Wij gaan ervoor in 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lizab, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Welkom kwebbel01!

Ik was al bang voor hele lappen tekst!! :D Maar dat valt dus wel mee geloof ik ;)

Over stickers als beloningsyteem, dat zou kunnen werken ja. Maar idd, volgens mij ligt het ook echt aan het soort kind. Sommige kinderen vinden het ineens "vies" als ze een luier aan hebben en ook het potje/de wc gebruiken, (hoorde ik van een vriendin), andere kinderen vinden de wc machtig interessant....
    Ik kan jullie geen echt advies geven!

Ik hoorde net op het nieuws dat we zaterdag een hele koude en veel sneeuw dag gaan krijgen,dus maar even morgen alles inslaan dan qua boodschappen ;)
    (Misschien een beetje voorbarig, maar heb vandaag toch 2 voor 5 kruidvat zwangerschapstest gekocht en ovu testen... dan heb ik het maar in huis en was toch bij het kruidvat :D)

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Heey allemaal!

@jopa1000: Gelukkig dat het goed is gegaan in het ziekenhuis!
    En ik dacht hetzelfde als liza, misschien ben je wel zwanger? Zijn echt de kwaaltjes!

Leuke dag gehad allemaal? Ik heb de hele dag gewerkt!
    En ben ongi geworden vandaag, na 27 dagen. Dus ben wel blij, want nu gaan we dan Eindelijk ECHT beginnen!!!! Heb gisteren foliumzuur gehaald.
    En ik ben er ook direct mee begonnen.:)

Nou fijne avond allemaal, moet nou weer op visite bij mijn broer!
    :p

3. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Lizab en Fairytale,

een vrouwenlichaam kan ook heeeeel erg raar zijn, je goed voor de gek houden........maar het kan natuurlijk wel!

Om even te blijven dromen:p Dan zou ik 20 september ongeveer uitgerekend zijn.......van mijn dochter was ik 20 september uitgerekend:$

En nu weer van de "ik ben misschien wel zwanger wolk" af...;)

4. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Spannend jopa. Stiekem al getest? Zou wel grappig zijn.

5. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fairytale: spannend meid, heel veel succes. ;)

Chikai: veel succes met boodschappies doen. Straks de hele auto overvol of niet? ;)

6. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Kwebbel,welkom!

Fairytale,spannend zeg! Dat lijkt me nou zooo leuk,van de pil af en dan samen met je man ervoor gaan. Lijkt me ook raar bij de eerste keer seks zonder de pil. Van "nu kan het gebeuren".

Oh ja iedereen,,moet je eens lezen en zoeken naar het weer van volgende week! (staat geloof ik een topic op geenstijl.nl) Het schijnt dat het -11 word overdag! :$

Jopa,,ik hoop voor je dat het raak is.

Sorry meiden als ik maar af en toe reageer hier maar ik ben nog niet zo heel veel met zwanger worden bezig. Maar ik wil wel hoor 8)

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    nou ja zeg. vanochtend heel bericht getypt, is ie gewoon weg.
    Zal wel te maken hebben met die storing. Jammer.

ach. ik ben er iig weer.

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Pfff... alle berichten beantwoorden met een dochter die kan lezen is niet handig.. Moet het steeds wegklikken... Poging 3! Ze is nu op school en over 15 min. moet ik haar weer halen:)

Oh wat spannend allemaal Jopa, Grappig dat je dan op de zelfde datum als destijds uitgerekend zou zijn:)
    Fijn dat de ziekenhuis opname van je dochter goed ging! Wanneer krijg je de uitslagen?

Spannend Fairytale!! Ik vond die eerste keer zonder voorbehoedsmiddelen heel speciaal, je gaat dan toch voor 't eggie om het even zo op te schrijven;)

Ik sluit me aan bij Chikai wat betreft het beloningssysteem. Wat voor het ene kind goed werkt kan bij het andere kind weer totaal niet werken. Ik heb een hoop beloningssystemen voorbij zien komen, van stickers plakken tot zelfbedachte potjesliedjes (vooral die laatste vind ik erg leuk als ouders daarmee komen:)). Bij mijn dochter werkte helemaal niets. Het moest echt volledig uit haarzelf komen, ze was nergens vatbaar voor. Uberhaubt vindt ze beloningssystemen maar niks en ik heb op mijn werk ook een paar van die kindjes. In heel extreme gevallen gaan ze onzindelijk naar school. Soms is er dan wat lichamelijks aan de hand, toevallig had ik er een paar maanden terug weer een kindje die met luier en al naar school moest, heel sneu maar het kindje gaf er niks om als ze in haar broek poepte of plaste..

