Goedemorgen, Stoetel, succes vandaag bij de neuroloog! Geen leuk nieuws over je nichtje van je man. Hoeveel weken is ze zwanger? Hoe gaat het nu met haar en de baby? Marieke, nog getest? Hoe gaat het nu? Lizab, leuk wiegje! Echt ook mijn stijl. Heel verstandig dat je alvast boodschappen gaat halen. De komende dagen worden de winterse buien geloof ik erger..... hier ook weer sneeuw gevallen en behoorlijk glad buiten. Zit nu al te wachten op de lente 8) Tips voor je dochter haar verjaardag: Vingerverf, Klei, een krijtbord / schoolbord, (bij ikea heb je een leuke en niet duur) Een keukentje heeft onze dochter gekregen, is echt een succes bij haar. Ik hoop dat je wat inspiratie hebt. Duplo is natuurlijk ook leuk en vergaat niet. Onze dochter doet daar (nog) niets mee. Een gezellige dag vandaag! Chicai, goede tip van je (schoonmaaktip) altijd handig. Ik gebruik ook zeker het forum om over een zwangerschap geheel anoniem te kunnen praten. De vorige keer kwam ik pas toen ik al zwanger was op dit forum. Nu is het zeker leuk, omdat ik nu bewust bezig ben om zwanger te worden, je er al over kunt praten met anderen. En gezellig natuurlijk All, onze dochter was gisteren bij oma, ze werd huilend wakker in de middag. Compleet overstuur een dik uur lang. Wat ik niet leuk vond dat mijn moeder ons niet had gebeld, wij kwamen dus om 16.45 aan. Onze dochter wilde helemaal niets. Krijsen en brullen. Ik aan mijn moeder gevraagd waarom ze niet heeft gebeld, vond ze niet nodig. Ze vertelde wel dat ze dacht dat onze dochter pijn had...... (dan bel je toch?) Ik direct de huisarts gebeld. Aantal tips gehad en afspraak gemaakt voor vanmorgen. Gek genoeg, toen we thuis waren niets meer aan de hand. Super gegeten en niet overgegeven. Snap er niets van. Voelde mij niet goed doordat mijn moeder niet heeft gebeld. Hoe vinden jullie dit? Vanmorgen bij de huisarts, niets aan de hand. Ze heeft wel last van Galbulten. Die komen en gaan op haar arm/hand/voeten/benen. Herkennen de mama's met kindjes dit? Klachtjes worden langzaamaan erger (misschien zorg ik daar onbewust wel voor) heel erg last van brandend maagzuur, erg vermoeid heel de dag, emotioneel, donkere kringen om mijn tepels en helemaal onder de uitslag in mijn gezicht. Ben benieuwd! Onze dochter is toch naar het kdv, de huisarts zei dat het wel kon. Oja, had gisteren geboden op een winkeltje op marktplaats, bod geaccepteerd en mijn man heeft het winkeltje opgehaald gisterenavond. Echt helemaal leuk, alles erop en eraan zelfs een scan kassa! Helemaal van hout. (helemaal rood) Cadeau krijgt ze pas volgend jaar met haar verjaardag! Staat goed op zolder De prijs was 15 euro Echt heel goedkoop.
Oja, Lizab, ik zou het ook gewoon vertellen. Lijkt mij vervelender als ze het wellicht via via hoort of heeel laat hoort dat je zwanger bent. Goedemorgen Inlove, hoe is het?
