Wij gaan er weer voor!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kreeftje89, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    De gyn heeft vanmorgen terug gebelt. Vanmiddag naar de gyn voor een uitstrijkje (was vorige keer mislukt) en volgens mij nog een echo in de bmholte. Een ik heb gevraagd om een cyclus analyse en dat vond ze wel een goed idee volgens mij.

Laat vanmiddag nog wel weten hoe t was.

En onze smurf is begonnen met lopen *trots* maar wel druk 😄

2. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    #142 Kreeftje89, 8 jan 2014
    Laatst bewerkt: 8 jan 2014
    @meelanor hahaha dat klinkt als een droom bevalling. Wat leuk dat jullie het geslacht geheim hebben gehouden dat kunnen wij echt niet hoor wij riepen bij 12 weken al of ze het konden zien. Ze durfde niks te garanderen maar eerste gezicht leek het een jongentje en ze had gelijk XD

Gelukkig dat ze weer verder gaan kijken en dat je weer een echo krijgt heb je toch meer het gevoel dat je niet met legen handen staat en er iets aan gedaan wordt.

De Bevalling:
    Op 17 maart half 4 snachts braken mijn vliezen ik bleef heel kalm met het idee dat het nog wel even kon duren tot het zou beginnen. Op het kaartje stond in de nacht pas met regelmatige weeën binnen de 4 minuten de VK bellen anders pas om half 9. Ik had mijn moeder gelijk gebeld dat mijn vliezen waren gebroken maar nog geen weeën (mijn moeder zou er bij zijn) ik zij tegen der doe maar rustig aan probeer nog te slapen wie weet duurt het nog wel een paar uur voor het begint. J (mijn man) belt als het echt begint zij ik nog. Maar half 5 begonnen de weeën al die snel op elkaar volgde ik heb ze zelf getimed met een app op me telefoon. Uit eindelijk heeft mijn man de VK gebeld omdat de weeën binnen 2 uur al binnen de 4 minuten kwamen dus maar niet tot half 9 gewacht en gewoon gebeld. De VK dacht dat eerst niet echt nodig was maar als ik het zo voelde dat ze moest komen zou ze komen. Ik zij laat der komen ik wil weten hoeveel ontsluiting ik heb, ze zij nog het kan tegen vallen hoor. Maar toen ze keek zat ik in 2 uur al op 3bijna4 cm ontsluiting. Ze zij nou het gaat toch wel heel snel ze vertrok en zij dat ze anders om half 9 zou komen maar als ik persweeën zou krijgen we meteen moesten bellen.

Rond 7 uur was mijn moeder gearriveerd. Het ging heel snel om 8 uur al 9 cm ontsluiting dus ging als een speer maar was heel goed te doen zelfs nog en paar keer naast het bed gestaan om de weeen op te vangen. Met 9 cm kreeg ik wel al wat persdrang die eerst nog weg moeten puffen en daarna mocht ik er een beetje aan toegeven en wat mee persen maar de persweeën bleven al snel weg. Ik heb Daarna anderhalf uur geperst en dat was echt verschrikkelijk ik had geen persweeën dus heb alles op eigen kracht moeten doen ook schoot hij steeds terug uiteindelijk katheter gehad omdat een vermoedelijke volle blaas verdere vordering in de weg stond (dit was ook zo) zelf lukte het gewoon echt niet om te plassen door al die druk van onder. Ik werd in allerlei posities geslingerd om het sneller te laten verlopen op mijn zij met een been in de lucht op handen en knieën uit eindelijk maar weer op me rug. Ik was zo moe dat ik tussen persen door gewoon weg viel alsof ik snelle slaapjes deed om wat op kracht te komen maar mijn kracht raakte langzaam maar zeker op ik was uitgeput en kreeg veel zoetigheid voor energie, na 1 uur persen zij de vk dat als ons zoontje om 11 uur nog niet geboren was wij naar het ziekenhuis moesten wat ik echt niet wilde.
    Ik heb toen alles op alles gezet en ons mannetje zonder persweeën maar met een kracht waar ik niet weet waar dat nog vandaan kwam ons mannetje als nog thuis ter wereld gebracht zonder knippen of scheuren gelukkig alleen 2 kleine schrammen. En een gezonde mooie ZOON!!

Al met al is de bevalling goed verlopen en ben heel trots op mezelf de verloskundige zij dat maar heel weinig vrouwen en zeker niet met hun 1e kindje dit echt niet voorelkaar hadden gekregen en echt naar ZH hadden gemoeten. Dat ik geen persweeën had was verschrikkelijk toch zou ik een volgende bevalling weer thuis doen en hopen dat deze anders mag gaan maja dat weet je natuurlijk nooit van te voren. Ik weet nu dat ik het kan dus de volgende moet ook lukken en vond het heerlijk in mijn eigenomgeving in mijn eigen bedje eigen douch.

