Ik werk met nog steeds veel plezier in het onderwijs.. maar ik blijf ook met het idee in mijn hoofd om als pleegzorgbegeleider te gaan werken in de toekomst.. Echter kan ik niet echt vinden welke vooropleiding hiervoor het beste is en wat ik dan nodig heb om me te laten omscholen.. ik heb PABO afgerond en werk al geruime tijd in basisonderwijs.
Misschien weet @Iertje81 dit? Zij kan je ongetwijfeld ook vertellen hoe je de bonussen die je krijgt voor het uithuisplaatsen van kinderen, het beste op kan geven bij de belastingdienst. (Grapje uiteraard! ).
Ja en de bonussen voor elke zitting en waarschuwing voor een uithuisplaatsing zijn ook niet mis TS: ik kan je er wel over vertellen hoor. Tuurlijk. Ik zit alleen nu bij het zwembad omdat Ies aan het lessen is dus ik zal er vanavond of morgen even op in gaan. Je mag me uiteraard ook een PB sturen
Ik denk dat je je als eerste moet afvragen waarom je dit zo graag wil want ik ken pleegzorgwerkers die er met de verkeerde intenties in zijn gegaan en dan kom je van een koude kermis thuis. Je weet welk werk ik doe?
Wat verwacht je van het werk? Om dit te kunnen doen heb je hbo nodig en dan een sociale richting. Bijv pedagogiek of social work. Sommige opleidingen hebben nog apart maatschappelijk werk. Bij sommigen valt dit al onder social work. Je zult in elk geval een bijscholing moeten gaan doen. Verkorte hbo in de sociale richting is wrs wel mogelijk. Kijk eens op de sites van hbo’s bij jou in de buurt. Dan vind je al veel informatie.
Ik werk sinds 1 april als pleegzorgwerker! Daarvoor als ambulant gezinsbehandelaar gewerkt. Er wordt idd een HBO opleiding gevraagd en dat je SKJ geregistreerd bent. Ik denk dat het belangrijk is om te weten dat er veel schrijnende gevallen zijn helaas. Ik had dat in mijn vorige functie ook en wist wat me hier te wachten zou staan. Als je meer wil weten mag je me pb’en.