Wij gaan ervoor in 2010 Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door InLove, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Jeetje Lizab dat is zeker balen. Heb er geen ervaring mee dus kan je helaas niet helpen. Hoop voor je dat de fysio een beetje gaat helpen.
    Voel je eigenlijk al iets bewegen???

Hier zoonlief net weer naar de PSZ gebracht. Ik moet er toch echt super aan wennen hoor. Vind het eigenlijk maar niets dat ik hem zo moet achterlaten.
    Onder weg ernaar toe zei die maar mama ik wil niet naar schooltje. Dat zijn gewoon de zenuwen want hij vind het wel leuk.
    Ben benieuwd hoe hij het vandaag doet want het is zijn 1e ochtend en die duurt 3 uurtjes.

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Spannend Rodelief! Hopelijk heeft hij snel wat vriendjes gemaakt!

Ik draag nog geen positiekleding, heb niets en nog niets gekocht en heb nog wel wat ruim vallende broeken. Volgens mijn moeder kan ik echt nog geen buikje hebben, maar zelf merk ik toch echt wel dat er wat begint te rommelen. Ach ja, die moeders geven ook goedbedoelde adviezen!

Het wordt hoog tijd dat er in dit topic wat zwangeren bijkomen hoor, vind ik ook! :) Ineens ging het heel snel, en nu weer even niet!

He, gelukkig, het is trouwens alweer maart en lekker weer hier! Daar word ik acuut een stuk blijer van!
    O ja, en vanmorgen bij de tandarts geweest, schaamde me dood, laatste keer was in december 2007... Ik dacht toch echt 2008... Maar gelukkig was alles goed. Geen foto's gemaakt ivm zwangerschap, komt de volgende keer wel!

Fijne zonnige dag allemaal!

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier sinds de 5de week aan de positiebroeken. Zeker als ik een dag heb gewerkt heb ik een hele bolle harde buik. Mijn eigen broeken krijg ik zelfs met een elastiekje niet meer dicht. Ook al aan de buikbanden. Wat leuk! Vorige keer pas met 7 mnd dus nu mag ik lekker pronken. Vorige week de ouders op mijn werk ingelicht dat ik minder ben gaan werken en dat ik zwanger ben. Zulke leuke reacties!

Liza wat rot dat je zwangerschapsischias hebt zeg! En je moet nog 6 mnd.. Kan het overgaan in die tijd? Hopelijk slaat de fysio en het zwemmen snel aan...

Stoetel wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad zeg!

Lekker dat je tanden goed waren Chikai! Dat scheelt weer. Ik vind de tandarts altijd zo eng.. Over 2 weken weer helaas...

Op naar de volgende ronde Fairytale! We gaan duimen. Zou inderdaad een leuk verjaarscadeau zijn zeg!

Ik begin weer een beetje te leven. Zonder med. gaat het helaas nog niet. Van het weekend geprobeerd en liep meteen weer over te geven.. brrr... Nu het volgende zwangerschapskwaaltje.. Obstipatie.. Pffff.. wat is dat naar zeg. Vorige keer geen last van gehad. Niks helpt dus nu de huisarts maar weer gebeld want vanwege die medicijnen mag het niet te lang duren.. Vanmiddag kan ik iets laxerends halen.. He vies praatje.. Het zijn ook niet de meest charmante kwaaltjes he...

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Lizab, wat vervelend zeg. Ik hoop dat de fysio en het zwemmen helpt. Fijn dat het bij de vk allemaal goed was. Mijn zus is ook zwanger en heeft ook een lage bloeddruk. Ze moet regelmatig zoute drop eten.

@Chikai, Lekker dat je tandarts bezoek goed ging.

@Fairytale, ik duim hard voor je voor de volgende ronde. Het word inderdaad tijd dat we weer nieuwe zwangere erbij krijgen.

@Marieke3, Het is in ieder geval fijn dat je met medicatie niet hoeft over te geven. En ja, obstipatie. Hier ook last van. Ik heb een topic geopend onder Zwanger zijn, gezondheid. Ik heb al verschillende tips gehad. Misschien heb jij er ook wat aan.

@Rodelief, hoe is het gegaan op de PSZ?

@All, bedankt voor jullie lieve reacties over mijn echo!
    Ik had weer wat eetlust vandaag. Ik heb mijn avondeten zelfs al op. Een heel klein potje witte bonen in tom.saus en een halve cordon bleu. Is al heel wat!
    Enne, positiekleding heb ik nog niet. Al moet ik af en toe echt de knoop van mijn broek open laten. Even een vraagje, vanaf wanneer kan je meegroei bh's aan? Niet dat ik ze nu al nodig heb, maar vraag het me wel af.

