het eraf en het viel op de grond.Jullie moesten zijn gezicht zien van HUH WAT DOET MAMA NOU hij vond het wel raar ja duhhh vidn je het gek ik schreeuwde en sprong overeidn en tilde hem zelfs op weet ik nog een eindje achteruit.

Nou het was een MIDDELMATIGE SPIN EN ZWART VAN KLEUR.

IEEWW je zag duidelijk t hoofd. weet je dat ik mijn was dus echt niet op ga vouwen.
    Pas over 2/3 dag hahah zondag maar ff.

Ik weet dus eigenlijk niet waar dat vieze beest vandaan kwam.!

maar goed ik zou wel ff op bank gaan liggen hahah tot ik zo moe wordt dat ik gewoon niet meer aan die stomme spin kon denken,dan ag ik op bed liggen.

liefs loesmari

9. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ieuwwwww onder je kussen? wat een lef ;)
    zou ook de hele nacht niet slapen.
    ben echt doodsbang voor die beesten brrrrr

10. acire

acire Fanatiek lid

gedverdemme, ik ben ook gelijk zo panisch ls ik er een in huis zie.

die krengen hangen nu overal buiten, ik liep andaag ineens met m'n hoofd door zo'n web.
    volgens mij zat er geen een in....of hij komt stras ergens vadaan kruipen.

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik ken jullie angst...ik geloof dat ik wel een van de ergsten was vroeger :)
    heb een keer een spin op mn kamer gesignaleerd, s'nachts de buurvrouw gebeld en ze heeft m netjes weggehaald voor me :oops:
    Desondanks heb ik na die nacht nog 3 weken op de bank geslapen :oops:
    Ik had echt geen leven meer...alles draaide om die rotbeesten. Als ik maar een zwart vlekje zag, begon ik te trillen, te janken en had ik hartkloppingen.

Maaaaaar er is hoop meiden!

Ik ben in therapie geweest....en dit is het eerste seizoen dat ik niet angstig door het huis loop....ik voel me bevrijd!
    Ik moet over 3 maanden nog terug komen en dan mag Willy de vogelspin over me heenlopen :) ....jullie willen niet weten hoe trots ik op mezelf ben!
    Het zit echt allemaal tussen onze oren hoor hihi. Als je ze heel goed bekijkt op den duur, zijn ze best interessant...al moet ik er nu ook nog niet aan denken dat ik er 1 in mn bed aantref, maar ben al wel zover, dat ik niet meer afhankelijk ben en 't monster zelf durf te verwijderen!

Geloof me het helpt echt...en het mooiste is...veel verzekeringen vergoeden een groot gedeelte zelfs ;)

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Jee Vlekje, wat goed van je zeg! Klinkt als iets wat ik ook wel zou kunnen gebruiken... Echt je wilt niet weten hoe gestresst ik in bed lag die nacht nadat ik die spin had gevonden in mijn bed. En als je het dan objectief bekijkt, moet je toch denken: ach zo'n spinnetje, wat stelt dat nou voor. Maar ik vind ze gewoon echt heel erg eng! Heb geen moment meer rustig geslapen.
    Hoe ben je zo bij die therapie gekomen? Via de huisarts ofzo?

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook geen fan van spinnen. :(
    Op school ( ik werk in het onderwijs) stel ik elk jaar een kind aan als spinnenvanger.
    Die pakt ze op (griezeldegriezel) en zet ze netjes buiten. Wel respect voor de natuur natuurlijk :):)
    Ik zit in een dependance en daar zijn helaas geregeld spinnen in mijn klas! BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,089
    3,873
    113
    Brrr...ja, het is echt weer spinnentijd. Ik ben ook panisch voor spinnen, ik ben gewoon een paar keer wel eens in janken uitgebarsten toen er eentje op me zat. Zo'n vogelspin vind ik ook wel eng, maar ik heb liever zo'n beest op mijn arm dan een hooiwagen of een grondspin. Ja, het is nogal krom, maar zo'n vogelspin is zo groot en stevig, die vind ik niet echt zo op een spin lijken, maar die dunnere spinnen wiebelen en wankelen zo en dat vind ik echt vreselijk.