Goedemorgen dames, Een pittig nachtje hier gehad. Meneer was om 4 uur klaar wakker. Positief is dat hij wel gewoon in zijn bed blijft liggen ( 1pers) maar hij roept wel om het half uur dat hij bij ons wil komen liggen. Na 3 keer bij hem te zijn geweest, water gegeven, snotspraytje(zoals hij dat zo lief zegt) en nog 3 keer roepen vanaf mijn eigen bed is hij weer om 6 uur gaan slapen. Werd dus pas om half 10 wakker. Heerlijk alleen nou valt er weer zo lastig dingen te plannen voor vandaag. Eer dat we aangekleed zijn is het weer 11 uur ofzo. Ach even een lekker rommel/luier dagje is best lekker. Hier geen verse sneeuw maar wel glad volgens mijn man die nu op zijn werk is. Stillewens: Zielig he als de tandjes doorkomen. Hier had hij er altijd wel wat last van. Alles goed gegaan op het CB? Lizab: De sneeuwpop is er hier niet meer gekomen. Het was niet van die lekkere plaksneeuw dus was niets mee te beginnen. Kalkaanslag?? Tja hier altijd flink boenen en gebruik op dit moment cillitbang. Werkt wel goed moet ik zeggen. Wat een leuk wiegje heb je gekocht. Super schattig. ALs ik jou was zou ik je vriendin het wel vertellen. Mijn schoonzusje is ook zwanger en bij haar 1e kindje had ze het pas met 11 weken verteld en nu al met 6 wk inverband met ons 2e zoontje. Ik vond dat wel heel erg fijn. Zou me een beetje in de maling genomen voelen als ze het pas later zou hebben verteld. Kadootjes voor je dochter?? Ik heb natuurlijk een zoontje dus die spelen wel weer met andere dingen maar moet zeggen dat duplo best populair is en wat ook leuk is is playdow (weet niet hoe je het schrijft) van dat klei, hij heeft de clown gekregen. Echt super leuk. En idd boekjes en puzzels zijn hier ook populair. Marieke: Werkse vandaag meid. Dat is wel een behoorlijk lange dag. Heb je al weer opnieuw getest? Stoetel: Succes bij de neuroloog. Ben benieuwd naar je verhaal. Jopa: Ik zou het ook niet leuk vinden als ik achteraf hoor dat mijn zoontje zo overstuur is geweest. Je woont toch heel dicht bij je ouders. Gek dat ze niet even gebeld hebben. Galbulten heb ik geen ervaring mee. Maar gelukkig is ze verder gezond. Klinkt trouwens erg leuk dat winkeltje. Ik heb voor mezelf besloten dat ik niet zoveel speelgoed meer koop. Het puilt hier een beetje uit. Hahaha.... Wel spannend van al die klachtjes, zou je dan toch....???? Nou ik ga maar ff ontbijten en aankleden.
Stoetel, Hoe gaat het inmiddels met het nichtje van je man? Wat een naar nieuws even. Dat is best even schrikken voor jullie allemaal. Marieke, Volgens mij ben je gewoon zwanger hoor. Niet teveel van die verhalen aantrekken. Lizab, Wat een leuke aankopen heb je via mp gedaan! Dat is zeker een mooi medium om aan nieuwe (2e-hands) spulletjes te komen. Erg leuk! En wat een leuke wieg! Wat vervelend van je beste vriendin, dat ze een paar keer een miskraam heeft gehad. Toch lijkt het mij wel verstandig om het haar te vertellen hoor. Aangezien haar wens zo groot is, gunt ze het jou vast ook. En je kunt ook vragen of ze wil aangeven wanneer over je zwangerschap praten even te pijnlijk is. Want denk dat ze vast mee wil genieten met je. Maar dat het soms moeilijk voor haar is. En dat ze op andere momenten heerlijk kan meedromen met je. Goh, je meisje wordt al 2! Wat een grote meid al. Ik vind cadeautjes vragen ook altijd lastig. Misschien dat ze nog wat kleding kan gebruiken? Of een leuk dagje uit naar de kinderboederij ofzo? Dan heb jij gelijk oppas voor een dag en je handen zelf vrij. Jopa, Wat vervelend dat je dochter gisteren een uur zo overstuur was bij oma. Ik snap wel dat oma jullie niet onnodig wilt bellen en bezorgd wilt maken. Soms huilen kindjes. Maar zelf zou ik het toch heel erg graag willen weten. Ik neem aan dat oma echt vanuit haar beste gevoel gehandeld heeft. Misschien kun je aangeven dat je het prettig vindt, mocht het nog eens gebeuren, dat ze wel belt. Dan kun je zelf een beslissing nemen of wellicht oma tips geven. Maar dan ben je in ieder geval op de hoogte. Dat begrijpt ze vast wel. wat leuk dat jij ook zo goed geslaagd bent op mp met het winkeltje! Klinkt super zeg! Rodelief, Wat lastig dat je zoontje zo klaar wakker was vannacht! Maar gelukkig bleef hij liggen en is hij uiteindelijk in slaap gevallen. En lekker een luier dagje is ook prima toch? Gisteren ging het goed bij het consultatiebureau. Dochterlief was goed gegroeid. Qua lengte is ze groot voor haar leeftijd. Maar haar gewicht is nog steeds gemiddeld. Dus prima hoor. Ze hebben even laten zien dat de tandjes echt doorkomen. En dat heb ik geweten ook! Ze is sinds gisterenmiddag erg hummelig. Vannacht heb ik haar ieder uur even gehoord dat ze moppert. En de luiers zijn om U tegen te zeggen. haha. Ik gebruik inmiddels dentinox. Dat schijnt wel even te helpen. Voor de rest is het hopen dat ze snel doorzijn. Er zijn er 4 tegelijk bezig, 2 boven en 2 onder, dat kun je goed zien. Arme meis. Ik ga nu weer ff verder met een digitaal fotoalbum. Ben bezig om haar 1e jaar zo mooi vast te leggen. Dat verdient wel een fotoalbum! haha. Fijne dag allemaal
Stillewens: Chamodent van vsm werkt langer dan dentinox. En helpt gelijk ook tegen de evt. oorpijn die gepaard gaat bij het tanden doorkomen. Misschien het proberen waard.
