Wij gaan ervoor in 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lizab, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    WE GAAN ERVOOR IN 2010!!

11 wannabe zwanger
    2 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!
    Jopa1000 - 2e ronde - december 2009 - 2e kindje
    Fairytale - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje
    Rodelief - 2e ronde - december 2009 - 3e kindje
    Inlove - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje
    Fladdertje - 1e ronde - ? 2010 - 1e kindje
    Stillewens - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje
    Stoetel - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje
    Mamaloe26 - 1e ronde - januari 2010 - 1e kindje
    Chikai - 5e ronde - juni 2009 - 1e kindje
    Cars - 1e ronde - januari 2010 - 3e kindje
    Memoiikke - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje

NODLIJST:
    stillewens - 14 januari (mits mijn cyclus gelijk weer regelmatig is)
    Rodelief - 16 januari (als mijn cyclus 31 dg is)
    Cars - 24 januari (weet ook mijn cyclus nog niet precies)
    Chikai - 28 januari
    Jopa1000 - 11 februari
    Stoetel 14 februari

Testers:
    rodelief - 16 januari (mits ik natuurlijk daarvoor niet ongi word)

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 12 september 2010

afspraken:
    Lizab - 26 januari VK intake

2. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    haha, geeft niks hoor, veel mensen vragen 3 keer "watte??" als ik mn mailadres zeg!! :D

3. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    misschien een stomme vraag hoor, maar hoe voelt het als je je eisprong hebt?
    volgens mij voel ik dat nooit, maar dan kan ik eens op gaan letten!!

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Stillewens, wat fijn dat je jouw eisprong voelt! Ik wist niet dat dat echt elke keer om de maand is, de ene maand de ene kant, de andere maand de andere kant. Weet je in ieder geval wel dat alles werkt. Wat een lief dochtertje heb je, zo te lezen!

Ik hoor van vriendinnen dat ze het voelen als “enkele steken”, maar goed, de constatering dat elk vrouwenlijf anders is, blijft! Ik ben er deze week goed op aan het letten… Maar ik denk dat ik deze maand wijzer wordt van m’n temp (hoop ik tenminste, als ik er nu tegen aan kijk heb ik mijn ei al op dag 8 gehad, en dat kan volgens mij ook niet echt…)

He, wat jammer jopa, ongi worden valt toch elke keer eigenlijk wel tegen he… Je doet zo goed je best en dan weer niet raak…:x Heb trouwens je advies opgevolgd, de ovu testen liggen weer terug bij het kruidvat, morgen ga ik die andere bestellen.

Hee Cars, ben je ook juf? (of had ik dat nou toch al ergens gelezen?) Zo ja, welke groep heb je?

Weltrusten allemaal!

5. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Jopa100, Balen zeg. Je hoopt het zo en dan valt het zo tegen. Knuffel van mij!

Liefs

6. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal, (nog net)

Dank voor jullie lieve woorden, altijd balen ja ongi worden maar heb toch liever zekerheid dan overtijd en niet positief testen. Wat kan een vrouwenlichaam toch vreemd doen!

Temp is nog niet gekelderd en ook het bloedverlies is nog niet heel heftig maar de krampen wel.

Hebben net het bedje opgehaald van onze dochter. Echt een leuk bed! Opa en oma sponsoren de rest (matras, dekbed, kussens etc) superleuk!

Hoe gaat het met iedereen? Marieke en Lizab, hoe gaat het met jullie?

Rodelief, kun je je een beetje inhouden om niet te testen, hoe gaat het met de zindelijkheidstraining ? Ben je nog misselijk geweest ? Andere klachtjes?

Chicai, wat een verhaal van die klikowagen, hoe hebben de buren gereageerd op het muurtje? Hoe gaat het verder met je? Eisprong op dag 8 is wel heel vroeg, misschien gaat je temp nog verder naar beneden! Hoe bevalt het tempen? Heb je de sensitesten besteld? Ik begin de volgende ronde op dag 14 met testen. Hoop dat ik dit keer wel mijn ei kan spotten.

Stillewens, hummeldagje? wat een leuke beschrijving. Enne je weet toch dat meisjes altijd lief zijn (net zoals mama:D) Hoeveel tandjes heeft ze al? Al nieuwe tandjes kunnen ontdekken? Heb je al klachtjes die kunnen duiden op een eventuele zwangerschap?

Inlove, lijkt mij ook een lastige combi, sneeuw met oudere mensen en vooral als je in de medische zorg werkt. Hoop dat je het nog allemaal kunt behappen! Laat het maar snel lente worden!
    Wanneer moet je NIET ongi worden ongeveer?

