Ik heb mijn NOD (niet ongi dag toch?) op de lijst gezet. Jopaa1000, Het wordt inderdaad mijn vriend zijn eerste kindje al zegt hij dat het voor hem voelt als zijn tweede maar ik denk dat dat gevoel straks toch anders zal zijn. Dan is er een bloedband. Ik ben heel benieuwd. Op zijn werk heeft hij verteld 1 dochter te hebben en omdat hij er al zo lang is vergeet iedereen ook min of meer dat mijn dochter een andere vader heeft. Ze noemt hem ook papa. Haar eigen vader is helaas niet meer in beeld. Gelukkig heeft ze aan mijn vriend een prima 'vervanger'. Ja creatief he die kids met oplossingen. Echt hilarisch. Op mijn werk kan ik daar ook ontzettend van genieten. Leuk dat je kindje op een verticale groep zit. Heb je er positive ervaringen mee? Ik vind het heerlijk om op te werken maar ik merk dat het voor ouders van baby's nog wel eens schrikwekkend is, al die grote peuters bij hun baby's. Lizab, wat leuk dat je een kerstpakket kreeg van het kdv. Leuk dat ze zo aan jullie denken zeg! Wat goed dat jullie als ouder ook bij een sollicitatiegesprek mogen zitten. Bij onze stichting werken we ook min of meer antroposofisch. We gaan er vanuit dat een kind prima kan aangeven wat hij wel en niet kan, en wat hij wel en niet wil. Helaas wordt hier vanuit de pedagogisch coaches nog wel eens in doorgeslagen. In principe mogen de kids bv. dus ook met hun broodje door de groep heen lopen want als zij niet aan tafel willen zitten hoeft dat niet, zo heb ik nog meer voorbeelden waarvan ik vind dat het net iets te vrij is en het antroposofische beeld eigenlijk niet goed toegepast wordt. Hoe werkt dat op het kdv van je dochter? In wat voor sector werkt jouw man? Snap dat je op zo'n manier geen zin meer in hebt in feestjes daar. Wat voor sollicitatiegesprek had je? Wanneer hoor je wat? Gisteren met mijn dochter en haar vriendinnetje voor het eerst naar de aqua disco geweest. Ik heb zelf jaren geholpen bij een kinderdisco hier in de buurt en had zelf dus een bepaalde verwachting maar ik vond de muziek die ze draaiden niet echt in een kinderstraatje passen. De kids zwommen ook meer dan dat ze aan het dansen waren. Beetje jammer, maar de kids hebben zich goed vermaakt en daar ging het om. Dochter lag pas om 21:30 op bed en sliep vanmorgen lekker uit tot 10:00 dus dat is mooi. Nu is het wachten op mijn vriend, die is aan het werk en vanmiddag gaan we de laatste paar spullen uit zijn huis naar hier verhuizen. We hebben in de zomer samen een huis gekocht. Eerst hebben we mijn huis leeggehaald dus mijn dochter en ik wonen hier sinds aug. en nu is het zijn beurt zodat we op 1 jan. als samenwonend stel kunnen gaan beginnen. Spannend hoor. We vonden het alletwee wel lekker dat we een paar nachten per week het bed voor onszelf hadden en nu wordt het helemaal echt. Voel me net een bakvis op mijn 31ste, helemaal spannend om weer echt samen te gaan wonen. 2010 wordt dus dubbel ons jaar hoop ik. Nou ik ga maar eens de kleren van dochterlief klaar leggen, ze wil de sneeuw in.