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik háát spinnen!
    Als ik savonds laat thuis kom, dan moet mn man eerst naar de deur lopen (10 meter) en dan ren ik naar binnen en gooi mn jas op de grond en moet mn man mij onderzoeken op spinnen :)

Maar nou moet ik wel zeggen dat er hier minimaal 20 spinnen op de muur zitten en je standaard door een web heen loopt.
    Dus het is geen paranoia :)

Heb het al te vaak gehad dat er ineens iets zit te kriebelen.

16. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Ik las een keer een artikel in de viva/ flair of yes....een vrouwenblad.

Die vrouw was net zo panisch als mij en besloot hulp te zoeken aangezien ze graag naar Australië wou...het land van de enge spinnen ;)

Ze is in therapie gegaan en vervolgens naar Australië, waar ze exemplaren tegenkwam van 20/ 30 cm doorsnede, en ze was niet eens bang...

Ik dacht: dit moeten worden dokters zijn. Ik heb dezelfde instantie gebeld....en inderdaad het ZIJN wonderdokters :)

Ach en inderdaad...nu kan ik normaal naar een vogelspin kijken...ze zijn best mooi hoor :D ...en ik hou ik mn achterhoofd...mijn kat heeft 4 poten minder, is veeeeel behaarder, een stuk groter en als het hem niet zint haalt hij WEL uit :)

17. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Hier zat er eergister ook zo één..een megagrote zwarte.
    Net toen vriendje m wilde vangen, was ie weg./..
    en we hebben m dus nog niet terug gezien aaaaargh
    ik vind t echt een vreselijk idee te weten dat er twee van die monsters zijn hier nu die elk moment over mn tenen kunnen rennen..

(ze zijn altijd met zn 2en)

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    nou en bedankt nu ga ik dus never nooit meer onbezorgt mijn bed in :rolleyes: :cry: :cry: :cry: :cry: :(

ben als de doooods voor spinnen laatst gingen we de tuin opruimen daar kwamen we toch een stel joekels tegen :confused: :confused: :confused: :confused: die liepen niet nee die sprongen zoo richting me schuur en daar kom ik dus niet meer, in me tuin trouwens ook niet :rolleyes: en de kinderen mogen ook niet meer in de tuin :oops:

groetjes nathalie

19. joyce

joyce Bekend lid

ik ben ook enorm bang voor spinnen iieeee
    ga helemaal panische doen :)
    springen gillen gek doen hahaha
    toen ik nog thuias woonde moest mn moeder ze altijd weg halen overal waar ze te dicht bij me zaten
    trouwens er sprong een keer een spin op mn arm en het enigste wat ik deed was hem weg schudden :rolleyes:
    was denk ik zo in schok :)

wat vinden jullie trouwens van naaktslakken?
    aaaahhhhhh daar ben ik het meeste bang voor
    laatst moest ik een vuilnmiszak wegbrengen en zag er plots een liggen ik gooi die zak neer en ren gillend naar binnen :) :oops:

20. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik kom ook nooit in de schuur :p
    Mn vriezer staat daar, maar ik ga er echt niet naar binnen!
    Die dingen springen gewoon idd, vreselijk eng.

Ik heb een paviljoen in mn tuin staan met mn mooie tuinmeubeltjes eronder.
    Als is het 30 graden, ik ga daar dus niet in mn eentje zitten he, ik blijf binnen!
    Mij teveel spinnen hoor en geen kleintjes.

En ik weet dat ze niks kunnen doen, maar ja, toch zijn ze eng :)
    Vooral dat schrikeffect wat ze teweeg brengen.

Share This Page