Liefs

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    hoi meiden,
    PSZ ging er goed. Volgens mij hebben ze de hele ochtend buiten gespeeld. Ik had hem bijna te laat opgehaald. Op het blaadje stond kwart voor 12 maar de buurvrouw waar ik toevallig mee stond te kletsen haaste zich behoorlijk om half 12. Gelukkig was ik niet de laatste moeder. Maar mijn zoon had het wel in de gaten. Hij zei: de papa`s kwamen de kindjes al halen en ik was alleen. Oeps!!
    Volgende keer wel wat vroeger gaan.

Hier net heerlijk de tuin even onder handen gehad. Het is ook zulk lekker weer. Klimop gesnoeid en het speelhuisje van zoonlief ff een sopje gegeven.
    Weten jullie dat vanaf wanneer je je tuintegels het best kunt schoonmaken van de groene aanslag. Heb er behoorlijk last van en de tegels zijn vrij nieuw. Iemand tips??

Stoetel: Zodra je merkt dat je borsten gaan groeien kun je wel aan een meegroei bh hoor. Zou dan wel naar een speciaal zaak gaan waar je goed advies krijgt. Livera of Hunkermuller ofzo.'
    Die meten gelijk de boel op.
    Weet dat ik bij mijn eerste zwangerschap de grootste maat had die ze hadden. Groter hadden ze gewoon niet.

Marieke: Fijn dat je weer een beetje opknapt. En ja opstipatie is hier ook wel redelijk aan de orde. Ook omdat ik ijzer tabletjes slik. Maar in het onderwerp dat Stoetel er over heeft geopend vind je idd veel tips die echt werken.
    Hier werkt activia yoghurt er goed.

Chikai: Heerlijk he die zon. Ik word er gelijk vrolijk van.

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Rodelief, heb je een hogedrukspuit? Dat werkt bij ons echt geweldig (Trek alleen wel een regenpak aan, want zelf zit je dan ook helemaal onder!).

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Nee die heb ik niet maar kan hem denk ik wel van iemand lenen? Gaan je tegels daar niet van stuk?

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    rodelief niet alle tegels kun je met een hogedrukreiniger doen. Helaas is t ook zo dat een hogedrukreiniger de tegels steeds ietje grover maakt en dus komt er sneller nieuwe aanslag op.

Wat voor tegels heb je? schoonmaakazijn en een schrobborstel zijn ook ideaal, alleen ligt t ook een beetje aan de grote van je terras

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Inlove: ik heb grote grijse terras tegels. Soort stoep tegels maar dan 50x50
    Maar heb al gemerkt dat ze kwetsbaar zijn. Terras ligt er nu 1,5 jaar en er zitten in sommige tegels al een barst.
    Op mijn handen en knieen schrobben zie ik niet zo zitten want het is niet een super klein terras. Groot gedeelte van mijn tuin bestaat uit tegels.

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Goedemorgen allemaal,

vandaag een spannende dag! Gaan jullie eigenlijk stemmen??

Ehm. Rodelief, ik heb geen idee hoe je die tegels schoon krijgt. sorry. Fijn dat het weer goed ging op de psz.

Marieke, leuk dat je al zo'n buik krijgt. Hier varieert het echt per dag. Ik pas nog wel mijn eigen broeken, en draag wat zwangerschapskleding. Beetje afwisselend.
    En obstipatie, bah, daar had mijn collega ook zo'n last van. Aan het laxeren dus, sterkte!

Stoetel, ook hier aan de zoute drop. Gelukkig ben ik er dol op. :) Vorige keer heb ik wel meegroeibeha's gekocht, maar ik vond het zelf helemaal niks. Uiteindelijk heb ik in een aantal maten BH's gekocht (ben van B naar E cup gegaan tijdens zwangerschap) VOlgens mij heb ik ze de vorige keer aardig snel gekocht, aangezien mijn borsten als eerste een groeispurt maakten. :) Zelfde vind ik eigenlijk met zwangerschapskleding. Misschien is het nog niet echt nodig, maar het zit wel erg lekker, dus waarom zou je het niet doen.

Chikai, Heerlijk he de zomer, ik kan er ook echt naar toe leven.

Geen idee of ik nu nog iemand vergeten ben. SOrry!

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik hoop inderdaad dat zwemmen en fysio voldoende zal helpen. Ze weten niet of het wel of niet weg gaat. Er zijn mensen waar het vanzelf weer verdwijnt en mensen die er de hele zwangerschap last van houden. Ik merk het wel.

