Wij gaan ervoor in 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lizab, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Stoetel: hoe bepaal je dan je cyclus, of heb je gegokt. Ik heb geen banner gemaakt omdat ik t niet wist? Ow ik lees t al! Nou hier dus nog ff afwachten. Mijn ontrekkingsbloeding is vrijdag gestopt dus we hebben al geklust hahah. Voelt toch wel speciaal

Jopa: wat jammer, ik ga toch nog even duimen dat je watte vroeg getest hebt hoor!

Rodelief: Bij de v&d heb je ook miniloco voor de kleintjes. 3/4 jaar is dat, zag er erg leuk uit! Heb er over getwijfeld om t te kopen, maar toch niet gedaan, mss iets voor haar verjaardag

ow en waterpokken beginnen meestal heel mild. Gewoon paar pokjes op warme plekken, paar dagen later of soms paar uur later echt opeens veel en wel last.
    Ook ff goed opletten want je mag niet alle poeders gebruiken bij kids. Wat goed schijnt t helpen (ook voor t indrogen van de pokjes) is een washand met zemelen in badje doen.

Hier nog steeds sneeuw, ben benieuwd of we vanmiddag nog even naar buiten kunnen. Gisteren was t glad en gen plaksneeuw

2. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @InLove, ja ik weet wat je bedoelt. Ik vond ook al heel speciaal om officieel te stoppen met de pil.

Liefs

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    net ff lekker naar buiten geweest. grote sneeuwpop gemaakt en elkaar even flink ingepepert (achterom weten we tenminste zeker dat we niet in de hondenpoep grijpen en elkaar daarmee besmeuren) Heerlijk en niet koud, tis maar -2 hier. Sneeuw dwarrelt nog een beetje.

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @Inlove; dat is leuk zeg, zo in de sneeuw! Hier ligt niet veel, er is misschien een millimeter of 2 bijgekomen.... En plakken, nee dat helemaal al niet!

@Jopa1000, jammer dat het testen negatief was, maar wie weet, wordt het nog wel positief. Je weet het idd nooit met je lijf, als ik al die verhalen zo eens lees, is het zo ongeveer bij iedereen anders.

@stillewens; ik heb idd de testen maar vast gehaald, kan ze maar beter hebben! Voorlopig kan ik me goed inhouden met testen, ben eerst met tempen eens aan het kijken hoe m'n cyclus loopt. Ovu testen ga ik morgen gebruiken. (vind het trouwens allemaal wel duur zeg!)

@Marieke3; klinkt goed zo weinig klachten! Hopelijk blijft het zo!! Het lijkt me echt wel heel bijzonder dat je weet dat er een klein wondertje aan het groeien is in je eigen buik!

@Rodelief,leuk al die educatieve spelletjes!! (zegt een juf) Je kunt er maar niet vroeg genoeg mee beginnen :D

Ik heb een gezellige verjaardag gisteren gehad, lekker ontspannen, toch ondanks een vol huis. Gezellig met veel vrienden, was erg leuk! En nu vandaag heerlijk dagje rustig aan, wat filmpjes bewerken, wat forummen enz!

Fijne dag iedereen!

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    heel even kort meiden, heb het een beetje druk.

over de waterpokken. meestal is je kindje een aantal dagen wat hangerig, en daarna komen de pokken. Het ene kind krijgt er 10, het andere wel 100. Kan allemaal dus. Toen F. eenmaal de waterpokken zelf kreeg was er niks meer aan de hand.

Wat goed helpt is calendulanemulsie van volgens mij VSM. speciaal voor kinderen met waterpokken.

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    even een ego berichtje:
    Mijn kleine vent heeft zojuist zijn 1e poepie op het potje gedaan!!
    Ooh ik ben zo trots. Ik zag dat hij in zijn broek wilde poepen en heb optijd ingegrepen en trots dat hij was toen hij zijn drolletje zag in het potje!!
    Ben benieuwd of hij de smaak nu te pakken krijgt.

Nog even over die waterpokken. Hij is totaal niet hangerig en heeeft ook geen koorts maar zijn buik zit wel onder de plekjes en er verschijnt er ook net eentje op zijn gezicht.
    Hij heeft er verder ook geen last van. Vreemd maar wel lekker als het hier zo bij blijft.

7. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Oooh wat jammer!! Ik hoop dat het gewoon echt te vroeg is geweest:x Dat gaat dan een spannende week voor je worden en ik hoop met het gewenste resultaat ;)

@rodelief: gefeliciteerd met je manneke! Knap van hem hoor,ik vind hem nog best vroeg qua leeftijd!