Bedankt voor jullie medeleven. Het nichtje van mijn man is ongeveer 6/7 weken zwanger. Ik ga haar vandaag even bellen, vond het gisteren nog een beetje eng. Gek he. Dus ik hoor straks wel hoe het met haar gaat. Gisteren heb ik geen nieuws meer gehoord. Tja nu dan toch even ego. JAAAAAA!!!!! Ik mag stoppen met de pil. Ben net bij de neuroloog geweest. Mijn medicijnen zijn goed aangeslagen, en ik ben nu ruim 2 weken van de Keppra af. Dit moet voor het zwanger worden. Bij de medicijnen die ik nu gebruik (Lamictal) is de kans op een aangeboren afwijking net zo groot als bij ieder ander. Dat was erg fijn om te horen. Wel moet ik 2 tabletten van 0,5mg foliumzuur per dag slikken. Ach als dat alles is wat ik extra moet doen. Nu heb ik gisteravond dus mijn laatse pil ingenomen, op mijn verjaardag nog wel. Dat is nog eens een verjaardagskado! Ik ben echt zo blij! Toch is het wel dubbel hoor, aan de ene kant ben ik supersuper blij, maar mijn schoonnichtje vecht er nu voor om weer gezond en zwanger thuis te komen. Ondertussen is mijn zus wel gezond zwanger! (af en toe wel een beetje misselijk) Dat gaat natuurlijk ook nog gewoon door. Ze heeft met 8 weken een echo gehad, Het hartje was al te horen!!! A.s. maandag is ze 10 weken en krijgt ze weer een echo. Gek eigelijk, zelf wil ik graag zwanger worden en veel mensen om me heen zijn ook zwanger. Het lijkt wel of je er nu veel meer op let. Maar wel gezellig, straks hopelijk allemaal dikbuiken bijelkaar, haha Liefs Stoetel
Nog even 2 vraagjes. Kan ik me al bij het NOD lijstje voegen en met welke datum? En kan ik al een banner plaatsen en van welke datum moet ik dan uitgaan? Ik ben al een keer eerder gestopt met de pil en mijn cyclus was toen 33 dagen. Misschien loop ik te hard van stapel, maar ik vind allemaal zo leuk! Liefs
Stoetel, Gefeliciteerd met het nieuws dat je mag stoppen met de pil, fijn dat de medicatie aanslaat! Het pilletje wat je gisterenavond hebt genomen is dat het laatste van de strip? Enne Gefeliciteerd met je verjaardag nog! Ik zou eerst even wachten tot je ontrekkingsbloeding. Daarna kan je die datum gebruiken als laatste NOD. Gemiddeld zijn cyclussen 30 dagen. Wellicht voor de eerste keer aanhouden? Het kan wel zijn dat je nog moet ontpillen. Dat het lang duurt voordat je lichaam zelf gaat menstrueren. Wil je niet ontmoedigen, bij mij heeft dat heel lang geduurd (4 maanden ofzo dacht ik). Na de onttrekkingsbloeding weet je ook welke datum je volgende NOD is. (NIET ongesteldheidsdag) Beetje begrijpelijk?
