WE GAAN ERVOOR IN 2010!! 14 wannabe zwanger 2 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Jopa1000 - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Fairytale - 1e ronde - juni 2010 - 1e kindje Rodelief - 2e ronde - januari 2010 - 3e kindje MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Typje - 1e kindje Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje Brademarie - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Starlady - ? ronde - ? 2009 - 2e kindje Mama van 1 - ? ronde - ? 2010 - 1e kindje NODLIJST: Marieke3 - 6 januari (mits cyclus regelmatig is) Jopa1000 - 11 januari (cyclus 31 dagen) stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is) Rodelief - 16 januari Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010 afspraken: Lizab - 26 januari VK intake Staat iedereen op de lijst? Willen jullie even aanvullen waar de vraagtekens staan? Bedankt! Ook wanneer jullie ongeveer weten wanneer NOD is (als je actief aan het klussen bent natuurlijk) wil je dat dan even op de lijst aanvullen? Kunnen we meeduimen / stressen
Mamaloe: Bedankt voor je medeleven. Het is nog wel vers maar we moeten door. Jopa: Ik kan er heel goed met mijn man over praten. Gelukkig maar.. Ik huil alleen wat vaker maar ja ik ben dan ook wel een vrouw. Ik moet gewoon niet teveel denken van stel dat..... want dan maak ik mezelf gek. Ik hoop me snel op een nieuwe zwangerschap te kunnen storten. all: Weet nog ff niet wat ik ga doen vandaag. Huis is netjes, wasmand is leeg. Moet alleen ff boodachappen doen. Even hamsteren bij de AH. En ik denk dat we nog even lekker in de sneeuw gaan spelen.
WE GAAN ERVOOR IN 2010!! 14 wannabe zwanger 2 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Jopa1000 - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Fairytale - 1e ronde - juni 2010 - 1e kindje Rodelief - 1e ronde - december 2009 - 3e kindje MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Typje - 1e kindje Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje Brademarie - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Starlady - ? ronde - ? 2009 - 2e kindje Mama van 1 - ? ronde - ? 2010 - 1e kindje NODLIJST: Jopa1000 - 11 januari (cyclus 31 dagen) stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is) Rodelief - 16 januari Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010 afspraken: Lizab - 26 januari VK intake Ik heb marieke ff van de nod lijst afgehaald.
poeh, F is op de Psz. Ze ging lekker enthousiast mee, maar toen ik wegging was t flink brullen. Ze dacht dat ze weer met me mee terug mocht. De leidsters zijn lief dus dat gaat goedkomen. F is toen ze 4 mnd was naar t kdv geweest en toen ze 11mnd ervan af. Was niet meer nodig, maar daar ging t ook altijd goed. Dus zal op de psz ook wel oké gaan anders zullen ze wel bellen. ga nu snel naar mn ouders, tot straks!
Mamaloe, Wat spannend dat de pil nu niet meer geslikt hoeft te worden! Dat is heel erg speciaal. De eerste keer dat jullie het straks doen zonder voorbehoedsmiddelen is ook heel speciaal. Het geeft toch een extra dimensie vind ik. Spannend hoor. En ach, laat de reacties uit je omgeving maar lekker wegwaaien hoor. Dit is jullie keuze. En als jullie er zelf goed achter staan, maakt het helemaal niet uit wat een ander ervan vindt. Jopa, Bedankt voor de lijst. Ik sta er keurig op. Nu maar hopen dat het gelijk de 1e maand raak is! Spannend hoor. Rodelief, Wat ontzettend erg voor jullie dat jullie je kindje zijn verloren. Ik heb er verder geen woorden voor. Maar ik zie wel dat je er sterk mee omgaat. Dit vind ik knap. Sterkte. Inlove, wat spannend dat je meisje bij het psz is! Het gaat natuurlijk best goed komen daar. Probeer even te genieten van je vrije uurtjes! Hier gaat het goed. Dochterlief had wel een hele lastige zondagavond en nacht. Ik denk dat misschien haar 1e tandje eraan zit te komen. Veel huilen en aandacht willen. Normaal is ze zo niet. En ook niet echt doorslapen, terwijl ze dit normaal wel doet. Ik heb haar net nog gauw even op bed gelegd. Ze slaapt nu sinds 9 uur. Ze zal vast rond 10 uur weer wakker worden. En dan gaan we daarna naar het consultatiebureau. Normaal bezoekje bij 7,5 maand, niets bijzonders. Eens kijken hoeveel ze weegt en hoelang ze is. Denk dat ze namelijk aardig maat 74 uitgegroeid is en dus binnenkort naar maat 80 over kan gaan. Ze doet het zo goed ons meisje. Dus straks met de bus door de sneeuw ploeteren, haha. Maar eens zien of de bussen rijden hier. Fijne dag allemaal.
