Wij gaan ervoor in 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lizab, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    jopa, van welke maand is je meisje eigenlijk. F is van aug

Prijzen voor een huwelijk zijn echt belachelijk. Als er t woord trouwen, huwelijk of baby voor staat betaal je het dubbele.

Ow en ziek. F eet al heel de week berenvriendjes, water en thee. Iets anders is 2 happen en heeft genoeg. Ze vraagt zelf wel weer neem ik aan.

2. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Berenvriendjes? Wat zijn dat?

Mijn dochter is van 5 oktober 2007. Ze ligt nu weer te slapen. Gelukkig drinkt ze idd goed thee en water.

3. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Marieke,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat spannend weer.
    En ik moest wel lachen om je verhaal vd danoontjes van je dochter, kleine deugniet! haha.

rodelief,
    haha, tijdens het klussen ineens tovergeluidjes van je zoontje. Misschien is dat wel een heel goed teken. :)

Fairytale,
    Gefeliciteerd met je trouwplannen! Wat heerlijk om naar toe te leven. Geniet lekker van alle voorbereidingen. 2010 wordt in ieder geval jullie trouwjaar! Super

Inlove,
    Oeh je trouwdag komt ook snel dichter bij. Wat spannend. Lekker genieten vd laatste voorbereidingen. Dat is later ook erg leuk om op terug te kijken. Onze trouwdag was alweer in 2008. Wat gaat de tijd hard.

Lizab,
    Ik hoop dat je dochtertje zich gauw wat beter voelt.
    Jammer dat je met oud en nieuw zo ruzie hebt gehad. Hopelijk is de sfeer weer wat beter nu.

Mamaloe,
    Wat spannend, de laatste pil voor je. Nu kunnen jullie echtgaan klussen! Heel bijzonder.

Stoetel,
    Ik hoop dat je epilepsie bij een zwangerschap rustig blijft. Misschien voel je je juist dan wel beter als anders.

Jopa,
    Ik hoop dat je dochter zich inmiddels weer wat beter voelt. Wat naar toch voor haar.

Hier gaat het goed. Gisteren nog geklust! Haha. Nu maar duimen dat het raak is. hier ligt inmiddels weer aardig wat sneeuw. Wel erg mooi om te zien.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Inlove, wij hebben ook alles zelf geregeld afgelopen mei. Ik vond dat ook heel erg leuk om te doen! Bij ons was het erg druk, omdat ik zoveel wilde: 's ochtends met de paardentram opgehaald (met de paarden bij wie ik les),getrouwd voor de wet,daarna foto's gemaakt in het bos, 's middags een kinderviering die we zelf hadden gemaakt in de kerk (kinderen van mijn klas en van onze beide scoutinggroepen), daarna ergens anders receptie en diner en 's avonds feest op een boot. Erg druk, maar echt geweldig!
    Dus geniet er maar van!!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    berenvriendjes zijn cakejes van Lu dacht ik. Cakejes in de vorm van een beertje met choco erin of met aardbeienjam. Hier uiteraard de choco versie aangezien fruit geen favo is.

Ik ben dus niet de enige gek die alles regelt hahah. Laat t me maar zelf regelen dan gebeuren er ook geen gekke dingen :D

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik moest zo lachen om die hocus spokus pas Rodelief!! Volgens mij lig je helemaal dubbel dan tijdens de daad:D En inderdaad, misschien hielp hij wel mee hahahahaha.

Wat spannend al dat trouwen zeg! Da's voor mij alweer bijna 10 jr. terug. Ondanks dat ik gescheiden ben denk ik nog wel met heel veel plezier aan de dag zelf terug, wat had ik genoten. En inderdaad wat duur allemaal he. Destijds hadden mijn ex en ik zo'n 10.000,- gulden uitgegeven (alles icl.) en dan niet eens met zo'n gigantisch feest erbij maar ik hoor dat je nu al het dubbele mag uitgeven.
    Wat heerlijk dat voor jullie het aftellen nu is begonnen naar de trouwerij zeg!