Goedemorgen allemaal! @jopa100: Ik zou ook graag willen dat mijn moeder zou bellen in die situatie, maar misschien dat je ze je niet snel bezorgd wil maken? @stoetel: Goed dat je kunt stoppen met de pil! Spannend! En leuk dat je zus ook zwanger is! En hopelijk komt het met je nicht helemaal goed! Je NOD kun je denk ik wel gewoon invullen, misschien kun je uitrekenen bij 33 dagen? Allleen moet je even wachten wanneeer je ongi komt na je laatste pil, en dan kun je je banner ook meteen maken. @iedereen: Vandaag ben ik zo blij, en ben gewoon helemaal zenuwachtig. Want...... WE GAAN NU AL BEZIG! ipv Juni! Mijn vriend wou eerst wachten tot het trouwen.. maar gisteravond een gesprek gehad, en zwanger trouwen heeft ook wel weer wat! Dus ik ben echt zo blij! Natuurlijk is het afwachten, maar ik vind het toch zo spannend allemaal ineens! Nu moet ik deze week afwachten wanneer ik ongi wordt, en dan kan het feest beginnen!8)
He he, Mag ik me nog bij jullie aansluiten? Wij gaan er ook weer voor. Wordt ons derde kindje. We hebben nu twee jongens van 1 jaar en bijna 9 maanden en de ander is 8.5 maand. Hebben jullie ook al een lijst?
WE GAAN ERVOOR IN 2010!! 14 wannabe zwanger 2 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Jopa1000 - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Rodelief - 2e ronde - januari 2010 - 3e kindje MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Typje - 1e kindje Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje Brademarie - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Starlady - ? ronde - ? 2009 - 2e kindje Mama van 1 - ? ronde - ? 2010 - 1e kindje NODLIJST: Jopa1000 - 11 januari (cyclus 31 dagen) stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is) Rodelief - 16 januari Chikai - 28 januari Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010 afspraken: Lizab - 26 januari VK intake[/QUOTE]
Ja, das waar. Eerst de ontrekkingsbloeding afwachten. En ontpillen natuurlijk. Gisteren was mijn laatste pil, maar dit was niet de laatste van de strip. We willen gelijk van start, haha! We gaan er nu gewoon voor en maar afwachten hoe lang het duurt. Welkom Jorntenfemmigje! Liefs
Dat is de lijst! Welkom hier, jorntenfemmigje! Leuk dat jullie voor een 3e kindje gaan, Hopelijk is het snel raak!
Natuurlijk, gezellig. Leuk een gezin met 3 kindjes! We hebben ook een lijst, zal je erop zetten. Weet je al zo'n beetje wanneer je NOD is?
WE GAAN ERVOOR IN 2010!! 15 wannabe zwanger 2 zwanger 0 bevallen AAN DE KLUS! Jopa1000 - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Rodelief - 2e ronde - januari 2010 - 3e kindje MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje Typje - 1e kindje Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje Brademarie - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje Starlady - ? ronde - ? 2009 - 2e kindje Mama van 1 - ? ronde - ? 2010 - 1e kindje Jorntenfemmigje - ? ronde - januari 2010 - 3e kindje NODLIJST: Jopa1000 - 11 januari (cyclus 31 dagen) stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is) Rodelief - 16 januari Chikai - 28 januari Testers: Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010 afspraken: Lizab - 26 januari VK intake
Spannend Fairytale, zwanger trouwen is op een of andere manier ook altijd mijn droom geweest. Nooit van gekomen helaas.. manlief wilde eerst trouwen en dan kindertjes.... haha Jij was me voor met de lijst, heb de lijst maar even aangevuld met jorntenfemmigje. Spannend allemaal hier!
Bedankt voor het welkom heten. NOD is 24 jan. Dit is de 2de ronde ongeveer. Beetje vaag misschien, maar ben net weer ongesteld geweest. Voor het eerst na de bevalling. Was eerst nog aan de minipil, maar daar ben ik dus ook mee gestopt.
Stoetel: wat goed dat je mag stoppen met de pil. Hopelijk ben je gauw zwanger. En wat leuk dat je zus ook zwanger is. Straks samen zwanger?? Fairytale: Wat leuk dat jullie nu ook officieel aan de klus gaan. Leuk hoor!! Wie weet straks met een buikje in je trouwjurk. Welkom jorntenfemmigje, jeetje wat een ingewikkelde nickname. Hahaha... Leuk een 3e kindje!!
Rodelief: heb net je verhaal gelezen over jullie tweede zoontje. Heb er tranen van in m'n ogen. Vreselijk om zoiets mee te maken. Maar zoals ik lees, ben je een sterke vrouw, respect hoor. En die nickname zijn de namen van mijn man en mij.