Marieke das idd altijd een hoop geregel. Het is ook geen enkel jaar tzelfde echt grote onzin! Zeker als je kind eigenlijk dezelfde zorg nodig blijft houden! Gisteren een nieuw bed gehaald. Wat hebben we heerlijk geslapen zeg! Na jaren op een bedbankje hebben we nu een luxe boxspring, wauw!! Heb alleen het hele huis ervoor moeten verbouwen dus veel gesleept gisteren. Dat merk ik toch vandaag wel. Dan weet je toch weer even dat er binnenin iets aant gebeuren is!
Hallo allemaal! Fijn dat jullie de 9maanden beurs allen zo leuk vonden. Wij gaan vandaag. Met mijn zwager en schoonzus, F. uit logeren bij Opa en Oma. Marieke, wat een geregel met het PGB. Ik vind het super dat het er is, maar helemaal voor mensen die er veel zorg mee moeten regelen (verpleging, begeleiding, huishoudelijke hulp) is het voor veel eigenlijk niet te doen. TEnminste, dat is mijn ervaring. Mensen hebben al snel geen ervaring met bijv. lonen uitbetalen. Zo zag ik in het uitzendwezen wel eens schoonmakers voorbij komen met een loon van 18 euro per uur bruto. Inlove, een nieuw bed, klinkt heerlijk! Kun je hem straks wel makkelijk verhogen? Rodelief, hier ook een dame met kuren wat betreft eten. M. heeft de neiging wel de strijd aan te gaan omdat ze moet eten. Ik minder. Als ze niet wil eten, dan niet. Wel krijgt ze dan een fles melk voor het slapen gaan en vooral geen snoep (nu krijgt ons meisje dat toch al niet veel) Niet te veel drinken vanaf 2 uur voor het eten, en dan heeft ze echt wel honger. Hier maakt het overigens wel verschil of ze gewoon met ons mee eet of dat ze een potje krijgt (vaak als we wat later vanuit het werk zijn) Potje gaat vaak een stuk minder. Stillewens, fijn een goede echo. Super. Fairytale, nu hopen dat het wachten snel voorbij is. MMI, ook hier weer sneeuw. Brrr.. En Jeroen weer verkouden, dat is ook niet leuk. Sterkte. Nou, dat waren de laatste 2 pagina's, verder ben ik even niet terug gegaan. @werk, ik ga het maandag gewoon vertellen. Wilde het gister al doen, maar toen was mijn teamleider een dagje vrij. Maandag ook einde proeftijdgesprek. Ze zijn erg tevreden dus ik hoop maar dat ze het gewoon goed oppakken. Ik voel me ook zo schuldig als ik het pas na mijn proeftijd vertel. En ik ben ook wel klaar met het verbergen. NOu, tot snel weer!
succes met vertellen Lizab. Als ze tevreden zijn zullen ze je niet zomaar laten gaan. Bed is nu al 70cm dus baksteentje eronder en tis gepiept. Mn broeken beginnen strak te zitten, echt irritant. Op t werk veel bukken en dan is dta niet fijn. Loop heel de dienst met mn broek open hihi
Liza ik heb dezelfde ervaring hoor. Het eerste half jaar van het PGB heb ik ook terug betaald omdat ik gewoon niet wist wat ik ermee moest doen. Het was te weinig om mijn dochter in de vakanties een dagje mee te laten gaan met de speciale dagjes uit voor dit soort kinderen (om gezinnen te ontlasten) en ik wist niet dat ik mezelf ook mocht inhuren. Aan het eind van het tweede half jaar vertelde iemand op de manege waar mijn dochter rijdt (voor mensen met een handicap) dat ik dus ook mezelf mocht uitbetalen zodat ik minder kon werken en eens wat tijd voor mezelf had (ik was alleen maar van therapie naar therapie aan het rijden op mijn vrije dagen en van alles aan het regelen voor haar) en ze vertelde dat ik de salarisadministratie kon uit besteden aan het SVB. Helemaal perfect. Ik heb er geen omkijken naar (behalve de papieren 1 keer per half jaar uitzoeken en opsturen) en ik krijg iets meer dan het uurloon wat ik normaal verdien (ivm de belastingkorting die er nu niet vanaf gaat). Maar ik denk dat het voor oude mensen nog minder te overzien is, al hebben zij vaak automatisch al hulp hiermee vanuit de PGB instanties. 18 euro uurloon is natuurlijk belachelijk. Spannend dat je het maandag op je werk gaat vertellen zeg. Ben benieuwd hoe ze reageren. Bevalt het nog steeds goed? Lekker zo'n nieuw bed inlove. Klinkt goed zo'n boxspring! Hahaha, dat zit niet lekker een open broek! Bij mijn vorige zwangerschap deed ik dat ook met een lang shirt erover. Nu passen mijn broeken me al weken niet. Ik kan zelfs al leuke buikbanden om
