Zoon wordt binnenkort 8 en vraagt voor zijn verjaardag verschillende spellen voor de wiiu. Die zijn duur, dus hij krijgt er 1 van van ons (Mario & Sonic olympische spelen in Rio) Maar nu zei mijn man dat hij ook voor een vergelijkbaar bedrag de wiiu geschikt kan maken voor spellen van Wii en gedownloade spellen. Dus 1 keer een bedrag en daarna veel goedkoper nieuwe spellen spelen. Iets in me zegt me Doen! Maar.... Nadeel: je kunt dus ook illegaal downloaden (verkeerd voorbeeld) en wat gaan de jongens (vader en zoon dus) dan allemaal binnenhalen aan rotzooi. Ergens vind ik het ook wel overzichtelijk. Spelcomputer met x-aantal spellen en klaar. Maarja.... 1 nieuw spel is dus wel mooi 40 of 50 euro. Wat zouden jullie kiezen? Hij speelt er echt veel en leuk op. Alleen en met vrienden.
Ik heb voor 75 euro bij iemand een sd kaart gekocht waar spellen op stonden. zie prive bericht. spellen kan je inderdaad downloaden maar waarom bang zijn voor rotzooi?? je man is er toch bij als dat gedownload wordt en waarom perse nieuwe spellen? op marktplaats staan zat zo goed als nieuwe wii u spellen voor de helft van de prijs.
Kun je ook spellen legaal downloaden? Dan zou ik het misschien wel een optie vinden. Alleen legaal en geschikt voor de leeftijd. Als het alleen illegaal kan, zou ik het niet doen. Ik vind dat je inderdaad niet aan kinderen kunt uitleggen dat stelen dan ineens wel mag. Aan volwassenen ook niet trouwens Via marktplaats of een echte gamesshop kun je vaak tweedehands spellen kopen voor minder geld.
Ja... Die is erbij. Net zoals hij (wij) erbij zijn op de tablet. En als je kijkt wat dat voor rommeltje is. En wat daar voor ellende tussen zit wat er over gezet wordt.... En ja. Ik ben er zelf ook bij. Maar ik heb geen zin om politie-agentje te spelen. Man is irritant. Wat gratis is is goed. En zoals het nu is hoef ik ook niet de hele tijd op te letten. Als hij boven met de wiiu bezig us dan weet ik dat ik niet mee hoef te kijken. Komt bij dat ik geen zin heb in iedere week de discussie dat hij een nieuw spel wil. Dat hebben we voor de tablet dus wel. Laat hij weer iets zien wat hij hebben wil, en mag ik op basis van een vaag plaatje of filmpje beslissen of het geschikt is. PEGI 7 is lang niet altijd geschikt in mijn ogen dus.... Ik vind trouwens illegaal downloaden niet helemaal hetzelfde als stelen. Als jij een boek hebt en ik steel het, dan heb jij geen boek meer. Maar als ik er stiekem een kopietje van maak, dan merk jij er niks van. Waarmee ik dan weer niet heb gezegd dat het mag.
Illegaal vind ik zelf geen optie, maar hier hebben ze bv een gameshop waar ook heel veel tweedehandsgames worden verkocht voor prima prijzen. Dat zou ik dan doen.
Dit dus. Er zijn mensen die deze spellen maken en bedenken en daar graag geld voor krijgen. Net zoals jij graag geld krijgt voor het werk wat je doet. Verder verloopt je garantie als je zelf rommelt met je spelcomputer. En ik ken er die het gedaan hebben en na x aantal maanden spelcomputer kapot. Wij hebben een aardige collectie wii/wii u/xbox spellen. Over de 60. Maar ik koop 80% used games bij game mania. Zelfs voor de kerst etc. Spellen zijn in prima staat, gaan nog een apparaat om krassen te verwijderen. Vaak toch al een Mario spelletje voor 30 Euro kunnen scoren.
Je rommelt niet met de spelcomputer. er komt alleen een kaartje in waar het programma op staat. kaartje eruit en je ziet niks meer van het "ombouwen". er staat niks op de wiiu zelf. dus mocht hij kapot gaan en naar de leverancier moeten, niks aan de hand.
Het wordt idd ook 1 spel. Tweedehands is soms een optie. Moet net het juiste spel voor een vriendelijke prijs op het juiste moment vinden natuurlijk. En meer gedoe dan nieuw bestellen. Illegaal doen we niet. Hoewel het geld van legaal spul ook niet altijd o de plek komt waar de creatieve geesten zitten. Soms is een papieren boek goedkoper dan de digitale variant Daar snap ik dan helemaal niks van. En als je kijkt wat de schrijver daarvan terugziet. Echt geen 6 euro per verkocht boek! En de gamewereld is volgens mij nog veel maffer. Maar goed... Dat is een heel andere discussie.
Ik weet niet hoe het met de wii u zit. Wij hebben 2 keer een wii. Waarvan 1 super goedkoop via mp. Deze heb ik omgebouwd (zelf). Het risico dat je loopt is dat hij helemaal crashed. Wat betreft de regelgeving. Je mag gedownloade spellen hebben MITS je daarvan ook de originele van in bezit hebt. Als je het echt goedkoper wilt doen kan je beter via mp kijken. En dan alleen gaan voor de spullen die je eerst kunt zien. Niks laten verzenden. Tweedehandszaken vragen vaak nog de hoofdprijs.
Bij game mania heb je ook 2de hands spellen vanaf.5 euro😉 worden helemaal schoon en krasvrij gemaakt en dan weer doorverkocht.