Ben blij te lezen Rosa dat je je het niet voor kan stellen en dat mag en moet ook niet. Knuf terug. Heb al een paar minder goede dagen. Huil veel en kan het ook niet stoppen.
Lieve Lin, hoe ist gegaan vandaag? Weet je al wat meer? Tinkerbel: fijn dat alles goed gaat! Je mannetje over naar een peuterbed, wat wordt hij dan al groot he Joan: balen zeg van je werk!! Slecht begin van 2010 zo :x Hopelijk vind je snel iets anders! Geweldig dat je dochtertje het zo goed doet! Wat een verschil kan een maandje dan zijn zeg...Finn doet nog niks haha. Hij begint nu veel te lachen en af en toe eens een kreetje, maar meer niet. Hier echt een grooooooote verandering. Ik heb Finn vorige week een keertje laten huilen 's nachts en sindsdien slaaptie gewoon door tot ik hem rond half 7 wakker maak voor een flesje. Hoe raar kan het lopen... Hij heeft vandaag ook echt zn duimpje ontdek die sopperd!! Zal even een fotootje opsnorren. Cyn: hoe ist met jou?
Vandaag bij de gyn geweest en er is iets uitgekomen waardoor het mis is gegaan. De baby was helemaal oke alleen heb ik een strepto kokken ( weet niet precies hoe je het schrijft. ) bij me wat dus de oorzaak is. Ik mag direct weer zwanger worden alleen is er nu wel een kweek afgenomen bij mij en manlief moet naar de uroloog. Maandag krijg ik uitslag en manlief moet dan naar de uroloog. Mocht ik weer zwanger zijn moet ik direct naar de gyn en word ik scherp in de gaten gehouden. Kortom een vreselijke boodschap met een hoop hoop erin. Verder ben ik op het werk geweest vandaag en man man wat was dat heftig maar ook wel weer goed. Vrijdag ga ik weer en zo nog een paar keer daarna ga ik rustig aan weer beginnen.
jeetje lin wat een vreselijk nieuws zeg... Maar wel heel fijn dat er nog heel veel hoop in zit!! Wordt je nu behandel voor de streptokokken en wanneer krijgen jullie de uitslag van de kweek? Ik vind het zo erg dat jullie dit moeten doormaken.. Ik denk echt heel vaak aan jullie en hoe oneerlijk het leven soms kan zijn... hele dikke knuffel voor jullie fijn dat je rustig aan kunt beginnen met werken, hopelijk kan je tijdens je werk even je gedachten verzetten... en anders kom je maar gewoon hier even spuien daar zijn we voor! in goede maar zeker ook in slechte tijden...
Jemig Lin, wat heftig zeg! En heel dubbel.....met de kleine was het dus wel goed....maar nu weet je wel waar het aan ligt. Is daar ook wat aan te doen, die streptokok? Ik hoop het wel!! Sterkte meis....
tinkerbel; jeetje 30 weken alweer!! Wat gaat het hard zeg.. Wat fijn dat alles goed gaat bij jullie! rosa; ik vind het ook echt niet leuk vorige week was ik ziek en heb ik Sienna ook thuis gehouden en vandaag moest ik haar weer wegbrengen.. bah het liefst sla ik dat stukje van de dag over... maar die lach die ik van haar krijg als ik haar weer ga ophalen maakt alles weer goed wendy; wat is Finn een schatje zeg!!! en wat fijn dat hij nu doorslaapt kom jij ook weer een beetje aan je rust toe...Hoe vind Sem zijn kleine broertje??? Nou idd maar bij die kleintjes is een maand ook heel veel!! Mijn schoonzusje is vrijdag bevallen van een zoontje, Jorian.. Zondag zijn we op kraamvisite geweest echt een lief kindje! En wat is Sienna dan alweer groot zeg naast zo'n kleintje!! Ik ben vandaag gebeld door de personeelsconsulent en misschien heeft hij een leuk project voor me! Deze week heb ik nog een gesprek met hem, ben zo benieuwd wat voor voorstel hij voor me heeft! Hoe is het met de andere meiden???
Maandag krijg ik de uitslag van de kweek of ik nu nog die bact in mij heb. Zo ja word ik direct behandelt en bij een volgende zwangerschap blijf ik onder controle van de gyn. Vanaf de posi test moet ik mij direct melden en word ik behandelt. Word er niet vrolijk van als ik zo lees op het net hoe en wat. Verder kan ik nu zelf preventief een yoghurt tampon gebruiken. Maar zwanger worden mag . We hoeven niet te wachten. alles zag er goed uit verder. Maandag moet manlief ook naar de uroloog en dan horen we ook daar hoe en wat.
