Wij gaan ervoor in 2010 Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door InLove, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O jee, wat spannend allemaal... Ik duim heel hard voor jullie mee!
    Enne Jopa; koud kan ook een signaal zijn!!! :):) Ik heb het erg koud, al dagen.... zit dus ook elke ochtend en avond met een dekentje op de bank :):) Tot ik mijn yoghurt omgooide, over de deken natuurlijk, dus eeerst moest die in de was...

Ik heb het vandaag bij de huisarts verteld en daarna aan mijn directrice op school, het is toch wel handig, mocht ik ziek worden, dat ze weet waarvan het is en ik dat gewoon kan zeggen. Ze vloog me om m'n nek en was echt superenthousiast! Ook stomverbaasd en had het nog niet verwacht, het was echt heel leuk om het in ieder geval aan haar te kunnen vertellen.... Voorlopig houd ze het geheim, dat heb ik haar natuurlijk wel gevraagd....!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, ben ik ook weer even.

wat een spanning zeg. Ook ik ga hopen dat het geen gekke dingen zijn.

Over dat koud hebben, ik geloof dat ik het de afgelopen weken nog nooit zo koud heb gehad. Het liefst zou ik de hele dag met enorm dikke sokken, broek met legging eronder en 3 truien lopen. :D

Chikai, wat leuk dat er zo gereageerd werd door je directrice zeg! Altijd fijn, de leuke reacties.

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    hoi hoi,
    Gisteren avond weer een beetje bloed. Echt heel weinig. En vanochtend was het een beetje donker gekleurd.
    He bah waarom nou.
    Heb geen buikpijn ofzo.
    Ik wacht het nog wel even af.

stoetel: Ik had ook ongi krampen hoor. Dus dat hoeft niet te betekenen dat je ongi gaat worden.

chikai: leuk dat er zo enthousiast word gereageerd.

Hier vind ik het nu doodeng om naar de wc te gaan. Ik kijk het nog even aan en anders bel ik straks de VK nog even. Maar ik weet dat ze toch zeggen om af te wachten.
    pffttt....

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Rodelief, wat moeilijk.... Ik duim weer voor je mee, hopelijk blijft alles goed gaan! En ik kan me goed voorstellen dat je liever niet naar het toilet gaat nu!

Liza, gelukkig, ik ben niet de enige dus die het zo koud heeft...!

5. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Jeetje wat een onzekerheid hier,

Rodelief als je je ongerust maakt moet je gewoon bellen naar de vk! Daar is ze voor he? Ookal kunnen ze niets doen (misschien toch een vroege echo?) dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan! Ik duim voor je! Onzekerheid is ook niets, en niet goed voor jezelf en de kleine!

Inlove, hoe is het met je? Al tekenen van de ongi / zwangerschapskwaaltjes? Duim ook voor jou!

Stoetel, Ongikrampen kunnen ook duiden op zwangerschap! Enne vanaf deze termijn (paar dagen voor NOD) kun je al klachtjes gaan krijgen van een eventuele zwangerschap. Duim voor je dat je over een paar dagen positief test!

Chikai, vanmorgen had ik het heel warm en nu weer heel koud. Voel me verder prima verder dus niet ziek ofzo. Gisteren heel veel steekjes in m'n liezen gehad. (maar verder wil ik niet zo veel opletten op m'n lichaam hihi)

Leuk zo'n reactie van je baas over je zwangerschap, dat maakt je helemaal blij! Weet nog goed toen ik het mijn baas moest vertellen, wat was ik zenuwachtig.... ze reageerde gelukkig ook heel positief!

Lizab, hihi jij dus ook zo'n kouwkleum! Ik hou ook van laagjes nu. En heb ook sokken aan in bed hihi! Spannend hoor debatteren (schrijf je dat zo?) Is echt moeilijk. Keek vroeger altijd naar het lagerhuis. (zo heette dat toch?) Hoe gaat het met je dochter?

@all,
    Morgenochtend een afspraak met de fysio om de TENS uit te gaan proberen. Net gebeld en ze hadden nog een plekje morgenvroeg. Ben benieuwd. Enne ik ben me toch opvliegerig de laatste tijd. En daarna zo emotioneel. Weet natuurlijk niet of dat het een symptoompje is? (mmmm doe ik het toch weer he, zoeken naar symptoompjes:D)

Fijne dag vandaag, ga aan de schoonmaak klus (minder leuk hihi)

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Rodelief, gewoon de VK even bellen.
    Evt. kunnen ze nu al een echo maken?
    (weet niet of je nu het hartje al kunt zien?)