Hoi Marieke, Het leuke vind ik dat het antroposofische bij ons kdv inhoudt dat ze echt kijken naar het kindje, maar wel binnen de structuren. (bv. enkel aan tafel eten) Door het kindje een duidelijke structuur te bieden (die kan dus wel per kind verschillen) krijgen ze hun vrijheid. Echt een programma op maat zeg maar. Kinderen de ruimte geven zich te ontwikkelen op de gebieden die het kind liggen (en de rest voldoende ondersteunen) En alles biologisch, enkel houten speelgoed, natuurlijke materialen en erg leuke seizoensfeesten. (de christelijke feesten worden aangehouden) Ik vind het altijd wat moeilijk uitleggen, maar volgens mij is het wel duidelijk zo. Ik vind het zo ontzettend fijn dat ze kijken naar Fenna als persoon, en wat zij nodig heeft. Ik weet niet of ik wel fan ben van de vrije school, maar als je kindje zo klein is, vind ik het wel erg belangrijk. Mijn man zit in opleidingstraject tot uitvoerder in de technische infra. Ik heb een sollicitatie maandag voor een functie als medewerker planbureau bij een kraamzorg instelling. Functie is voor 2 dagen per week, en aangezien ik nu nog 36 uur werk is dat erg leuk! En fijn dat je dochter zo dol is op je vriend en andersom. En samenwonen, huis gekocht. hahaha. Echt huisje boompje, beestje zeg maar. Leuk hoor. Wat voor werk doet jou vriend? Aqua disco klinkt wel erg leuk, maar ik vind het zelf ook moelijk daar een duidelijk beeld bij te hebben hoor. @all: hoe is het met de rest??
Vandaag lekker van de sneeuw genoten. We hadden een kleine slee gekocht alleen was t touw wat te kort, dus dan maar naar mn ouders lopen. Lekker daar de sneeuw, heerlijk! Daar frietjes mee gegeten en weer naar huis. Best koud zo savonds! Kerstcadeautjes zijn ook gelukt dus kerst kan komen. Alleen nog boodschappen doen voor 2de kerstdag. Jammer dat we geen vriezer hebben dus wordt echt laatste moment werk helaas. Heb al een hekel aan boodschappen doen maar de 23 ste is t vast mega druk
Goedemorgen, Een keer lekker uitgeslapen voor ons doen. Normaal rond 6.30 op om de paarden eten te geven. Nu lekker iets later, heeeerlijk geen wekker! Lizab, mijn neefjes zijn ook naar een vrije school geweest. Moet zeggen dat een vrije basisschool niet voor ieder kind geschikt is. De oudste (die echt ontzettend rustig is en goed kan leren) kon goed op de vrije school. De jongste die echt het tegenovergestelde is doet het minder op die school. Die heeft echt rust / ritme en regelmaat nodig. Een vrije school heeft niet mijn voorkeur. Zeker wanneer ze naar het middelbaar onderwijs gaan is de overgang zoooo groot. De oudste gaat nu naar het stedelijk gym ("regulier") Ook bij ons kdv kijken ze naar het individu maar worden er wel grenzen aangegeven. Het kind is de eigen motor van hun ontwikkeling. Ze kijken hier goed naar alle kinderen en passen het ritme / dagschema hierop aan. Kan mij wel voorstellen dat een vrije kdv zich nog beter kan aanpassen op het individuele kind. Dat zou ook mijn voorkeur wel hebben (idd wat je zegt, tijdens de kdv tijd) Het sneeuwt hier echt behoorlijk, mooi om te zien. (oosten van het land) Hoop alleen dat we vanmiddag nog even weg kunnen. Nog even wat dingetjes halen voor kerst. Mariek, leuk om te zien dat je dochter zo'n goede band heeft met je vriend, dan zal het vast helemaal goed komen wanneer je vriend een "echte" papa wordt. Enne kinderzwemdisco lijkt mij leuk. Alleen jammer dat ze niet echt leuke kindermuziek hebben gedraaid. Discozwemmen heb ik als kind zijnde ook gedaan. Leuke sfeer zo in het zwembad! Inlove, leuk he sleeen? Alleen onze dochter wilde er niet opzitten maar alleen aan het touw trekken. Wij hadden "mijn" oude slee op zolder staan. Die is al lang in de familie maar eigenlijk al lang niet meer gebruikt (zo lang geen sneeuw meer gezien in deze hoeveelheden) Als het zo door gaat kunnen we alleen al sleeend de deur uit haha Morgen ovulatietesten. Doordat ik vanmorgen zo laat was kan ik niet vasthouden aan mijn temp. Gelukkig kan ik morgen gaan testen met ovutesten. Ga aankleden, fijne dag allemaal!