Ik hoop dat je de testen snel kunt gebruiken Chikai!

Leuk die foto's van de kids! Van mijn dochter helaas geen foto want mijn ex-man heeft in het begin van onze scheiding nogal veel gestalkt via internet, daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Mijn dochter haar hyves is ook volledig afgeschermd (ja... het hyves't al... 't is toch wat... ) en die van mij ook op de profielfoto na.
    Ik ken dat verhaal trouwens van die vrouw die alles verzon op het forum met die gestolen foto's.

Pfff... het is alweer tijd om die meid van mij te halen. Wat vliegt de tijd.

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    De zindelijkheidstraining gaat erg traag. Maar ik moet ook niet teveel willen in een keer.
    Hij heeft al 3 keer in zijn broek gepoept. Bah...
    En een paar keer geplast in zijn broek. Maar daar in tegen heeft hij ook al een paar keer een plasje gedaan op het potje.
    Het is een kwestie van volhouden. Pfftt.... dat valt niet mee.
    Heb net even genoeg onderbroekjes gekocht.
    Ook vast zwangerschapstesten. Je weet maar nooit of het raak is deze maand.
    Heb nog niet echt klachtjes... we zien wel...

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @ Cars; een hele auto vol.. dat niet, maar wel genoeg boodschappen :) omdat ik morgen m'n verjaardag ga vieren en niet dan nog door de misschien bergen hoge meters sneeuw moet gaan lopen :D!

Er zit weer een dagje werken op, nu lekker weekend!

Natuurlijk hoop ik die testen snel te mogen gaan gebruiken!! Ik ben nu aan het tempen, dus hoop in ieder geval zicht te krijgen op m'n cyclus... en als ik m'n pendel mag geloven... zou het in februari raak zijn, maar ik ga in eerste instantie voor JANUARI!! :D :D

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    @Jopa, ik vind het spannend. Zijn jullie rond je eisprong wel nog aan de klus geweest?

@Fladdertje, dat komt vast helemaal goed als het moment daar is dat je echt met de anticonceptie stopt. :D

@chikai, ik hoorde de berichten ook. Heb de boodschappen dus al binnen. Wij zouden morgen visite krijgen vanuit biddinghuizen, maar ik heb zo het vermoeden dat die misschien wel niet zullen komen. (zonde, want ik heb taart gebakken, en dat kost met die misselijkheid al moeite genoeg)

en over pendels, ik duim voor januari. Hier klopt hij iig niet, ik was veel eerder zwanger, dus januari moet zeker lukken. :D

@marieke, naar zo'n ex-man. En qua zindelijkheid, het verschilt idd enorm per kindje. Ik merk dat F. heel goed reageert op complimentjes, dus voorlopig echt nog geen stickers. Eerder een leuk liedje idd (thnx voor de tip). Ach, als zij er aan toe is. Ze roept er nu steeds om, maar dat is omdat ze het potje zo verschrikkelijk interessant vindt. :D

@rodelief, even doorzetten nog, komt vast snel goed. :) En testen gekocht, spannend. Zou toch leuk zijn als we straks allemaal al zwanger zijn. Dan hebben we een erg vruchtbaar topic.

hier echt zo ontzettend misselijk, ik blijf maar overgeven. Bah.. Verder mag ik in mijn handen wrijven, want ik heb helemaal nergens last van.

Vandaag gelukkig de gewijzigde overeenkomst van de kinderopvang binnen. Ik had er al achteraan gebeld, want ik wilde niet dat het fout zou lopen. Het is echt zo goed geregeld, dat het kan, daar sta ik nog steeds verbaasd over. F. gaat straks gemiddeld 2 dagen per week flexibel heen. Ik moet voor de 10e doorgeven hoe ik de opvang de maand erna wil hebben, en ze mogen nooit een dag weigeren. helemaal perfect dus.

wat een verhaal alweer. Toch nog even vertellen dat F. nu definitief in haar grote bed slaapt. (haar ledikant hebben we weggehaald) Zo schattig, 's middags gaat ze naar bed en dan horen we standaard getrippel. Dan gaat ze een boekje lezen. hahahaha. na 2/3 keer waarschuwen gaat ze gewoon slapen, maar het is zo lief. Ook als ze wakker wordt gaat ze meteen naar de kast om een boekje te pakken en dan gaat ze op bed zitten en een boekje lezen. :D