Jopa, dat programma was idd het lagerhuis. Ik was er dol op.
    Maar het is inderdaad moeilijk. Gewoon vaak oefenen dus. :D
    F. is weer helemaal op de been. Vrolijk, gezellig en ondeugend. hahahaha.

Trouwens, hoe doen jullie dat met "straffen"? Als F. echt niet wil luisteren, zetten we haar altijd in de hoek. Maar we twijfelen allebei een beetje of dit nu wel voldoende uitwerking heeft. (ze lijkt het niet erg te vinden)

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Stoetel hier ook al vanaf zondag ongi krampen maar nog niks te bekennen.
    Ik weet ook niet wanneer in ongi moet worden en of dat wat ik gevoelt heb wel mn ei was. Dus kan goed zijn dat ik later mn ei gehad heb en dus wel zwanger kan zijn. Kan ook goed dat ik gewoon een lange ongi aanloop heb. Gek word ik ervan. Ik ga zaterdag of zondag testen als ik niet ongi ben. Of zou dat te vroeg zijn mocht ik niet ongi worden en nu "pas" krampjes heb?

Bloedverlies, op een ander forum ook weer een paar meiden zwanger geweest en daarvan hebben er een paar ook wat bloedverlies gehad in het begin. Ze hebben nu allemaal een mooie prachtige beeb!

Liza, hier ook de hoek. De hoek op zich helpt ook niet, maar de hoek, ervoor zitten op de knieën en even heeeeel streng aankijken totdat ze de lach van haar gezcht haalt wel. Dan is ze binnen 2 min weer poeslief. Gaat wel altijd ff huilen maar ze snapt t zo wel.
    Als ze echt strontvervelend is gaat ze naar dr kamer (gelijkvloers hier) en dan mag ze daar schreeuwen en stampen. Als ze dan stil is gaan we er naartoe en wil ze knuffelen en uit puffen

Chikai wat een leuke reactie van je leidinggevende! Wauw das nogeens leuk en lief

Jopa wat fijn dat ze zo snel een plekje had. Ga duimen dat t werkt

Vandaag komt er iemand om mn moeder en mij gelnagels te maken. AL heel lang niet meer gehad, ben benieuwd hoe t er uitziet straks,,,,,,,,nog 5 nachtjes slapen aaaaahhhh

8. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Toch zoeken he Jopa!:):) Ik kan het me helemaal voorstellen, je bent er toch mee bezig (al is het onbewust) en je probeert toch symptonen te gaan herkennen en erkennen.... Oooh, ik vind het wel spannend voor jullie allemaal zeg!

Ik vond het inderdaad erg fijn dat m'n directrice zo reageerde, en ja, ik was ook zenuwachtig om het te vertellen! Ik ben ook zo benieuwd hoe m'n ouders en schoonouders komend weekend gaan reageren... Ook vertellen we het dan tegen 1 oma (vd 3), deze oma is al 93 en heeft maar 1 dochter en 2 kleinkinderen (mijn man en zijn broer... en nog geen achterkleinkinderen) dus voor haar is het helemaal bijzonder! Is ook wel zielig, want ze zit zo vaak alleen thuis... dat wij het ook zeker weten dat ze het niet aan iemand zal vertellen...

Schoonmaken komt er hier echt niet van, heb er echt geen energie voor. Zit op de dagen dat ik niet hoef te werken op de bank met mijn laptop op schoot aan mijn studie te werken, maar iets energieks doen is momenteel ver te zoeken....

Fijn dat F. weer beter is Liza!! Gelukkig maar!

Nou gaat het snel he inlove! Het is hier nu prachtig weer, met een zonnetje en blauwe lucht! Hoop voor jou dat dat op jouw trouwdag ook is!
    Waarom hebben jullie gekozen voor februari, als ik vragen mag?

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    @Rodelief, als je je onzeker voelt, moet je gewoon bellen hoor, dat is hun werk en jij bent dan waarschijnlijk gelijk wat rustiger.

