Wij gaan ervoor in 2010 Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door InLove, 22 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wat goed Lizab gefeliciteerd!!

Ff een vraagje aan de mama`s die hun kindje naar de PSZ gaan.
    Ik heb hem nu al 4 keer gebracht. En daarvan heb ik hem 2 keer opgehaald en had hij in zijn broek gepoept. En dit zat er al wel even in. Heb al tegen mijn zoon gezegd dat hij het tegen de juf moet zeggen maar denk dat hij dat niet zo goed durft.
    Moet ik het gewoon zeggen tegen die juffen dat ze hem ff moeten controleren? Snap dat ze in die 2 uurtje niet iedereen gaan verschonen maar toch?

2. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hoi, ik reageer even snel op jou, rodelief!
    ik zou er wel wat van zeggen.
    J. gaat dan nog niet naar de PSZ, maar sinds 1 januari wel naar een creche, daar denk ik soms wel eens, al weer verschonen, zo vaak doen ze het. maar dit is wel beter dan wanneer ze met een vieze broek rondlopen!
    we hebben al een paar keer gehad dat hij lag te slapen bij het ophalen, en dan deden zij hem zelfs nog verschonen voor we hem meenamen, terwijl wij er al waren!
    dus ja, moet zeggen dat dat wel prettig is, als je weet dat ze schoon rondlopen!

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier moeten we een tas meegeven met reservekleding en luier. Hier word ook verschoond, ik heb 1 keer gehad dat de luier uit de tas was en ik zag dat ze verschoond was. F praat nog niet dus zal t zelf niet zeggen (wel tinkie tinkie blegh hihi) Maar zie hier regelmatig dat kindjes verschoond zijn.
    Dus gewoon zeggen dat je dat is opgevallen en of ze erop willen letten! Lijkt me niet meer als normaal dat ze verschoond worden als nodig is.

Gefeliciteerd Liza!!

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Marieke3, wat een goede uitslag! Fijn zeg, dat is gewoon geweldig. Dat geeft vast een goed gevoel! Geniet ervan!

Liza, ook gefeliciteerd met jouw plekje in de raad! Dat zal een drukke tijd worden, maar jij geniet er vast van!

En verschonen, dat lijkt me toch vrij logisch! Wij hebben op school een kleuter die zelfs nog niet zindelijk is, maar je wilt zo'n kind wel verschonen als je haar ruikt in de groep! (zelfs als je dan de klas binnenkomt ruik je het al!). Dus ja, ik zou het ook zeggen, ook al heb ik er nog geen ervaring mee!

Ik ben vandaag voor m'n studie weer een dag bezig geweest, dat was een pittige dag. Morgen een dag training in Utrecht, ook voor m'n studie, dus zal het weekend wel nodig hebben om bij te komen. Gelukkig ging het ook vandaag beter met me, dus hopelijk ben ik van de misselijkheid af!

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hey allemaal!

@marieke3: Gefeliciteerd met het goede nieuws! Supers!;)

@lizab: wat goed zeg! Gefeliciteerd!

@chikai: Gelukkig dat je je wat beter voelt, hoop voor je dat het zo blijft.

@rodelief: Ik zou het vragen aan de leidster of ze hem wat vaker kunnen controleren, ik heb zelf bij een kdv stage gelopen, en er word soms echt een kindje vergeten hoor,(wat heel slecht is gewoon) dus zou het gewoon zeggen/vragen. En vervelend dat je zo eng droomt, ik droom zelf ook altijd heel realistisch, ben er de hele dag ook van onder de indruk.

@ all: Hier verder goed, hele dag gewerkt, moe. Dag 4 alweer gelukkig, hoop dat mijn ongi snel weer weg is! Heb er zon hekel aan. Dan kunnen we weer aan de slag!;)

6. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Dromen, verschrikkelijk. Vannacht had ik een hele nare droom. Ik droomde dat ik een miskraam had. Ik bloedde heel erg en het 'kindje' kon ik zien en was 1cm, al helemaal gevormd en blauw aangelopen. Zo bizar. Ik werd helemaal angstig wakker en was echt verdrietig. Mijn man pakte me vast en zei: Rustig maar, het was gewoon een hele nare droom. Zo lief. Knapte ik wel van op.

Liefs

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Stoetel: Jeetje meid dat ik idd erg heftige droom. Had ik van de week ook dat ik droomde dat ik veel bloed verloor. Ik durfde s`ochtends niet eens naar de wc.

Fairytail: Hoop dat dit je laatste ongi mag zijn. En straks weer lekker aan de klus.

all: Denk dat ik het dinsdag wel ff ga aankaarten bij de PSZ. Vind het idd ook niet zo heel netjes.

De moeheid is hier al aan het afnemen. Word ik toch wel een beetje onzeker van. Voelde me vandaag helemaal niet zwanger. Niet misselijk, niet moe. En het hele huis een beurt gegeven.
    Gelukkig krijg ik woensdag weer een echo, ben benieuwd.

