Ik ben deze maand voor het eerst aan het tempen, maar ik kan er nog niet echt wijs uit. Kan iemand mij vertellen hoe een temp in een cyclus er ongeveer uitziet? @Jopa1000: geniet inderdaad maar lekker even van de vrije dagen met je man! Maandag moeten veel mensen weer gaan werken, dan is het weer gedaan met de vakantie! De kerstvakantie gaat altijd zo snel...:x
ja goed gewerkt. Lekker toastjes voor de dames gemaakt en na hun advocaatje, biertje of jip en janneke champagne was t heeeeel gezellig hihi Nu weer lekker een paar dagen vrij. Heerlijk. Kerstspullen opgeruimd dus weer heerlijke rust in huis. Tempen, geen verstand van, hoop t nooit te hoeven doen, maar wie weet moet ik me er ook in gaan verdiepen.
Ik temp wel, bij mij is mijn voor-ei temp rond 36,4 - 36-9 en na mijn ei boven de 37,0. Hangt ook af wanneer (hoelaat) je tempt. Het luisterd heel nauw. Ongeveer dezelfde tijd naar bed, zelfde tijd in de ochtend je temp rectaal opnemen. Fertilifriend.com kan je je tempcurve bijhouden. Als je nog meer vragen hebt, shoot! Zie link naar mijn kaartje (in m'n onderschrift)
Allereerst wens ik jullie allemaal een heel erg mooi nieuwjaar! Ik hoop dat het een vruchtbaar jaar mag worden voor ons allemaal. Ik ben hier vorige week helemaal niet geweest sorry! Maar had lekker samen met mijn mannetje vakantie. We waren wel thuis hoor. Maar wel lekker druk geweest met de feestdagen. Inmiddels heb ik mijn eisprong gevonden met de ovulatietesten. En deze is toch echt vandaag of gisteren! Dat dacht ik dus al te voelen. Heb sinds de 31e een zere buik, rechtsonder. Dus nu maar duimen dat het raak wil worden. Haha. Hoe is het met jullie allemaal? Ik ga weer mijn best doen of even bij te lezen van de laatste tijd. En uiteraard zal ik mijn best doen hier regelmatig even te komen! Groetjes voor nu.
Hoi Stillewens, Mag ik vragen welke ovulatietesten jij gebruikt? Hoe snel zijn ze positief geworden (ene dag negatief en ineens positief, of ging het geleidelijk?) Jij ook een prettig en vruchtbaar nieuwjaar!
Ik gebruik ze van sensitest. Ik heb al vanaf de kerstdagen getest iedere ochtend. En ze werden geleidelijk aan donkerder. Die van gisteren was een stuk donkerder als die dagen daarvoor. Maar die van vanochtend knalde er vanaf, haha. Dus vanmiddag of vanavond als de kleine meid slaapt nog maar eens extra lief kijken naar manlief....
Jopaa, ik heb zowel bij mijn dochter als bij deze niet geklust rondom mijn vermoedelijke eisprong, van beide zwangerschappen moet het in de week na de laatste ongi dag gebeurd zijn. Ik snap die eisprong sowieso niet helemaal geloof ik... Wel had ik bij deze de dag nadat mijn eisprong zou plaatsvinden volgens de ticker een korte bloeding, toen dacht ik dat ik alweer ongesteld zou worden. Ik hoop dat het voor jou al raak is als je je zo voelt, ik had dat gevoel vanaf 1,5 dag na die bloeding. Ik duim voor je! Vanmorgen trouwens nog steeds net zo'n lichte streep. Ach... lichte streep is streep volgens de test en bij mijn dochter bleef het ook zo licht, zowel de thuistest als de moeders voor moeders test, bij de een was ik 6 wk en bij de ander 6 wk en 7 dgn. Fijn dat je dochter niet meer heeft overgegeven! Hopelijk knapt ze nu ook meer op. Het dochtertje van een kennis van mij werd ook zo uit het niets ziek eergisteren, spugen ed en dat duurde ook maar een dag. Misschien weer een virusje in de lucht? Wat een naar verhaal Starlady en babyfusu. Hopelijk is het voor jullie snel weer raak. Lijkt me zo naar een miskraam.. hoe vroeg dan ook.. Leuk dat het zo gezellig was op je werk inlove! Een zuster in het ziekenhuis vertelde me dat ze die dagen altijd wel speciaal vindt om te werken, iedereen is gezellig. Ik weet ook niet hoe tempen werkt, heb ik nog niet hoeven doen gelukkig. Spannend Stillewens!!! Ik werd vanmorgen pas om 12 uur wakker. Dochter zat beneden aan de danoontjes. Ja dat is goed voor me mama zei ze. Dat is het enige advies van de dietiste die ze aan neemt. Gewoon eten ho maar.. Ze is heel erg licht en ook klein dus we moeten haar bijvoeren met kwarkjes en sausjes bij het eten of wat mon chou door het eten en room door het drinken. Helaas slaan alleen de danoontjes aan. Daarna heb ik haar maar 2 krentenbollen gegeven maar daar is ze nog steeds mee bezig... pffff... hoop dat de volgende makkelijker wordt. Door haar hyperactiviteit heeft ze medicatie en daardoor wordt misschien ook haar eetlust bemoeilijkt maar in de vakanties geef ik haar geen med. want ik kan haar prima handelen dan, helaas bevorderd het het eten nog niet... Ik kreeg hetzelfde advies dat ik zelf altijd aan mijn peuterouders geef, maak geen strijd van het eten! Ik ga maar eens douchen, dan hoop ik dat als ik klaar ben mijn vriend terug is van zijn werk dan kan hij nieuwe pleisters in mijn nek plakken, erg onpraktisch voor mezelf want ik zie de plekken niet.
