Wij gaan ervoor in 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door lizab, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha Jopa, Daar sluit ik mij bij aan.
    Gaan jullie dan gebruik maken van ovutesten oid? Dat schijnt goed te werken. Heel veel succes morgen iig!

Morgen ook het gesprek op mijn werk. Ben benieuwd.

Fairytale, ik hoop dat je cyclus snel weer regelmatig is!

Volgens mijn banner zou ik nu bijna vruchtbaar moeten zijn, maar ik heb hem op 28 dagen staan. Volgens mij is hij langer, maar ik weet het niet zo goed. Ik merk het wel. Gister hebben we heeeel lang zitten praten over namen. Zo gezellig.

En fenna is leuk nu ik wat vaker thuis ben! Niet te kort zeg. Hartstikke gezellig. Ik lijk wel gek dat ik de afgelopen jaren consequent fulltime gewerkt heb.

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hoi,

Wij gaan in 2010 ook voor een tweede!! Ik vind het super spannend, maar heb er nu al zin in.
    Wanneer we gaan beginnen, ligt nog een beetje aan mij. We hebben afgesproken dat ik eerst nog 5 kilo afval (en als beloning mag ik dan hoop ik weer aankomen).
    Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap heel veel aangekomen en nog steeds is niet alles eraf ( mijn zoontje is nu 10 maanden). Dus dat gaan we eerst regelen, anders komt het straks nooit meer goed. Maar met deze maand is het wel erg zwaar.....
    De vorige keren (1ste zwangerschap is uitgelopen op een miskraam) was ik snel zwanger. De eerste keer na 1 periode en de tweede keer na 2x. Dus hopelijk gaat het deze keer wel goed (en ook wel zo snel).

Ik wil iedereen veel succes worden om zwanger te worden!

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    WE GAAN ERVOOR IN 2010!!

10 wannabe zwanger
    0 zwanger
    0 bevallen

AAN DE KLUS!
    Lizab - 1e ronde - december 2009 - 2e kindje
    Miepens - 1e ronde - november 2009
    Marleen86 - 1e ronde - mei 2010 - 2e kindje
    Jopa1000 - 1e ronde - januari 2010 - 2e kindje
    Fairytale - 1e ronde - juni 2010 - 1e kindje
    lieve Sophie - 1e ronde - ? 2010 - 2e kindje
    Rodelief - 1e ronde - december 2009 - 3e kindje
    Tukker - 1e ronde - december 2009
    Monique4 - 1e ronde - ? 2010 - 2e kindje
    MacDee - 1e ronde - ?2010 - 2e kindje

NODLIJST:
    Lizab - 24 december
    Jopa1000 - 11 december

Zo, de lijst is weer up to date.. Vullen jullie hem zelf verder aan?? (hoeveelste kindje, nod en evt. overige dingen)

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Macdee, welkom!
    Dat er gewicht blijft hangen van de zwangerschap ken ik wel hoor. Hier hetzelfde probleem. Na de zwangerschap was ik 10 kilo zwaarder dan voor ik zwanger werd.
    Ondertussen nog 5, en eerlijk is eerlijk, ik was ook wel erg slank, dus zo dun hoef ik nu ook weer niet te worden. (nu heb ik iig nog een beetje een voorgevel)

Ik vind het wel ontzettend knap dat je er iets aan doet. Succes!

Over eten gesproken: Ik heb mezelf voorgenomen deze zwangerschap iets gezonder te eten. Bij F. was ik op het einde een losgeslagen patatfreak. Ik stond dagelijk bij de kraam. (daarom moet ik ook altijd zo lachen om die zorgreclame, met die zwangere patat etende dame)

5. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hoi Dames,

@Macdee
    Welkom hier, tja gewicht toename (en vooral blijven zitten:p) is ook hier een bekend fenomeen. Doordat mijn kleine meid 42 weken is blijven zitten en ik de laatste weken verplichte bedrust heb gehad zijn de kilo's er ook hier aangevlogen. Door mijn gezondheid kan ik nog steeds niet (2 jaar) intensief sporten. Ik ga mijn kinderwens niet voor mij uitschuiven om eerst af te vallen. Ik zie het allemaal wel na de 2de! Hopenlijk is mijn gezondheid dan ietsjes beter.

