Bedankt allemaal! Het heeft even moeten duren.. vriendlief was er nog niet klaar voor. Nu er steeds meer dames in de vriendenkring zwanger worden, en ook zijn vrienden gaan praten over zwangerschappen en baby's, zijn zijn vader gevoelens aangewakkerd! In maart gestopt met de pil,.. cyclus van 42 dagen en nu kunnen we aan de slag als (net voor) mijn eitje gaat springen. Ik ga voor jullie duimen!!
Ik had hormonen gekregen mochten niet baten .. Maar nu ben ik net terug van de spoedeisende hulp kreeg onwijs veel pijn maar gelukkig niks me cyste is zelf kleiner geworden .. Wel follikel op me rechterstok niks aant handje .. Mijn cyclus weet ik nog niet .. Maar was voor me zwangerschap 32
Me cyste zit op de linker eierstok en moet uit zich zelf weggaan .. Kan maandje of 2 duren .. Heb in aug weer afspraak hij is nu 4,5 cm dus ben benieuwd vanaf volgende maand kunnen we weer van start
Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie voor (weer) een kindje gaan. Lees ook wat heftige verhalen, veel sterkte ermee en hopen dat het nu snel raak is en lekker genieten kan worden Gisteren ben ik gestopt met de pil. Wilde eigenlijk pas in september stoppen omdat onze kleine dan 2 jaar en 3 maanden is en we willen er niet minder dan 3 jaar tussen. Maar het duurde de eerste keer toch wel zeven rondes voordat ik zwanger was (ondanks een gezonde levensstijl en zeer regelmatige cyclus, kon mijn eisprong altijd voelen). Dus daarom gaan we toch nu maar beginnen, je weet maar nooit hoe lang het duurt en of het wel goed gaat. Eerst maar eens de eerste ongesteldheid afwachten en dan zien we wel hoe het loopt. Het hoeft voor mij ook niet meteen raak te zijn en dat scheelt wel wat spanning denk ik. Vind het best spannend, zelfs spannend wat er aan mijn lijf en humeur zal veranderen na het stoppen met de pil. Hoop niet dat ik daardoor aankom of een onrustige huid krijg oid. Wat merken jullie voor verschil nu je geen pil meer slikt? Succes allemaal, ben benieuwd hoe het jullie vergaat
Ik heb idd een iets onrustige huid, niet heel heftig hoor gelukkig.heb hier vroeger medicatie voor geslikt namelijk.. En mn humeur is stukken beter Verder werden m'n borsten kleiner, beetje jammer weer En iets meer last van bol buikje elke maand... Nou dat was het wel denk ik..
@Annemeis, de pil had bij mij vooral invloed op mijn humeur. Op de ene of andere manier was ik wat zwaarmoediger en daar ben ik nu vanaf! Ook minder hoofdpijn, ik geloof niet dat ik er ooit nog aan ga beginnen! @Bambi86 dat van die vrienden herken ik ook enorm! Hij was er nog niet zo aan toe en nu zijn er twee van zijn vrienden zwanger, eentje vorige week bevallen en toen begon hij spontaan zelf over. Moet zeggen dat mijn hart toen wel even over sloeg omdat ik dacht 'okay, nu gaan we er dus 'echt voor!' @Meissie82, ik heb mij eerlijk gezegd daar nooit zo in verdiept. Ik was ruim van te voren gestopt met het idee van, dan kan het alvast maar een beetje op orde zijn. Dat heeft ongeveer half jaar geduurd en ik was 10 jaar aan de pil. Nu tot 1 a 2 maanden terug merk ik een 30 dagen cyclus. Ik probeer me er vooral geestelijk op voor te bereiden dat dit wel een kwestie is van de langste adem en het niet zo vanzelfsprekend is. Zeker niet als je de ervaringen van anderen leest. Maar ergens zit er toch dat kleine sprankje van hoop!
Hoi dames. Alweer op cyclus dag 30 na de laatste pil.... Heb allerlei krampjes, last van me darmen enz maar nog steeds geen menstruatie te bekennen... Denk steeds ja! Nu gaat ie komen maar nee Kijk wel 20x op een dag in me broek en heb allerlei voorzorgsmaatregelen in me tas stel het barst los, zelfs een onderbroek Hoelang duurde het bij jullie voor jullie eigen menstruatie op gang kwam? En waren jullie meteen regelmatig?
Hoihoi, Wij gaan er ook voor in juni/juli. Vind het wel spannend allemaal hoor! Ben op 16 maart gestopt met de pil maar nog niet ongesteld. Geduld is een schone zaak al is het soms lastig. Ik houd mezelf voor dat we in juni/juli echt willen beginnen en mijn lichaam nog tijd genoeg genoeg heeft om het allemaal op te pakken. Ben benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat.