@Chikai, wat leuk dat ze zo positief reageren op het werk, dat geeft je dan gelijk weer zo'n heel vrolijk gevoel!!!

@Stoetel en Jopa, hier ook heel veel onzekerheid...ik voel me echt zwanger (zit nu op dag 24) ik heb vanaf zaterdag al zo'n zwaar gevoel onderin mijn buik (net of je ongesteld wordt, maar dat kan nooit zo lang vantevoren...zou dan nu echt al ongesteld moeten zijn) en mijn borsten voelen zwaar..ben moe..had het een hele tijd koud... Maar ja..mss is de wens zo groot dat ik alle dingen probeer te zien als kwaaltjes al... Als ik het goed heb berekend, zal ik op dag15 mijn eisprong gehad hebben en is maandag mijn NOD... dus ik heb mss heel vroeg getest (met de testen van sensitest..extragevoelig, kan vanaf 6 dgn voor verwachte menstruatie) Jee...als ik dit nu schrijf, merk ik wel dat ik een heel ongeduldig miepje ben..maar we willen zo graag..we missen ons meisje zo vreselijk.. Dus hier ook hopen dat de menstruatie uitblijft en ik toch de kwaaltjes blijf houden hahahaha, ik vind het nu niet eens erg om me belabberd te voelen, als je dan maar zwanger bent he... De tijd gaat zo langzaam...

@Liza en Inlove..hier is het de trap waar ik mijn zoontje op zet... en daar zit hij de laatste weken toch geregeld hahaha... hij is nu weer in de fase van het slaan..en dat neem ik niet, dan gaat hij echt op de trap, want ik laat me niet slaan. Moet ook wel eens lachen hoor..hij praat je echt na. Laatst zei hij: mama, als ik nee zeg dan is het nee!!! Tja..wat moet je dan? Ik heb er maar een grapje van gemaakt en ben hem gaan kietelen en gezegd wat nou..nee is nee... hahaha, Je moet wat...maar soms zit ik ook met mijn handen in het haar. Waar is dat respect wat wij vroeger voor onze ouders hadden???? Mijn mams moest alleen maar kijken en ik was braaf...maar dit mannetje, die gaat gewoon door.... Maar goed, hij kan ook erg lief zijn.

Fijne dag!

10. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Ik zou niet weten of je krampjes daar te laat voor zijn. Ik zou zeggen, gewoon testen dit weekend. Wie weet ga je wel zwanger trouwen!:D

11. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hier ook zo ongeduldig hoor.;) Gisteren ongikrampen. Gisteren en vandaag gevoelig tepels. Dat heb ik nooit als ik ongi moet worden. Dan ga je toch echt vanalles denken? En ja die tijd, het kruipt voorbij.

12. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Heey allemaal!

@rodelief: Blijf positief, en anders wat de andere al zeiden, even bellen met de vk. ;)
    en 11 juni ga ik trouwen. 4 maandjes te gaan.:D

@all: Hier vanmorgen ongi geworden:(, maar had het ook wel verwacht, wel al humeurig, en snel geprikkeld, en ja hoor.
    Maar dit is nog maar de eerste ronde, dus op naar de volgende!
    En heb ook nog eens de griep te pakken, vanaf gister al ziek, dus ben lekker thuis gebleven vandaag!

Bedankt voor de reacties op de ideetjes allemaal..;) Zal er eens over nadenken.

Ga straks nog even alles bijlezen van iedereen, heb nog niet alles gelezen,
    ga eerst mijn banner even veranderen.

13. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    hoi meiden,
    Even kort

Jopa; bedankt voor je pb

lizab: hier zet ik hem geregeld op de gang. Maar dat werkt niet echt hoor. Soms zegt hij het zelf. D op de gang? Ik ben stout.
    ik doe maar wat mijn gevoel me ingeeft. Soms negeer ik het ook wel. En af en toe word ik heel verdrietig of negeer ik hem, dat vind hij helemaal niet leuk.
    En natuurlijk af en toe flink boos worden.

all: Hier geen gekke afscheiding meer gehad vandaag.
    heb ook niet gebeld hoor. Ze kunnen toch niets doen behalve dan een echo maken maar ben veels te bang dat het daar te vroeg voor is en ze dan helemaal niets zien en dan zit ik alleen maar nog meer in de stress. Dus ik wacht af tot dinsdag. En als het voor die tijd echt nog fout gaat ga ik wel bellen.
    Maar het is alleen bij het afvegen geweest en er zat niets in mijn inlegkruisje dus het viel wel mee.