De meiden die al wat verder zijn: Voelen jullie al iets??
    Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik al kleine plopjes met 12/13 wk.

8. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Zo heerlijk geslapen, geen nare dromen te bekennen!
    Ik zal dit weekend hier niet te vinden zijn. We gaan heerlijk een weekendje weg! Samen met mjn beste vriendin en haar viend. We gaan vanavond bij het eten vertellen dat ik zwanger ben. Heb er zo'n zin in.

Fijn weekend iedereen!:D

9. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Stoetel: wat fijn een goede echo. Ik moest de eerste keer ook een traantje laten hoor, het is ook zooooooo bijzonder. Het is een wonder. :)

Liza: meid, wat ontzettend vervelend zeg. Dikke knuffel voor jou.

Fairytale: meid, balen zeg. Ook weer ongi. We blijven in hetzelfde schuitje. Ook al vind ik het voor mij weer anders, omdat ik al 2 mooie jongens heb.

Zwangerschapsbroeken? Bij de eerste had ik ze met 8 weken al aan. Ik was zo opgezet. (door de darmen en zo) Die broeken zaten gewoon veel lekkerder.

Rodelief: mooi dat je zoontje het zo naar z'n zin heeft op de PSZ.
    En dat te laat komen, gebeurt je waarschijnlijk niet nog eens. ;)

Inlove: vandaag alweer 8 weken, van harte met je weekje erbij.

Chikai: wat ga jij ook ineens hard zeg. :)

Zijn jullie zwangeren lekker aan het genieten van jullie kleine beebje? Wie voelt het kindje al? Ik voelde de eerste namelijk al heel snel. (merkte later dat ik hetgeen dat ik steeds voelde ploppen echt de beeb was)

Wie wil er allemaal het geslacht weten?

Ik hoop dat Fairytale en ik gauw bij jullie mogen aansluiten.

Ik ga mijn NOD nu niet invullen, heb echt geen idee. We wachten het weer af.

mijn beste vriendin is nu ook weer bezig voor een kindje. Zou leuk zijn om samen zwanger te zijn, ben benieuwd. :)

10. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Stoetel: veel plezier, geniet lekker. En dat vertellen is ook zoooooo ontzettend leuk. :D

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hi meiden,

Hier een drukke dag achter de rug. Maar liefst 2 feestjes. Ben gesloopt. Ga denk ik ook niet te laat naar bed vandaag. Vandaag ook weer een paar vrienden verteld van de zwangerschap. Iedereen is zo heerlijk enthousiast.
    Morgen een dagje niks, maar het is zo lekker he met dat zonnetje dat ik denk dat we lekker naar buiten gaan.
    Fijn weekend!!

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal!

Wat een heerlijk weer he, echt genieten! Drukke dag gehad na 2 dagen studie, vanochtend scouting gedraaid en vanmiddag weer lekker paardgereden en...

Vandaag nog heel leuk nieuws gehoord; mijn vriendin is 29 sept uitgerekend (2e kindje, nu IVF), dus we schelen maar een week. Echt leuk! Leuk om alles zo samen te kunnen delen!

13. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi Hoi!
    Even snel reageren, straks even lekker een eind lopen, zonnetje schijnt lekker.

@Cars: Ja balen he, hoop ook dat wij snel bij de zwangeren horen!:)

@Chikai: Leuk dat een vriendin van je ook zwanger is!
    Samen aftellen, dingetjes kopen etc!:D

@all: hier goed, ongi voorbij hiep hiep hoera! haha, gisteren bruidsjurk weer aangepast, jammer dat ik hem weer uit moest doen, nog 3 maandjes!:D Nou ik ga weer, eindje wandelen! Fijne dag nog allemaal!

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytail: Oh wat leuk dat je weer je trouwjurk hebt aangehad. Spannend hoor nog 3 maandjes.

Chikai: Wat leuk dat je vriendin ook zwanger is. Het is echt heel erg leuk om samen zwanger te zijn.
    En zeker als je allebei even ver bent.

Gisteren hebben we heerlijk het zonnetje op gezocht.
    s`avonds heeft zoonlief alleen de hele boel onder gespuugd. Zo zielig. En hij was zooo moe.
    Gelukkig heeft hij goed geslapen en heeft hij nu nergens last van.

Vandaag ff lekker niksen. Morgen ga ik wel weer het huishouden doen als zoonlief op de PSZ zit. Heerlijk even zonder gestoord te worden.

15. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    @ rodelief, lekker he dat zonnetje gisteren, hier sneeuwt het nu helaas weer!
    vind het altijd zo sneu als die kids spugen! j. is dan ook echt een beetje over de zeik! hij vindt het helemaal niks!
    gelukkig heeft je zoon wel lekker geslapen!
    lekker rustig aan doen vandaag!!