Babyfusu: welkom bij ons!! Ik herken het wel dat je op de tijd leeft. Hier ook hoor. Wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Fijn dat je er weer helemaal voor wilt gaan. Het is toch behoorlijk heftig zo`n miskraam. Jopa: Fijn dat het weer wat beter gaat met je dochtertje. En die gevoelens van voel ik wat, oh ja mijn buik doet zeer, of toch niet herken ik zo. Mijn eisprong is denk ik voorbij. Zeker weten doe ik het niet want ik temp niet en gebruik ook geen testen maar dat voel ik een krampje onder in mijn buik en denk dan gelijk. Zal het dan toch?? Hihihi... we willen gewoon te graag. Chikai: Ik heb bij mijn eerste zwangerschap wel getempd maar weet niet meer precies hoe en wat. Er zullen vast meiden zijn die je hierin wel kunnen helpen. Stillewens: Veel plezier met klussen!! All: we hebben gisteren nog wel even kunnen klussen toen zoonlief op bed lag, hij lag alleen nog niet te slapen. En dan hoor je ineens uit zijn kamer: hocus pocus pilatus pas.... hahahahah dan is de concentratie wel een beetje ver te zoeken. Hier ben ik lekker aan het genieten van de sneeuw en nog een weekendje samen met manlief. Die moet maandag ook gewoon weer werken. Denk dat ik morgen alle kerstspulllen maar eens ga opruimen. Ohja ik had nog laten pendelen en die voorspelde dat ik in maart zwanger zou raken van een meisje. Nou we zullen zien.....
Heey allemaal! Allemaal een goed gezond en HEEL VRUCHTBAAR 2010! Nog 5 maandjes en dan ga ik trouwen! Het komt steeds dichterbij! En dan eindelijk er echt voor gaan! Ben zo benieuwd! Jammer dat ik niet vaak op dit forum kan zijn, vaak weg, werken etc.. Nou ga nu eerst even een heerlijke pizza in de oven doen! Goed weekend allemaal!
@Jopa1000: Fertilityfriend vul ik idd ook in, alleen snap ik nog niet wat die twee donkere blauwe lijnen onderaan betekenen (CM, met H, M, L, C, E en W ingevuld? en OPK?) Ik ben toch niet dom , maar dit????? @Fairytale: wat een spannende tijd, als je gaat trouwen he! Ik ben afgelopen mei getrouwd met mijn man en ik vond het geweldig! De dag zelf was super, maar ook de voorbereidingen en nu het terugkijken is ook erg leuk. (we zijn nu nog bezig met het bewerken van de videofilm) @Marieke3: wat vervelend dat je dochtertje zo slecht eet, maar een strijd ervan maken is idd ook niet goed denk ik!