Pfff... lees die termen van die testen van jullie... Ik ben geloof ik heel blond, ik kan er geen touw aan vast knopen...

Inlove, mijn dochter krijgt medikinet. Die hoeft ze maar 1 keer per dag gelukkig en geeft dan de hele dag stofjes af zodat ze rustiger en minder inpulsief is.
    Spannend, voor jullie is de datum van het trouwen echt al heel dicht bij!
    Wat leuk dat F morgen voor het eerst naar de psz gaat zeg!

Wat jammer dat je ruzie had met je man op oudejaarsdag... Gelukkig dat het weer een beetje is bijgelegd. Hopelijk wordt de sfeer ook snel beter...
    Lekker dat jullie het kamertje al hebben leeggehaald. Hier staat het kamertje nog stampvol met mijn vriend zijn verhuisdozen.. kan er niet eens in met de stofzuiger (en het is echt geen klein kamertje). Gelukkig krijgt mijn vriend nu al nestdrang en wil zsm aan de slag met dingen afmaken, wat een voordeel.
    Gelukkig dat je niet zo'n last hebt van kwaaltjes, al vind ik het aan de andere kant ook weer een voordeel omdat je je dan zwanger voelt. Ik heb helaas last van waterige afscheiding en ren sinds gisteren om de haverklap naar de wc om te kijken of ik niet ongesteld word.. heel vervelend.

Spannend mamaloe, vandaag de laatste pil!:)

Jopa waar komt die pijn vandaan? Vervelend dat je er zoveel last van hebt zeg.
    Hoe is het met je dochter? Knapt ze al wat op? Ik kan je geen tips geven tegen het spugen, fruit zal wel spugen kunnen opwekken ivm het zuur en melk producten ook ivm het slijm.
    Wat spannend al die kwaaltjes!
    Ik merk niets van de medicijnen van mijn dochter maar op school merken het ze zodra ik ze vergeet te geven. Binnen een half uur hangen ze dan aan de lijn of ze haar med. wel heeft gehad. Volgens de arts komt dat door de hoeveelheden prikkels in de klas. Hier doe ik alles behoorlijk gestructureerd al laat ik het in het weekend een beetje varen omdat ik haar wat flexibeler wil maken.
    Oh autistme lijkt me nog zwaarder zeg! Mijn dochter heeft de stempel, adhd gecombineerd type, hechtingsstoornis, sociaal emotioneel 1,5 jr op achter en hoogbegaafd op didactisch gebied.
    Hechtingsstoornis merken we weinig meer van maar haar soc./emo. achterstand merken we heel goed. Ze reageerd en handeld als een kind van 6/7 jr.
    Mijn man vind het heel spannend dat hij papa gaat worden, het is nu echt de eerste keer voor hem. Hij vind het nog wel heel onwerkelijk.

Wat klinkt jouw huwelijksdag gezellig Chikai!

Pfff... loop me hier al 2 dagen gek te maken ivm het slijmverlies. Ben zo bang dat ik alsnog ongesteld ga worden... en ik heb nooit slijmverlies voordat ik ongesteld word.. (vies verhaal sorry) Ik had die onrust helemaal niet bij mijn dochter maar nu heb ik toch veel miskramen om me heen meegemaakt dus ik sta er meer bij stil denk ik. Ondertussen nog wel flink misselijk, pijnlijke tepels en borsten, ook komen er meer witte bultjes rondom mijn ene tepel, ik kan ook niet de pleister van de moedervlek verwisselen zonder flink beroerd te worden dus daar hou ik me dan maar aan vast.
    Heb me nog niet aangemeld bij de sept. mama's want ik vind het nog te onwerkelijk en ben nog te nerveus.

Nou ik ga de kerstboom maar eens aftuigen.. zooo geen zin in.. Mijn vriend is naar zijn oude huis om al het laminaat weg te halen e.d. en blijft daar vanacht nog slapen om morgen de sleutel te kunnen inleveren. Dan is het helemaal echt het samenwonen:)

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

@Inlove: Ohh wat leuk dat is inderdaad al bijna! Spannend, moet je nog veel regelen?