Hallo allemaal, ik kom ook weer even aanwaaien!! Jopa, er zijn idd veel alternatieve manieren om iets aan pijnklachten te kunnen doen. Het zou natuurlijk super zijn als dat zou helpen. Fijn dat je dochtertje alweer wat beter is. F. blijft trouwens op haar eigen kamertje, en de baby krijgt een nieuw kamertje. F. haar kamertje hebben we nog niet zo lang geleden helemaal opgeknapt, en toen is ze ook al van kamertje verhuisd. Nu mag ze lekker blijven liggen. Over PSZ, mijn schoonzus maakt er gebruik van. Hun kinderen gaan 1 dag pw naar het kdv, en omdat hun oudste er echt wel aan toe was, gaat hij ook naar de psz. Hier geen ervaringen. Eerst even kijjken hoe het allemaal loopt met mijn nieuwe baan. Heb ik straks nog maar 1 dag opvang nodig, dan kan het zijn dat F alsnog heen gaat, maar als we het bij 2 dagen houden, dan blijft ze de rest mooi thuis. @mamaloe, spannend dat het nu allemaal echt gaat beginnen. En jammer dat sommige mensen niet leuk kunnen reageren. @Rodelief, Ligt er nog veel sneeuw bij jullie? Hier was echt super veel gevallen, het dak van de auto was idd iets van 30 cm hoger. Echter zijn wij braaf binnen gebleven nu ze de waterpokken heeft. Maargoed, is de sneeuwpop er nog gekomen? Stillewens, succes met de tocht naar het CB. En haar eerste tandje. Je hebt er spul voor van dokter vogel of VSM, in ieder geval wat erg verlichting geeft. Marieke, gefeliciteerd met eht officieel samenwonen! @fladdertje, zoals de rest al gezegd heeft, niet alles te serieus nemen hoor! @fairytale, idd heel veel succes met de voorbereidingen verder. Hier weinig nieuws. Het is nog steeds niet super gezellig, M heeft een beetje zijn buien op het moment. F. is nog steeds niet op de been al heeft ze gelukkig geen jeuk. Over de kwaaltjes, de misselijkheid is hier aardig toegeslagen. Bah.. mag zeker niet klagen, maar helaas, net als bij de vorige zwangerschap, niet alleen in de ochtend.