Duur van de bevalling: vanaf breken van de vliezen 7 uur vanaf weeen 6 uur
    Bevallen na:39,4 weken
    Gewicht bij geboorte: 3480
    Lengte bij geboorte: 50cm

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Dat klinkt als een heel bekende bevalling Ik had ook geen persweeen en heb t ook op eigen kracht moeten doen. Toen ik op bed lag schoot hij ook steeds terug. Ik kon gewoon niet goed persen. En echt die baarkruk. .. ideaal! misschien voor de volgende een idee?. Dan werkt de zwaartekracht mee.

En ook ik was en soort van zen ik viel ook de hele tijd in slaap tussendoor. Ik ben helaas wel een beetje uitgescheurd maar meneer was ook. Bijna een. Kilo meer Dan normaal :p.

Helaas wel vervelende kraamweek gehad. Smurf bleef maar afvallen hij was groot en heeft daar ook de voeding voor nodig gehad maar dat paste Nog niet in zijn maagje. En mijn scheurtje ging ontsteken zat een ontsteking ter grootte van een ping pong bal. Door die ontsteking voelde ik me heel slecht ik kon niets durfde die kleine amper op te pakken omdat ik zo moe en slap was. Gelukkig extra dagen kraamzorg gehad was echt nodig. Toen dat voorbij was heb ik 2x een borstontsteking gehad en dat is echt killing. Zware koorts en alleen maar slapen en voeden. Pfff

Dus ik kijk nu het meeste op tegen de kraamweek :p

Afijn weer een lang verhaal maar ben gister weer naar de gyn geweest. Echo gehad en alles zag er weer super uit (maar ja daarmee vinden we niet de oorzaak) nogmaals uitstrijkje gehad (deze zal waarschijnlijk wel gelukt zijn nu minder bloed) en heb bloed laten prikken. Morgen (vrijdag) belt ze om te bespreken wat er er mee gaan doen.

Zo zijn jullie weer bij gepraat

4. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    Wel vreselijk dat je kraamweek zo is verlopen. De volgende wordt vast en zeker beter.
    En idd bevallingen lijken wel wat op elkaar behalve het pers gedeelte dan ging bij jou wel snel. Dat dacht ik dus ook nog ik dacht nou zeg zo snel 9 cm nou alleen nog maar persen en dan is die er al appeltje eitje deze bevalling. Mja dat viel flink tegen.

Hier ging het herstel heel snel binnen 1 week deed ik alles al weer zelf. 2 3 weken later kreeg ik baarmoederontsteking die pijn is nog erger dan de bevalling zelf mijn hemel. De pijn bleef en trok niet even 1 min weg daarvoor deed ik nog liever de hele bevalling over ging door de grond. Hoop dat echt nooit meer mee te maken.

Ik kijk zelf op tegen het persgedeelte hoop niet weer anderhalf uur bezig te zijn. :D

Nou wel fijn dat het er allemaal goed uitzag. Maja inderdaad dan heb je nog geen oorzaak. Nou wie weet wat ze vrijdag voor je hebben uit je bloed kunnen ze veel wijs maken.

5. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    Heey meiden het is al even stil hoe gaat het bij en met jullie?

6. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey jammer dat t zo stil is.... zijn jullie naar een ander topic gegaan?

Hier same old story.
    Vrijdag kwam er niets raars uit mijn bloed. Zondag laatste ongi bloed gehad.
    Woensdag weer een echo gehad om te zien of mijn bms opbouwd en dat deed t wel maar niet van harte. Ook weer bloed laten prikken om te kijken of mijn eierstokken wel worden aangestuurd. vandaag wordt ik gebelt Door de gyn om te kijken wat we nu gaan doen. Weer zware rugpijn dus ik verwacht mijn ongi (alweer. ... stom lichaam)

@kreeftje spannend bijna je eerste echo!

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ben er nog hoor! ;)

Meelanor, balen zeg.. hopelijk snel duidelijkheid en een normale cyclus met eisprong!

