Wij gaan ervoor!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AnneRose, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Manlief en ik hebben 2 maanden geleden het besluit genomen om voor een tweede kindje te gaan. Onze zoon wordt 16 Augustus alweer 3 jaar, dus we vinden dit een mooie tijd. :)

Hier in het kort ons verhaal.

Toen ik zwanger raakte van onze zoon, was ik nog gewoon aan de pil. We wilden wel een kind, maar omdat ik nog met mijn studie bezig was, wilden we nog even wachten. Het lot besloot anders, en ik werd dwars door de pil heen zwanger! Na 36 weken werd onze zoon geboren :) (overigens daarna geen pil meer gebruikt)

Onze eerste ronde begon op 11 Juli. Ik werd ongesteld, (standaard 5 dagen) en daarna zijn we met behulp van een kalender-app begonnen met klussen ;)
    Mijn eitje zou volgens de kalender op zondag de 26ste Juli zijn, maar mijn gevoel was deze er op donderdag de 23ste, afgaande op mijn afscheiding.

Ongeveer een week daarna begonnen de kwaaltjes: maagzuur, gevoelige borsten, af en toe een steekje... Ik dacht: dit is misschien wel raak! Maar ik weet dat de eerste ronde wel heel toevallig zou zijn. Mijn cyclus variêert van 26 tot 32 dagen.

Op 5 Augustus (1 dag voor mijn vermoedelijke NOD en 4 dagen voor mijn kalender NOD) had ik een beetje zeurderige onderbuik, en wat bruine afscheiding. Soms een roze veeg. Ik de loop van de dagen bleef dit zo. Soms werd het bloed wat roder, maar alleen met vegen. Dit vond ik erg vreemd, heb dit nog nooit gehad!
    We gingen gisteren (NOD dag volgens de kalender) zwemmen. Omdat mijn moeder een paar dagen bleef logeren, wilden we maandag (vandaag dus) testen.
    Maar toen ik in het zwembad naar duet toilet ging, leek mijn menstruatie in alle gezelligheid te zijn gearriveerd :( bloedverlies, en van die donkere sliertjes ertussen (onsmakelijk sorry)

Ik baal enorm! De buikkrampen die ik erbij had, waren niet pijnlijk. Alleen vervelend. Nu ben ik dus ook 'gewoon' ongesteld.
    Een vriendin van me zegt dat ik alsnog moet testen, want misschien was het een innesteling. Gezien die vreemde afscheiding de afgelopen dagen..
    Maar ik twijfel enorm. Stel dat het een vroege miskraam was, dan test ik zeer waarschijnlijk nu positief! Dan zijn we blij, ... Met niks! dus ik ga er maar vanuit dat het mijn menstruatie is, en mijn lichaam die een loopje met me neemt ;)

Op naar ronde 2!

2. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Wat leuk dat jullie voor een 2de kindje gaan! Hopelijk is het snel raak ;)

Misschien lopen we wel samen op! Ik heb 6 aug de mirena verwijderd en dezelfde symptomen gehad als jou. Beetje bruin verlies erna paar dagen bloed alleen bij het afvegen. Geen idee of rond 6 aug mijn eisprong was of juist mijn NOD...

Afwachten dus maar...

3. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    @3muisjes: leuk! Ik heb geen ervaring met spiraaltjes, dus ik weet niet wat het doet met je cyclus etc. ;) ik las dat jullie voor nummer 5 gaan? Wat leuk, zo'n groot gezin! Ik hoop voor jullie dat het ook snel raak is :)

4. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ja het is allemaal wel spannend en afwachten. Dat wachten is niet zo mijn sterke kant ;)

We gaan voor de 5 de dat klopt maar het zal mijn vierde worden. We zijn een samen gesteld gezin :)

De kids zijn nu 13-10-9 & 4
    Ze staan te popelen om nog een broertje of zusje te verwelkomen.

Een groot gezin is altijd al een droom van me geweest maar na deze zal het wel klaar zijn denk ik. Het huis is dan echt vol en mijn man zal tegen die tijd rond de 37 zijn (ikzelf 33) en vind dat wel een beetje de max. Anders blijf je zo lang moederen ;)

Vanmiddag overigens ineens behoorlijke krampen gekregen en rugpijn. En ja hoor flink ongesteld! Aan de ene kant balen want had een kleine hoop dat het een eisprong was maar aan de andere kant fijn dan kunnen we nu gaan tellen

5. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Nu ben ik toch een beetje in de war...

Zoals in mijn eerdere bericht te lezen: op 9 augustus zou mijn NOD zijn. Op 5 Augustus begon ik echter met bruine afscheiding en rood/roze bloedverlies met vegen. Gisteren, de dag van mijn NOD, helderrood bloedverlies met donkere klonten en sliertjes. (Stolsels?) Maar nu..... Niks meer! Vanmorgen nog een beetje, maar echt niet meer dan een nhalf maandverbandje vol. En nu met vegen alleen nog maar roze... Terwijl mijn menstruatie altijd 5 dagen duurt... Herkent iemand dit??

Deel Deze Pagina