Hier ook een Wii en switch. Wii is verouderd, langzaam en de spellen zijn idd anders dan die van de switch. Wij vonden hem ook te duur om zomaar te kopen dus zoon heeft geld voor z'n verjaardag gevraagd en wij hebben bij betaald. De switch was dus zijn enige kado dat jaar. (Scheelt een hoop los speelgoed, heerlijk) Wat voor zoon zo fijn is, is dat hij ook er zo mee in de hand kan spelen op het kleine scherm. Gaan we op vakantie, lang in de auto of (voor hem) saai bezoek, gaat ie ook mee. Hier echt z'n geld dubbel en dwars waard. Nu vraagt ie vaak spellen voor Sint of z'n verjaardag. Ik koop niet zomaar voor de grap een spelen van 60 euro. Ook word er wel een geruild van spel op te proberen.
Neeeu, dat zou ik dan persoonlijk weer niet doen. Waarom zou je? Tenzij je zelf echt een fervent games bent en het nieuwste van het nieuwste wil hebben? De huidige switch doet het al super en is ten opzichte van de wii echt een grote verbetering. Zeker voor kleine kinderen. Waarom zou je dan nog meer geld gaan uitgeven aan een spelcomputer? Nieuwere switch gaat een ander soort beeldscherm krijgen. Sneller en nog iets betere graphics. Maar daar hebben jonge kinderen weinig aan en die zien het verschil nauwelijks. En wil je perse nieuw? Kijk eens op Facebook of marktplaats. Genoeg tweedehands. Zoals ik al aangaf, ik had een heel pakket voor 320 euro met 9 spellen. Op 2 spellen na allemaal spellen die ze graag wilde hebben. Echt een koopje want spellen zijn nieuw gemiddeld 35-54 euro! Mn oudste wilde een eigen switch en heeft er zelf voor gespaard .
Nou, ik zie die koopjes niet eerlijk gezegd. En als ik dan 300 euro moet neertellen voor een ‘oude’ tweedehandse zonder garantie, dan geef ik liever 400 euro uit voor de nieuwste versie die nog weer een tijd mee kan, incl garantie.
Huidige switch kan echt nog jaren mee. En eerlijk? Ik heb al mn spelcomputers via marktplaats en facebook. Xbox, wii, wwiu, switchen, nintendo dss'en en heb er nooit wat mee gehad. Ik persoonlijk heb de nieuwprijs er echt niet voor over. Ik wacht altijd even tot ze in prijs gezakt zijn of tweedehands te koop zijn. Dan zijn hopelijk ook de kinderziektes eruit. En je redenering van 300 euro voor een oude switch vs nieuw gaat niet helemaal op. Vergeet je niet dat bij een nieuwe switch vaak nog dingen bij gekocht moeten worden? Evt extra controllers? Vaak zit er maar 1 of helemaal geen spel bij. Die spellen zijn duur. Leuke gemiddeld 45 euro. Bij die tweedehandse "oude" zitten vaak extra accessoires. Hoesjes, controllers, spellen. En geloof me maar, dat tikt gigantisch aan. Bij die van ons zaten alleen al over de 300 euro aan spellen! Op marktplaats is het gewoon regelmatig goed zoeken. En niet bieden, meteen verkoper bericht sturen met een bod. Die van m'n oudste komt ook van marktplaats van een jongetje die toch een andere wilde kopen. Ding was zo goed als nieuw met bon.
Wij hebben ze alle 3 en de kinderen geven de voorkeur aan de switch. Hier is mijn man een game liefhebber. De switch is destijds een kerstcadeau geweest voor mijn man en kinderen.
Dat is inderdaad drama. Wij hadden al een keer nieuwe ontvangen, maar ook bij deze al snel problemen daarmee. Mijn man heeft dit nu opgelost door wat WD-40 (voor elektrische apparaten) te spuiten onder dat knopje. Er is een filmpje van op youtube: fix nintendo switch joy-con drift with WD-40 Tot nu toe werkt het.
Als je joycons driften moet je ze gewoon opsturen naar Nintendo. Die repareert ze gratis! En binnen 2 weken heb je ze terug. Niet zelf mee gaan klooien!
We hebben een Wii gehad en hebben nu een Wii u. Ik moet zeggen dat we beide spelcomputers gewoon gekregen hebben van kennissen die zelf een nieuwere versie kochten, dus we hebben ze niet zelf aangeschaft. Het enige voordeel van de Wii u ten opzichte van de Wii vind ik dat je spellen dus ook alleen op de gamepad kan spelen en dus niet perse de tv er bij aan hoeft te hebben. Maar dat is wat mij betreft het enige voordeel. Qua graphics ed zie ik geen verschil, maar we hebben ook geen hele grote nieuwe tv ofzo. De kinderen willen nu wel heel graag een switch en opzich snap ik dat wel, want daar worden nieuwe spellen voor gemaakt en voor de Wii u niet. Gisteren hebben ze animal crossing bij m’n broertje gespeeld en dat vond ik er stiekem ook wel heel erg leuk uit zien. De switch gaan ze alleen niet zomaar krijgen, omdat we nu een goed werkende spelcomputer hebben waar ze zich ook nog prima op vermaken. Dus ze moeten of een gedeelte zelf gaan sparen of nog een tijdje geduld hebben en lekker met de Wii u blijven spelen.
De kinderen stelden voor om SAMEN (uniek hier in dit huis!) spaargeld bij elkaar te leggen. Ik heb gezegd dat ik dan de helft betaal. Ze zijn er nog niet hoor. Maar dit is voorlopig de deal.
Klopt, je kan ze terugsturen. Maar feit ijft wel dat het natuurlijk wel echt een fail is voor een console voor die prijs. Dat vind ik dus het enige nadeel aan de switch