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Lizab: wat goed dat F in haar grote bed ligt. En wat schattig van dat boekje...
    Hier een knulletje die stug blijft liggen ookal roep ik s`ochtends van uit mijn eigen slaapkamer dat hij mag komen. Blijft hij gewoon liggen en roept dat ik hem moet pakken. Hahahah...
    Wat vervelend dat je zo misselijk bent. En ook overgeven. Erg hoor. Dat heb ik gelukkig nog nooit gehad. Wel misselijk maar niet overgeven. Hopelijk is het na de 3 maanden grens weg.
    Had je dit ook bij de zwangerschap van F.?

Marieke : Wat naar van je ex man. Lijkt me best beangstigend. Gaat het nu wel allemaal goed? En ziet hij je dochter nog wel?

Nou ik ga hier maar lekker tv kijken en me op een weekend zindelijkheid voorbereiden.
    Ben benieuwd of het morgen beter gaat want deze dag was echt waardeloos. Vele ongelukjes waaronder 2 poepbroeken. Bah!!

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @ Lizab: wat goed zeg dat je dochter nu al voor de leesboekjes gaat, dat is een goed teken voor later (hoor daar de juf...:D) !
    Ook ik heb vanavond 2 taarten gemaakt voor het vieren van m'n verjaardag morgen, samen met zp forum is dat m'n nieuwe hobby geloof ik! ;)
    Hopelijk is je misselijkheid snel over, want dat is echt niets. Ik weet nog dat mijn moeder zwanger was van m'n zusje en dat wij dan echt vroegen of ze de baby er niet uit spuugde!

@Rodelief, hopelijk gaat het van het weekend beter! Vind hij het potje/wc nog niet echt interessant?

14. jopa1000

Yippee het forum doet het weer. Had al afkickverschijnselen gisterenmiddag:$

Hier nog steeds de vage klachtjes, gisteren de hele dag een weeïg gevoel in de maag gehad, "bal in m'n maag" zo voelt het. Gisteren spontaan in huilen uitgebarsten, maar als ik de verhalen zo op dit forum lees kan je lichaam je echt voor de gek houden. We zien wel over een paar dagen....misschien maandag testen, weet niet of ik durf!

Het gekke is, mijn verstand zegt "kan niet!" vier dagen voor de eisprong (denk ik althans) geklust. Maar waarom dan al die vage klachtjes? Heb ook helemaal geen zin in chocola / vette troep / eten wat zwaar op de maag ligt, normaal wel haha. Oja m'n tepelhof is helemaal donker en groot met heel veel "pukkeltjes"!

@lizab, goed van F, klinkt goed allemaal, onze dochter zou een normaal bed ook niet erg vinden. Zodra ze er een ziet gaat ze erin liggen:D
    Lust je eventueel zelf de taart ook? Jammer dat het weer ook bij jullie roet in het eten gooit, ik ben die sneeuw zooooo zat;) Oja, ik vind het ook allemaal zoooo spannend.

@Marieke, hoe verzinnen mensen het om iemand te gaan stalken, wat willen ze ermee bereiken? Jammer hoor dat je om die reden alles moet afsluiten. Hoe gaat het met jouw klachtjes? Voel je je goed?

@vruchtbaar topic, ik stem voor jaaaaaaaa:D Iedereen binnen 2 rondes zwanger hier in dit topic! haha

@Rodelief, spannend he zindelijk worden. Probeer de druk niet te hoog te leggen. Kleine peutertjes gaan op een gegeven moment zelf aangeven dat ze klaar zijn om op het potje te gaan. Je hebt nog alle tijd! (bedoel ik goed hoor, wil zelf ook heel graag!) Onze dochter roept nog keihard "neeeeeee" als ze het potje ziet. Wij gaan het in de lente proberen. Lekker zonder luier in de tuin haha!

Nog een tip mbt zindelijkheid, doe een onderbroekje in de luier, dan voelen ze dat ze nat zijn. Leren ze voelen om naar het potje te gaan.

@Chicai, wij gaan straks meteen naar een overdekt winkelcentrum. Dan hebben we alles maar in huis voordat de winterstorm of the century (hihi) losbarst. Ken je die film van stephen king? Echt een aanrader trouwens!

@Fladdertje, begrijp ik hoor dat je niet heel erg vaak online bent en meeschrijft, is toch anders als je nog niet gestopt bent met anticonceptie. Jou tijd komt ook en dan leven wij met jou mee!

