Woningruil

Discussie in 'De lounge' gestart door Happy, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Heeft iemand dit wel eens gedaan?
    Komt er veel bij kijken?
    Ik zit er heel erg over na te denken,maar je hebt iemand gevonden die het wel wilt,wat moet er dan allemaal geregeld worden?En hoelang duurt alles bij elkaar ongv?

Gr

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wil je dat echt?

Wij hebben het vroeger weleens gedaan, toen ik nog als klein meisje bij mijn ouders woonde. Ze hebben toen geloof ik gereageerd op een advertentie in een gids of krant of zo op mensen die woningruil wilden. Ik weet verder niet meer hoe het in zijn werk ging maar het ging wel goed verder. Wij als kleine kinderen hadden genoten van het andere huis en we zaten daar vlakbij zee, terwijl we toen ik Overijssel woonden.

Ik persoonlijk zou zoiets nooit doen. Ben veel te veel gesteld op mijn privacy en zou niet willen dan andere mensen bij wijze van spreken al je kasten en deurtjes kunnen openen waar je persoonlijke spullen liggen.

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Dat is van woning ruilen,dus zeg maar verhuizen!:D
    Dan verhuizen je spullen natuurlijk mee!;)

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63

Euhhh, woningruil is toch gewoon compleet overhuizen??
    Jij krijgt hun woning, en hun de jouwe, en dat is dan je nieuwe huis.

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Huh? OH! Dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen. Excuses.

Maar mag zoiets wel dan? Het huis staat dan toch nog steeds op jouw naam? Doe je dat dan zonder dat een woningbouwvereniging of makelaar daar vanaf weet?

6. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Ja gewoon verhuizen is dat..
    Niemand die in mijn spullen komt hoor,moet er niet aan denken haha!

7. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Nee alles word gewoon op onze naam gezet,moet ook via de woningbouw!Het is een huurwoning!

Verder weet ik het ook niet echt,ik hoop dat iemand zoiets een keer heeft gedaan,wil graag weten wat er allemaal bij komt kijken

8. 894hi

894hi Niet meer actief

kijk eerst even of je je woning wel mag ruilen als je huurt

en weet wel dat de huur 9 van de 10x verhoogd word aangezien jij een nieuwe bewoner ben

op www.woningruil.nl kan je ook evt meer info vinden

9. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Wij hebben dat ook eens willen doen.
    Mensen vonden ons huis leuk, wij vonden hun huis leuk.
    Zij hadden nooit betalingsproblemen gehad en wij ook niet.
    Toch wilden de woningbouw (beide) niet dat er geruild werd onderling, terwijl ze dat wel af en toe deden. Wilden niet met elkaar ruilen, wel met anderen. Vraag me alleen niet waarom.
    Is toen allemaal ook niet doorgegaan.

Wij moesten formulieren opvragen bij de woningbouw en dan door beide partijen onderteken, die opsturen naar eigen (beide) woningbouw en dan keuren zij het af of goed.

10. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik heb verledejaar een woningruil gedaan
    nou helemaal super!

2 mensen die allebei een woning hebben die niet meer voldoen aan hun eisen en dan kan je gewoon ruilen met elkaar en ieder heeft wat die wilt! idiaal!
    we kregen een briefje door onze deur geschoven dat ze een benedenwoning zocht alleenstaande werkende vrouw van in de 50 jaar of we intresse hadden in een woningruil
    let op: 1 gezinswoning groot! 4 kamers vaste trap naar zolder nog 1 kamer en grote tuin op het zuiden met pk plaats aan de achterkant
    nou wij gingen kijken en waren nieuwchierig geworden
    manlief heeft met haar bij de woningbouw copperatie alles geregeld
    we moesten het eerst indienen dat was in dec...
    toen keken ze wederom naar inkomen of je de huur kon betalen want wij moesten meer gaan betalen
    toen hebben we een telefoontje gehad in jan.
    er stond 6 weken voor
    toen het inorde was in feb getekend en afgesproken op 8 maart over te verhuizen

nou dat moet je goed plannen hoor
    je moet in 1x! over met heel je allesie
    we hadden ondertussen al heel veel naar haar zolder gesjouwd en de laatste dagen stonden er ook in het kleine kamertje bij ons spullen van haar
    op 1 zaterdag morgen zijn we oververhuisd
    en dan moet je zien te klussen en leven in een huis wat erniet uit ziet maar langzaam aan mooi word

je moet gewoon naar je woningbouw gaan en dan een forumulier van woningruil aanvragen
    geboortuitrekesel van de gemeente mee nemen allebei

het beste advies is dat beide partijen elke keer samen heen gaan zo kan je het beste doen
    ook komt er een opzichter kijken en die gaan allebei de woningen bekijken
    dan moet je de woning in de huidige staat hoe die dus is accepteren ...
    daarna gaat dat allemaal door genomen worden door hun en is het wachten wachten en bellen en vragen of er al nieuws is
    en dan moet je komen met je inkomen gevens ect dat allemaal is nog best veel romslom maar het is goed te doen
    je moet er wel wat voor over hebben he

meid als je het kan doen meot je het zeker doen
    we hebben er geen moment spijt van gehad en de vrouw die in ons eigen huis woont ook niet
    dus succes

Deel Deze Pagina