Cars, leuk nog een juf, cito toets nog ingekeken ? Is hij te doen? Leuk dat jullie op school met de leerlingen naar de ijsbaan gaan. Valt zeker ook in smaak bij de leerlingen ? Doen jullie nog meer van dat soort buitenschoolse activiteiten?

Memoiike, ik voel mijn eisprong als zeer stevige pijnscheuten. Ene keer links andere keer rechts. Daarbij ook heel veel afscheiding waar ik draden mee kan trekken ..... niet echt een fris verhaal sorrie!

Vanmorgen heb ik meerdere malen het UWV opgebeld, mijn dagloon klopt van geen kant. Gelukkig weten we waar de schoen wringt en gaan we het oplossen. Salarisgegevens waren verkeerd doorgegeven. Vanmiddag even mijn loonstroken faxen. Dan komt het allemaal goed. Wat kost dat veel energie, bellen met het UWV!

Nou ga even m'n koffie opdrinken, dochterlief is bij opa en oma. M'n man werkt thuis vandaag (altijd op woensdag) dus heb ik even wat aanspraak.

Morgen naar de haptonoom, weer even ontspannen! Heerlijk is dat.

Fijne dag iedereen!

7. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi hoi

Was ik weer na een lange tijd! Druk met de bruiloft bezig en werken! straks weer werken..:(

@jopa100: Wat jammer zeg! Had het echt gehoopt voor je! Op naar de volgende ronde!

Ik las ergens wat over eisprong voelen, ik voel hem ook!
    Ik ben nu met de pil gestopt vanaf 11 november, en heb hem al 2 keer gevoeld, echt zo'n pijnlijke steek in je linkerkant/rechterkant.
    de eerste keer voelde ik hem met 14 dagen, en de 2e keer bij 12 dagen dus ben benieuwd wanneer ik hem volgende week voel! want dan kunnen we er eindelijk op klussen!:D

8. Fairytale

WE GAAN ERVOOR IN 2010!!

11 wannabe zwanger
    2 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!

NODLIJST:
    Chikai - 28 januari
    Fairytale - 3 februari
    Jopa1000 - 11 februari
    Stoetel 14 februari

Testers:

Zwanger:

afspraken:

9. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi Fairytale,
    hoe gaat het met de voorbereidingen van je bruiloft?
    Werkse straks! Succes alvast met het klussen:D!

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik kreeg ineens geen mailtjes meer dat er opnieuw was gepost. Ik dacht dat klopt vast niet.

Gisteren avond erg krampen in mijn buik, maar vandaag weer nergens last van. Wel wat misselijk. Maar dat kan ook tussen me oren zitten natuurlijk.
    Ik heb me voorgenomen om echt zaterdag pas te testen. Wil graag samen met manlief testen. Dat vond ik zo bijzonder de laatste keer. Bij mijn 1e zoontje had ik alleen getest en prompt belt mijn moeder me, ik kon mijn mond niet houden en toen wist mijn moeder het eeerder dat manlief. Dus als ik nog niet ongi ben zaterdag gooi ik er zaterdag ochtend een testje tegenaan.

De zindelijkheidstraining heb ik even op pauze gezet. Arm kind heeft zo

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    veel jeuk....
    He dat ging niet goed.... ik ga hier verder met mijn bericht.

Dus luier weer aan vandaag.
    Wel grappig dat hij het nu wel zegt als hij moet plassen.
    Dus als de pokken wat minder zijn ga ik weer door.
    Wel heb ik gemerkt dat hij niet meer durfde te poepen. Zo zielig. En als hij dan gepoept had in zijn broek was het drama om het te verschonen. Ik hoop maar niet dat hij een trauma krijgt van dat zindelijk worden.
    Ach en anders wachten we gewoon weer even en ga ik over een paar weken weer verder.
    Het moet wel leuk blijven natuurlijk.

Ik zal vanmiddag nog ff reageren... als ik de kans krijg.

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    WE GAAN ERVOOR IN 2010!!

11 wannabe zwanger
    2 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!

NODLIJST:
    Chikai - 28 januari
    Fairytale - 3 februari
    Jopa1000 - 11 februari
    Stoetel 14 februari

Testers:

Zwanger:

afspraken:
    Marieke3 - 3 februari VK intake

Heb mijn VK afspraak erbij gezet:)

13. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Pfff... net een heel bericht getypt... Is het weg... Flauw... Nou maar ff snel opnieuw want mijn dochter wil schaatsen.

Cars nog van harte met je verjaardag!!!