Hier, afgelopen dinsdag mn eisprong gehad. Duidelijk gevoeld. En dit keer ovutesten gebruikt.. Eisprong was wel eerder dan verwacht, en nauwelijks vruchtbaar slijm deze maand. En toch... ik ben sinds woensdag lichtelijk misselijk, en draaierig. Vandaag ook tijdens mn werk, gewoon wat licht in mn hoofd en een zwaarder en warm gevoel onder in mn buik. Heel apart.. Ben dus erg benieuwd over 1,5 week! Mijn gevoel zegt dat ik zwanger ben, maar durf er niet echt aan toe te geven.
    Hoewel ik bij de vorige 2 zwangerschappen ook heel snel na de bevruchting voelde dat het raak was.. Beetje zelfbescherming dus. :)

8. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    #148 Kreeftje89, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt: 17 jan 2014
    @meelanor ben er ook nog hoor vond ook al zo stil :D
    Balen dat er nog niks is verandert :( Je zij dat je vandaag gebeld zou worden hebben ze dat al gedaan?

:D idd maandag 1e echo vind ook reuze spannend we moeten pas half 7 in de avond manlief moet eerst werken uiteraard kom ik even laten weten hoe het is gegaan gebedje voor een mooi kloppend hartje;).

@sitalita meestal klopt je gevoel wel als je zwanger bent voel je dat gewoon aan soort onderbuik gevoeletje wat je niet echt kan plaatsen had ik ook hihi maar durfde ook niet teveel te hopen :D spannend spannend ben echt benieuwd :D laat weten he als je gaat testen over 1,5 week

9. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey sita even een drukke tijd gehad?

En Oeeehhhh spannend :D ik duim mee voor een positest en hoop dat je gevoel juist is :D

En kreeftje ja duim duim duim voor een mooi knipperlichtje :D

Hier heeft vanmiddag de gyn gebelt er is niets veranderd aan mijn bloedwaardes wat aan geeft dat er hoogstwaarschijnlijk geen eisprong is. Dus een bevestiging van wat ik al dacht. Gyn gaf aan dat ze vergeten was me ook op schildklier en testosteron te laten prikken (om echt alles uit te sluiten).

Dus ik ben vanmiddag gelijk maar naar het zkh gereden om bloed te laten prikken (ik kan het maar achter de rug hebben)

Dinsdag heb ik weer een bel afspraak.

Ze heeft al aangegeven dat als er geen oorzaak uit mijn bloed kom ik 2 dingen kan doen...

1 ik ben nog jong en wacht een paar maanden of
    2 ik wordt door gestuurd naar de fertiliteitsarts en stap daarmee dus de mmm in.

Ik ben er gewoon nu zo klaar mee dat ik van elke 12 dagen 8 dagen bloed en pijn heb en bijna continue humeurig ben dat ik heb aan gegeven dat ze me gelijk door mag sturen naar de fertiliteitsarts. En ik weet dat zal ook niet makkelijk zijn maar alles beter dan dit.

Als ik nu geen eisprong zou hebben en ook nog niet ongi zou worden dan had ik het echt nog wel even af willen wachten. Maar nu voel ik me zeg maar "ziek" en ik wil "beter" worden.
    Als ik dan 1x een goede cyclus heb gehad wil ik best een paar maanden afwachten of mijn lichaam het zelf op gaat pakken, dat is uiteindelijk mijn doel... gewoon weer mezelf zijn.

Beetje raar hier super last van mijn rug en voel continue wat lopen maar ik zie nog niets... (bij de vorige cyclussen kreeg ik 2 dagen van te voren een klodderslijm nu ook nog gehad) ik blijf hopen op een normale cyclus maar eigenlijk weet ik wel beter. vandaag dag 12 en "normaal" wordt ik op dag 13 ongi.
    Ach ja ben benieuwd naar dinsdag.

Maar eerst op naar maandag kreeftje!!! en dan kom je hier met super nieuws :D afgesproken?

10. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    @meelanor jeetje dat is wel heftig de mmm in dat is niet wat je wil horen :( maar dat is een inderdaad beter dan afwachten, je hebt dan in ieder geval weer meer kans op een zwangerschap maar wat verschrikkelijk rot jeetje :S Maar blijven hopen op het beste wie weet slaat het dadelijk om en stopt uit het niets het bloeden en krijg je gewoon weer een echte kans. Maar dinsdag meer nieuws wie weet wat daar uit komt misschien vinden ze wel wat en komt er wel een andere oplossing. Ik blijf voor je duimen.

Maandag: Ik probeer het te beloven voor nu voel ik me prima en heb ik er een goed gevoel over :D

11. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Hey kreeftje

Spannend vandaag!!!!