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Sorry dat ik er niet was, ben er meestal niet in het weekend.
    Altijd druk, maar nu was ik jarig. De meeste mensen zijn niet gekomen i.v.m. het weer. Ze moesten ook van ver komen, dus was ook maar beter zo.
    Wel erg gezellig gehad. :)

Jopa: balen meid, hopelijk is het te vroeg geweest idd. Jij voelt je ei wel altijd?
    Ikke niet, das best balen.

Chikai: ook een leuke dag gehad?

Rodelief: wat een stoere vent zeg, super.

Sorry, de rest nog niet gelezen.

Mijn NOD is 24 jan.

9. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Jopa,
    Wat jammer dat je een negatieve test had. Maar wellicht heb je inderdaad veel te vroeg getest.... dus nog maar even wachten hoor. En wie weet... Je hebt immers ook allerlei gekke klachtjes.
    Ik probeer zelf om niet te vroeg te testen. Heb ik bij de vorige al genoeg gedaan! haha. Maar het is zo verleidelijk he? Bij mijn vorige zwangerschap had ik pas ruim een week na de NOD een positieve test. Dus ik probeer om minimaal een week te wachten... En qua klachten, ach misschien maak ik mezelf wel heel veel wijs....

Rodelief,
    Dat speelgoed klinkt allemaal erg leuk! Wat een verwennerij voor jullie kindje. Heerlijk.
    Tja, de klachten voor mijn NOD. Nog niet echt. Soms denk ik dat ik wel wat voel. Maar denk ik dat omdat ik het graag wil? Haha.
    En jouw NOD komt ook al dichterbij. Ik zal duimen...
    Wat goed trouwens dat je kleine ventje voor het eerst een grote boodschap op het potje deed! Dat is een grote stap hoor. Wat enorm goed. Ik hoop dat hij ook geen last krijgt van de waterpokken. En dat het hierbij blijft voor hem.

Stoetel,
    Helemaal super dat je een banner mocht gaan uitzoeken! Hij is erg leuk geworden! Leuk dat je nu helemaal ervoor kunt gaan.

Marieke,
    Wat leuk dat je dochter het schaatsen zo goed doorhad! Wat bijzonder zeg. En wat fijn dat de klachtjes goed te doen zijn bij je. Ik snap dat je daarvoor tekent! Ik hoop voor je dat het dan ook lekker zo blijft.

Inlove,
    Gelijk al geklust ja! Haha, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen ;). Spannend hoor.

Chikai,
    Dank je voor de recepten! Ik moet daar toch echt eens wat mee gaan doen. Ben erg benieuwd, want ik vind die zelfgemaakte taarten altijd zo bijzonder en mooi.
    En zijn je ovutesten duur? Heb je al eens gekeken of sensitest.nl? Daar vind ik het nog meevallen.
    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad.

Cars,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat de mensen vanwege het weer niet kwamen. Maar ik lees dat je het toch gezellig hebt gehad. Gelukkig maar.

Hier gaat het goed.
    Nog geen ongi te bekennen. Ben benieuwd of mijn cyclus ook gelijk weer regelmatig is. Ik ben immers pas 1x ongi geweest sinds de bevalling. Maar nog geen klachten dat mijn ongi eraan zit te komen. Dus wie weet heb ik wel een lange cyclus deze maand. (of het is gewoon raak! haha)
    Hier sneeuwt het ondertussen ook weer heeeeel lichtjes.
    Mooi om te zien. Maar zo onpraktisch, haha. Van mij mag het wel allemaal schoon zijn op de straten en dan in de parken lekker sneeuw. Dat zou een goede deal zijn. Niet de lasten wel de lusten van de sneeuw.

Dochterlief slaapt al eventjes. Dus die zal straks wel wakker worden.
    Ik ga even wat fruit voor haar blenderen. (en ook voor mijzelf wat, mjammie)

Fijne dag allemaal.

10. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Goedemiddag,

Dank jullie wel meiden voor de bemoedigende woorden, hier nog steeds niet ongi. Heb mijn eisprong meestal tussen dag 14 en dag 16. Doordat ik toen ineens zo erg een schimmelinfectie kreeg heb ik verder geen slijm meer gecheckt :D Dus het zou zo maar kunnen (ook gezien mijn temp op dag 24) dat mijn ei later is geweest op dag 18 / 19 ofzo.....

Natuurlijk ook niet meer getempt met de schimmelinfectie (ook daar moest ik toen niet aan denken) . Afwachten dus, als mijn ei later is geweest was ik idd echt te vroeg met testen. 9 DPO ofzo

De klachtjes blijven, soms denk ik (of ben ik bang ..... haha) dat de klachtjes verdwijnen. Maar vandaag is het weer hetzelfde. Voel mij helemaal niet lekker.