Wij moeten nog best veel regelen voor de bruiloft!
    Ik heb al wel een jurk, maar de lingerie nog niet, en dat is echt moeilijk.
    We hebben een fotograaf, een feestzaal/eetzaal, we zijn al in ondertrouw geweest, maar echt de kleine dingetjes nog..
    Uitnodigingen, bedankjes etc.. het gaat zo snel!

en wat geld betreft, een bruiloft kun je zo duur maken als je wilt hoor!
    Wij hebben geen bruidstaart, ik maak zelf de bedankjes, zelf de uitnodigingen! Het ligt maar net aan wat je wilt natuurlijk!

@chikai: Als ik het zo lees, heb je echt een geweldige dag gehad!
    Leuke indeling van de dag!

Bedankt voor de felicitaties!

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wij hebben de uitnodigingen ook zelf gemaakt, wel ergens laten drukken. Bruidstaart maakt een oud collegaatje. Broodjes komen van de bakker in t dorp. Bedankjes zijn eendjes van de xenos met zelfgemaakte kaartjes.
    Zaal heeft geen huur alleen t eten en drinken.
    Jurk is van mp, lingerie in de uitverkoop.
    Pak ook voor de helft omdat t bedrijf 30 jaar bestond waren alle pakken 50%
    Mijn schoenen van shoe time 40euro dus tsja :D

lingerie moet je ook echt passen, moet die van mij nog maar eens aandoen want uhm,,volgens mij zit er weer een kilo ofzo aan hahha

9. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Het tijdstip van innesteling is van levensbelang. De reistijd van eileider naar baarmoeder luistert dusdanig nauw dat littekens in de eileider, emotionele spanningen of insnoeringen al voor ontwikkelingsstoornissen en/of het niet innestelen kunnen zorgen." Word nog iets als wij gaan beginnen,ben echt een zenuwpees! Sorry dames voor het lang niets laten horen,ik lees wel mee maar we zijn nog niet begonnen dus hier is weinig te melden.

InLove,gefeliciteerd met je huwelijk!

En Stoetel,ik wens je sterkte met de epilepsie. Lijkt me idd niet makkelijk.

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nou dan moeten toch heel veel kinderen niet helemaal kloppen :D

11. jopa1000

Haha Fladdertje, je moet al die info niet al te letterlijk nemen hoor. Bij mijn eerste zwangerschap was ik aan het afstuderen, hadden we net een ander huis gekocht met volop spanningen maar ik ben wel zwanger geworden in 1x.

Jij ook nog de beste wensen voor 2010 en vooral vruchtbaar!

12. jopa1000

Haha, zeker niet. Ik zie het helemaal voor me, kom je in het ziekenhuis met je zieke kind, tja mevrouw zeker te gestrest geweest tijdens het zwanger worden :$:D

13. jopa1000

Marieke, heb zenuwpijn overgehouden aan de ruggenprik (of de keizersnede) dagelijks veel last van. In het gebied van de bekkenbodem. Heb vooral veel pijn als ik zit. Maar ook als ik teveel doe en dan ga zitten / staan verga ik van de pijn. Ik heb afgelopen jaar veel onderzoeken en behandelingen gehad. Slikte zware medicijnen waarmee ik niet zwanger mocht worden. Nu ben ik van de medicijnen af maar heb weer veel pijn. Als ik niet snel zwanger mag worden ga ik hulp zoeken met zwanger worden. Volgende maand weer contact met de professor in het ziekenhuis en gaan we een TENS proberen / of neurofeedback. Doe op dit moment haptonomie en wil ook acupunctuur gaan proberen. De kinderwens is nog steeds heel groot voor een tweede. Ik ben zelf enig kind vandaar.

