Wij gaan ervoor in 2010 Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door InLove, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Inlove: geniet maar lekker van je zs. Ik was alleen maar moe bij beide zwangerschappen.

Rodelief: beterschap voor je zoontje en lekker slapen.

Stoetel: vervelend die maagzuur. Wel fijn dat je bij de gyn terecht kunt.

Fairytale: kan je helaas niet helpen. Hopelijk is het gauw duidelijk voor je.

2. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    2 wannabe zwanger
    9 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!
    Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje
    Cars - 1e ronde - januari 2010 - 3e kindje

NODLIJST:
    Fairytale - 2 maart

NOD datum onbekend: Cars

Testers:
    Valentijnsdag 14 februari 2010 - Jopa1000

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 22 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Hartediefje - 3de kindje - verm. bevallingsdatum = 18 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 20 oktober 2010

afspraken:
    Stillewens - 17 februari VK - termijnecho
    Rodelief - 23 februari gyn. + echo
    Memoiikke - 24 februari 1e afspraak VK + echo
    Lizab - 1 maart 2e afspraak VK
    Stoetel - 1 maart 1e afspraak gynaecoloog
    Marieke3- 3 mrt 2de echo, combinatietest
    Chikai - 9 maart intake VK
    Esmeralda - 9 maart Gyneacoloog 1e echo op 8weken
    Stoetel - 9 maart neuroloog
    Marieke3- 17 mrt 2de afspraak VK

Ik heb de afsprak met de gyn verzet. Het zou a.s. vrijdag om 9.10 zijn. Maar daar zullen ze op mijn werk niet erg blij mee zijn. En ik wil ook zeker nog niet vertellen waarom ik er heen moet. Het is nog te vroeg om te vertellen dat ik zwanger ben.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Ben ik ook weer even. Valt mee wat er bijgeschreven is. :D

IK heb het echt even te druk met vanalles en nog wat (de maand voor de verkiezingen) dus kom echt niet aan het forum toe.

Rodelief, Beterschap!

Wat de misselijkheid betreft: DIE IS ZO GOED ALS WEG!
    Ha, positief dus. Kan weer heerlijk eten. Hoop dat jullie je snel ook weer zo voelen, wat een genot.

Verder ook alles prima. nog 2 dagen werken en dan ben ik door mijn proeftijd heen. Twijfel nog of ik het nu tijdens einde proeftijdgesprek ga vertellen of toch erna. Wat zouden jullie doen?

Hoe is het met de rest? Probeer snel weer bij te lezen hoor.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Moeilijk Lizab, ik zou echt niet weten wat ik zou doen. Ze zeggen eerlijkheid duurt t langst en ze mogen je daarvoor niet ontslaan maar je weet maar nooit, Ze verzinnen zo een ander smoesje.
    Moeilijk! Geloof wel dat veel mensen met die vraag zitten want in het onderwerp zwangerschap en werk staan daar wel meer topics over

5. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Nou Liza, ik ga ook voor 11 weken misselijk over!! Bah bah, ik word het echt spuugzat... Ik doe de hele dag zo'n beetje niets anders als op de bank hangen en hele kleine beetjes eten. Ben blij dat ik nu vakantie heb, maar zie het niet zitten om zo te moeten gaan werken.... (en normaal ga ik altijd....)
    Vandaar dat ik ook niet zo veel op zp ben, heb gewoonweg geen energie en fut.... (en van sommige verhalen word je alleen maar misselijker!)

MvM is vandaag geweest, dus ook ik kan gaan verzamelen....

Ik zou het geloof ik wel vertellen, je bent al bijna 12 weken en op een gegeven moment ga je het wel zien denk ik? Misschien is als je het niet vertelt, dat je naderhand weer reacties krijgt van "Dus je was toen ook al zwanger!"... Maar goed, ieder zijn eigen keuze he!

6. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Liza: fijn dat de misselijkheid over is, lekker genieten nu dus.
    En ik zou het wel vertellen hoor. Wat ook al gezegd is, eerlijkheid duurt het langst.

Chikai: knuf voor je misselijkheid.

7. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Chikai,
    Ik zou wel alvast KDV regelen. Zolang je nog niets getekend hebt, is het niet definitief. Maar dan heb je wel meer kans op een plek. Hier in Twente valt het gelukkig mee met de wachtlijsten, maar weet niet hoe het bij jou is.
    En ja, misselijk. Dat begint tegenwoordig om 2 uur 's nachts tot 's avonds 18 uur ofzo. Heel de dag maar kleine beetjes eten om het wat op te vangen.

