Hoi allemaal!! Na al een aantal weken allerlei forums af te speuren heb ik me nu ook zelf maar eens aangemeld! Heb mijn vriend een tijdje terug ook zover gekregen dat hij ook wilde gaan proberen om samen een kindje te krijgen. Net als bij Bambi86 vond hij het idee heel eng en had het gevoel alsof we volgende week al met een kind op schoot zouden komen te zitten.. Nu meerdere mensen in onze naaste omgeving ook in verwachting zijn leek hij er steeds meer open voor te staan. Ik helemaal blij natuurlijk. 1mei spiraaltje laten verwijderen, die ik vorig jaar januari had laten zetten. Daarvoor 10 jaar aan de pil, maar was het helemaal zat. Vergat hem heel vaak en ineens geen goed gevoel meer bij die hormonen die ik dagelijks slikte. Twee dagen na verwijderenr heb ik twee dagen gebloed(weet niet of dit al als echte ongi telde..) Tijdens spiraal nooit meer ongi geweest, heel relaxed! Ik weet dus totaal niet wat mijn cyclus is, want ben al heel vroeg aan de pil gegaan. Maar eens afwachten wanneer en of ik ongesteld word.. Superspannend allemaal!
Mawe welkom!!! En wat spannend, jullie eerste kindje!! Ik heb 13 mei mijn spiraal laten verwijderen en was ook niet ongesteld tijdens het spiraal, zo relaxed Nu ben ik vanaf 15 mei aan het vloeien en het "voelt" als een ongesteldheid dus ik hoop dat het eerdaags stopt. Als ik iets wil dan wil ik het het liefst zo snel mogelijk
EefjeK, die twijfels heb ik ook wel eens na een super hectische dag met de kinderen M'n man heeft het nog niet totaal laten bezinken dat we voor een vierde gaan dus het is wel goed dat we over een paar maanden echt starten hij moet het puzzeltje altijd ff leggen in z'n hoofd maar over een week is het goed en hij wil het zeker wel dus alleen z'n gezinsbeeld wil hij goed hebben in z'n hoofd Welkom Mawe, spannend dat jullie voor een kindje gaan! Fijn dat je vriend het ook nu ziet zitten om te starten, leuk die voorpret! Jullie zitten dus ook in de eerste ronde zeg maar. Ik was na een half jaar ook niet meer ongesteld met de mirena, hoe fijn was dat! Nu loopt m'n ongesteldheid (vermoed ik) af. Dat wordt dus tellen hoelang m'n cyclus is. Is er iemand handig met een lijstje maken? Ik niet zo eerlijk gezegd
Hier is ie dan, invullen als je je NOD al weet of denkt te weten: (naam, 1e, 2e, 3e of 4e kindje, welke ronde) NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Hier is ie dan, invullen als je je NOD al weet of denkt te weten: (naam, 1e, 2e, 3e of 4e kindje, welke ronde) NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Hier is ie dan, invullen als je je NOD al weet of denkt te weten: (naam, 1e, 2e, 3e of 4e kindje, welke ronde) NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13xmoonlightx, 1e kindje, 2e zwangerschap.. Ronde 1 na mk 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Hier is ie dan, invullen als je je NOD al weet of denkt te weten: (naam, 1e, 2e, 3e of 4e kindje, welke ronde) NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12meissie83, 4e kindje, 1e ronde (cyclus ondervoorbehoud) 13xmoonlightx, 1e kindje, 2e zwangerschap.. Ronde 1 na mk 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Hier is ie dan, invullen als je je NOD al weet of denkt te weten: (naam, 1e, 2e, 3e of 4e kindje, welke ronde) NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3Mawe, 1e kindje, 1e ronde (ook cyclus o.v.) 4 5 6 7 8 9 10 11 12meissie83, 4e kindje, 1e ronde (cyclus ondervoorbehoud) 13xmoonlightx, 1e kindje, 2e zwangerschap.. Ronde 1 na mk 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Dit is dus echt op de gok..ervan uitgaande dat die twee dagen dus als ongesteldheid telden.. En ik ken het meissie83, heb zelf ook als ik eenmaal mn hoofd ergens naar heb staan dan moet het ook gebeuren. Toch maar weer even leren geduld te hebben...