Hoi meiden, Ook zo aan het genieten van de witte wereld?? We zijn heerlijk vanochtend in de tuin bezig geweest met de sneeuw. Mijn zoontje vond het geweldig. Verder is het hier rustig. Vandaag vloei ik eindelijk niet meer. Vanaf dindsag was het flink bezig. Toen ik de pil nog slikte was ik hooguit 2 a 3 dagen bezig. Het zal wel komen omdat het de 2e keer is na mijn bevalling. Dus we kunnen er weer tegen aan. Hahah.... Rond de jaar wisseling is volgens de berekening mijn eisprong. Ach we zien het wel. Ik ga (nog) geen ovu testen gebruiken. Ik kijk goed naar mijn lichaam en we zien wel wanneer het komt. Jopa: Spannend dat je vanaf overmorgen gaat testen met je ovutesten. Heb je dat bij je vorige kindje ook gedaan? Inlove: Leuk zeg al die kerst kadootjes. En ik heb ook een hekel aan die boodschappen doen. Moet nog ff plannen wanneer ik alles ga halen. Gelukkig hoef ik alleen boodschappen te doen voor kerstavond. Dat vieren we met vrienden bij ons thuis. 1e en 2e kerstdag eten we ergens anders. Wij vieren kerst alleen zonder kadootjes. Met sinterklaas doen we het altijd uitgebreid en ik ben de 29 ook nog jarig en mijn man samen met de sint op de 5e dus kadootjes genoeg. Heb gisteren met mijn schoonmoeder een mooie nieuwe handtas en portomonee uitgezocht voor mijn verjaardag. Helemaal leuk!!! Marieke: Leuk hoor dat samen wonen. En ook wel lekker dat je eerst even hebt kunnen wennen aan het huis alleen met je dochter. 2010 word dus een leuk jaar voor jullie met veel plannen. Lizab: Spannend hoor dat je volgende week gaat testen. Al enig idee of het raak is? Vrijdag hebben we ook het kerstpakket van mijn man binnen gehad. Hij krijgt elk jaar een code en dan kun je via internet een kado kiezen. We hebben dit jaar gekozen voor een tosti/grill apparaat. De oude was aan vervanging toe. Nou meiden ik ga mijn lieve zoontje maar eens wakker maken. Anders krijg ik hem er vanavond niet in.
Wat heerlijk he, al die sneeuw. Wij zijn ook de halve dag buiten geweest. Lekker met sneeuwballen gooien en een sneeuwpop maken. Door al die activiteiten was het ook niet zo koud haha. Helaas is mijn vriend nu weer naar zijn oude huis de laatste dingentjes inpakken en wat spullen uit elkaar schroeven. De nieuwe bewoonster is gisteren wezen kijken en die moest nog even nadenken (het is een heel klein arbeidershuisje zonder cv en dergelijke, ik kan me voorstellen dat een mens daarvan schrikt). Nog 2 weken en de sleutel moet worden ingeleverd. Gezien hij momenteel 6 dagen moet werken moet alles in de kleine uurtjes worden gedaan.. ik baal wel want mijn ei is deze dagen geloof ik aan de loop... klussen wordt dus niks nu.. Dochter was door al dat gespeel lekker snel in slaap gevallen, ze vond dat ze weer