Bedankt voor de felicitaties. Ik stuurde vanmorgen mijn vriend een sms 'nog een paar uur en dan wonen we echt samen'. Krijg ik terug 'oh ik krijg het nou al benauwd'. Was gelukkig een grapje. Ben wel blij als dat huis weg is, van al die kosten nu heb ik het spaans benauwd gekregen. Ik neem nu de meeste kosten van dit huis op me omdat hij zijn andere huis nog heeft en ik moet zeggen, met een salaris van 3 dgn werken hou je weinig over om nog iets leuks mee te doen.. en ik heb zelfs in de bijstand flink kunnen sparen dus weet echt wel hoe ik met geld om moet gaan maar wat ben ik blij dat het vanaf volgende maand helemaal normaal gaat worden. Ik ga eerst weer even heerlijk naar de kapper Ik vind de psz leuker als het kdv. Ze hebben daar echt de tijd voor leuke voorschoolse activiteiten wat ik op zich een betere voorbereiding vind voor de kleuterschool. Op het kdv is het meer verzorgend. Mijn dochter ging vanaf haar 2de 2 ochtenden per week naar de psz en vanaf haar 3de 3 ochtenden. Op haar 2de ging ze ook 2 ochtenden per week naar een gastouder, dan werkte ik en op haar 3de werd dat 1 ochtend naar de gastouder. Ik vond die ochtendjes psz heerlijk voor mezelf. Lekker met vriendinnen naar de stad of zonnebanken Oh vervelend dat jij ook de hele dag misselijk bent Liza. Waarom kan zich dat nou niet beperken tot de ochtenden he.. Bij mijn dochter liep het de spuigaten uit. Ik kreeg zelfs zetpillen om de boel binnen te kunnen houden. Dat verminderde alleen maar... het hield niet op.. Helaas 40 wk lang. Ben ook maar 5 kg aangekomen die zwangerschap. Ik had een heel mager lijf met een dikke toeter, geen gezicht. Hopelijk wordt me dat dit keer bespaard (al was het wel lekker dat ik zo weinig aan kwam). Fijn dat je dochter geen jeuk heeft van de pokken! Dat scheelt zeg. Wat heb je al een grote meid stillewens. Wat leuk zeg. Leuk zo'n eerste tandje. Dat staat altijd zo wijs vind ik Hopelijk heeft ze er snel geen last meer van. Jammer dat je dochter zo moest huilen inlove. Zal vast wel snel beter gaan. Mijn ervaring is dat de kids huilen totdat de deur dicht valt en mama of papa uit zicht is. Ben benieuwd of je haar straks nog mee krijgt Hahaha, ga je hamsteren Rodelief? Ik ben ook altijd zeer blij met die akties Zag dat de vaatwastabletten al flink in de aanbieding waren Je bent al lekker bezig geweest in huis... Ik moet mezelf nodig een trap onder mijn kont geven om wat te doen... Maarja.. het is mijn laatste dagje vakantie vandaag. Vanaf morgen begint het weer.. Oh wat confronterend inderdaad dat je de box niet neer kunt zetten... Wat naar... Ik denk dat je deze maanden steeds dat soort dingentjes zult hebben... Pfff... pittig hoor... Lekker dat je dochter even naar je ouders kon Jopa. Heb je even je handen vrij om je dingen te kunnen doen. Jij bent ook een flink gedeelte NL. doorverhuist zeg. Gelderland lijkt me mooi om in te wonen, al die bossen Nou ik ga maar eens een was in de wasmachine gooien en boodschapjes doen.. Morgen heb ik een zeer lange werkdag dus ik moet even wat makkelijks te eten halen dat ik daar kan eten. Ik begin om 8:00 s'morgens dus dochter moet al om 7:00 naar de oppas. En helaas kan ik om 17:00 niet naar huis omdat ik vergadering heb tot 22:00... dan ben ik pas om 23:00 weer thuis... Zoooo geen zin in. Mijn vriend kan mijn dochter pas om 19:30 bij de oppas vandaan halen dus voor haar begint de eerste dag ook helemaal niet leuk.
Aaahh.. Er is een topic geopend dat de vroege testen van predictor niet goed zijn en vals positive uitslagen geven... En ik heb er 2 gedaan.. Dit soort dingen moet ik eigenlijk niet lezen he... Ik had het al elders gelezen van het weekend en toen kon ik nog denken.. ach misschien is het onverwacht bij haar mis gegaan... maar nu... Brrr... Heb een clear bleu test gehaald, die ga ik woensdag of vrijdag nog maar even doen (oh oh.. die testenmakers verdienen goed aan mij... dit had ik totaal niet toen ik zwanger was van mijn dochter, toen was ik ook niet zo aan het internetten en las ik verder weinig info...). Pfff... word gek van mezelf.. 't is maar goed dat ik morgen weer moet werken, dan kan ik mijn gedachten elders op zetten. Ik wil oogklepjes...