Ik wens jou veel succes om de kilo's eraf te krijgen! Even voor mijn nieuwsgierigheid, hoe ben je van plan om die kilo's eraf te krijgen?

@Lizab
    Wij gaan idd ovutesten gebruiken en in combinatie met de temp moet dat wel een goed beeld geven. We willen het ei natuurlijk niet missen!:D
    Hoe voel je je voor het gesprek van morgen, hoe sta je erin? Wens je alvast veel succes en laat je niet van de wijs brengen. (al is dat heeeel moeilijk) Neem je iemand mee op gesprek om je bij te staan?

Hebben jullie al een idee m.b.t. namen? Wij hebben onze jongensnaam nog en ook een meisjesnaam was niet moeilijk.... de vorige keer hebben we wel drie verschillende meidennamen bedacht. Leker makkelijk hoor, maar er kan zeker nog een verschil in mening komen als het zover is. Heerlijk om er alleen al over te praten haha! Het maakt het al zo "echt" !

Trouwens kan je ook aan je "slijm" zien of je vruchtbaar bent (lekker smakelijk) Jij gaat geen ovutesten gebruiken toch?

Ja mijn dochter vind het ook geweldig dat ik thuis ben (ik iets minder, wil graag werken) Ik heb ook zoiets, nooit meer (bijna) fulltime werken, vind 3 dagen meer dan genoeg!

Jullie horen het morgenavond wel hoe het is gegaan in het ziekenhuis! Ga weer even verder surfen, daarna mijn dochter ophalen van het KDV.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Over dat slijm :) (klinkt idd een beetje ranzig)
    Je kunt het idd zien. Op het moment dat het slijmerig, draderig is, komt je ei binnen 2 dagen geloof ik. ;) Wij gebruiken voorlopig idd geen ovutesten. Hoewel.. Als het deze maand niet raak is bestel ik ze denk ik toch gewoon..

gesprek morgen, tja.. Neem niemand mee hoor, gesprek is enkel met P&O. Vandaag alle papieren die ik van mijn werk heb gekregen naar de rechtsbijstand gebracht. Die dame belde einde van de middag nog even om alles door te spreken. Ik heb in november een positieve beoordeling gehad, maar ik zou in oktober niet functioneren. Dat klopt natuurlijk van geen kant. Ook vindt de dame van de rechtsbijstand dat ze uit de papieren niet kan halen dat, als ik niet zou functioneren, er ook ruimte in geboden/hulp is geboden om dit te verbeteren. Oja, enne.. het is een bijeengeraapt zaakje, en nogal eenrichting. Komt wel goed dus.

Morgen enkel aangeven op welke punten er niks van klopt, geen antwoord verder geven op wat dan ook..

Wij hebben toevallig gister zitten praten over namen. We komen er wel uit. (al is het echt een jongens en een meisjesvariant van dezelfde naam) Vorige keer was het een drama. Fenna was geboren, en toen moesten we nog even overleggen hoe ze zou gaan heten. hahaha.

Helemaal thuis zitten is ook niks voor mij hoor. Maar fulltime werken is wel weer echt het tegenovergestelde.

Heel veel succes morgen!!

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi Meiden,
    Ik ga voorlopig geen ovu testen gebruiken.
    Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ook niet gedaan.
    Bij mijn 1e zoon was het in de 5e ronde raak en bij mijn 2e zoon in de 1e ronde.
    Nu is het even afwachten. Zelf denk ik toch dat het niet raak is. Mijn lichaam neemt een beetje een loopje denk ik.
    NOg even geduld.
    Namen: meisjes naam weten we al. Jongens naam moeten we nog heel hard over nadenken.

fijne avond verder....
    x

8. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Hier weten we de jongensnaam al, alleen meisjesnaam is nog een discussie hihi.