Vervelend dat je zoontje zo'n last heeft van jeuk Rodelief..
    Ik zou het zindelijk worden ook niet forceren hoor. Misschien is een up en go broekje handig. Mocht hij het te laat aanvoelen dan is het niet erg dat het in zijn luier zit. Om het uur op de wc zetten werkt voor beide partijen frustrerend.
    Mijn duimen draaien nog steeds overuren voor een goed test resultaat. Ik had ook de woensdag voor mijn nod het gevoel dat ik ongesteld ging worden. Die had ik ook op zondag. Ik hoop voor je dat het gevoel ook vals alarm is.

Jammer dat je ongesteld bent geworden Jopa. Op naar de volgende ronde!

Welkom Memoiikke (ik dacht dat het memo ikke was, ik snapte die extra i niet haha).

Verder weet ik het ff niet meer:)

Hier verschrikkelijk moe. Ben gisteren om 14:00 naar huis gestuurd door mijn leidinggevende. Ik moest tot 18:00 maar we hadden zowaar een inval te veel dus ik mocht naar huis, ze vond me er te moe uitzien. Heerlijk 2 uur geslapen voordat ik mijn dochter ophaalde. Helaas was ik sávonds alweer bekaf en ook vandaag sleep ik me meer voort dan dat ik echt wakker ben. Morgen om 7:30 beginnen... 6:40 de deur uit dus... Heel vroeg op... Ben benieuwd hoe ik het vol ga houden. Gelukkig brengt mijn vriend mijn dochter weg anders had ik nog eerder weg gemoeten.
    De hormonen beginnen hier te werken op mijn energie geloof ik..

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik werd net gebeld door mijn werk... Er is een kindje met de 5de ziekte. Nu blijkt dat gevaarlijk te zijn voor een vrouw met een zwangerschap korter dan 20 wk. dus ze hebben me vrij gegeven voor morgen.
    Heb meteen mijn vader gebeld of ik die ziekte vroeger heb gehad maar dat weet hij niet meer. Het was toen ook nog niet zo bekend.
    Daarna de vk gebeld. Morgen moet ik de huisarts bellen om mijn bloed te laten prikken op antistoffen om te kijken of ik het heb gehad of nu heb. Verder wordt het vruchtje de eerste 20 weken goed in de gaten gehouden of het niet ziek geworden is. Jemig zeg wat een toestand... Tijdens de zwangerschap van mijn dochter was alleen rode hond en de waterpokken gevaarlijk en die heb ik beide gehad dus kon gewoon rustig werken, nu is er een hele lijst aan kinderziektes die gevaarlijk blijkt te zijn... Lekker met mijn werk...
    Hopelijk kan ik morgen meteen terecht voor bloedcontrole. De vk kan nu nog niks voor mij doen want het vruchtje is veel te klein, ze heeft me op de hart gedrukt me niet al te druk te maken. Dat deed ik in eerste instantie ook niet totdat ik de gevarenlijst hoorde...
    Heb ik weer...

15. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Jeetje Marieke, dat is wel schrikken.
    Hopelijk kan je gauw bloed prikken en blijkt daaruit dat je al antistoffen hebt.
    Wat een gedoe zeg...

all: ik heb me net echt in moeten houden bij de etos om niet zo`n test te kopen die je al voor je NOD kan doen.
    Ik heb me voor genomen echt te wachten.
    pfftt.... wat ben ik sterk zeg...

16. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    jeetje marieke, dat is wel heftig zeg!
    hopen dat je het inderdaad al hebt gehad!!

knap hoor rodelief, weet niet of ik zo sterk ga zijn!! :D

17. Fairytale

@jopa100: Gaat goed, al heel veel geregeld, deze dagen bezig geweest met de uitnodigingen maken, en muziek uitzoeken etc:D

@marieke3: Jeetje wat vervelend! Ik hoop dat je snel je bloed kan testen, en hopen dat je inderdaad de antistoffen hebt!

Ik lees altijd dat jullie altijd zo snel willen testen etc. En dat snap ik ook wel hoor!
    Alleen ik denk dat ik juist niet zo snel wil testen, want ik ben echt iemand die helemaal niet goed tegen teleurstellingen kan.
    En aan de ene kant denk ik, als ik gewoon wat langer wacht, als ik over tijd ben dan ga ik wel testen. dan ben je gelijk ook weer wat langer zwanger.. Ik ben vast de enige die dat denkt, maar het lijkt me voor mezelf gewoon beter:)

18. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Memoiikke,
    Ik voel mijn eisprong alleen rechts. Maar dan voel ik echt een paar uur flink steekjes daar. Continu ook. Het zakt dan niet af. Net alsof je steken hebt van het te hard rennen ofzo. Met lopen dreunt het ook een beetje door aan de kant, voel ik het wat meer. Na een paar uur zakt het af. En links voel ik hem niet.