Fairytale, wat leuk. Wij gaan 8 feb trouwen, das al heeeeel snel, stress begint toch wel een beetje hier hihi Marieke, wat verelend idd dat slecht eten, maar ik herken t wel van mn vorige werk. We hadden ook een hyper manneke, die heeft tot zn 12de ofzo heel slecht gegeten. Opeens was t omgekeerd, werkte alles als een bootwerker naar binnen. Wat voor med krijgt je dochter? Rodelief, hij was jullie gewoon aant helpen, hocus pocus pilates pas, ik wou dat mama zwanger was
Hallo allemaal, Even kort bericht, kom morgen wel even langer kijken. Fairytale, grappig. mijn schoonzus gaat 7 februari trouwen. Marieke, lastig dat je dochter zo moelijk eet. Lijkt me best moeilijk om mee om te gaan. @babyfusu en was er nu nog een nieuwe? (sorry!), welkom! Ik hoop dat 2010 jullie ook een prachtig kindje mag brengen (of in ieder geval een goede zwangerschap) Fairytale, 5 maand is idd niet erg lang meer! Leuk hoor. Rodelief, whahaahaha, kan me indenken dat je op zo'n moment een beetje afgeleid raakt. Stillewens, super dat je in ieder geval je ei hebt kunnen traceren. Ga duimen dat het raak is. Jopa, hoe is het ondertusen met de pijn? Chica, ik heb echt geen verstand van tempen. Succes met het uitvogelen van alle vast volstrekt logische afkortingen. F. is nog steeds helemaal niet fit van de waterpokken. Ook weer volop sneeuw hier. Oud&nieuw was niet zo leuk omdat M en ik nogal ruzie hebben gehad. Dit hebben we nooit, en helemaal op oudjaar niet erg leuk. Uiteindelijk wel weer bijgelegd (om een uur of 11) maar de sfeer is nog steeds niet top. Aangezien F. ook niet goed slaapt, zijn we zelf ook gebroken, dus dat helpt ook niet mee. Ik hoop dus op een lekker nachtje doorslapen! Verder trouwens erg weinig last van kwaaltjes. Voel me helemaal niet zo zwanger. Vandaag hebben we wel het kamertje leeg gehaald. nou, fijne avond allemaal!
ff snel tussendoor: OPK = ovulatie test, kun je aangeven op een van de tabbladen die je hebt wanneer je je temp invult CM= afscheiding (Watery, Eggwhite (vruchtbaar slijm) Creamy (romig maar geen draden bij trekken zoals bij Eggwhite) Wat een uitleg bahbah haha. Aan de hand van je temp in combinatie met je afscheiding wordt je eisprong Kruis getoond (of niet) . Eggwhite is groen = vruchtbaar Ik zal even een site opzoeken waar je je wat meer info kunt vinden, heeft mij toen heel erg geholpen.... zal morgen de link aan je geven.
@ Lizab, wat balen ruzie op oudjaarsavond is inderdaad kl***. Gelukkig is het weer bij gelegd. @ InLove, wat leuk dat jullie binnenkort gaan trouwen. Echt snel al. Ben je al helemaal voorbereid? En wordt het een groot feest of knus klein? @ Fairytail, jij ook gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk. Hopelijk ook nog zwanger straks, dan wordt 2010 een goed jaar voor je. Morgen de laatste pil!!!!!
@Marieke3,als je epilepsie hebt, mag je gewoon zwanger worden. Het is gewoon afwachten wat de epilepsie doet tijdens de zwangerschap. Van te voren hoef ik daar dus geen onderzoeken voor te krijgen. @Jopa1000, het was een hele gezellige dag, en jij? Liefs
Nog even snel voor Chikai. De site die ik bedoelde is: vruchtbaarheid.org Echter de foto's die er toen op stonden (met daarin de verschillende fases van slijm tijdens de cyclus) zijn verwijderd. Er staat wel een goede beschrijving van de verloop van de cyclus op. (bij basiskennis) Ook een beschrijving van de temp methode staat op deze site. Wat ik meestal invul: none = geen afscheiding sticky = afscheiding die plakkerig aanvoelt maar waar je geen draden mee kan trekken watery = afscheiding die waterig is, maar die heb ik nooit..... eggwhite = vruchtbaar slijm waar je draden mee kunt trekken creamy = na de eisprong Sorry voor het onsmakelijke verhaal! Hoop toch een beetje leerzaam...... Oja, je kunt ook nog de stand van je baarmoederhals invullen (doe ik zelf nooit) Low, Medium of High (L, M of H) Firm of Soft (F of S)
Wat fijn Jopa1000! Ik zoek mezelf suf, maar ben niet zo heel geweldig in Engels (een 7 op mijn eindlijst voor de havo, maar puur omdat ik er zo hard voor gewerkt had en mijn teksten kon vertalen naar het nederlands!)... Dus dit helpt me een heleboel! Dank je wel! @Inlove, dat is nog maar 1 maand!! WHAAAA!! Dan gaat de tijd echt snel zeg. Hebben jullie een ceremoniemeester, of regel je alles zelf? Geniet ervan, want dat is (net zoals zwanger zijn hoop ik ) een hele leuke tijd!
