hoi dames, ik ben verzekerd bij cz. nu krijg ik een rekening binnen van de fositmon en moet mijn eigen risico van 220 betalen. ik dacht eigenlijk dat dat vergoed werd door de verzekering. nu ik de voorwaarden ben gaan kijken staat er alleen over ivf en icsi is vermeld en iui niet. heeft iemand hier ervaring mee. nu mijn eigen risico op is neem ik aan dat het de volgende keer 100% vergoed word??
Vruchtbaarheidsbehandelingen worden vanuit de basisverzekering vergoed. Als jij nog niet over je eigen risico heen zit van dat jaar, en medicatie voorgeschreven krijgt of een behandeling, dan gaat dat eerst van je eigen risico af. Pas als je over je eigen risico zit wordt het dus vergoed. Dat is bij iedere Nederlander zo. Dus je zit hierna over je eigen risico heen en dan krijg je uiteraard alles vergoed, maar je eigen risico moet eerst op eer je iets uit de basisverzekering krijgt vergoed.
Eh ja, de volgende keer wordt het 100% vergoed, op de ovitrelle na, die wordt maar voor een x bedrag vergoed. Erg krom!
ovitrelle gaat nu van mijn eigen risico af. dan zou je toch denken dat ik dan geen eigen bijdrage hoef te doen. anders was het toch ook niet van mijn eigen risico afgegaan en meteen een eigen bijdrage?
Nee, je eigen risico is hetzelfde als eigen bijdrage en gaat dus direct ervan af. Het ligt er alleen aaN wat je apotheek als eerste declareert. Sowieso is je eigen risico nu voldaan, maar ovitrelle wordt niet volledig vergoed en daarom wil iedereen pregnyl want dat wordt wel vergoed. Helaas is het slecht leverbaar en is daarom dus de ovitrelle de enige optie en dus met een eigen bijdrage ook al zit je over het eigen risico heen . Geldt enkel voor ovitrelle en utrogestan maar denk dat mede utro nog niet gebruikt? Enfin, hoop dat het duidelijk is! Anders moet een ander het even proberen uit te leggen.