Jij hebt ook veel meegemaakt zo te lezen joh. Zwaar lijkt mij! Toen onze dochter was geboren is ze opgenomen in het ziekenhuis met epilepsie (wel 100 aanvalletjes per dag) Ze waren bang voor een stofwisselingsziekte en heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig zijn de aanvalletjes weg maar ze heeft op dit moment ook een achterstand (zowel motorisch als met spraak) en krijgt donderdag een MRI in het ziekenhuis. Ze heeft een half jaar medicijnen geslikt. Dat kan veroorzaken dat ze nu een achterstand heeft. Ze willen dat controleren met de MRI. Het houdt mij enorm bezig allemaal. Nog steeds (na 2 jaar) is de rijdende trein met emoties nog steeds niet gestopt.

Oja, de medicijnen die zij slikte toen gebruik ik nu tegen de zenuwpijn vreemd genoeg.

Heel bijzonder inderdaad voor je man, echt geweldig voor hem om mee te maken.

Het gaat weer beter met mijn dochter, ze is alweer een beetje stout:D

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ha kijk, als ze weer een beetje stout worden gaat het goed hahahaha! Fijn dat ze opknapt.
    Jeetje zeg wat een ellende door zo'n prik. Ik heb zo'n verhaal vaker gehoord. Wat verschrikkelijk. Ik hoop echt voor je dat de professor een goede pijnbestrijding weet die niet schadelijk is tijdens een zwangerschap of dat hij het probleem kan verhelpen. Dit is niet niks zeg...
    Kan me voorstellen dat het je allemaal nog steeds ontzettend bezig houdt wat er met je dochtertje is gebeurd. Spannend hoor de MRI donderdag.
    Wat appart dat jullie dezelfde med. hebben geslikt...

Haha Fladdertje, je bent net zo'n zenuwenpees als ik lees ik. Ik word ook helemaal zenuwachtig van die dingen!

Hahaha, ik zie het al voor me bij de dokter Jopa en Inlove:D

Lingerie moet je passen onder je trouwjurk om te kijken of het wel helemaal goed zit geloof ik.
    Haha mijn lingerie pas ik echt niet meer. Destijds had ik maatje 36 en nu helaas door medicijngebruik maat 40. Mijn jurk heb ik tijdens de verhuizing weggedaan en die kon ook echt met geen mogelijkheid meer dicht.
    Leuk dat jullie zo crea zijn om zelf de uitnodigingen en bedankjes te maken zeg!

15. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Oh gelukkig,ben niet het enigste zenuwpeesje hier. Zie dat jullie al kinderen hebben Marieke,InLove en jopa1000. Dat geeft dan hoop haha :D

ps: Wat een heftige verhalen hier zeg. Jopa ik hoop dat alles met je dochtertje goed komt. Marieke,jouw dochter heeft het ook niet makkelijk zeg. Hoop dat het met haar ook goed zal komen!

Ik ben door jullie even geinspireerd door trouwen en ga nu jurken kijken. Wij hopen ook in 2010 te trouwen (na het samenwonen) En lingerie wil ik er ook bij! Heb alleen dus ook een maat 38/40 en eerst 34 BAH

16. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Zo, ik moet echt mijn best doen om bij te lezen, wat een tempo hier :p

Laatste pil is geslikt! Voelt wel heel speciaal. Ben ook wel stiekem een beetje zenuwachtig. En ik ben al de hele tijd bezig met namen. Klinkt misschien een beetje stom, maar ik kan daar de hele tijd over dromen en nadenken. Gewoon een beetje voor pret zeg maar.

@ all, Hebben jullie aan iemand verteld dat jullie bezig zijn/gaan?

Ik heb aan een paar mensen door laten schemeren dat 2010 wel eens het jaar kon zijn dat we een kindje hopen te krijgen. De reacties zijn heel verschillend, van super blij tot echt lelijk (ik denk door jaloersie).

@ all, Zijn jullie aan het temperaturen en/of de ovulatie testen?
    Zou ik dat het beste kunnen doen? Of kunnen we eerst "gewoon" proberen?