Ook zitten we NU al te ruziën over het feit dat ik dadelijk het geslacht niet wil weten en hij wel omdat hij een geslachtsgericht kamertje wilt maken.
    Bij onze dochter wilden we het alleen onder ons 2 houden wat verpest is geworden, dus iedereen wist het. Vind het wel leuk om bij de 2e niets te weten.
    Maar ja.. hoe haal ik m over want hij blijft bij zijn mening.

9. jopa1000

@Lizab
    VEEL SUCCES VANDAAG! met het gesprek. Probeer inderdaad niet te veel te zeggen, alleen datgene wat de advocaat heeft gezegd waar je op mag reageren. Goed luisteren en eventueel notities maken van belangrijke zaken. Ook alles wat ze beweren schriftelijk laten bevestigen. Ben benieuwd en duim mee!

@all
    Ook wij hebben (al een tijdje:D) een discussie wel of niet vooraf willen weten wat het geslacht is. Ik zeg wel weten, hij zegt niet weten. De vorige keer was het voor iedereen een grote verassing (wij wisten het ook niet) dat het een meisje was. De volgende keer wil ik ook is ervaren hoe het is om eerder te weten wat er in mijn buik zit. We willen het dan wel voor onszelf houden.... wel lastig lijkt mij dat. Willen jullie het dan wel of niet voor juliezelf houden? Of gaan jullie het aan iedereen vertellen wat het is?
    Er zijn zelfs mensen die ook de naam al ronduit vertellen. Dat willen wij niet.

Geslachtsgericht kamertje (ha ha wat een leuk woord!)
    Wij houden ons babykamertje in stand. (winny de pooh kamertje) Onze peuter gaat naar een nieuwe kamer. Wellicht moet je aan je man vragen wat hij gaat doen wanneer de echoscopiste aangeeft dat het een meisje is en het blijkt een jongen te zijn ....... (fouten kunnen ze maken!) Jongetjes horen niet in een roze wieg haha! (en vice versa natuurlijk:p)

Tot later,

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    hier staat de kamer al helemaal klaar.
    Dit vanwege dat is zo`n 9 weken geleden ben bevallen van mijn 2e zoontje. Mijn 1e zoontje slaapt nu in zijn nieuwe kamer.
    Dus hopelijk word de babykamer snel gevuld.

Wij willen het denk ik wel weer weten. Bij allebei wisten we dat het een jongentje werd, we hebben het toen ook aan iedereen verteld maar misschien wil ik deze keer wel eens proberen mijn mond te houden. Zelf wil ik het wel weten en dan niet voor de babykamer want die is groen dus dat kan voor allebei.

Hier alles verder rustig. Had van de week wel even een dipje vanwegen het verlies van mijn zoontje. Het is ook nog niet zo lang geleden. (6-10-2009) Maar we willen zo graag een kindje dat ik niet wil wachten om weer zwanger te worden.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo meiden,

Even een ego bericht. Sorry.
    Vandaag gesprek op mijn werk gehad. Ik kon vrijwel alle punten weerleggen, en samen met P&O afgesproken dat ik morgen weer aan het werk zou gaan. Ook aangegeven dat ik niet akkoord ging met einde contract per 15 januari, alleen al omdat ik een opzegtermijn van 2 maanden heb voor de kinderopvang.
    Het was een fijn gesprek, dus voor mijn gevoel enkel een paar maanden doorbijten dus.

Helaas. Thuisgekomen telefoon van P&O. De directie vond het niet goed dat ik weer in Assen aan het werk ging, het was toch een flink conflict. Dus het aanbod werd aangepast. Einde contract per 15 januari, positieve referentie, recht op ww en vergoeding voor 2 maanden kinderopvang.

