Twijfel 3e kindje, wel of niet gedaan?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Happygirl86, Jul 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Na twijfel wel of niet voor 3e gegaan.

1. Wij zijn wel voor een 3e kindje gegaan

2. Wij hebben het uiteindelijk toch bij 2 kinderen gehouden.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Je hoort en leest zoveel dat de twijfel er is bij een 3e. En is dat wel haalbaar met auto/kamers/financieen. Ik zit nu zelf ook in dit schuitje.

Ik vraag mij dan ook af, wie heeft er ook getwijfeld en is toch voor een 3e gegaan? En hoe heeft dat uitgepakt? En wie heeft het toch bij 2 kinderen gelaten, hoe kwam dat besluit.

2. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Niemand reactie?

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij zijn wel voor een 3e kindje gegaan. Een kamer hadden we nog 'over' (moest wel de zolder voor opgeknapt worden), in de auto paste 3 stoeltjes, alle spullen hadden we eigenlijk nog en de kosten.. Tja, op langere termijn zijn er natuurlijk best wat extra kosten, maar die eerste tijd vonden wij dat heel erg te overzien (kreeg borstvoeding, dus eigenlijk alleen luiers 'extra', middelste vrij snel uit de luiers dus verschoven die kosten alleen).

Belangrijkste was echter gewoon dat wij onze wens voor die derde niet los konden laten.

4. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je aan mijn banner kunt zien zijn wij er wel voor gegaan.
    Ook eerst heel lang getwijfeld i.v.m. praktische dingen, maar eigenlijk is overal wel een oplossing voor te vinden.
    Manlief en ik misten allebei nog 1 kindje, het gevoel is erg sterk..en liefde en aandacht hebben we genoeg en dat is het belangrijkste!
    Wij gaan het avontuur dus nog een keer aan :)

Succes met je keuze!
    Mocht je eruit zijn, hier zit ook een topic voor meiden die voor een derde kindje gaan, misschien leuk om mee te kletsen!

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Hier kamers genoeg, dat is het probleem niet. auto (ford focus) weet niet of we het daar mee redden, nieuwe auto is ook weer ff sparen, gaat hem niet zo snel worden.
    Verder neig ik steeds meer naar ja, alleen manlief wil nog een jaar wachten minimaal :(

6. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij gaan wel voor een derde kindje! Qua kamers is er genoeg ruimte maar iemand moet naar de zolderkamer verhuizen... Geen idee nog wie haha, waarschijnlijk wijzelf. Qua auto: we hebben nu een sw waarin misschien drie stoeltjes op de achterbank passen. Zo niet, dan gaat een van ons achterin en de baby voorin. We willen tzt een ander (grotere) auto maar dat heeft geen haast!

We zien wel... Na twee kindjes beseffen we dat alles wat nodig is allang aanwezig is: een bedje, kleertjes, een mama die wil gaan voeden (of anders natuurlijk fv), luiers en vooral heel veel liefde. De rest komt vanzelf!

7. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Hier is het er ook een twijfel. Met mijn gevoel zou ik zo voor een derde gaan, maar als ik er goed over na ga denken, vooral de praktische zaken dan houdt het me toch een beetje tegen.... Maar we hebben ook zoiets van, ach voor alles is een oplossing en liefde is het belangrijkste, dat kost geen geld en in je hart heb je ruimte genoeg ;)

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Hier ook aan mijn banner te zien dat we voor een derde gaan.
    Onze auto moest sowieso vervangen worden, dus nu kopen we een auto waar 3 kinderen in passen. Er komt een duokamer (voor zolang we in dit huis zitten, staan ongeveer in de top 5 voor een eengezinswoning) en financieel is het haalbaar.. Alle grote spullen heb ik nog van beide kids. Wij hebben ook lange gesprekken gevoerd, alles op papier gezet en toen tot het besluit gekomen dat het best kan. Ik moest even aan de gedachte wennen, omdat ik ervan uit ging dat we het bij twee kindjes zouden laten, maar vooral mijn man voelde zich nog niet compleet.

9. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Happygirl..wij hebben ook een ford focus en nog een ford fiesta, volgens mij met de juiste stoeltjes moet dat willen, en anders idd baby voorin en jij achterin eventueel.
    Wat zijn jullie grootste twijfels nog?

Yessie..idd liefde is t belangrijkste. Kom je mee kletsen in het topic hier bij de meiden die voor een derde kindje gaan?

Bij ons was het idd ook dat sterke 'oncomplete' gevoel.

10. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja hier gaan de meiden ook eerst bij elkaar op de kamer..ze slapen er nu toch alleen maar. Tegen de tijd dat ze echt hun eigen plekje nodig gaan hebben dan kunnen we eigen kamertjes maken.

11. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Denk dat we onbewust al bezig zijn. Kamer van zoon op zolder is klaar. Zomers wel erg warm dus mag hij na de zomer pas over. Dan is de babykamer weer vrij. Ik zet altijd alles te koop op marktplaats maar babybad en spullen kon ik echt nog niet. Het is meer dat het bij 5 lastiger wordt ivm weekendje weg huisje of uit eten, is allemaal weer een bord duurder. Nu denk je daar waarschijnlijk echt niet meer over na als de baby er is en doe je dat gewon iets minder vaak. En logeren zou je er 3 tegelijk weg kunnen brengen. Weet niet of opa's en oma's dat teveel vinden ( al doen ze dat nu ook niet vaak) wel hebben we vanaf nu een vouwwagen. Overgenomen vann tante dus de vakanties worden kampeervakanties en dat is niet duur, dus daarvoor denk ik wel kan best. Alleen studie straks zit ik over te dubben, maar misschien werk ik tegen die tijd wel weer meer en zelf meebetalen is ook nog een optie, leren ze meteen werken voor iets. wat ze willen

12. Liz88

Liz88 Actief lid

Jun 5, 2014
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn idd allemaal de bekende twijfels.
    Met vijf op vakantie heb ik al eens bekeken en dat kan vaak wel, wij hebben ook paar keer gehad dat er dan twee kamers waren en op de kinderkamer een eenpersoons bed met een stapelbed. Dit jaar waren we naar Tunesië en ook daar hadden we een bed over.

Qua eten en boodschappen hebben we nu toch altijd wel wat over bij t avondeten dus dat moet ook lukken.

Met oppas zou ik dan gewoon overleggen met de opa's en oma's, we hebben met beide een goede band, dus wellicht twee kids bij de 1 en de andere bij de ander.

En veel dingen zou je misschien even moeten splitsen, zoals boodschappen bijvoorbeeld. De een blijft thuis met de kids en de ander doet boodschappen, of neemt alleen de oudste mee.

Denk dat je vanzelf je handigheden krijgt en t werkbaar maakt.
    Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet snel met drie kids alleen op pad gaan naar de winkel o.i.d. Dus dat moet je dan af en toe uitstellen.
    En met zijn vijven op pad moet vast lukken.

13. pinkster

pinkster Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ik ben net zwanger van de 3e..geen minuut getwijfeld maar het blijft dan gewoon hierbij, er komt voor mij absoluut geen 4e want ik ga me laten helpen ! Ik vind 3 net leuk,net kunnen, qua financiële situatie tjaaa...We redenen het wel!!! Maar ik weet het niet hoe het bij jou is..het zal ook niet leuk zijn dat je straks nergens naar toe kan met 5e omdat te duur is en niet betalen kan...

Share This Page