Weet je ik sta zo anders in deze zwangerschap door wat er gebeurt is. Ik kan nog niet zo goed genieten.
    Ik heb heel sterk het gevoel eerst maar eens zien en dan geloven.
    Ik hoop zo dat dat gevoel een beetje weggaat. Maar het is ook niet niks om van een dood kindje te moeten bevallen.
    Ik blijf positief maar dat is soms best moeilijk.

Nou meiden ik ga ff kokkerelen en vanavond weer lekker vroeg naar bedje toe.

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Dat is zeker niet niks meid en ik denk dat je er heel je zwangerschap aan zult denken :(
    Kennis van me heeft met 39 weken haar kindje verloren. Startklaar en opeens,,,,
    een jaar later zwanger maar heel de zwangerschap bleef moeilijk. Als je een miskraam hebt gehad, zeggen veel mensen wel eens. Als de termijn van voorbij is waarin je een miskraam hebt gehad kun je genieten. Maar dat was in dit geval dus niet, ook bij jou kan dat niet.
    Ook al geniet je van t wondertje, vergeten zul je t niet en in je achterhoofd blijft t.

Hier kun je iig altijd je verhaal kwijt, hoe vaak t ook is

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Rodelief, ik vind het heel begrijpelijk dat je nog niet kan genieten. Het is iets wat je altijd bij je zal dragen. Maar des te meer geniet je straks van je nieuwe wondertje. Dikke knuf!

Liefs

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    @Rodelief, daar ben ik het meest bang voor... de angst in een nieuwe zwangerschap... ik heb geen drempel meer om overheen te gaan van als we die tijd voorbij zijn, kunnen we wat rustiger worden...want ik weet dat het tot op de laatste dag fout kan gaan.... Maar ik denk dat dat logisch is als je je kindje verliest... Je hoort dan ook zoveel verhalen van wat er mis kan gaan..dat genieten erg moeilijk is denk ik.
    Het is en blijft een wonder.

17. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Rodelief,
    Het weekendje weg was heerlijk. Maar slaap in halen lukt niet echt, haha. Ik blijf maar moe. Maar ach, dat hoort erbij in deze tijd he? En dat is ook niet erg.
    Hoe gaat het met jou verder? Een klein beetje rood slijmverlies mag je hebben in de zwangerschap hoor. Dit hoeft niet direct iets ergs te betekenen. En je gaf aan dat het bij de grote boodschap is. Door het kracht zetten kan er een adertje in je vagina springen. Daar wordt nu immers allemaal extra bloed aangemaakt. En onder invloed van je hormonen zijn de wanden van de aders ook dunner aan het worden. Dus die samenloop van omstandigheden kan soms lijden tot wat rood slijmverlies op je wcpapier. (dit is mij allemaal vertelt door mijn VK). En dit is dus geen reden tot paniek. Wel moet je het in de gaten houden. En als het continu bloedverlies is of meer wordt, zeker aan de bel trekken. Maar zo af en toe iets met een grote boodschap is geen reden tot bezorgdheid bij de vk's. (ik heb toevallig vorige week hetzelfde gehad en de VK daarmee gebeld). Sorry voor het onsmakelijke verhaal, maar ach, het kan ons allemaal gebeuren, niet waar? En bij onzekerheid zeker bellen met je VK. Daar zijn ze voor hoor!! Ik snap je onzekerheid ook heel goed door je eerdere ervaring. Maar het zit vast wel goed. Tuurlijk wacht je eerst af op een positieve echo voor je het wat meer durft toe te geven. Dat snap ik wel. Ik duim dan ook met je mee dat ze snel een echo bij je kunnen maken. Dan kun je iets meer relaxen daarna. Fijn dat het bloedverlies inmiddels weg is. Dat is immers een goed teken!

Hartediefje,
    Wat vervelend he? Dat wachtbankje... dan ga je je inderdaad van alles inbeelden en voelen. Zou het echt zijn? Of toch nog niet? En je durft niet te hard te hopen, maar stiekem ook wel. En owww die onzekerheid. Ik duim met je mee hoor.
    Haha, moet even lachen om de uitspraken van je zoontje. Kan mij voorstellen dat het dan moeilijk is om je lachen in te houden. Hihi.