Wat lees ik nu Marieke, vals positief? zou toch niet moeten kunnen. Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk testen, die onzekerheid is niet leuk! Mijn duimen draaien Marieke. (kruitvat 2 voor 5 euro hoor ik ook goede verhalen over...!)
@Rodelief, ik denk aan je! @All, ik heb vandaag vervelend nieuws gehoord. Een nichtje van mijn man is zwanger van een 3e. (na een miskraam) Het is nog erg pril. Ze is vanmorgen opgenomen in het ziekenhuis. Ze komt vocht tekort, dus ligt ze nu aan het infuus. Ook maakt ze zelf te weinig eiwitten aan. Ze mag pas het ziekenhuis weer uit als de eiwitten weer in orde zijn. Ik vind het echt zo sneu . Haar oudste dochter had vandaag haar 1e schooldag, gelukkig heeft ze die nog wel zelf gebracht. Maar ze is zo verdrietig en zo bang dat het misschien weer echt mis gaat. Mijn man en ik gaan van de week wel bij haar op bezoek, ik zal haar straks wel even smsen/bellen. Ik ben eigelijk best geschrokken, ik moest het even kwijt. Liefs Stoetel
Jeetje Stoetel, dat is heftig voor je nichtje. Hopelijk knapt ze snel weer op en mag ze snel naar huis.
jeetje stoetel, dat is schrikken. Gewoon bellen hoor. Succes iig! Marieke, ik heb het ook wel eens gehoord, maar ik kan me echt niet indenken dat je bij 2 testen vals positief test. Overigens idd goede verhalen over kv 2 voor 5 (hier ook, die liet nl. zien dat ik zwanger ben ) zo.. ik had zaterdag al grotendeels grote schoonmaak gehouden, vandaag de badkamer ook gedaan. Helemaal schoon, ik heb alleen zo'n moeite om de kalkaanslag van onze mooie glazen douchewanden af te krijgen. Zo zonde, de badkamer is pas 1,5 jaar oud! Iemand nog tips? Verder via mp een namenboek gekocht wat ik mag komen ophalen (voor wel 2,50) en ik had geboden op een nieuw wiegje wat ik nu ook mag komen halen. En net ook een tafeltje voor Fenna gezien. Toch leuk dat MP. Normaal kopen we nooit zoveel tegelijk, maar ik zoek al een tijdje een tafeltje, en de rest... tja.. zwanger he, dan krijg je dat. ik zal even een plaatje van het wiegje plaatsen.
oh, plaatje is beschermd, nou ja, dan zo maar even. Marktplaats.nl > wiegje nieuw wit te koop - Kinderen en Baby's - Babywiegjes en Ledikanten had 35 eu geboden, kreeg een hele boze mail dat hij niet voor minder dan 60 weg mocht, en nu een mail dat ik hem voor 40 mocht komen halen en dat er meer mensen waren die interesse hadden. Ik vond hem zelf erg leuk, en hij is nog helemaal nieuw.