Heey allemaal! Hoe is het hier? Moet het even kwijt hoor weet niet tegen wie ik het anders moet zeggen: Hier is het niet zo goed, heb het gevoel dat ik de hele week in een dip zit! De hele week ging alles fout, op het werk, thuis, echt overal.. En ik had de hele week last van mijn buik, echt een beetje ongi gevoel, en een heel raar gevoel bij de eierstok, weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar net of er iets loopt of lucht ofzo. (beetje vaag) en echt of mijn eierstok jeukt maar dan aan de binnenkant. Heel moeilijk uit te leggen. Maar dit had ik de vorige maand ook al, en dat maakt me echt depri! En soms heb ik echt best veel pijn, en dan denk ik direct dat er wat mis is van binnen. Ook omdat ik best een stressig persoon ben, denk ik dat het juist niet zo snel gaat bij mij. Ik ben best iemand die snel negatief denkt, maar pff vooral na deze week! Nou ja dat wou ik even kwijt! @lizab: Spannend dat je het gaat vertellen op je werk! Succes! @inLove: Heerlijk dat je een boxspring hebt, wij hebben ook een en ik zou niet meer op een ander bed willen slapen!
@lizab, spannend dat je het gaat vertellen. Veel succes! @Inlove, heerlijk zo'n boxspring. Wij hebben sinds 2 weken nieuwe matrassen en heb helemaal geen last meer van mijn rug. Ik slaap als een roos! @Fairytale, wat vervelend dat je je zo rot voelt. Dat rare gevoel ken ik niet. Anders ga je even langs de huisarts. Misschien dat die weet wat het is. Dan krijg je zelf meer rust en hoef je niet zo in de stress te zitten. Liefs
Hoi meiden De 9 maanden beurs was erg leuk. Heb even een leuk dealtje weten te maken. Ik heb een luier emmer van nappywrapper. Die gebruik ik al 2,5 jaar met veel plezier maar er blijft een vieze lucht in de emmer zelf hangen ookal zet ik hem in een bleeksopje. Bij de stand van die luieremmer gaf ik dat aan. De wilde wel een deal maken voor een nieuwe emmer. Ik mocht hem voor de helft van de prijs terwijl hij al super goed kooop was. Ik mocht hem voor 10 euro mee + 2 extra casettes. Echt een koopje!! Die casettes kosten in de winkel al 8 euro. Ik helemaal blij!!!! Mijn vriendin is inmiddels ook bevallen van een jongentje, ben erg benieuwd naar dit kereltje. Mijn vriendin was 2 wk na mij uitgerekend. Ben ook erg benieuwd hoe ik zal reageren als ik hem zie. Lizab: Vind het wel heel goed van je dat je het gaat vertellen op je werk. Eerlijkheid duurt het langst. Succes.... Inlove: Oohh wij zijn ook zo toe aan een nieuw bed. Of eigenlijk nieuwe matrassen, maar ik wacht ff tot na de bevalling. Ben bang dat al die kilo`s die ik ga aankomen niet echt gunstig zijn voor een nieuw matras. Fairytail: Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Ik kan er helaas niet over mee praten. Sterkte, en anders idd eens praten met je huisarts. Marieke: Jeetje meid wat een geregel allemaal voor je dochtertje. Wist niet dat er zoveel bij kwam kijken. Neemt de misselijkheid al wat af?? Stillewens: Fijn dat de echo goed was!! all: Hier dinsdag weer naar de gyn. Ben benieuwd hoe ons kleintje er dan uitziet. Ik begin ineens heel erg uit te dijen. Maar lijkt me ook wel logisch. 3e zwangerschap en het is pas 5 maanden geleden dat ik ben bevallen. Ben toch wel bang dat ik straks heel erg big ga worden. Nou meiden meer weet ik niet meer. Fijne avond!!