Nou ja zeg.. Mijn broek zakte er echt vanaf. Ze hadden denk ik nooit verwacht dat ik wel weer aan het werk zou gaan. Na overleg met rechtsbijstand een tegenbod gedaan.
    1 maand opzegtermijn en 2 maanden vergoeding wegens contract wat ik opgeef.

Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 1 maart. (dus 1 maand opzegtermijn en 1 maand vergoeding) Dit was ook waar ik voor ging, aangezien ik vanaf maart al voldoende inkomsten heb van de gemeenteraad. Ik moet januari nog aan het werk (ondersteunend op het hoofdkantoor), en februari ben ik vrij.

Ik vind het zo oneerlijk. Er is geen reden tot ontslag, enkel een leidinggevende waar ik neit meer door de deur kan. Bah zeg. Ook al ben ik wel blij met de regeling, het slaat nergens op. Mijn argumenten komen gelukkig wel in mijn dossier, en ik kan merken dat P&O ook erg op mijn hand is.

Nou, einde ego bericht! Moest het echt even kwijt!

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    lizab:
    wat een gedoe zeg allemaal. Hopelijk geeft de uitslag je een beetje rust.
    Heel erg bedankt voor je berichtje bij mijn vehaaltje van Michiel*.
    Het doet me zo goed dat er zoveel mensen met je mee leven. Zelfs mensen die je helemaal niet kent.

all: Als de rest ook nieuwsgierig is naar het verhaal ik heb in de vlinderlounge mijn hele verhaal staan van mijn 2e zoontje.
    tussen 17/24 wk. ons mannetje Michiel*

13. jopa1000

Hoi Dames,

@lizab
    Jammer dat het allemaal zo moet gaan. Het is nu wel duidelijk dat het probleem bij jouw leidinggevende ligt. Goed dat je hebt onderhandeld en zoals je reactie klinkt, jij bent sterk gebleven en dat heeft je zeker geholpen. Nu moet je even aan jezelf denken. Zie je het nog wel zitten om op het hoofdkantoor aan de slag te gaan? Sterkte meid!

@Rodelief
    Ik gun het jou zoooooo erg dat je snel zwanger zult raken. En dat je dan 9 maanden later een gezond kindje in je armen kunt houden!Echt een heftig verhaal. De grootste angst van iedere zwangere... Wanneer krijg je de uitslag van de autopsie?

@All
    Gisteren naar het ziekenhuis geweest, de medicijnen worden afgebouwd. Hoop binnen een maand van de medicijnen af te zijn. De komende maanden even rust van het ziekenhuis. Over twee weken nog een telefonisch consult en dan even helemaal niets. Ben benieuwd of dat de pijn erger wordt? De professor heeft ons nog wel op het hart gedrukt dat een eventuele volgende ruggenprik wellicht nog meer schade kan aanrichten. Hier moeten wij goed over nadenken. Want de wens voor een tweede is zoooo groot!

Het is alweer donderdag, wat vliegt de tijd. Nog een paar weken en dan 2010!!! Heerlijk een nieuw jaar met nieuwe kansen!

Fijne dag vandaag,

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    jopa: Bedankt voor je reactie bij mijn verhaal van Michiel*
    Inmiddels hebben we de uitslag binnen en is hij toch overleden aan de navelstreng omstrengeling. Het andere kindje dat die goed was ontwikkeld had wel een navelstreng die was alleen zo dun als een veter en die is om die van Michiel* verstrikt geraakt en een knoop geworden. Michiel* was een gezond kereltje.

Misschien een beetje onattend van me maar waar slikte jij medicijnen voor. Kon het niet zo goed terug lezen.

all:
    De spanning neemt hier toe... zit op dag 26 van mijn cyclus. Ik denk dat als ik nog niet ongesteld ben geworden dit weekend dat ik er maar eens een testje tegen aan gooi.
    Ik denk zelf dat ik nog niet zwanger ben omdat ik geen innestelings bloeding heb gehad. Dat heb ik bij mijn vorige 2 zwangerschappen wel gehad. Maar weet niet zo goed of je dat altijd hoort te hebben.
    Vannacht had ik wel gedroomd dat ik postief testte.. pfftt... we zullen zien.