@ fairytale: ow gaaf he, trouwjurk aan! vond ik ook zo leuk!!
    nog even geduld tot de grote dag!

@ chikai: leuk dat je vriendin ook zwanger is, lekker samen shoppen!! :D

hier alles wel ok!
    alleen veel pijn in mijn onderrug! geen idee hoe het komt, maar soms straalt eht uit naar mn been en dan blokkert het been ofzo, dan moet ik echt nadenken hoe ik hem weer verder zet! maar goed, het zal er wel bij horen!

j. was gisteren echt in een vreselijke bui! normaal is hij een hartstikke makkelijk en lief joche, maar gisteren!! ......... :(
    echt sacho en dwars, niet normaal!!

ik ben afgelopen zaterdag weer tante geworden!! mn schoonzus en broertje hebben een zoontje (Keano), 2e kindje!
    echt een klein poepie!
    ik had hem gisteren even vast en J. kwam zo lief bij hem kroelen, echt super leuk!! (dat was ook het enige moment van de dag dat hij een beetje leif was!! :D)
    ik had gedacht dat hij jaloers zou zijn, want hij trekt erg op mij, maar dat viel super mee! zo leuk!!

nou fijne dag allemaal meiden!!

groetjes Memoiikke

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Leuk zeg, dan zie je al een reactie van je zoontje op zo'n klein hummeltje!

Gelukkig is het vandaag weer zonnig weer, die sneeuw was ik ook snel zat.

En helaas ben ik sinds zondag weer flink misselijk, lag gisteren al om half negen in bed... maar vanochtend naar de vk, dus wie weet, kan ik wel medicijnen gaan krijgen, want hier wordt ik echt gek van, val alleen maar af en heb constant een "te vol" gevoel.. Dat is niet prettig..

Maar goed, eerst maar eens kijken wat de vk gaat zeggen en wie weet, horen we het hartje voor het eerst vandaag!!

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Rodelief: alvast succes en plezier voor morgen. :)

Ik vind die kleine beebjes altijd zo leuk om te zien. Het begint dan nog meer te kriebelen dan dat het al doet. ;)

Komende dagen weer werken, ben dan niet hier en in het weekend weer druk.
    Tot volgende week .

18. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Helaas niet ongestoord kunnen schoonmaken. Zoonlief was toch te ziek. Ben wel naar de PSZ geweest met hem maar hij begon al zo erg te huilen en aan me te hangen dat we maar hebben besloten om weer naar huis te gaan. Hij heeft nu 39 graden koorts.
    Vond het alleen niet zo leuk toen de leidster zei dat ik beter niet had kunnen komen. ik had thuis al moeten beslissen om niet te gaan. Jamaar thuis was hij nog gewoon vrolijk.
    He bah die hormonen ook ik neem alles iets te persoonlijk op.

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ben ik weer even. Mijn internetverbinding lag er een aantal dagen uit.

Hier flink de schrik erin. Afgelopen zaterdag begon ik opeens te vloeien. vk Gebeld en zij zei dat het 50/50 was of het uitliep tot een miskraam, het kon ook een gescheurd bloedvaatje zijn of de placenta die was gaan groeien. Tegen het eind van de dag moest ik terug bellen. Om 18:00 terug gebeld met de gelukkige mededeling dat het bloed bruin was geworden. Dat was een goed teken zei de vk en dan ging ze uit van het bloedvaatje oid. s'Avonds kreeg ik opeens een flinke bloeding en kwam het door mijn broek naar buiten. Ik schrok me helemaal kapot en was ervan overtuigt dat het nu fout was. Vriend de vk gebeld. Ze kwam meteen langs. Ze zocht meteen naar het hartje die gelukkig luid en duidelijk te horen was, ook bewoog het kindje flink dus ze zei dat we er voor 99% van uit mochten gaan dat het goed zat ondanks het bloeden. Zodra het bloeden over is mogen we een echo laten maken om te kijken of alles goed gaat van binnen. Tot die tijd kunnen ze niks doen. Ondertussen is het gelukkig sinds zondag weer oud bloed geworden en nu is het afwachten totdat het helemaal stopt. Wat een ellende. Ik voel me zo ontzettend onzeker. Het liefst hang ik iedere dag aan de doptone om te luisteren naar het hartje. Zolang ik het hoor is het goed maarja.. dat doen ze helaas niet..
    De vk zegt dat er niet altijd een oorzaak te vinden is waardoor bloedingen beginnen.

Sorry dat ik even niet op jullie reageer maar ik ben erg moe door alle spanningen.

20. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    jeetje marieke! das is zeker schrikken zeg!
    gelukkig heb je het hartje kunnen horen en is het nu weer bruin, goed teken toch?!
    heel veel sterkte ermee! een digiknuffel vanaf hier!!
    kan me voorstellen dat je nu erg moe bent van de spanningen!!

Deel Deze Pagina