@ Lizab en marieke, hoe gaat het met de kwaaltjes enzo? Merken jullie al veel van het zwanger zijn?

@ Jopa, jeetje zeg dat lijkt me echt zwaar als je zo vaak pijn hebt. Ik hoop echt dat je een tweede wondertje krijgt en dat het je je goed mag voelen.

@ Marieke, wat fijn zeg voor je man dat hij papa gaat worden. En knap dat jullie je zo goed redden met de aandoening van je dochtertje. Lijkt me onwijs moeilijk. Petje af.

Liefs Mamaloe

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,
    Er word idd veel geschreven zeg. Gezellig!!
    Zal proberen op iedereen te reageren.

Lizab: Vervelend zeg die ruzie met oud en nieuw. Gelukkig is het weer bijgelegd.
    Leuk dat jullie het kamertje al hebben leeg gehaald. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.

Inlove: Leuke bruiloft in het voor uit zicht. Klinkt allemaal erg leuk zo als je het beschrijft.
    Spannend dat F voor het eerst naar de PSZ mag. Hier mag mijn zoontje over een week of 5 ook voor het eerst. Ik zie er wel een beetje tegenop. Ben natuurlijk thuisblijf mama en dan moet ik mijn kleine ventje wegbrengen. Maar ik denk dat hij het helemaal tegek zal vinden. F gaat nu al naar het KDV toch??

Jopa: Echt tips tegen overgeven heb ik niet voor je. Gelukkig heeft zoonlief bijna nooit overgegeven. Alleen eens met hoesten of zo. Zielig hoor voor je kleine meid.
    Als mijn zoontje ziek is en bijna niets eet laat ik hem vooral veel drinken en hij geeft nu goed aan of hij iets wil dus dan laat ik hem een beetje kiezen zodat hij inieder geval wel iets binnen krijgt.

Mamaloe: Wat een heerlijk gevoel he zo die laatste pil. Geen nieuwe strip klaar leggen. Spannend hoor.
    Ik zou niet gelijk tempen of testen. Geniet er maar gewoon van. Dat werkt vaak wel het beste als je er niet te veel mee bezig bent. Althans dat heeft bij mijn 2 zwangerschappen wel geholpen.
    Bij ons weten mensen wel dat we weer bezig zijn. Dit ook vanwegen het feit dat mijn 2e zoontje nog niet zo lang geleden geboren is maar niet meer leefde. Mensen vragen er gewoon naar en ik kan niet goed liegen dus ben er heel open over.
    Soms heb ik daar wel een beetje spijt van want ik heb het idee dat mensen er nu gewoon op zitten te wachten. En dat legt wel een bepaalde druk erop voor mijn gevoel.

All: Hier een heerlijke dag gehad in de sneeuw. Ik was van plan om een sneeuwpop te maken maar de sneeuw werkte niet echt mee. Het plakte helemaal niet. Maar zoonlief vond het al geweldig om gewoon overal de sneeuw van af te schuiven.
    Verder lekker op de bank gehangen. Heb een spier in mijn nek verrekt dus zit een beetje stijfjes.

Marieke: Spannend bijna officieel samen wonen.
    Dat slijm verlies had ik ook bij mijn vorige zwangerschap. Dat hoort volgens mij gewoon bij het zwanger zijn. Geen aanleiding tot zorgen.
    Zijn alle kerstspullen inmiddels al weg. Hier heb ik zaterdag alles weggehaald. Heerlijk die ruimte.
    Was alleen wel even confronterend want het was nu eigenlijk de bedoeling om de box neer te zetten. pfft......
    Wat een heftig verhaal trouwens van je dochter. Dat moet toch een hoop kopzorgen met zich mee brengen.

Fairytale: Succes nog met alle voorbereidingen. Leuk hoor!! Het is voor mij ook al weer even geleden. 4 jaar.