Chikai,
    Ja je eisprong is echt om de maand de ene kant, dan de andere kant. Tenzij je een tweeling krijgt, haha. Dan kunnen er 2 eitjes springen. Maar volgens mij komen die nog van 1 kant dan... denk ik.. haha

Jopa,
    Haha, hummeldagje. Tja dat is hier een heel normaal woord... maar nu ik zo teruglees is het misschien inderdaad een zelfverzonnen woord. Maar dat beschrijft voor mij zo goed waar mijn dochter soms last van heeft. Dan is het soms echt een hummeldagje. haha. Dan kun je niets anders doen dan je meisje entertainen... dan is ze niet zo in haar hum.
    En nee, ze heeft nog geen doorgekomen tandjes. Boven staan er 2 wel erg onder spanning op het tandvlees. Je ziet echt 2 van die grote, soort van witte rijstekorrels onder het tandvlees. En onder begint het ook goed zichtbaar te worden.
    En nee, ik heb ook nog geen klachtjes die duiden op een eventuele zwangerschap. Nu probeer ik die ook niet te zoeken. En houd ik voor mijzelf nog even voor dat ik straks gewoon ongi ga worden. Kan het alleen maar meevallen.
    Ik lees dat je lekker gedoe hebt gehad met je uurloon bij het UWV. Jammer toch dat dat niet in 1x goed kan gaan... Maar gelukkig is het boven water waar het aan lag en kan het opgelost worden.
    Veel plezier bij de haptonoom morgen!

Fairytale,
    Hoe gaat het met je voorbereidingen voor je bruiloft? Gaat het goed? Leuk om te doen he!

Rodelief,
    Wat jammer dat je kindje nog zo jeuk heeft. Hoop dat het snel overgaat hoor. Snap dat je de zindelijkheidstraining even wat minder streng doet. Dat begrijp ik best. Maar toch goed dat hij het met luier om ook aangeeft! Knap.

Marieke,
    Tja, je bent goed moe lees ik. Dat herinner ik mij van vorige keer ook nog. Kon uren en uren slapen en nog moe zijn... Maar dat gaat ook weer over. Met een paar maanden ging dat een stuk beter bij mij.
    Wat fijn dat ze op je werk mee denken over de 5e ziekte, dat je dan beter thuis kunt zijn. Dat is een fijn idee. Maar, ze weten op je werk dus al dat je zwanger bent? Dat is best vroeg toch? Maakt mij verder niet uit hoor. Maar kan mij herinneren dat ik het zelf pas ietsje later vertelt had, vandaar. Maar het is natuurlijk heel fijn dat ze nu zo rekening met je kunnen houden. En je vruchtje in je buik zit vast heel goed beschermd in jou. Daar moet je maar proberen op te vertrouwen hoor. Komt goed.

Hier gaat het goed. Nog geen sporen van de ongi te vinden. Maar ach, stel dat mijn cyclus van slag is, zo de 2e x na de zwangerschap, dan kan het ook nog wel ff duren. Dus ik ga voorlopig niet testen. Pas als ik op dag 45 zit ofzo. Gemiddeld is mijn cyclus 32 a 33 dagen. Maar heb 1x zo'n lange cyclus van 45 dagen gehad. Dus heb mij heel braaf voorgenomen om dan pas te gaan testen.... maar ja, of ik dat ook volhoudt? Haha.

Fijne avond allemaal!

19. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Knap dat niet zo snel testen, dat is ook mijn voornemen! Hoop dat t gaat lukken.

Mijn NOD uhm tsja geen idee eigenlijk. Ik ben 30 dec gestopt met de pil en terugdenkend denk ik dat ik 3 of 4 jan "ongi" ben geworden. Dus dan zou t tegen t eind van de maand zijn. Maar aangezien ik erg druk ben met de bruiloft, kan t ook later worden hihi. En ik hoop zooooooooooo dat ik niet op mn bruiloft ongi ben!!

5de ziekte is idd niet helemaal ongevaarlijk idd. Maar goed wat is er tegenwoordig allemaal "gevaarlijk" als je 2 boterhammen met leverworst eet krijg je al rare blikken.
    Hoop dat je al antistoffen in je lichaam hebt. Dat is overigens meestal zo.

20. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Marieke3, ik duim voor je dat je antistoffen hebt!

Even een vraagje. Jullie hebben het over het voelen van je eisprong. Als je het voelt ben je dan te laat om te klussen, of moet je juist dan gaan klussen?
    Ik moet nog afwachten of ik het voel, maar dan weet ik dat vast.:)

Liefs

Deel Deze Pagina