Hi meiden, Ook wij gaan voor onze eerste! Vorig jaar maart gestopt met de pil, maar zoals je onderstaand kan zien een ontzettende onregelmatige cyclus gehad. Inmiddels slik ik voor de tweede maand bromocriptine om mijn prolactine gehalte omlaag te helpen. Afgelopen zondag heb ik mijn eisprong gehad en uiteraard zijn wij even aan het werk gegaan. Ik voel echter helemaal niets dus ik ga er maar vanuit dat wij volgende maand weer aan de slag mogen. Ik gebruik ook ovulatietesten om het goed in de gaten te houden . Heel veel succes en natuurlijk plezier allemaal haha
Usababy: ben je dan eigenlijk al een jaar bezig met zwanger worden? Of was je daarom niet gestopt vorig jaar? Hopen voor je dat het deze ronde raak is. Over 2 weken kan de eerste NOD lijst geplaatst worden hier. Vindt die lijsten altijd erg spannend. Heb er 5 met elkaar vergeleken waar ongeveer evenveel mensen zich op hadden ingeschreven. (80 mensen) zag bij alle 5 dat er elke ronde ongeveer 25 zwanger waren en 45 niet en dan nog die in de MMM zaten. Dus steeds 25 van de 80 dat is ongeveer 30% kans elke ronde.... Van ons is 1/3 over n maand/anderhalve maand zwanger
Hi Annemeis, Nee ik ben gestopt omdat ik de Diana35 slikte en die zo slecht in het nieuws kwam. Daarnaast zijn wij verhuisd naar Amerika en moest ik dan toch hier via de huisarts met een nieuwe pil starten. Aangezien ik eerst wilde dat ik weer een gewone cyclus zou hebben voordat ik hier naar de arts zou gaan is dat eigenlijk gewoon niet gebeurd. Achteraf natuurlijk super blij dat ik gewoon gestopt ben vorig jaar. Sinds december zijn wij serieus bezig maar had dus wel een beetje hulp nodig. Ik vind je statistische benadering heel grappig en hoopvol. Fingers crossed!
Nou annemeis ik teken ervoor hoor...laat de positieve zwangerschapstesten maar komen!! Usababy, welkom!! En op naar een mooie test!!
Zo meiden! Ook zo'n zonnig weekend achter de rug? Vanaf morgen beginnen met slikken van Foliumzuur en dan nog een rode periode voordat we echt aan de klus gaan! Ik moet zeggen vind het toch nog wel spannend. Begin daardoor ook altijd te twijfelen, van zijn we niet te jong, moeten we niet nog even genieten van elkaar etc. Etc. Hebben jullie dat ook?
Mijn cyclus is onregelmatig,zie mijn handtekening. Ik had dit ook al voordat ik aan de pil ging hoor..
Hoi, Inderdaad, spannend, spannend. ook wel weer super leuk. Hier ongi bijna over, ben stiekem aan het rekenen wanneer de eerste NOD zou kunnen zijn als het tenminste meteen weer regelmatig is. is het een idee om een NOD lijst te maken van 1-15 juni?
Annemeis, goed idee om het overzichtelijk te houden Wij wachten tot na augustus om echt actief te beginnen. We hebben nog een bruiloft eind augustus van m'n zusje en zwager en we gaan op vakantie dus dat lijkt ons fijn om zonder hormonale wankele moeder dat te doen met z'n vijven haha. Ik ben nu denk ik ongesteld nadat m'n mirena is verwijderd dus dat is al hoopvol. Nu kijken hoelang m'n cyclus is en een beetje om de eisprong heen te oefenen
Ik ben ook "voor" een leuk overzichtelijk lijstje!! Hier weer terug van een weekendje weg, was erg gezellig maar ben blij dat het erop zit! Ik ben nog steeds aan het vloeien, vervelende krampen en een zere onderrug, pfff was even vergeten hoe het ookal weer was. De ovulatietesten zijn met de post gekomen zaterdag dus ik wil vanaf wanneer mijn vloeien stopt gaan testen. Eefje, ik twijfel ook wel eens, zeker na een weekend weg. Maar dan denk ik weer aan de spijt die ik ga krijgen als we niet voor een 4e kindje gaan. Wij hebben altijd gedroomd van 4 kindjes. Xmoonlightx, hier ook iemand met een onregelmatige cyclus en dat is altijd al zo geweest. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent meid!!!