Hallo meiden! Zo wat is het hier druk!! Allemaal mensen met dezelfde plannen. Heerlijk!! En ook wij gaan voor een tweede in deze periode Ben nu een maand zonder anticonceptie ( de nuvaring) en net ongesteld geweest, dus nu echt de eerste ronde in. Vreselijk spannend en ontzettend leuk! Ik heb het gevoel nu al dat we een leuk geheimpje hebben. Soms fiets ik over straat en denk ik met een glimlach: Oh ja!! Hebben jullie dat ook? Van Merel (08-12-11) duurde het bijna 2 jaar voordat ik zwanger was, dus ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan...Heb zelf wel het idee dat het de vorige keer onnodig lang geduurd heeft omdat ik de eerste ronde na een HSG zwanger was! Zat blijkbaar een verstopping door een geperforeerde blindedarm op mijn 16de. En het gevoel dat ik nu weet dat ik het "kan" geeft ook vertrouwen!! Ik ben sinds het stoppen met de ring veel fitter, had bijna geen last van mijn menstruatie, geen hoofdpijn, geen buikpijn....Geweldig! Lees ook heftige dingen hier... Respect hoor! Moet nog even zien hoe ik de lijst in moet vullen. Klopt het dat je naam moet staan op de plek waarop je ongesteld zou moeten worden?? Groetjes, Yvonne
Ennovy, wat leuk een tweede kindje in de planning!! Ik heb ook wel dat ik ineens denk "ze moesten eens weten waar wij mee bezig zijn. Ik heb ons geheim alleen gedeeld met mijn bff zij weet alles van mij en vice versa. Je kunt het lijstje kopieëren en dan bij jou datum je naam zetten. Hier nog steeds ongesteld...:x ben er nu wel klaar mee Bessie hoe staat het erbij jou voor, is de ongi al over??
Nou inderdaad soms denk ik dat ook wel, ze moesten eens weten.. zondag even goed met mijn vriend gepraat over de twijfels. Ik wil het heel graag maar ik vind het ook wel spannend. Het is inderdaad wat je zegt, we zitten niet gelijk morgen met een kind op schoot, dat gaat nog wel even duren NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3Mawe, 1e kindje, 1e ronde (ook cyclus o.v.) 4 5 6 7 8 9 10 11 12 EefjeK, 1e kindje, 1e ronde 12meissie83, 4e kindje, 1e ronde (cyclus ondervoorbehoud) 13xmoonlightx, 1e kindje, 2e zwangerschap.. Ronde 1 na mk 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Welkom Ennovy! Leuk dat jullie voor een 2e kindje gaan. Fijn dat je je zonder nuvaring beter voelt, hormonen in je lijf kunnen rare dingen doen Dat gevoel op de fiets wat je zegt heb ik ook, haha grappig! Beetje een oergevoel komt dan weer naar boven dat een vrouwenlijf dit maar weer mag meemaken en doen (hopelijk!!) Meissie, dat is een lange ongesteldheid maar misschien is het 2in1 met opschonen en ongesteld zijn... Ik merkte gisteravond dat m'n tampon schoon was, dus ik heb van het weekend denk ik m'n eisprong of maandag. Uitgaande van 28 dagen cyclus. Dus wij doen nog erg voorzichtig haha. Vorige keer was ik in één keer zwanger en dat vond m'n man toch ook wel jammer, dat vele oefenen vind hij net zo leuk haha!
Ik ben altijd lang ongesteld, zeker zo'n 6 dagen. Zelf denk ik dat in donderdag een onttrekkingsbloeding had en dat zaterdag mijn menstruatie is begonnen. Weet nu even niet zo goed vanaf welke dag ik moet tellen. Wacht in ieder geval totdat het vloeien gestopt is en dan ga ik testen met de ovulatietesten.