Hier heb ik heeeeeeeel misschien op wonderbaarlijke wijze toch een eisprong gehad ineens. Mijn temperatuur is omhoog gegaan echter. ... Ben ik vannacht ook ziek geweest omdat buikgriep hier heerst dus beetje onbetrouwbaar. ...

maaar. .... ik ben ook nog niet ongi 🎉🎉 dus Wie weet
    Ik geniet maar even van t niet ongi zijn. En wordt tegelijkertijd herinnert aan morning sickness met die buikgriep haha

12. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    @Meelanor dat is goed nieuws ik hoop dat echt eitje gesprongen is klussen maaar hahaha en duim duim duim :D

Hier eerste echo achter de rug wat super spannend maar ons wurmpje liet zich gelijk zien ik zocht zelf al snel het hartje eerst zag ik nog even niks maar als snel zag ik iets kleins bewegen en ja hoor daar was het knipper lichtje :D met een keurige hartslag die we ook nog even konden horen. Wauwwww ben echt blij!!
    De VK vroeg hoe ver ik dacht te zijn ik zij ik heb zelf berekend 8w 4d de VK zij we gaan even kijken ze moest lachen ze zegt 8w 4d hahaha maar volgende keer weer meten dan kan het iets wijken maar voor nu goed gerekend :D

Bijgevoegde bestanden:

13. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ahh super kreeftje! Blijft leuk die eerste echo en zo spannend 😊

Hier nog steeds geen ongi maar voel de hele tijd wat lopen vet irri dus ik ga 100x per dag naar de wc om te kijken haha. We wachten af :)

Slaaplekker!

14. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    @meelanor hoop dat het lekker weg blijft hoeveel dagen ben je nu ongi vrij

15. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    #155 meelanor, 22 jan 2014
    Laatst bewerkt: 22 jan 2014
    Hey meiden

Helaas weer ongi geworden de ziekte had t uit gesteld zat nu 8 dagen tussen. (Daar was Ik al blij mee 😊) gister heeft de gyn gebeld voor de bloed uitslag en alles was weer goed. Schildklier zat op een mooi niveau dus helemaal goed.

Ik kon dus kiezen wachten of naar de feriliteitsarts. Dus aangegeven dat ik gelijk door wilde. Ivm dat ik geestelijk en fysiek gewoon op aan t raken ben.

Dus de gyn had t doorgeven en de fertiliteit afdeling belde gister gelijk al voor een afspraak. 3 feb moet ik met mijn man naar een intake gesprek. Mijn man moet me omdat ze je daar altijd per paar behandelen, beetje overbodig in dit geval maar is standaard procedure. Ze zullen snel genoeg zien dat t probleem bij mij zit.

Nou weer wachten weer af.

En sita Hoe gaat t bij jou blijft t gevoel of niet?

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Jep, gevoel blijft hier nog steeds, en toch begin ik nu te twijfelen of ik niet gewoon wat minder fit ben. Maar heb zooooo enorm veel dingen van de vorige zwangerschappen die ik nu ook heb. Ben misselijk met vlagen, obstipatie (dat waren bij mij de kenmerken voor nod), en dan ook gewoon moe tegen 13.30 uur en s avonds kan ik mn ogen ook moeilijk openhouden. Verder nog meer van dat soort kleine dingen maar oke.. Ga vrijdag een testje doen denk ik, en anders na het weekend. We zien het wel, maar kan ook best zijn dat mn lijf me nu behoorlijk bedriegt hoor. Geen idee meer. haha!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Mooie echo's trouwens Kreeftje! Blijft enorm bijzonder om te zien!

18. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    @sitalita spannend dat je bijna je nod heb ben erg benieuwd dat moe zijn had ik in het begin ook heel erg maar eigenlijk pas week nadat ik positief getest had begon dat echt vreselijk gelukkig is het weer weg getrokken. Hou ons op de hoogte vrijdag ik duim voor je!! :D beloof jij dan met heel goed nieuws te komen.:D

@meelanor 8 dagen miss gaat er steeds een beetje meer tijd tussen zitten :D maar gelukkig kunnen jullie toch redelijk snel terecht bij de fertiliteit.

Huishoud en 9maanden beurs komt er ook weer aan zou sowieso heen gaan zwanger of niet vind het zo leuk. Gaan jullie er ook heen?

19. meelanor

meelanor Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Oehhh spannend sita! Laat je t hier weten?

@kreeftje misschien moet ik dat maar doen ff een dagje weg met mijn mama. Ben er al een paar keer geweest en was ff moeder dochter dag. Ben ik wel aan toe eigenlijk!

20. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Den Helder
    Ja vind het zelf echt heel leuk gewoon een leuk uitje van maken :D

@Sitalita En heb je nog getest of wacht je nog even volgens je banner kan je over 5 d testen dan test je nu te vroeg denk miss kan je beter nog even het weekend afwachten. spannend hoor :D

Deel Deze Pagina