Rodelief,
    Wat fijn dat je zoontje zo goed reageert op de PSZ! Dat is toch een hele geruststelling. Hoe is het met je? Ik lees dat je lekker fulltime thuis bent bij je kindje. Wat heerlijk voor je! Het is dat het bij ons niet kan, anders zou ik die keuze ook zo maken! Ben wel minder gaan werken. En dat is ook al heel fijn. Want ik wil ook zo graag zoveel mogelijk mee maken van ons kindje.

Liza,
    Hoe is het met je? Druk op het werk geweest? Ik lees dat je misselijkheid minder wordt. Wat fijn!

Stoetel,
    Wat lief dat je die speen voor je partner had gekocht. En wat reageerde hij lief op je zwangerschap. Wat heerlijk voor je. Hoe voel je je nu? En wat een fijn gevoel voor je dat je in het ziekenhuis begeleidt gaat worden. daar hebben ze alle zorg voor je die je nodig hebt. Fijn.

Fairytale,
    Fijn dat je weer een fotograaf hebt gevonden. En zijn de ringen al uitgezocht? Hoe is het verder?
    Ik lees je vraag over vruchtbaar slijm. Tja, toch maar in de gaten houden. Met toiletbezoek en afvegen, zie je dan ook niets om je wcpapier? En anders misschien wat testjes ertegen aan gooien om te zien of je je eisprong wel in de goede periode zoekt?

Marieke,
    Wat fijn dat je ouderschapsverlof hebt kunnen regelen. Ik hoop dat het goed bevalt voor je. Maar wat een verstandige keuze. Goed van je. Hoe gaat het verder?
    Ik zie dat jullie ook de combinatietest laten doen. Wij ook. Zeker omdat wij ook al een kindje hebben, vind ik het nu (als dat kan) nog belangrijker dan bij de 1e. Toen hebben we het ook laten doen. En nee, ik weet dat je niet alles kunt laten testen, maar dit toevallig wel. En wij willen dit dan wel laten testen.
    Ik lees net dat je je 1e echo hebt gehad. Natuurlijk heb ik gelijk ff gekeken naar de foto. Wat leuk! Wat fijn dat alles goed is.

Jopa,
    Hoe is het nu met je? Ik snap heel goed dat je iets afstand neemt van het zwanger worden gebeuren hoor. Even je gedachten ook weer op andere zaken richten. verstandig.

Hartediefje,
    Hoe gaat het met jou?

Cars,
    Hoe is het met jou? ik lees dat je je een beetje remi voelt hier... niet doen hoor. We leven met je mee.

@all,
    hier gaat het goed. De misselijkheid is nog duidelijk aanwezig. Maar ben alleen zo benieuwd voor straks! Dan ga ik de 1e echo laten maken. Vind dat toch best eng. Eerst maar eens zien dat er echt wat zit! En dat dan ook nog het hartje is gaan kloppen. Poeh, wat spannend.
    Onze kleine meid heeft het al een paar dagen wat moeilijker. Veel huilen en dan vooral 's avonds, wanneer ze normaal gesproken slaapt. Denk dat ze opnieuw last heeft van haar tandjes icm wat verkoudheid. arme meis. Hoop dat dat snel over is.
    Nou, ik ga ff douchen en geestelijk voorbereiden op de echo, haha. Spannend! En dan komt manlief mij straks halen, dan gaan we samen.

Fijne dag allemaal!

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Hier is de nacht al een stuk beter gegaan. meneer wilde alleen om 4 uur graag water. Ach...

Lizab: Ik denk ook dat ik het zou zeggen dat je zwanger bent. Ze mogen je daarom tenslotte niet ontslaan.
    maar het blijft lastig.
    Fijn dat de misselijkheid over is. Ik ga daar ook voor.
    Al heb ik er niet super veel last van hoor.

Chikai: Ik herken dat hoor de hele dag op de bank willen blijven hangen. Er komt ook niet veel uit mijn handen.
    Ach dat komt wel weer. De nesteldrang komt vanzelf wel over een paar maanden.

Cars: Ben je eigenlijk al ongi geweest of heb je deze keer gewoon over geslagen??

all: Even tips gevraagd aan de mama`s. Hoe gaan jullie om met kindjes die s`avonds niet willen eten? Niks geven. Vervanging?Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Meneer wil niet eens proeven. Een toetje weigeren dan doet hem helemaal niets. Wij eten dan een toetje in zijn bij zijn maar daar geeft hij niks om. Hij wacht keurig tot dat hij van tafel mag.