Oke, ik denk dat je vanaf zaterdag je ongesteldheid kunt rekenen. En dan zou je rond donderdag/vrijdag klaar moeten zijn EefjeK, het is zeker een heel ander leven waarvoor je gaat en het oude leven komt niet terug, dus wat je zegt over twijfels. Gaan we het oude leven niet missen en nu nog wat langer genieten van ons samen en het wat uitstellen? Ikzelf heb altijd bedacht en misschien vinden sommigen het raar maar hoe eerder je aan kinderen begint hoe jonger je blijft als ze groter zijn! Mocht het allemaal vlot lukken uiteraard!!
Zo herkenbaar al die gevoelens en twijfels, grappig dat iedereen dt wel heeft.. Zelf ga ik ook steeds heen en weer tussen het idee van 'ik wil het nu' en 'goh als het nog even duurt kan ik/kunnen wij nog van de vrijheid genieten. En net wat Bessie zegt, als je zelf jong bent kan je er ook langer van genieten!! Mijn eigen moeder is op erg jonge leeftijd overleden dus ik weet hoe snel je leven kan veranderen en wat je kan missen. Als ik daar aan denk wil ik juist weer zo snel mogelijk! Maar goed je kan het niet dwingen, als het ons gegund is ben ik heel blij en als het nog even duurt ga ik lekker van deze zomer genieten! Allebei niet verkeerd
Ja inderdaad dat oergevoel, dat ervaar ik ook! Zo van: dit lichaam gaat ( hopelijk) weer een kindje dragen. Zijn bij mij ook een 2 vriendinnen die het weten. Had nu ook meer het gevoel dat te willen dan bij de eerste keer. Mensen die voor een eerste gaan: Het is inderdaad vreselijk spannend en je leven wordt nooit meer hetzelfde. Maar het wordt wel rijker, enerverender, waardevoller, liefdevoller....Tuurlijk zijn er momenten dat je denkt: Pfff wat wilde ik graag even weer zo onbezorgd leven, maar dat gevoel duurt maar heeeel even ( bij mij) want het is cliché, maar het voegt zoooveel toe! Ik kan mij nu vaak niet meer voorstellen hoe mijn dagen eruit zagen zonder Merel. dan denk ik: wat dééd ik dan in godsnaam de hele dag?? Heb wel bewust gekozen om er een jaar of 3 tussen te laten. Omdat Merel het nu bewust gaat mee maken en omdat ik dan een kindje heb die al dingen snapt zodat je kan uitleggen dat mama even moet voeden enz. Ik ben 36, dus geen jonge mama. Had ik best gewild, maar kwam op mijn 28ste pas bij de man met wie ik ze wilde en hij is 6 jaar jonger en moest dus (ook) even aan het idee wennen. en toen dus nog 2 jaar bezig voor het wilde lukken. Groetjes, Yvonne
NOD lijst 1 t/m 15 juni: 1 2 3Mawe, 1e kindje, 1e ronde (ook cyclus o.v.) 4 5 6 7 8 9 10 Yvonne, 2e kindje, 1e ronde 11 12meissie83, 4e kindje, 1e ronde (cyclus ondervoorbehoud) 13xmoonlightx, 1e kindje, 2e zwangerschap.. Ronde 1 na mk 14. Bessie Turf, 4e kindje, 1e ronde (augustus actief beginnen) 15. Annemeis, 2e kindje, ronde 1
Zo is het ook, je moet wel met iemand zijn waarmee je een kind wil. Mijn schoonzus is nu 36 en zwanger van de eerste en daarvoor lang alleen geweest. Alles gaat goed dus dat is super! En leuk dat je dochter het ook echt mee gaat krijgen straks. Kan ze lekker grote zus spelen! 'While we try to teach our children all about life, out children teach is what life is all about' Las ik laatst ergens en wilde jullie niet onthouden
Hoi meiden!! Wat super leuk en spannend dat jullie allemaal, net als ik, in de eerste ronde zitten voor een kindje Wij hebben een zoontje van 7 maanden en zijn nu bezig voor een brusje. Alleen is mijn NOD op 28 mei.. Liefs Flower