@Cars, nog niet getest, durf niet haha. Hoe bevalt de nieuwe naam?

@all, wel vragenlijsten ontvangen van het ziekenhuis, gisteren de doorverwijzing gekregen van de huisarts. We gaan het wel alvast invullen. Misschien is het niet nodig maar dat zien we dan wel weer.... blijf mijn kop nog even in het zand steken haha!

Fijne (sneeuw)dag vandaag!

We hebben gisteren een ander speelhuisje (een vele leukere met bloembakjes) opgehaald. Helemaal goed en ook maar 40 euro. Even schoonmaken en in elkaar als het weer wat beter is. Helemaal leuk!

Doei doei!

15. jopa1000

Bekijk bijlage 42218

GEFELICITEERD met je verjaardag, hoe jong ben je geworden? Een fijne verjaardag vandaag!

Ik wil in de lente een workshop gaan doen om zelf taarten te kunnen maken. Lijkt mij helemaal leuk en ontspannend (en lekker natuurlijk:D)

Waar heb jij de basis vaardigheden geleerd? (hoe maak je het biscuit bijvoorbeeld? heb jij een recept?)

16. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @Jopa1000, spannend zo zeg! Ik hoop het voor je dat je zwanger bent hoor, we duimen mee!

Bedankt voor je felicitaties, ik ben 28 geworden (afgelopen dinsdag)

Ik heb genoeg recepten, maar ik haal ze bijna allemaal van www.deleukstetaarten.nl af. Ik werk met een basisbiscuitmix die ik in eerste instantie bij de molen in een ander dorpje hier in de buurt kocht, maar nu is de mix op en ga ik bij de leukstetaartenshop.nl bestellen.

Ik heb ook eerst een workshop gedaan bij een vriendin van mij, die ook onze bruidstaart heeft gemaakt. Een paar weken geleden (toen het KNMI iedereen aanraadde niet de weg op te gaan), zijn we met vieren naar haar toe gegaan om de workshop te doen.

Dit was m'n eerste taart...
    Ondertussen heb ik ook al petit fourtjes gemaakt om te trakteren bij m'n collega's en 2 andere taarten. Idd erg lekker, maar ik eet ze niet zelf op, dan groei ik dicht denk ik ! :D

Ik wil je best wat recepten sturen, laat dan maar even weten!

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    En dit waren de petit fourtjes:

18. jopa1000

Ooh wat gaaf die taarten, wil graag wat recepten! De site die je hebt genoemd ken ik ook, ben ik ook aan het doorspitten. Wil toch eerst even een workshop volgen om erin te komen.

Prachtige taarten heb je gemaakt! Mijn complimenten!

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    chikai: Allereerst nog van harte met je verjaardag!!!
    En wat een geweldige taart en petit fourtjes.
    Zou ze graag willen proeven...mmm

Jopa: zal het dan toch raak zijn?? de klachtjes zijn wel heel erg duidelijk. Ik zou er denk ik gewoon een testje op wagen hoor!! Hihihihi ben gewoon erg nieuwsgierig.

all: hier smaakte ineens de cola light me gisteren niet meer. En dat heb ik bij allebei de zwangerschappen gehad. Zal ik dan ook??
    ik durf er ook niet aan toe te geven. Ik ga braaf een week wachten.

Hier is de sneeuwstorm nog niet begonnen. Maar we hoeven gelukkig de deur ook niet uit.
    Misschien ga ik vanmiddag ook wel gezellig koekjes bakken ofzo.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier wel, vannacht is zeker 10 cm gevallen en nu sneeuwt t nog. Wel licht maar veel. Dus ben benieuwd hoeveel t nog gaat worden.

Chikai nog gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke taarten, vriendinnen van me doen t ook. 1tje gaat onze bruidstaart maken.

Spannend alle niet testers, word er helemaal hyper van. En ja ik ben ook voor een vruchtbaar topic, lijkt me geweldig snel zwanger te mogen zijn.

zindelijk worden hier ook nog niet zo mee bezig. F vind t leuk om mee naar de wc te gaan, dat is ook alles. Dus laat t lekker zo. Potje ga ik niet aan beginnen. Meteen de wc, het interesseerd haar ook nog niet. En ik vind de luier ook nog wel even makkelijk hihi hoef ik niet in elke winkel een wc te zoeken

Deel Deze Pagina