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    stillewens: Veel succes met de echo dat je maar een mooi klein mini mensje mag gaan zien.
    En een dikke knuffel voor je dochter hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh meiden, ik ben zo gruwelijk moe.. Gisteravond ook weer flink spugen. Heb het eten van het vuur af gehaald en ben mijn bed in gedoken. Vriend gebeld dat hij voor het eten voor hem en dochter moest zorgen. Vanmorgen weer ellende.. Pfff.. Ik moet ook echt niet een pil vergeten anders is het helemaal drama. Het berichtje van Liza geeft hoop. Hopelijk vanuit hier volgende week hetzelfde bericht.
    Volgens mij was ik gisteravond ook een beetje ziekkig want ik lag in bed en die bleef maar heen en weer gaan en de ene kant steeg op voor mijn gevoel.. het ging even helemaal niet goed. Leek wel op een dronken gevoel, blegg.. Maarja... we gaan maar door he.
    Dochter werd vanmorgen huilend wakker. Ze had gedroomd dat ik door mijn rug ging en op mijn buik viel en dat de baby toen dood was gegaan. Ach gos.. waar ze zich druk om maakt he.. Ik heb vorig jaar 8 mnd in de ziektewet gezeten doordat ik mijn rug had verekt op mijn werk en dat heeft duidelijk impact op haar gehad.

Moeilijke beslissing Liza, ik zou niet weten wat wijsheid is...

Rodelief bij mijn dochter heb ik op die leeftijd een week lang de tafel niet voor haar gedekt. Ze moest wel aan tafel komen met eten maar kreeg niks van me. Toen is ze heel snel weer gaan eten, ze zijn op dat moment de macht kwijt. Moet zeggen dat dat nu niet meer werkt hoor. Verder overdag geen tussendoortjes geven op de broodjes en fruit na, ook een half uur voor het eten geen zuivelproducten meer want dat vult.

Hoe was de echo stillewens? Jammer dat je dochtertje zo uit haar doen is. Hopelijk zit ze snel weer lekker in haar vel.

Ik ga nog even snel wat doen in huis, dan kan ik nog een uurtje liggen voordat ik weer bij school moet staan..

11. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hi allemaal,

weer eens een berihtje van mij!

@ stillewens: succes zo met je echo!! :D
    Spannend he, ik heb nu al de kriebels voor volgende week!!

@ lizab: moeijlijke keuze wanneer je het moet vertellen op je werk, maar ik denk dat ik het toch maar zou doen, niet achteraf, misschien waarderen ze juist je eerlijkheid wel enorm! en ze mogen je er inderdaad niet om ontslaan!

@ Chikai: hier ook zo laveloos heel dag!! niks dat me kan motiveren om toch maar weer wat te gaan doen, behalve mn zoontje dan!!
    dus daar dol ik lekker mee en dan maar weer wat opruimen!! :D

@ rodelief: hier hebben wij (gelukkig) nog niet mee te maken! jeroen eet vrijwel alles! en eet zelfs liever zn groenten dan zn vlees. dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry!!
    hier trouwens ook een mama die lekker thuis is bij de kleine, ik vind het heerlijk. wij hebben dan wel een eigen bedrijf, en daar doe ik alle administratieve dingen voor, maar wel lekker in mn eigen tempo en op mn eigen tijden, dus dat is eigenlijk wel ideaal!!

@ all: Zijn jullie het koude weer en de sneeuw ook zo zat?!
    Ik ben echt zo aan lente toe! lekker zonnetje!
    jeroen blijft ook maar steeds verkouden! schiet niet op, maar ja we moeten het er maar mee doen!

fijne dag allemaal!!!

12. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey allemaal..

@Stillewens: Ja, de ringen gaan we volgende week uitzoeken!
    Ja en over dat slijm, ja ik zie wel wat op mijn wc papiertje, maar na mijn idee is het sperma (sorry voor de vieze praat haha) Maar ik denk wel dat ik mijn eisprong heb, gisteren dus voelde ik het zeer duidelijk, toch wel weer wat pijn, en temperatuur was gezakt, en nu weer omhoog.
    Spannend dat je vandaag je eerste echo hebt, ben benieuwd hoe het afgelopen is!:D

@memoiikke: Ik ben echt super zat van de sneeuw, en vooral de kou, ik ben al een koukleum. Ik wil zomer!

@marieke: Vervelend dat je je steeds zo ziek voelt, hopelijk word het gauw beter!

@all: Hier gaat het goed, nu weer 2 lange weken wachten, maar nu eerst aan het werk tot 17.00 uur!
    Fijne dag allemaal!

13. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Even een snel berichtje!
    Mijn echo was helemaal goed!
    Mooi bewegend kindje, kloppend hartje.
    Ben zo blij ermee.
    Uitgerekende datum is voorlopig neergezet op 24 september 2010.
    Fijne dag allemaal!

14. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    2 wannabe zwanger
    9 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!

NODLIJST:
    Fairytale - 2 maart

Testers:
    Valentijnsdag 14 februari 2010 - Jopa1000

Zwanger:
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010

afspraken:
    Stillewens - 25 mrt - 2e afspraak VK

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    2 wannabe zwanger
    9 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!

NODLIJST:
    Fairytale - 2 maart

Testers:

Zwanger:

afspraken:

Test Jopa1000 verwijderd. De ongi had zich helaas aangemeld.

Stillewens, Fijn dat de echo goed was. Toch fijn om te zien dat alles in orde is.

Liefs

16. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Stillewens: Wat fijn dat de echo goed was!!
    Ik mag dinsdag weer.

all: Zoonlief ging vandaag voor de 2e keer naar de PSZ. Weer niet gehuild en hij is lief gaan spelen. Toen ik naar huis liep, alleen, moest ik wel even een traantje weg pinken. Mijn kleine jongen word alweer zo groot!!
    Maar gelukkig vind hij het hartstikke leuk. Hij zei nog toen ik hem op haalde. Mama schooltje is leuk!!

Morgen gezellig met schoonzusje s`avonds naar de 9 maanden beurs. Heb er zin in. Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud want ik ben echt zoooo moe!!

17. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    2 wannabe zwanger
    9 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!

NODLIJST:
    Fairytale - 2 maart

Testers:

Zwanger:

afspraken:
    Stille Wens - 3 mrt, 2e echo, combinatietest

ook ik ga de combinatietest laten doen. En ik zie dat ik de echo hiervoor op dezelfde dag heb als jou, Marieke. Das toevallig. Nu duimen voor alle 2 dat het goed zit.

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ow spannend Stillewens! Kunnen we er samen naar toe leven. Ondanks dat ik nu door de goede echo een beetje gerust gesteld ben ben ik nog wel een beetje bang voor de combi test. Hoop zo dat de procenten goed uitvallen.
    Ik ga voor je duimen :)
    Fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad zeg! Heerlijk.

Wat leuk dat je zoontje het zo naar zijn zin heeft op de psz. Kan me voorstellen dat je even een traantje moest wegpinken hoor. Ze worden zo zelfstandig...
    Veel plezier op de 9 mnd beurs. Wauw dapper dat je sávonds gaat met je vermoeidheid. Misschien heb je wel nergens last van omdat je iets leuks aan het doen bent.

Mijn vriend en ik hebben ons gisteren zeer vermaakt op de 9 mnd beurs en de hhb. Gelukkig vond mijn vriend het ook erg leuk. We waren er vroeg en tegen een uur of 3 zijn we naar huis gegaan want toen hield ik het niet meer vol. Lekker betijds thuis en s'avonds chinees besteld. Heerlijk weer zo'n dag met zijn tweeen.

Pff.. ben voor mijn dochter weer met haar PGB in de weer. Wat komt daar toch altijd een hoop bij kijken. Ontving net ook bij de post een brief dat haar TOG misschien minder gaat worden als ik niet genoeg zorguren indicatie heb voor haar. Moet ik dat weer gaan nakijken.. Pff.. een vriendin zei al dat hier wel een aparte studie voor gevolgd mag worden.
    Haha terwijl ik dit zit te schrijven belt de SVB over de jaaropgave, alsof ze voelen dat ik ermee bezig ben :)
    Nou ik ga maar weer puzzelen met alle papieren.

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Marieke: Wat is PGB? En TOB??

Ik heb vanmiddag even kunnen slapen dus hoop dat ik het volhoud zo.
    Ach we zien wel. Mijn schoonzusje is ook zwanger dus we zullen het niet extreem laat maken.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    PGB= Persoonsgebonden budget. Hiermee kan ik zorg inkopen voor haar om het voor ons wat te verlichten. Van een klein gedeelte hiervan betaal ik mezelf uit zodat ik iets minder kan werken en tijd heb om haar naar de diverse therapieen te bregen.
    TOG= Tegemoetkoming Onderhoudskosten thuiswonende Gehandicapte Kinderen (hiermee compenseer ik onze hoge ziektekosten verzekering en de maandelijkse bedragen voor haar medicijnen).

Lekker dat je even hebt kunnen slapen vanmiddag. Veel plezier vanavond.

Oh dochter roept dat het Kleine huis weer begint.

Deel Deze Pagina