Hello!!! Lin: Wat vervelend nieuws om te horen dat het aan "jou" ligt maar wat is ook alweer een streptokok? Wen: wat super fijn dat finnetje doorslaapt snachts zal wel lekker zijn!! eindelijk geen gebroken nachies meer!! Joan: wat rot van je werk zeg!! maar nu je je opleiding af hebt zal je denk ik snel weer wat vinden ik heb er vertrouwen in!! Tinkerbel: zo dat gaat hard he 30 weken zeg pffff Met mij gaat het Prima druk met lijnen sporten (4 keer per week) en morgen weer weeg dag! Verder gisteren is de kapper geweest dus heb ik geen uitgroei meer Dus eigenlijk niet zoveel te melden. Zou het is koud brrrrr..... ik heb gewoon 15min in de kou op de trein staan wachten ik had geen gevoel meer in me benen maar dat ik dan wel weer me eigen schuld met me panty en jurkje
Een streptokok is een bact die als je hem eenmaal hebt er ook zeer gevoelig voor blijft. Hij kan o.a. hersenvliesontsteking veroorzaken en in een zwangerschap kan hij dus MK veroorzaken, daarnaast tijdens een bevalling kan ik het kindje besmetten met weer alle gevolgen vandien. Tijdens een bevalling zal ik ook aan het infuus moeten met anti biotica. Ik blijf ten alle tijden tijdens een zwangerschap bij de gyn en ben dan ook medisch wat betreft bevallen... Wendy wat heerlijk dat Finn doorslaapt. Kun je zelf ook lekker van bij tanken. Wanneer mag jij weer werken. Joan en Rosa ik had toendertijd toen wij dusnog in het westen woonden Anouk bij mij op het werk op de creche. Super kon zo even kijken in de pauze's en ook BV geven. Maakte het allemaal een stukje gemakkelijker. Joan gefeliciteerd met je neefje. Ontzettende mooie naam trouwens. Cynnie top hoor dat je zo fanatiek bent met sporten. Tinkerbell jij ben al weer 30 weken pfff gaat hard he. Succes met de laatste 10 weken. Alles al klaar???? Linda hoe is het met jou. Chelleke hoe is het bij jou?
Grrrr....man te koop! :x Wie heeft er interesse? Lin: weet je ook al hoe je die bacterie heb opgelopen of kan iedereen dat krijgen? Wel fijn dat je gelijk weer zwanger mag worden. Duim ook super hard voor jullie dat dat jullie gegund is en dat het goed mag blijven gaan. Lin: ik moet 22 februari weer gaan werken, maar miss dat ik er nog een weekje aan vastplak. Kijk wel even tegen die tijd, opt werk zijn ze nl niet zo moeilijk gelukkig. En tja, ik wou dat ik weer lekker kon bijtanken met slapen. Ik word zooo moe van mezelf. Het is al zo lang geleden dat ik goed heb geslapen...volgens mij ben ik het verleerd Ik slaap 3 a 4 uur aan elkaar en dan ben ik echt heeeel vaak wakker....iemand tips?!
Donderdag moeten we trouwens weer naar de kinderarts met Finn voor zn hartje...begin al beetje zenuwachtig te worden!
whahaha man te koop zeg je . Ehm ik heb zelf zo'n exemplaar nee bedankt. hahahaha. Die bact heeft iedereen alleen is de een er gevoeliger voor dan de ander. EN als je eenmaal drager bent kom je er ook niet weer vanaf. Nee sorry geen tips voor jouw gebroken nachten. Ik duim voor Finn en jullie.
Wen: Nee dank je ik heb er al 1 maar is tie een beetje vervelend tegen je aan het doen? Spannend voor jullie die kinderarts ik duim voor je dat alles goed komt Joehoe weer een kilo kwijt weeg nu 105 !! totaal al 9 kilo kwijt!!