@lizab, Wat een leuk wiegje. Maarre, woon je dan in de buurt van Groningen? Dat zou vanuit hier (Brabant) wel een eindje zijn. Aan de andere kant, als ik iets echt helemaal geweldig vind, dan zou ik zo naar Groningen gaan! Liefs
Wow, hier wordt flink gepost! Na weer een dagje werken (tja, jammer kerstvakantie is weer voorbij).... moet je heel wat pagina's bijlezen! Maar wel zeker gezellig zeg! Schoonmaakmiddel: blue wonder en dan puur erop, dat werkt bij ons echt goed! Succes! En lingerie onder je jurk is toch wel belangrijk! Ik heb die meteen bij mijn jurk bijgekocht. Maar wel lekker neutraal, dat ik het verder ook nog kan dragen. Ik hoop eigenlijk dat ik het snel niet meer kan dragen, dat zou een goed teken zijn! Mijn jurk staat nu op een paspop in de studeerkamer boven, mooi te wezen! @mamaloe, ik ben (voor de eerste) nu wel aan het tempen, maar meer bedoelt om voor mezelf wat meer info over mijn eigen cyclus te hebben. (ben nu in ronde 5) Dus stress of onrust geeft het bij mij totaal niet, maar dat is ook maar hoe je er zelf tegenover staat denk ik. @Marieke3,laat je niet gek maken hoor! Je leest zoveel, maar ga lekker op je eigen gevoel af! @Lizab, wat een schattig wiegje! Mooi hoor! @ stoetel,sterkte! Ik vind het wel fijn dat je hier op het forum met jullie over zwanger worden kunt kletsen, want ik wil het liever ook nog even stil houden voor de omgeving (alleen 2 vriendinnen weten het,om er ook mee over te kletsen)....
WE GAAN ERVOOR IN 2010!! 14 wannabe zwanger 2 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Jopa1000 - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Fairytale - 1e ronde - juni 2010 - 1e kindje Rodelief - 2e ronde - januari 2010 - 3e kindje MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Typje - 1e kindje Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje Brademarie - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Starlady - ? ronde - ? 2009 - 2e kindje Mama van 1 - ? ronde - ? 2010 - 1e kindje NODLIJST: Jopa1000 - 11 januari (cyclus 31 dagen) stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is) Rodelief - 16 januari Chikai - 28 januari Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010 afspraken: Lizab - 26 januari VK intake
Goedemorgen allemaal, hoe is het nu?? Hier is er weer meer sneeuw bij gevallen. Straks boodschappen doen (M. heeft vorstverlet) met zijn drieen, want hij vond het niet verantwoord dat ik in mijn uppie op pad zou gaan, zo glad is het. Meteen alles voor de hele week halen, dan hoef ik zaterdag op zijn vroegst pas weer heen. Chikai, ik vind het ook super dat het forum er is hoor. Mijn beste vriendin heeft nl. al een aantal miskramen gehad en loopt nu bij de gyn. Leuk praten over zwanger worden is er dan natuurlijk niet bij. Vind het trouwens wel moeilijk of ik het haar al moet vertellen. Ik denk het wel, zij heeft het ook iedere keer zodra de posi test binnen was verteld. En dan is het misschien ook nog niet zo confonterend? Wat vinden jullie? Enne, er zijn hier genoeg meiden met kinderen van rond de 2. F wordt 21 januari 2 en ik weet eigenlijk niet wat ik nog moet vragen. Mijn moeder wil hoe dan ook duplo voor haar kopen, dus dat krijgt ze. Van ons krijgt ze een groot poppenhuis, maar dat is eigenlijk voor als ze iets ouder is. Verder is ze dol op tekenen en puzzels maken (qua puzzels is ze al bezig met puzzels met meerdere stukjes tegen elkaar aan) Dus wilde wat knutselspullen vragen, maar verder... Tips?
Lizab, ik zou t idd ook vertellen nu. Als zij dat ook steeds ze gedaan heeft waarom niet. En als je straks wacht tot na de 3 mnd ,,,,kweet niet gevoel zegt nu vertellen. Toen F 2 werd heeft ze een muziekbord/ activiteitenbord van Dora gekregen. Potloden en kleurboek (stiften slecht idee, de muur is nl ook favo hihi) Een nieuw bed en beddengoed en de speel en leerstad van fisher price/ little people Stoetel, sterkte!! Hier ook verse sneeuw, straks maar lekker de sneeuwlaarsjes aan en lekker naar buiten. Alleen jammer van die snotneus ow f wil drinken,,,