mocht opblijven maar de wallen waren erg duidelijk. Ik heb haar na het naar bed brengen niet meer gehoord. Gelukkig heb ik de kerstvakantie vrij kunnen krijgen en kan ze morgen weer heerlijk de sneeuw in Het zou lekker zijn als je sollicitatie wat werd Lizab. Het klinkt erg leuk 2 dgn Werken klinkt inderdaad beter als 36 uur. Hoe doe je dat? Ik loop mezelf met 24 uur al voorbij. Heb het idee dat ik overal te kort schiet omdat ik op alle plekken voor mijn gevoel te weinig ben. Mijn vriend werkt als bedrijfsleider bij een bouwmaterialen verhuurbedrijf. Ook een mannenwereld dus. Het dagverblijf waar je dochter zit klinkt erg leuk Jammer dat het touwtje van de slee zo kort was inlove. Ik zie dat bij meer sleeen. Dat hangt dan bij wijze aan het touwtje, toch raar dat ze daar bij het fabriceren al geen rekening mee houden, veiligheid natuurlijk. Lekker dat je alle kerstcadeau's al in huis hebt, dat scheelt weer. Oh die supermarktstress... Heb ik ook zo'n hekel aan. Hier leek het gisteren bij de AH al oorlog.. pfff... Ik hoop voor je dat het meevalt van de week.. Hoe werken die ovulatie testen jopa100? Geven die aan wanneer je je eisprong krijgt of of je die dag een eisprong hebt? Pfff wat moet je vroeg op voor de paarden zeg! Lekker dat je vandaag wat langer kon blijven liggen. Rodelief vloei jij zo kort? Ik vloei met nuvaring of pil al minimaal een week en zonder is het helemaal drama, 1,5 week is kort dan... (al weet ik natuurlijk niet of dat dit keer ook zo zal zijn). Leuk dat je alvast verwend bent voor je verjaardag! Hier ook kerst zonder cadeau's. Al krijgt dochter wel 1 cadeautje omdat we voor 5 dec. altijd geld krijgen van mijn oma en dan vind ik het zoveel worden op zo'n avond, dus dat leg ik dan meestal appart voor de kerst. Leuk die kerstcadeau's met code he. Die krijg ik op het werk ook vaak met kerst. Er staan vaak leuke dingen tussen. Altijd handig zo'n tosti apparaat Wat gaan jullie doen met de feestdagen? Wij gaan beide dagen uit eten, dag 1 met mijn familie en dag 2 met schoonfamilie. Ik had geen zin om thuis iets te doen met alle drukte van het verhuizen. Met oudjaar weten we nog niet wat we gaan doen, overdag ga ik waarschijnlijk met mijn dochter naar mijn ouders want mijn vader is jarig die dag. Nou ik ga maar eens tv zappen, kijken of er wat leuks is.
ik mag om half 12 naar de tandarts,,,,,al 5 jaar niet geweest, nu dus stress. Heb zo'n pijn opeens in mn mond, snap niet waar t vandaan komt. Heb nog nooit wat aan mn tanden gehad behalve beugel dus ik schijt zowat alle kleuren Heerlijk al die sneeuwverhalen. Jammer marieke dat je vriend er niet is om te klussen maar t andere klussen is ook belangrijk. Nog even en jullie zijn lekker samen lizab succes!!!