Zozo Rodelief, das zeker wel een goede deal!! Wel gaaf als je zoiets lukt he!! vind ik ook altijd wel gaaf!! ben ook een echte koopjesjager, qua kleding dan!! hey fairytail, rustig aan he!! balen dat je je ze rot voelt!!! klinkt lekker makkelijke hiervandaan, maar probeer niet te veel te stressen!! knuffel voor jou vanaf hier!! goed dat je het gaat vertellen liza!! laat je even weten hoe het ging?! oeh lekker nieuw bed inlove!! kan me voorstellen dat het lekker ligt! wij hebben afgelopen weekeind zo'n opblaasluchtbed gekocht (net zoiets al van tellsell, maar dan goedkoper!! ) en uitgeprobeerd in de huiskamer, sliep best lekker!! we gaan in de meivakantie een weekje camperen met mijn ouders, broers en zussen! dus dat is wel gezellig, maar moesten even het bed testen! gelukkig is het ongeveer 50cm hoog ofzo, dus hoef niet helemaal laag bij de grond te slapen met mn zwangere lijf!! verder hier alles ok, ben vrijdag beetje ziek geweest, maar nu gaat het wel weer! droom alleen steeds van die achterlijke dingen, had gedroomd dat ik zwanger ben van een 4 ling, en heb steeds zo'n vaag gevoel/ idee dat het een tweeling is of dat er iets mis is! waarom???? geen idee, gewoon een gevoel. maar woensdag de echo, dus dan zullen we het wel zien!! nou fijne dag allemaal!! groetjes mmi
Memoiikke, die dromen heb ik ook!! Echt de meest rare, extreme, debiele dingen komen langs. Ongelofelijk, word soms echt heel raar of verbaasd wakker! Goeie deal Rodelief! Faiytale, dike knuf! Niet fijn dat je je zo voelt! Hier met de dag misselijker, weet nu pas dat ik zwanger ben
Hey meiden, Ik ben sinds een paar dagen echt heel erg moe en ook constant een misselijk gevoel. Ook slaap ik 's nachts slecht en overdag kan ik maar aan 1 ding denken... mijn bed! Ik zal niet zo veel reageren hier maar ik blijf wel meelezen. Ik wil wel een beetje op de hoogte blijven! Liefs
Hey allemaal.. Bedankt voor de reacties, Vandaag gaat het iets beter, gister had ik nog wel ineens een paar beste steken, en daarna was het over. Dus vandaag voel ik me best goed! Ik ben niet iemand die snel de huisarts belt, ik weet niet waarom, maar ik heb een beetje huisarts/dokter vrees Ik wacht even af wanneer ik ongesteld ben, en ben van plan een boekje bij te houden, en wat ik precies voel op welke dagen. Als het dan wel zo blijft, ga ik naar de huisarts! Vind het echt raar dat ik zolang wat voel bij mijn eierstokken. Nou ja.. Hoe gaat het verder hier? Ik las net dat het na woensdag wat beter weer gaat worden, nou ja niet meer zo koud in ieder geval. middag temperatuur van 11 tot 13 graden! En daar ben ik echt zo blij om! Hahaha @memoiikke: Spannend dat je woensdag je echo hebt, en apart dat je die dromen hebt en een voorgevoel van een tweeling, ik ben benieuwd!
Hallo allemaal, Fairytale, fijn dat je je iets beter voelt. Even afwachten dus.. Inlove, das mooi makkelijk, een baksteen is zo geregeld. Stoetel, rustig aan! en tot snel. MMI, dat zijn wel erg gekke dromen. Succes met de echo! Rodelief, dat is inderdaad een leuke deal. En ben je alleen aan het uitdijen of ook al aangekomen? Marieke, het is inderdaad lastig dat PGB. Blijkt maar weer. Nu is het inderdaad goed geregeld bij jou! Volgens mij nu iedereen weer gehad. Nou, ik heb het gister verteld. Wel nadat ze zei dat ze ontzettend tevreden zijn en ze versteld staan van de snelheid waarmee ik de dingen oppak. Ze gaf meteen aan dat ze me nu echt niet op straat gaan zetten, en dat ze mijn eerlijkheid waardeerde. We gaan er gewoon voor zorgen dat ik goed ingewerkt ben en dat ik na mijn verlof weer een vliegende start kan maken. En ik werd gefeliciteerd. Allemaal ontzettend meegevallen dus. Verder ben ik niet helemaal fit. Zal wel door de zwangerschap komen. Heb nog niet het idee dat ik helemaal ontspannen kan genieten. Ben ondanks mijn buikje ook nog niks aangekomen. Sta nog steeds op 1 kilo in de min. nou, net boodschappen gedaan, straks naar de fysio (mijn rug zit al 2 weken vast, en ik heb enorme spierpijn in mijn kont en bovenbenen, heel vreemd) Kom later nog wel even kijken!