Nou, ben helemaal zenuwachtig voor vanavond. hahahaha.

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    barsten zullen de tegels niet van eenhogedrukspuit, wel even kijken naar de voegen, als ze ingemetseld liggen geen probleem maar een terras in zand of grit spuit je zo de voegen weg en gaat je terras los zitten. Zeker als t pas zo kort ligt (vader is de expert hier thuis hihi werkt in tuincentrum/ kwekerij/ tuinaanleg)

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij gebruiken ook altijd de hoge druk spuit om de groene aanslag van de tegels (grindtegels) af te krijgen. Verder weet ik geen tips. Er zijn van die oma weet raad sites op internet waar vaak wel tips te vinden zijn.

Ik had bij je topic gekeken Stoetel. De meeste had ik zelf al geprobeerd alleen die van dat Liddl yoghurtje kende ik nog niet. Maar even proberen. Mijn collega zei dat pruimensap ook goed werkt (ieuw). Vervelend dat je er ook last van hebt zeg.

Oei Rodelief, minder dat je bijna te laat was. Stond het tijdstip verkeerd vermeld in het boekje? Da's ook lastig...
    Had hij het wel leuk gehad?

Hier al gestemd hoor. Gelukkig zijn we dit jaar niet verbonden aan 1 loket en kon ik bij het ophalen van mijn dochter meteen doorlopen naar het stemloket. Het was ontzettend rustig. Ik had het druk verwacht tijdens breng en haaltijden. Het valt me ieder jaar weer tegen hoe weinig mensen gaan stemmen. In de straat waar ik voorheen woonde (veel werklozen/ongeschoolde mensen) ging niemand. Zo zonde. En ondertussen wel klagen...

Hier in de straat zijn ze druk bezig bij alle huurwoningen om de dakgoten te vernieuwen. Ik had het bedrijf gebeld die dat deed want daar wil ik ook wel mee van profiteren. Bleek er voordat wij hier kwamen wonen al offertes in de bus bij de koopwoningen gedaan waren. Hadden wij dus net gemist. Nu snel alles regelen dat ze hier ook nog even alles komen vernieuwen. Op deze manier kan ik meeprofiteren van de kortingen omdat ze voor een groot gedeelte van de buurt toch bezig zijn. Scheelt toch.
    Ze mogen pas aan de slag als de betaling binnen is maar ik zag dat ze de stijgers wel al naast mijn huis hebben neergelegd. Hopelijk maakt Fortis het bedrag snel naar hen over en kunnen ze volgende week beginnen want de week erna word mijn voortuin eindelijk betegeld en dat zou dan niet door kunnen gaan...

Vanmiddag de nekplooimeting. Ben zooo zenuwachtig.. Mijn vriend was de afspraak helemaal vergeten.. Ik was echt boos... nou ja.. meer teleurgesteld dat het hem niet zo bezig houdt... Maar hij is er vanmiddag bij gelukkig. Mijn dochter gaat dit keer ook mee.. ben benieuwd.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ook ik ben al gaan stemmen. Was ook niet druk, kon zo doorlopen! Wat spannend Liza, hou je ons wel op de hoogte??? Dat lijkt me een spannende avond!

Bij ons moet het terras los, dus als we dan met een hogedrukspuit de voegen losspuiten, is dat niet erg. Wij zijn namelijk net 1/2 jaar geleden verhuist en de tegels van de achtertuin (ligt helemaal vol), moeten eruit en moeten verplaatst worden naar de oprit voor. En dan kan mooi de achtertuin opgeknapt worden, zodat ik in ons nieuwe tuinset (gekregen met trouwen) lekker deze zomer met een bolle buik kan genieten van de zon, onder de parasol in de schaduw waarschijnlijk!!! Daar heb ik echt nu al heerlijk zin in!!

Je hebt ook van die HG serie tegelschoonmaakdingen, maar of dat helpt???

Marieke, laat je ons de uitslag van de nekplooimeting weten? Ik weet niet zo goed wat wij gaan doen, of we het wel of niet laten meten. Ik denk het wel, maar ik wil er nog niet over nadenken of we dan eventuele verdere stappen ook nog zetten. Eerst maar eens op de echo zien en horen dat alles goed zit!!

Gelukkig ben ik sinds gisterenmiddag wat van mijn misselijkheid kwijt, hopelijk is dit de omslag! Vanmiddag ga ik met onze scoutinggroep collecteren voor Jantje Beton (helft vd opbrengst is voor de groep) en vanavond maar eens kijken of ik nog energie over heb voor een halfuurtje paardrijden...