Goedemorgen, Lizab, succes vandaag! Inlove, succes bij de tandarts, hoop dat het allemaal meevalt. Heb je iets meegemaakt bij de tandarts dat je zo bang bent? Wij gaan om half 12 ook niet iets leuks doen, het parkietje is nog steeds niet goed. We gaan hem laten inslapen, snik! Wat een rotgevoel heb ik al dagen zeg. Hij verdient rust en een plekje in de parkietenhemel. Wat zal ik hem missen zeg. Gelukkig is mijn man thuis om mee te gaan. Onze dochter gaat naar oma. Marieke, ons vorige huisje (appartement) had ook geen cv maar allemaal gaskachels. Toch ook erg lekker, snel warm. Maar een cv is toch ook heeeerlijk. Jammer dat je door het klussen je ei helaas gaat missen. Misschien toch nog een gaatje zien te vinden? Er ligt hier een pak sneeuw niet te geloven. Wel prachtig gezicht maar als je moet autorijden niet echt handig. Hoop dat we de sneeuw uitkomen straks. Ovutesten nog niet eerder gebruikt. Je ziet aan de testen of dat de eisprong eraan komt. Een bepaald hormoon stijgt naar gelang de eisprong dichterbij komt. Als de test positief is (een dikker wordend streepje) komt de eisprong binnen 24/48 uur. Tempen doe ik ernaast om te kunnen zien dat de ei gesprongen is, dan stijgt je basale temp. (achteraf, na het ei) Ook doe ik het tempen om aan de gyn te laten zien wanneer het zwanger worden niet snel gaat lukken (ivm chronische zenuwpijn) Kan niet al te lang zonder medicijnen. Hoop dat het een beetje duidelijk is. Bij mijn dochter heb ik niet gebruikt (was in 1 keer raak) Fijne dag iedereen,
Hallo meiden! Hartstikke bedankt voor alle succeswensen. Het gesprek (de gesprekken) gingen eigenlijk prima. Was erg vroeg (manlief heeft me weggebracht in de bus, omdat het hier echt spekglad is) dus heb de kandidaat voor mij ook nog gesproken. hahaha. Vooral het eerste gesprek was erg leuk. beide meiden waren ook wat jonger, dus het klikte erg goed. Tweede vond ik iets lastiger, kan het niet benoemen, maar ging eigenlijk ook wel prima. De hectiek (vonden ze erg belangrijk) kan ik makkelijk aan aangezien dat in mijn huidige functie ook zo is, en qua opvang en inzet ben ik volgens mij flexibel genoeg. Ze hebben 9 gesprekken voor 2 functies. en ik hoor het voor de kerst. Dus ergens tussen morgen en donderdag. Hmm. HEeeeeel erg spannend dus. Hoop het zo, het is echt een functie de goed bij me past! Inlove, de slee nu lang genoeg? Hier ook boodschappenstress hoor. Moet woensdag en donderdag werken, dus tja... hahahaha. In ieder geval heb ik de vis via internet besteld (smulweb.nl) en hebben we zaterdag al veel dingen gekocht die wat langer houdbaar zijn. En manlief is thuis, dus die zal evt. ook iets moeten doen. Jopa, balen dat het parkietje het toch niet heeft gered. Pfff. Kan me indenken dat je er toch kapot van bent. Rodelief, klinkt leuk zo'n tosti/grill. En ik hoop dat het bij de volgende ronde raak is. Zou een goed begin van 2010 zijn! Ik weet niet zo goed of ik nu wel of niet wat voel. Zat vanochtend de jonge ouders te lezen, en zat bij een aantal verhalen zowat in tranen. Nou ja zeg.. Dat heb ik niet zo snel hoor. En mijn borsten doen echt pijn, vooral in de avond, maar ik weet niet zo goed of ik dat normaal ook niet heb maar er dan gewoon geen aandacht aan geef. Dus.... hahaha. Afwachten. Moet ook nog steeds de testen kopen. Heb voor mezelf ook zoiets van: bij 2 kindjes in de eerste ronde raak is misschien ook wel TE mooi om waar te zijn. Inlove, succes bij de tandarts! Hoop voor je dat het is meegevallen. Nou meiden, wat een weer nog steeds he. Heb geregeld dat ik deze week met een collega mee kan rijden, want anders kom ik niet op mijn werk terecht (ben nog gevallen ook, dus loop wat moeilijk) En verder echt super zin in kerst!
He Jopa, wat naar dat je je parkietje hebt moeten laten inslapen zeg. Veel sterkte. Fijn dat je man met je mee kon gaan. Je verhaal van de testen klinkt redelijk duidelijk. Ik snap dat je al gaat testen als je niet zo lang zonder med. kan. Lijkt me heel vervelend. Succes (of sterkte) bij de tandarts InLove! Wat spannend Lizab! Hopelijk positief nieuws voor jou voor de kerst! Eigenlijk dubbel spannend als je je al zo voelt dat het misschien duidt op een zwangerschap. Ik heb net boodschappen met de slee gedaan. Aan fietsen en autorijden durf ik me niet te wagen, van strooien hebben ze hier geloof ik nog nooit gehoord dus alles is spekglad. Ben ook echt opgelucht dat ik vrij ben zeg. Dochter is al heerlijk buiten aan het spelen en ik ben mezelf aan het oppeppen om of deurkozijnen te gaan schilderen of om het huishouden te gaan doen, verder als een wasje draaien en de vaatwasser aanzetten ben ik nog niet gekomen, oh ja en de boodschapjes gedaan natuurlijk.