@ Chikai: wij uhm lees ik heb alles zelf geregelt. We trouwen alleen voor de wet (gratis) en daarna thuis een stuk bruidtaart (a la corpse bride van tim b urton) Om 19uur begint t feestje, ong 70 mensen als iedereen komt en aangezien ik nog geen afzeggingen heb We wilden eerst heel klein en dan eten maar dat was ook relatief duur. Dus nu een feestje met buffet en meer mensen. Ook wel hel gezellig moet ik zeggen. Alleen Ro heeft nog geen schoenen en stropdas maar verder hebben we ongeveer alles ow ja ook nog gebaksvorkjes. Die waren op bij de ikea vorige week. Hoe doe jullie t?? @mamaloe, spannend de laatste pil vandaag!! Bijzonder gevoel. @Lizab, trouwen op zondag,,,dat kost hier een vermogen. Speciaal voor die dag gekozen of gewoon leuk? Ow en de lucht weer helemaal helder bij jullie thuis? Hier lekker wat sneeuw, maar aangezien F nog steeds niet lekker is en morgen voor t eerst naar de psz mag gaan we maar niet de sneeuw in. Jammer maar heb geen zin in een schreeuwpartij.
Goedemorgen, Chicai, fijn dat je wat aan m'n info hebt. Hoop dat je je eisprong vindt! Trouwen is idd net zo leuk als zwanger zijn, maar de geboorte van onze dochter was echt het mooiste wat ons is overkomen! Lizab, wat naar ruzie op oudejaarsavond, gelukkig wel bijgelegd, het is ook wat allemaal, nieuwe baan, F ziek en ook nog zwanger(schapshormonen)Komt vast weer goed! (over 8,5 maand ongeveer) Hoe gaat het met de zieke thuis? Leuk kamertje leeggemaakt! Wanneer gaan jullie F overplaatsen naar haar nieuwe kamer (dat was toch de bedoeling meen ik mij te herinneren?) Met mijn pijn gaat het niet zo goed, heel veel last. Over een paar weken belt de professor weer om te overleggen hoe nu verder. Moet er niet aan denken om nog een paar maanden door te moeten leven met die pijn. Energie is flink gedaald. We wachten maar weer af...:x Inlove, jammer dat de kleine niet lekker is. Hier ligt ook weer sneeuw (gelderland) gelukkig niet zoveel als vorige week. Toch een fijne dag vandaag, gaan jullie verder nog wat doen? Aftellen voor jullie, wanneer was ook alweer de grote dag? Spannend! Marieke, jeetje wat lastig allemaal met je dochter. Hyperactiviteit ken ik van mijn neefje, die heeft nu de diagnose gekregen van Autistisch (kan er ook nog wel bij...) Merk je over het algemeen wel dat de medicijnen iets doen bij je dochter? Idd maak geen strijd van het eten, werkt alleen maar averechts, lijkt mij wel moeilijk als je diep van binnen weet dat je dochter eigenlijk iets zwaarder zou moeten zijn....petje af voor jou en voor je man! Een dun streepje = een streepje! Hoe vind je man dat hij weer papa wordt? Hoe gaat het trouwens met de wondjes van het weghalen van je moedervlekken? Stoetel, mijn dag was niet zo leuk, een ziek kind hakt er wel in. We zijn nog wel even weggeweest maar het was zo koud en onze dochter had zo weinig energie dat we snel weer naar huis zijn gegaan. Gelukkig kunnen wij ons goed vermaken thuis. Fairytale, gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Leuk hoor alle voorbereidingen! 5 maanden is niet lang meer! Rodelief, we willen idd te graag ja! Ooit zal ons geduld beloond worden! Heel snel hoop ik, jij in maart en ik in april (mijn pendel haha) All, onze dochter heeft weer gespuugd gisterenavond, daarna ging ze gewoon weer verder slapen (geen kik gegeven bij het spugen) Toen ik om 11 uur bij haar ging kijken zag ik meteen hoe laat het was. Moest haar toen wakker maken om alles te gaan verschonen. Zielig hoor. Gelukkig vannacht weer goed doorgeslapen. Ze drinkt nog steeds heel goed gelukkig! Wat kan ik haar het beste geven ? Droge toast en ontbijtkoek heb ik haar gegeven vanmorgen en lauwe thee / lauw water. Hebben jullie nog tips? We zouden op visite gaan vanmiddag maar hebben net afgebeld. We doen maar rustig aan vandaag. Wat gaan jullie nog doen? Wij zijn 21 september 2001 getrouwd (wat vliegt de tijd) we hadden thuis catering. Was heel gezellig. Wij zijn op vrijdag getrouwd, betaal je idd de hoofdprijs. Ook de catering was aan de prijs. Maar wel superleuk. Kijk er met een fantistisch gevoel op terug. Nog steeds vlinders in mijn buik en heel vaak een opvlieger. Ook heel vaak last van brandend maagzuur. Gistermiddag voelde ik mij ineens helemaal niet lekker. Ik moet mij niet gek maken! Fijne dag vandaag!