We zullen zien, wil nu pas in het weekend weer gaan testen. Spannend maar hoop dan echt zekerheid te hebben!

We hebben wel dit weekend de vragenlijsten ingevuld voor de gyn in het ziekenhuis (mocht het nodig zijn de volgende ronde....:D) Door mijn heftige pijn (zonder medicatie) moet ik er niet aan denken om nog maanden af te moeten wachten......

Vanmorgen naar de oogarts gezien, ook mijn ogen mankeren wat (kan er ook nog wel bij) en ze weten niet wat. 7 februari vervolg onderzoek. Ligt niet aan mijn bril / ogen die zien er gezond uit. Echter mijn zicht is zwaar waardeloos, durf ook geen auto meer te rijden. Baal stevig van alles nu!

Sorrie voor de ego post, ga even lunchen en reageer straks even op iedereen!

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,
    Wat is het ineens rustig hier.
    Dus er valt weinig te reageren.
    Jopa: wat vervelend van je ogen zeg... hopelijk vinden ze wat het is.

Hier zit mijn kereltje al aardig onder de pokken. Maar heeft er verder niet veel last van. Beetje jeuk maar ben net bij de apotheek geweest en heb een soort mouse gekocht. Werkt volgens mij wel goed.
    Met de zindelijkheidstraining gaat het al ontzettend goed.
    Vandaag nog geen ongelukjes gehad en hij gaf het zelfs al een beetje aan.
    Mijn geduld word beloond. Het poepen vind hij wel eng dus ben benieuwd of het vandaag weer lukt op het potje.
    Voor de rest ben ik me een beetje aan het vervelen.
    Baal een beetje dat ik de deur niet uit kan en lekker een bakkie kan doen bij vriendinnen.
    Mijn zoontje is nu besmettelijk dus maar ff binnen blijven en straks als hij wakker word maar ff in de sneeuw spelen.

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    en Cars: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Hoe oud ben je geworden??

13. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Thanks, 28 jaartjes jong .:)

14. jopa1000

Goedemiddag dames,

Eindelijk alles gestreken (had ik GEEN zin in) en nu even hier reageren. Rustig hier idd. Iedereen lekker druk op de maandag!

Marieke en Lizab, hoe gaat het met onze zwangeren? Al een beetje aan het idee gewend dat er een babietje gaat komen in September? Gaat het beter met de misselijkheid Lizab?

Marieke, grappig dat je het koffieluchtje weer lekker vindt en de cola smerig. Herken je dat dus van je vorige zwangerschap?

Herkennen jullie zwangeren veel dingetjes aan jullie vorige zwangerschappen?

Rodelief, beterschap voor je mannetje, mijn dochter heeft heeeeel erg de waterpokken gehad maar was verder ook niet heel ziek. Ze heeft het al met een half jaar gehad:$ fijn zo'n kinderdagverblijf haha. Wat knap dat je zoontje op het potje heeft gepoept! WOW! Begint hij er lol in te krijgen om naar het potje te gaan?

Hoe voel jij je verder? heb je nog veel afscheiding? Is zeker een symptoom!

Cars, oke dan weten we dat jij meestal alleen doordeweeks op zwangerschapspagina bent. Lees jij zwangerschapspagina op je werk?
    Ik voel wel mijn eisprong (vol gevoel op de hoogte van eileider en krampen) maar toevallig dit keer niet;)

Bekijk bijlage 42850

Gefeliciteerd met je verjaardag! Mooie leeftijd!

Stoetel, mooie banner! Veel succes de volgende weken! Duim voor je;)

Inlove, ook jij veel succes, ga je ook een mooie banner maken?

Chicai, fijn dat je verjaardagsfeestje leuk was. Wat heb je allemaal gekregen?

Fladdertje, lieve reactie! Kan inderdaad allemaal nog. Geen bloed geeft moed:D

Stillewens, eerder testen is idd heel verleidelijk. Ik hou nu echt een week vol (hoop ik:D) Voel jij je eisprong? Hoor het vaker dat sommige mensen pas een week na nod positief testen. Ben benieuwd bij ons allemaal!

All,

Wanneer zijn jullie trouwens allemaal jarig? Ik 15 juli en dan word ik alweer 32:$

Wat een toestanden rondom dat weeralarm afgelopen weekend, we zijn speciaal daarom niet weggegaan. Loos alarm dus geweest. We hebben wel een mooie sneeuwpop gemaakt! Maakt het kind in je los haha!