15. jopa1000

Hoi Rodelief,

Ik heb aan de keizersnede van mijn inmiddels 2 jarige dochter heftige zenuwpijn (neuropatische pijn) overgehouden in het bekkengebied. Hiervoor heb ik zware medicijnen waar ik niet zwanger mee mag worden. Deze medicijnen stoppen de pijnprikkels die naar de hersenen gaan) Vanwege onze wens voor een tweede moet ik met de medicijnen stoppen.

Jeetje meid, kom je de volgende keer onder controle bij de gyn? Kunnen ze dit zien op een echo, die verstrengeling / navelstreng?

Spannend hoor testen, ik ben benieuwd. Succes met wachten (kan best moeilijk zijn om af te wachten als je graag wilt testen!)

16. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi Jopa,
    Jeetje meid dat is niet niks. Hopelijk valt de pijn mee als je stopt met de medicijnen. Wel heftig allemaal hoor.

Op de echo`s hebben ze niets gezien. Pas toen michiel* geboren was zagen we dat ik in verwachting was van een 1 eiige tweeling. Dat andere kindje kon je duidelijk zien liggen. Michiel* is met vliezen en al geboren. Het was dus wel even schrikken. En vind het ook nog steeds raar dat ze niks op een echo hebben gezien. Vooral ook omdat ik er meerdere echo`heb gehad.

Bij een volgende zwangerschap sta ik wel onder controle bij een gyn. Wel fijn maar wil misschien ook wel een combinatie doen met de vk. Dit omdat de vk praktijk bij mij naast de deur is.
    Maar goed eerst maar eens zwanger worden.

17. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Rodelief, Ik ben ook medisch, maar wil graag naar de VK. Vind het veel persoonlijker dan het ziekenhuis. Dus één keertje naar de gyn en verder mooi niet! (hoop ik)

Het is inderdaad wel gek dat ze het op de meerdere echo's niet hebben gezien. Konden ze daar nog iets zinnigs over zeggen?

En idd, nu eerst zwanger worden! Veel succes met testen. Ik kan me trouwens niet herinneren of ik vorige keer innestelingsbloed heb gezien.

Jopa, was het een spoedkeizersnede? Of weten ze hoe dit is ontstaan? En is de pijn wel te doen als je de medicijnen gaat afbouwen? De medicijnen krijg je dan ook niet tijdens je zwangerschap toch? Lijkt me allemaal wel erg zwaar! Maarja. je krijgt er natuurlijk wel iets ontzettend moois voor terug.

Nou, thnx voor de lieve reacties op mijn verhaal. Morgen overeenkomst tekenen. Heb wel wat meer rust, maar nog steeds erg veel moeite met het hele verhaal. En ik kijk inderdaad enorm op tegen het werken op het hoofdkantoor. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet doorgegaan ben met de onderhandelingen en dat er uit heb laten halen. Maarja.. Gewoon even doorzetten, dan ben ik er vanaf.

Verder geen nieuws. Net onze kledingkast helemaal uitgezocht, zwangerschapskleding stiekem even doorgekeken (al zijn dat geen mega hoeveelheden) en straks nog even boodschappen doen, en wat dingen voorbereiden voor een vergadering vanavond.

18. jopa1000

Hoi meiden,

Nee het was geen spoedkeizersnede maar een mislukte inleiding. Door mijn te hoge bloeddruk (was al opgenomen vanwege zwangerschapsvergiftiging vanaf week 39) hebben ze besloten om 's-avonds laat nog een keizersnede te doen. Heb 8 uur lang zelf heftige rugweeen weg zitten puffen maar helaas bleef de ontsluiting hangen op 3 cm. Vandaar de keuze om alsnog een keizersnede te doen. Ik had ondertussen al een ruggeprik gehad.

