HELP schimmelinfectie in vagina en enorme pijn

Discussie in 'De lounge' gestart door fatimas, 1 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fatimas

fatimas Actief lid

13 jul 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi damens..

Loop al een week met enorme pijn en jeuk in mn vagina.. met afscheiding. Dacht dat het aan mn vruchtbare dagen lag of een eventuele innestelling.

Bleek dus een schimmelinfectie te zijn aan de vagina. IK heb echt een enorme last nu en dit is echt een schreeuw om hulp. Heeft iemand ervaringen hiermee?

Heb van de huisarts een gyno daktarin tablet gehad en deze ongeveer een uur geleden ingebracht.

Met als resultaat dat ik nu echt aan het janken ben van de pijn en jeuk..
    In de bijsluiter staat at het een bijwerking kan zijn.. maar zo erg had ik niet verwacht.

Ergens op google las ik dat yoghurt in een maandverbandje doen zou helpen ivm het zuurtegraad in de yoghurt dat dat zou helpen..

Nou jullie raden het al.. geen yoghurt in huis. Wel vla.. en dat dus maar geprobeerd. Het is nu iets minder maar nog steeds erg pijnlijk...

Zou iemand mij een eventuele tip willen geven? ervaring etc?

2. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Geen ervaring(gelukkig) maar kan het misschien helpen om het te koelen met een koude washand??
    Of een icepack?

Sterkte ermee en hoop voor je dat het heeel snel gaat werken die tablet!!!!

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Enorm pijn doet het!
    Wat bij mij hielp is in bad met koud water. Klinkt niet prettig Nasr de pijn was nog erger. Na een dag en nacht was het wel over.

Succes en sterkte !

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb geen tips voor je...
    Maar veel succes! Lijkt ne verschrikkelijk zn jeuk en pijnen van onder....

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Is hij ook dik en opgezwollen? Voelt als een olifanten huid
    Zijn het witte tabletjes? Of doorzichtige met vloeistof

Kan best Zijn dat je alergied er voor ben

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Spoelen!!! Ik had dat ook, was er overgevoelig voor geworden! En straks bellen voor orale tabletten!

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hou in elk geval op met rare dingen in je maandverband te stoppen. Dit veroorzaakt alleen maar nog meer irritatie omdat de zuurtegraad van je vagina op dit moment totaal verstoord is. En je maakt kans op een infectie.
    Bel anders de huisartsenpost als je het echt niet vertrouwd. Maar als je pas vannacht de tablet hebt ingebracht duurt het echt een dagje voordat er verbetering komt. Volgende keer herken je wellicht de signalen en dan sneller aan de bel trekken.
    Succes meid het is echt heel vervelend!

Xxx

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    oei herken het en het kan zo verschrikkelijk pijnlijk zijn. Koelen met een nat washandje is hier het enige dat een beetje helpt. En tijdens het plassen er meteen water overheen spoelen want zodra ik ging plassen deed het nog veel meer pijn. Heb echt regelmatig zitten huilen op de wc van de pijn.
    Heb net vorige week weer een enorme tube canasten gekregen van de huisarts en zodra ik het voel aankomen smeer ik 2 x per dag en dat dus een week lang. Inbrengen helpt hier niet zo het ik het gevoel.

Sterkte!

9. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koelen. Eventueel een inlegkruisjes nat maken en even in de vrieZer gooien.(gynaecoloog zei dat tegen mij door mijn Bartoli cyste)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    oeww... jakkie..
    Die capsules kreeg ik toen ik zwanger was en die deden mij ook zo'n vreselijke pijn.. Zat te janken..
    Vla heeft geen enkel effect (behalve dat het koud is en prettig voelt)
    die zalf die je met zo'n aplicator in moet brengen heb ik geen enkele last van..

Het is alweer even geleden dat ik dit heb gehad.. Oeww wat is dat vreselijk. Probeer op het werk maar eens te krabben;)

11. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Er zijn veel middeltje,
    Je heb de 1 tablet kuur, die heel heftig en zwaar kan zijn
    De 3 daagse tabletkuur, is 1/3 pertablet van de eerst genoemde
    En ook een zalfje, deze kan je inwendig 6 d gebruiken en ook bij een andere kuur voor uitwendige ' bluswerkzaamheden'.

Tegenwoordig kan er een boel zonderrecept, de zalf en de 1daagse tablet, de 3 daagse nog niet, di moet ha of gyn doen.

Sterkte!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    geen yoghurt! helpt misschien de zuurgraad herstellen maar zit nog veel meer troep in.

Ik ben ook allergisch voor die tabletten en al dat soort zalfjes en zo en ik heb regelmatig last van die irritante schimmelinfecties. Ik vraag altijd fluconazol. Is een pil die je gewoon oraal moet innemen. En ben er dan met 3 dagen vanaf ongeveer.

En ja het is irritant. Ik heb het af en toe tot bloedens aan toe. Sterkte ermee!

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bedenk mij opeens dat jij rond sinterklaas een schimmel tussen je benen hebt.. Dat heb je iig mooi getimed;)

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o meid en lees nu dat je vla in je onderbroek hebt gestopt!!! meid komop niet meer zulke domme dingen doen hoor. Vla en yoghurt is toch iets heel anders?

Yoghurt is al niet heel goed. Deden ze vroeger vanwege de melkzuurbacterien...
    maar in vla zit suiker!!! en als er iets is waar schimmels het goed op doen dan zijn het suikers... echt niet meer doen hoor maak je het allemaal nog veel erger mee.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Vraag anders om een ander middel. Gyno-mik vind ik veel prettiger.

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eeeh? is dit grappig bedoeld? flauw

17. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    klinkt als dat je net als mij allergisch bent voor de gyno daktarin.
    Ik gebruik altijd canesten, dat verkopen ze ook bij de drogist...werkt prima en doet niet zo pijn als die eien van daktarin

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    kan! maar aangezien ik eerst al een serieuze reactie heb geplaatst denk ik dat dat wel wat meevalt allemaal..

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hihihih

20. Sweety88

Sweety88 Actief lid

14 sep 2012
    160
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Pff ik heb hier ook al vaker last van gehad.
    De eerste keer was het ergste!
    Toen had ik ook van die tabletten die je vaginaal moet inbrengen.
    Maar dit branderige en pijnlijke gevoel gaat na 1 dag wel over, daarna gaat het gewoonlijk een stuk beter!

Maar vla in je ondergoed :D:D
    Doe dan gewoon koelen met koud washandje ofzo.

De keren daarna heb ik ook de Fluconazol gehad (ja, dit gedoe komt graag vaker terug), echt veeeeeel fijner! Aangezien het nu weekend is, kun je het toch niet meer veranderen....

Deel Deze Pagina