VOOR LIN: Lin, ik wil je graag even een oppepper geven over streptokken (ook wel GBS genoemd) Ik heb namelijk hetzelfde. Ook ik heb ruim 2 jaar geleden een miksraam gehad. Maar zoals je weet ben ik tegenwoordig al een trotse mama van een zoontje van 2. En is nummer 2 ook gezond en wel onderweg. Laat je asjeblieft niet gek maken door internet (het is niet altijd een zegen, internet:x) Het klopt inderdaad wat je zegt dat als er niks aan gedaan wordt dat kindjes met de geboorten van alles eraan kunnen overhouden, maar zolang je bij de bevalling antibiotica krijgt is er echt niks aan de hand! Bij mijn eerste zwangerschap ging ik zodra ik weeen kreeg meteen naar het ziekenhuis waar je een infuus aangelegd krijgt met antibiotica (duurt 4 uur) mijn weeen gingen zo snel dat ze me nog aan de weeen remmers hebben gelegd toen omdat de antibiotica nog niet in mijn lichaam was. Daarna moesten Thomas en ik 24 uur blijven ter opservatie. Alles was goed. En het klopt inderdaad ook eens een drager altijd een drager helaas.. dus ook deze zwangerschap zal ik net als jij weer onder antibiotica moeten bevallen. Nou hoorde ik wel van mijn verloskundige vorige week dat ze in die 2 jaar alweer zoveel verder zijn dat weeen remmers niet meer worden gebruikt, ze kijken gewoon hoever ze komen met de 4 uur, red je het niet dan krijg je daarna nog wat. Ik hoop je zo wat rust te hebben gegeven, en als je nog vragen heb dan hoor ik het wel. Maar het komt bij heeeeel veel vrouwen voor, en is super goed te behandelen. Komt allemaal goed meid, ik duim voor je dat het snel weer raak mag zijn. Ze zeggen dat na een miskraam je sneller vatbaar bent voor een zwangerschap (er zat bij mij toen maar 1 maand tussen) dus hoop dat het voor jou ook op gaat.
Had jij klachten tinkerbel? Of andere gekke dingen? Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen?? Blij te lezen dat ik iemand "ken" die weet hoe en wat.
Ik moet heel veel plassen, en ik kan het niet ophouden. Als ik moet moet ik ook echt nu! Ik moet ook echt iets dragen van inleg want ik verlies heel snel urine. Dat is voor mij eigelijk het vervelends. En verder soms beetje pijn in de blaas. En in het begin bloedverlies. En mijn urine ruikt een beetje sterk sorry. Eigelijk kan je het vergelijken met een versterkde blaasonsteking, daarom komen ze er ook pas achter als je urine een paar dagen op kweek heeft gestaan. Bij mij kwamen ze er bij mijn eerste zwangerschap achter omdat ik pijn had met plassen en bloed verloor. Ze dachten toen aan een gewone blaasonsteking was het niet en na de kweek kwam dit eruit.
is jouw man er ook op getest enz enz? Ik heb af en toe wel pijn bij het plassen maar goed dat is soms ook tijden niet. Hmmmm. Heb net de gegevens uit een ander ziekenhuis maar opgevraagd van de zwangerschap van onze dochter. Omdat ik toen ook dacht steeds blaasontstekingen te hebben. Toen heb ik ook een kuur gehad maar hoe en wat weten we niet meer. Maar bij mij zat de bact. nu in de baarmoeder. Althans in de placenta volgens de patholoog.
Jeetje Lin wat vervelend dat de oorzaak een GBS is geweest. Niet teveel op internet lezen hoor. Mensen schrijven vaak alleen hun negatieve ervaringen op en niet hun positieve. Dat heb ik wel gezien toen ik ging googlen in de zwangerschap. Niet doen dus. GBS is met een infuus heel goed te behandelen. Mijn zus heeft het ook en haar zoontje moest 24 uur ter opservatie blijven na de bevalling. Ik ga voor jullie duimen dat je snel weer zwanger bent ! Waarom moet je man naar de uroloog ? Zie je er erg tegenop tegen alle spanning als je weer zwanger bent ? Ik denk aan je hoor en meid lekker blijven spuien hier ! Wendy jee jou verlof schiet ook alweer op. Wat een heerlijk mannetje is Finn toch. En idd wat scheelt een maand een hoop. Al kijk ik hoe klein Daan dan is. Heerlijk dat hij nu doorslaapt. En jij gaat ook vast wel leren doorslapen. Ik kan je geen tips geven. Julia was namelijk altijd een hele slechte slaper en sliep tot haar 1e jaar niet door. En naar de kinderarts spannend hoor ! Tinkerbel jij gaat nu opschieten zeg ! Dat word tijd voor een buikfoto Wanneer stop je met werken ? Hier gaat alles goed. Morgen heb ik het kraamfeest van Daan. Kan ik hem lekker showen aan iederen. Daan doet het erg goed. Hij laat nu heel soms 4 uur tussen de voeding zitten. Wel is hij vandaag een beetje uit zijn doen. Hij wil niet bij me zitten en niet in zijn bed. Alleen in de draagdoek is hij stil. Blijkbaar heeft hij het even nodig. Hij ligt nu lekker bij me te slapen. Daan is dinsdag geslaagd voor de 3e gehoortest. Over 3 weken moeten we terug met hem naar de kinderarts. Hij groeit nu goed en weegt nu 3500 gram. Ik denk dus dat we daarna niet meer met hem terug hoeven komen.