2 wannabe zwanger 9 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Cars - 1e ronde - januari 2010 - 3e kindje NODLIJST: Fairytale - 2 maart NOD datum onbekend: Cars Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 september 2010 Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Hartediefje - 3de kindje - verm. bevallingsdatum = 18 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 20 oktober 2010 afspraken: Rodelief - 23 februari gyn. + echo Memoiikke - 24 februari 1e afspraak VK + echo Lizab - 1 maart 2e afspraak VK Stoetel - 1 maart 1e afspraak gynaecoloog Marieke3- 3 mrt 2de echo, combinatietest Stille Wens - 3 mrt, 2e echo, combinatietest Chikai - 9 maart intake VK Esmeralda - 9 maart Gyneacoloog 1e echo op 8weken Stoetel - 9 maart neuroloog InLove - 12 maart 1ste afspraak VK Marieke3- 17 mrt 2de afspraak VK Stillewens - 25 mrt - 2e afspraak VK
Heb vanmorgen vk gebeld en ik mag 12maart komen. Ben dan 9 weken als t goed is. Net de lijst verandert maar er staat Esmeralda op bij afspraken wie is dat, of heb ik weer wat gemist?? Wat fijn dat ze zo goed reageerde Lizab, echt top!! Veel succes bij de fysio
Geen idee wie dat is, Esmeralda. Maar van de lijst afhalen?? Vanmiddag mogen we weer even naar onze kleine uk kijken. Hoop dat alles er goed uit ziet. Tot later
Liza, wat fijn dat er begripvol werd gereageerd op je werk! Dat is een fijn gevoel inderdaad! Hier vorige week goed ziek/misselijk geweest. (3 kilo eraf in 1,5 week tijd...) Volgens mij een combinatie met griep en zwanger zijn... Gelukkig ging het vanaf afgelopen zaterdag weer wat beter, maar ben erg blij dat ik vandaag even een vrije dag heb om weer bij te komen en lekker uit te slapen! Heerlijk! Veel plezier vanmiddag Rodelief! Lijkt me erg spannend en leuk om je kleintje te zien! Ik moet nog even wachten (waarschijnlijk echo in week 11..)
hoi liza, fijn dat er leuk werd gereageerd!! rodelief veel plezier/succes vanmiddag bij de echo!! chikai, rustig aan doen dan! even lekker bijkomen! hier alles weer ok, weer vaag gedroomd, maar dat zal er wel bijhoren!! geen idee hoe het met mn gewicht zit, zal ook eens wegen vanavond!
Hoi meiden, Esmeralda, dat ben ik...maar dat kan van de lijst af, want ik heb afgelopen vrijdag een miskraam gehad.. Vandaag naar de gyneacoloog geweest en er was nog maar de waarde van 5 hcg in mijn bloed..en ik ben waarschijnlijk zaterdag echt het vruchtje verloren... Dus ik mag ook weer op de kluslijst..... helaas.... Ik zal kijken of ik de lijst zo zelf even kan aanpassen. Lees binnenkort weer helemaal bij hoor!
3 wannabe zwanger 8 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Cars - 1e ronde - januari 2010 - 3e kindje Hartediefje- 2e ronde na mk -februari 2010-3e kindje NODLIJST: Fairytale - 2 maart NOD datum onbekend: Cars, Hartediefje Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 september 2010 Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 20 oktober 2010 afspraken: Rodelief - 23 februari gyn. + echo Memoiikke - 24 februari 1e afspraak VK + echo Lizab - 1 maart 2e afspraak VK Stoetel - 1 maart 1e afspraak gynaecoloog Marieke3- 3 mrt 2de echo, combinatietest Stille Wens - 3 mrt, 2e echo, combinatietest Chikai - 9 maart intake VK Stoetel - 9 maart neuroloog InLove - 12 maart 1ste afspraak VK Marieke3- 17 mrt 2de afspraak VK Stillewens - 25 mrt - 2e afspraak VK