Jopa,
    Ik hoop dat je kan wachten tot valentijnsdag met testen. Want als het dan een positieve test is, is dat wel heel bijzonder op valentijnsdag!

Stoetel,
    He bah, ongi krampen. Hoe gaat het nu met je?

Chikai,
    Wat reageerde de directrice ontzettend lief op je zwangerschap! Dat is heel erg fijn zeg. En inderdaad, mocht er wat zijn dan is er begrip van haar kant en hoef je niet allerlei smoesjes te gaan verzinnen. Verstandig hoor. En fijn dat ze zo meeleeft.

Liza,
    Je hebt het ook al zo koud? Bah koud weer he? Ik heb het 's avonds na een drukke dag ook erg koud. Extra deken over het dekbed heen en dan daar diep onder wegkruipen...
    Tja en straffen dat hoef ik nog niet met mijn meisje te doen. Pas 8,5 maand he? Ik heb daar dus nog geen tips voor je. Succes

Jopa,
    Succes met de TENS. Ben benieuwd hoe dat gaat. Laat je het even weten?

Inlove.
    Wat komt je trouwdag dichtbij! Wat spannend allemaal! Hoe zijn je gelnagels geworden? En hoe gaat het met je? Al trouwzenuwen? haha. Geniet lekker van je laatste voorbereidingen.

Fairytale,
    Jammer dat je ongi bent geworden. Maar ik ga deze nieuwe ronde gewoon weer heel hard voor je duimen.
    Wat naar dat je ook de griep erbij hebt. Beterschap hoor! Lekker vroeg in bed kruipen met een grote kop thee erbij.

@All,
    Ik hoop dat het goed gaat met iedereen.
    Hier wel. Drukke dag op het werk gehad. Maar wel goed.
    Ik ga zo ff lekker relaxen op de bank. Lekker ff tv kijken.
    Kopje thee erbij. Heerlijk.
    Hier heeft ons meisje sinds afgelopen weekend nieuwe klanken ontdekt. Ze zegt nu heel de dag; mamamamamamamama. Heel schattig natuurlijk als je dat voor het eerst hoort. Ben benieuwd wanneer ze gaat beseffen dat als ze mama zegt dat ze mij bedoeld. Zo lief!
    Fijne avond allemaal.

18. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hey Stillewens,

Ik voel me nu wel weer goed eigelijk. Geen ongikrampen meer! Alleen nog wel gevoelige tepels.

Aaah, wat schattig zeg van je kleine meid. Dat klinkt toch zo leuk!:D

Liefs

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Even een updateje tussendoor.
    Weer wat bruine afscheiding gehad, maar heb mijn schoonzusje ff gebeld die is VK geweest. Omdat ik nu grieperig ben kan het best daarvan komen.
    Ik ben even gerustgesteld maar kijk erg uit naar dinsdag.

Fijne avond verder en tot morgen

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Goeiemorgen dames,
    net F naar de psz gebracht. Ze ging meteen weer lekker spelen en kan weggaan zonder gehuil. Heerlijk.
    Ga zo naar mn moeder en dan even korset passen. Had er in sept 1 gekocht maar in alle enthousiasme toch niet de goeie. T zit echt niet goed. Wel peperduur natuurlijk,,,zucht. Nu eentje voor 12,50 gescoord en dat zit wel goed. Even een broek erbij halen en dan kijken of t staat samen.
    Dat andere gaat dan maar mp op maar goed 200euro voor de set zal geen gek meer geven,,,,domme ik,,,domme ik :(

Gelnagels vielen in eerste instantie wat tegen. Ben t niet meer gewend en ik was vergeten dat ik normaal altijd rozig wit had nu is het wit wit en das wel een heel verschil. Ook zaten er hier en daar nog wat restjes dus gisteravond even zelf eraan geprutst en nu is t wel naar mn zin gelukkig. Op de ringvingers heb ik 3 ministeentjes met wat glitters, staat wel chique.

Nou fijne dag iedereen, tot strakjes!!

ow en ben nog steeds niet ongesteld,,,,,:(

Deel Deze Pagina