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Super uitslag!!!!
    Een vrouw van 31 heeft een kans van 1 op 502 om een kind met down te krijgen. Ik heb een kans van 1 op 10028. Super uitslag zei de echoscoopiste (hoe schrijf je dat?). Wauw.. wat ben ik opgelucht zeg!
    De baby bewoog behoorlijk. Ze kon zien dat het al drinkt van het vruchtwater en ook zijn blaas al leegt. Het heeft 10 vingertjes. Wat prachtig om te zien. Lange benen. We zijn weer 2 dagen verder. i.p.v. 10 sept. zijn we nu 8 sept. uitgerekend en dit is de datum die blijft staan.
    He.. ben helemaal een beetje hyper. Ik heb me zo druk gemaakt.
    Ik heb weer een nieuwe echofoto in mijn fotoalbum gezet. Krijg alleen mijn buikfoto er niet bij want die is te groot. Op mijn laptop lukt verkleinen me niet en mijn pc is helaas stuk...

Wat lekker dat je een tuinset hebt gekregen met je trouwen Chikai. Laat die zon maar komen!! Fijn dat je misselijkheid minder wordt.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    3 wannabe zwanger
    8 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!
    Fairytale - 3e ronde - januari 2010 - 1e kindje
    Cars - 1e ronde - januari 2010 - 3e kindje
    Hartediefje- 2e ronde na mk -februari 2010-3e kindje

NODLIJST:
    Fairytale - 28 maart

NOD datum onbekend: Cars, Hartediefje

Testers:

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010

afspraken:
    Stille Wens - 3 maart 2e echo, combinatietest
    Chikai - 9 maart intake VK
    Stoetel - 9 maart neuroloog
    Rodelief - 10 maart gyn + echo
    InLove - 12 maart 1e afspraak VK
    Marieke3- 17 maart 2e afspraak VK
    Stillewens - 25 maart - 2e afspraak VK
    Stoetel - 29 maart - afspraak gyn 2e echo
    Marieke- 16 april 20wk echo

Heb de datum aangepast en mijn nieuwe afspraken ingevult. De dagen die geweest zijn met afspraken heb ik weg gehaald.

16. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wauw Marieke wat goed!!
    En wat heerlijk dat die kleine al zo lekker aan het trappelen is. Voel je het ook al??

Chikai: Fijn dat de misselijkheid afneemt. Heb het gevoel dat het bij mij ook wel wat minder word.

Lizab: Spannend voor je vanavond. Hier ook gestemd hoor.

Druk dagje hier geweest.
    Ben nu wel echt een beetje gaar. Ga denk ik maar vroeg naar bed vanavond.
    Vannacht had ik trouwens zo eng gedroomd. Ik werd achterna gezeten. En ik werd echt hijgend en met een veel sneller kloppend hart wakker. Bah, vond het gewoon een beetje eng. Veels te realistisch.

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Stillewens: Hoe was jouw echo??

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wauw wat een mooie uitslag!! Gefeliciteerd Marieke!!

Chikai fijn dat je misselijkheid minder wordt, das fijn!
    Hier vanavond pizza gegeten dat ging best goed hihi alleen de bodem met kaas gegeten, de rest eraf gemikt :D

19. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Terras, Wij hebben een nieuwbouwhuis, het tegelwerk ligt er nu ongeveer 7 maanden en het is al echt groen. Ik vind het zo zonde. Straks als het beter weer word, dan met de hogedrukspuit reinigen. Waarschijnlijk moeten we daarna wel weer zand tussen de tegels vegen, heb ik er wel voor over. kan niet wachten op beter weer, dan kan ik ook heerlijk de borders gaan beplanten!:D

@Lizab, Succes vanavond!

@Chikai, Fijn dat de misselijkheid minder is.

@Marieke3, Gefeliciteerd met de goede uitslag!!! Kan me voorstellen dat je hyper bent.;)

@Rodelief, He bah zo'n nare droom. Hopelijk droom je vannacht over iets veel leukers! Ik herken het wel hoor. Ook van die hele rare dromen, dingen die gewoon nooit zouden kunnen. En ik droom ook veel bewuster.

Vandaag een stuk minder misselijk. Heb iets meer kunnen eten. Hopelijk blijft het zo!

Liefs

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Goedemorgen,

Nou, zowaar hebben we zelfs een zetel erbij (5) en ik zit dus met mijn plekje 3 zeker in de raad! Wat een feest avond. We lagen (m was mee) om 3 uur pas in bed. Ben kapot, maar erg blij. :) Kom later vandaag nog even uitgebreid reageren!

Deel Deze Pagina