Fladdertje: Ik heb hier ook al een heerlijke peuter rondlopen hoor.
    Hebben jullie al enig idee wanneer jullie willen trouwen??

18. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    #358 Mamaloe26, 4 jan 2010
    Laatst bewerkt: 4 jan 2010
    @ Rodelief, wat verschrikkelijk dat jullie kindje is overleden. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Maar het spijt me vreselijk voor je.

Wat heerlijk jullie dagje in de sneeuw. Als ik al die papa's en mama's met hun speelde ukjes in de sneeuw zie dan kriebelt het ook wel heel erg. Lijkt me zo ontzettend fijn.

@ All, jahoe ik heb een nieuwe banner

19. jopa1000

Goedemorgen, eerste dag weer alleen thuis na de vakantie.

Ga vandaag kerst spullen weghalen, heerlijk weer inpakken en wegwezen. Dochter heeft gisteren goed gegeten en gedronken maar toch weer gespuugd gisterenavond. Vind het zo zielig voor haar. Straks even de dokter bellen. Dochterlief is toch eventjes naar oma en opa. Die willen haar heel graag zien en ook als zij zich niet lekker voelt geven ze haar heeel veeel liefde. Kan ik ook even met m'n handen vrij de kerstspullen inpakken en de strijk doen;)

Wat een lieve reacties allemaal, bedankt! Doet mij goed. De reden dat wij (lees ik:D) er zo bovenop zitten is mijn pijn. Ik wil zeker weten dat ik een eisprong heb. Als dit niet zo is wil ik naar de HA voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis.

Lizab, hoe gaat het met je?

Mamaloe, ik zou gewoon zonder toeters en bellen eerst proberen zwanger te raken. Tempen en ovutesten brengen een hoop onrust met zich mee.

Marieke, Slijm/afscheiding had ik idd ook heel veel bij mijn zwangerschap van mijn dochter! Is heel normaal. GEFELICITEERD MET HET SAMENWONEN! Leuk hoor. Moet weer denken toen ik ging samenwonen met m'n man. Hij woonde al in den bosch ik kwam bij hem wonen vanuit Rotterdam. Mijn man komt oorspronkelijk uit limburg. Mooie middenplek haha. Was wel heel erg wennen in het begin. Nu wonen we in het prachtige Gelderland.

Wat voor medicijnen slik je? Het is waar, medicijngebruik kan helaas leiden naar overgewicht. Heb ik ook jammergenoeg last van....snik

Mamaloe, Fantaseren is heel erg leuk en maakt de wens heel erg echt! Hoop voor je dat je geen last zult krijgen met ontpillen! Ga ervoor!
    Wij hebben nog niemand verteld dat we bezig zijn, directe familie weet wel dat we een tweede kinderwens hebben en dat ik nu van de medicijnen af ben..... ze kunnen het wellicht wel aanvoelen!

Rodelief, lekker in de sneeuw. Klinkt goed. Kerstspullen heerlijk weer aan kant zie ik, niet leuk dat je de box niet neer kunt zetten. Moeilijke momenten hoor. Hoop voor jou dat je heel snel wel de box weer neer kunt gaan zetten! Kan je er goed met je man over praten? Denk aan je!

Fladdertje, volgens mij is iedereen die met zwanger worden bezig zijn zenuwpezen! Je hoopt zo dat het raak is dat je er zelfs klachtjes door kunt krijgen (tekenen dat het raak is) echter je lichaam kan je zo vreselijk voor de gek houden!

Inlove, hoe is het wegbrengen naar de peuterspeelzaal je bevallen? (hoor ook graag hoe F. het heeft gehad)

Als ik dit jaar ziek blijf (ga ik NIET vanuit) moet ik helaas onze dochter van het kdv halen. Dan gaat mijn dochter drie dagdelen naar PSZ. Ervaringen zijn welkom van de peuterspeelzaal!

Nou ga zo maar is wat doen. Fijne dag vandaag!

20. jopa1000

Wat een mooie banner!

Deel Deze Pagina