Ik kan mij nog zo goed herinneren dat het O.K.Team vertelde het niet leuk te vinden dat ze terug moesten komen om 22.00 in de avond!:D Voorafgaand aan de keizersnede nogmaals een ruggeprik gehad (en 1 keer misgeprikt). Nadat in de ochterd mijn gevoel in de benen weer terugkwam had ik direct de zenuwpijn. Echter dacht ik dat het erbij hoorde. Nu 2 jaar later denk ik dit niet meer. De gyneacoloog heeft dik een jaar volgehouden dat mijn gevoel bandenpijn was. Daar is ze nu van terug gekomen. Het is mijn onwillekeurige zenuwstelsel dat ontregeld is in mijn bekkengebied.

Heel verhaal weer.

Ik ben nu 2 tabletjes (van de 6) naar beneden gegaan en de pijn wordt weer heftiger. Gelukkig houden zowel ik en de professor goed vinger aan de pols. Moet niet nog heftiger worden.....:(

Heel stoer zeg ik, ja ik heb het er nog allemaal voor over. Maar ben ook bang aan de andere kant, denk niet (mocht het weer een keizersnede worden) dat ik nog een ruggeprik laat zetten. Dan liever onder algehele narcose. We zien het allemaal wel. Ik ga niet te lang "afwachten"! Wie weet zullen de klachten na een tweede zwangerschap wel afnemen? Hoop het maar.

Een volgende keer wil ik wel onder controle blijven in het ziekenhuis. Vanwege mijn zenuwpijn, de zwangerschapsvergiftiging en de heftige start van onze dochter in het ziekenhuis. Kan mij goed voorstellen dat het prettiger is bij de verloskundige, zou ik ook graag willen hoor. Maar niet onder deze omstandigheden.

Toch weer spannend overeenkomst tekenen Lizab. Welke werkzaamheden moet je gaan doen op het hoofdkantoor? Ken je mensen daar die je aardig vind? Hoop dat de tijd (voor ons allemaal eigenlijk) heel snel gaat!

Nou vandaag is mijn dochter lekker thuis, ga ik lekker aandacht geven. Vanmiddag voor de laatste keer naar de arbo arts, in januari naar het UWV. Moet ik ook nog bellen volgende week.

Zaterdagmiddag gaan we hier de kerstboom opzetten, leuk weer! Ons dorp heeft vanaf 17.00 een kerstmarkt en kinder kerstkoren. Gaan we even naar toe met z'n drieen.

Ben benieuwd wat 2010 ons gaat brengen !

Tot de volgende keer, alvast een fijn weekend!

19. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Jeetje Jopa, wat een verhaal! En fijn zo'n gyn.. Lijkt me wel moeilijk hoor. Als je met 2 tabletjes minder alweer zoveel meer pijn krijgt. Nou, kop op. Een tweede kindje is natuurlijk geweldig! En ik ga in ieder geval voor je duimen dat het allemaal goed blijft gaan!

Vanmiddag inderdaad de overeenkomst tekenen. en heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en mijn oud regiomanager een mail gestuurd, of ze aan mij wil denken mocht ze binnenkort een vacature krijgen. Ik heb het ontzettend bij dat bedrijf naar mijn zin gehad, maar ik zat er voor mijzelf niet in de goede functie. A-commercieel, en niet de hektiek en de druk die mij juist zo aanspreken. Toen was er intern geen plek ivm vacaturestop, maar wie weet wat er binnenkort nog vrij zal komen.

Heel veel succes bij de Arbo vanmiddag en veel plezier met de kerstboom!

Mijn schoonmoeder is jarig en M. is oproepbaar voor zijn werk het hele weekend.

Veel plezier, en ik ben ook benieuwd wat 2010 voor ons allen in petto heeft!

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    zo, overeenkomst is getekend. :)
    Nu genieten van eht weekend!

Deel Deze Pagina