Marieke, Ik heb ook nog geen auto gereden de afgelopen week, en hier strooien ze zeeeeer selectief. Succes met de huishoudelijke dingen verder!
Toch raar he dat ze zo selectief strooien, het is toch een stuk veiligheid en er komen genoeg belastingcenten binnen denk ik. Hier zijn zelfs de verbindingswegen zeer slecht bestrooid. Dat ze de woonerven niet strooien ala maar op de grotere wegen... Hebben jullie al geschaatst? Ondanks dat het flink gevroren heeft vind ik het toch een beetje eng. Zonder kind was ik er al lang al op gegaan denk ik maar nu bedenk ik me toch een paar keer. Er was op het nieuws dat het ijs in Noord Holland niet goed genoeg zou zijn ivm gemalen oid, ook op het slootwater moest worden uitgekeken.
Ik hoorde op het nieuws ook al dat het ijs nog niet dik genoeg was, dus heb het echt nog niet uitgeprobeerd. ook omdat je niet kunt zien of het wel of niet dik genoeg is ivm de sneeuw.
hier strooien ze gelukkig wel goed, is wel handig met die heuvels. Anders zou hellingproef wel een hele opgave zijn hihi Touw hebben we gisteren idd een stuk langer gemaakt, nu dus perfect. Helaas is t hier alweer aant dooien. Tandarts viel reuze mee, ze hebben mn verstandskies getrokken. Die was er zo uit en was een prachtige kies aldus de tandarts. Maar helas groeide hij richting mn wang vandaar de pijn. Ga duimen lizab, zou mooi zijn als je de baan zou krijgen. Jopa,, wat zielig voor je vogeltje!!
Inlove, fijn dat de tandarts is meegevallen. En idd wel handig dat ze dan goed strooien. Woon je in limburg?
Oeh ja daar moeten ze wel goed strooien anders glij je zo achteruit de heuvel af inlove. Hier flink aan het balen, de red devil is vandaag al langs gekomen, 1,5 week te vroeg.. Denk niet dat ik de mazzel heb dat het een innestelingsbloeding is... Ondanks dat ik weet dat de eerste keer raak schaars is baal ik toch...
Hoi meiden ff reageren. Jopa wat zielig voor je vogeltje.... maar hij zal nu geen pijn meer hebben. Marieke: Balen dat je ongi bent geworden. Maar er komt weer een maand aan dus nieuwe kansen... Lizab: heb je al iets gehoord van je nieuwe baan? Inlove: oh je verstandskies.... konden ze hem zo trekken of moesten ze snijden?? Ik moet volgens mij ook binnenkort. Bah!! Hier alles rustig... zit even te denken wanneer ik boodschappen ga doen. Was gisteren al even in het winkelcentrum en het was nu al zo druk. Wilde graag de kerststal van little people kopen maar hij was nergens meer te krijgen. Jammer!!!! Nou ik ga maar ff aan de huishoud.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH!!! JOEPIE, YES! Ik ben AANGENOMEN!!! Kreeg net het telefoontje. Mag per 1 februari beginnen. O, ik ben zo ontzettend blij! Van alle gesprekekn 9 dus, hebben ze gewoon mij uitgekozen. Kan er nog niet helemaal bij.Geweldig zeg. En voor 16-20 uur, dus helemaal wat ik wilde. Wauw.. Nou, back to earth. Kerstboodschappen zijn binnen. Hebben ze maar vast gedaan aangezien ik morgen en overmorgen moet werken. Alleen de laatste verse dingen kunnen dan donderdag! Ik ben zo blij, jaja zo blij..