Onze dochter haar nieuwe bed, gaan we woensdag ophalen!

Marktplaats.nl > Prachtig bed ! - Kinderen en Baby's - Kinderkamer | Bedden

15. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    @Cars, jij ook gefeliciteerd met je verjaardag! Jammer dat er mensen niet kwamen vanwege het slechte weer, dat viel hier gelukkig behoorlijk mee! Ons huis zat vol en was ook zeker gezellig.Wij schelen trouwens niet veel in leeftijd, ik ben ook 28 geworden (5 jan)!

@Stillewens, je kunt de taarten inderdaad erg mooi maken en ze smaken heerlijk! Ik vind het wel eens lekker om een keer geen appeltaart, kwarktaart of monchou te eten (die maak ik ook zelf).

Wat betreft de ovu testen; ik heb nu bij kruidvat gehaald, dat waren er 5 voor 10 euro. Maar dan denk ik; waarschijnlijk gebruik je er toch wel vijf in één cyclus, dus dan gaat het hard. Heb ze nu nog niet gebruikt, doe eerst maar een maandje tempen (of wellicht als ik nieuwsgierig ben, morgen?)

Ben nu ergens mijn ei aan het zoeken deze week! Dus we klussen elke avond, heb er zelfs vannacht over gedroomd en erg slecht geslapen, stel je voor dat het na gisterenavond raak was? :D

@Jopa, he bah, het zit je niet allemaal mee he ?! Vervelend hoor, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Ik heb vanavond en morgenavond adviesgesprekken voor mijn groep 8 leerlingen, dus ben er niet heel veel vandaag. Morgen weer lekker een vrije dag om te studeren!!

Fijne avond allemaal!

16. jopa1000

Chicai,

Wil je 2 tips meegeven, goed bedoeld hoor, kijk maar wat je ermee doet.

- de kruitvat ovutesten geven vaak vals positief (oftewel ze blijven wel 5 dagen positief ipv 2 dagen) ik zou ze als ik jou was terugbrengen naar het Kruitvat en ovutesten van Ovulatietesten en zwangerschapstesten. Bij Sensitest vanaf 49 cent bestellen. Super betrouwbaar en ook heel goedkoop! Heb ik zelf ook!Op het forum hier is veel te lezen over de ovulatietesten van het kruitvat.

- om de dag klussen is beter voor het zaad, om de dag maakt de man nieuw zaad aan. Ook in het foldertje van de gyn staat dat om de dag klussen beter is voor het kwaliteit van het zaad.

Succes met het vinden van je ei, zet hem op!

17. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Jopa, erg mooi bed! Dit bed heeft F ook. Gescoord bij de ikea voor 30 euro. Ze gingen er uit in aug! Nu hebben ze ze weer maar alleen in het lichtblauw. 80euro! Dus we zijn super blij met ons koopje.
    Het voordeel van dit bed is dat je er zelf een lattenbodem in legt. Veel ijzeren bedden hebben een vaste ijzeren bodem en dat is zo slecht (nu niet maar als ze ouder worden wel) Top keuze :D
    enne 7feb,,,,das een zondag? Hebben ze t wel goed opgeschreven voor je?

Cars, Happy Birthday!!

Ow ja jarig, ik 2 feb, alweer 29 poeh ;)

Chikai succes met je gesprekken

Rodelief, knap hoor van je zoon! Echt snel ook al, top!

Banner wacht ik nog even mee, kijk even wanneer ik ongi word. Anders word t natte vinger werk en daar kan ik toch niks mee.
    F is uit logeren, moet morgenvroeg werken. Alleen thuis dus, saaaaii

18. jopa1000

Goed gezien, moet idd 9 februari zijn! Stond goed op mijn kaartje en fout hier, hihi

Echt een leuk bed ja, leuk dat je dochter hem ook heeft. Wij ook voor 30 euro gescoord, inclusief bedrekje. Hebben we gelukkig een goede keuze gemaakt! Oja, lattenbodem zit erbij. Alleen nog een matras;)

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    dan is het helemaal een topscore, wauw :)

20. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Cars, GEFELICITEERD!:D

@All, bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben echt zo blij dat we nu echt begonnen zijn. Alleen loop ik wel een beetje hard van stapel. Gisteravond zat ik op internet te kijken naar kinderwagens.:) Welke zijn leuk, welke zijn handig enz. Maar het is zo leuk. Ik moet er wel een beetje mee uitkijken, anders maak mezelf gek. Herkennen jullie dit?

Liefs Stoetel

Deel Deze Pagina