Wanneer eisprong / lutteale fase vraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marlis, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb nog nooit getempt of ovulatietesten gebruikt (misschien volgende maand), maar nu NOD nadert reken ik me natuurlijk weer suf of we wel op de goede dagen geklust hebben etc.

Tijdens m'n vorige zwangerschap was -teruggerekend- de dag van bevruchting dag 28 van mn cyclus, testte toen op dag 38 heel licht positief.
    We hadden toen geklust op dag 24 en dag 31!?

Dat de bevruchting op dag 28 plaatsvond heb ik uitgerekend aan de hand van mn uitgerekende datum. Daarbij ga je uit van een LF van 14 dagen volgens mij. Aangezien dit helemaal niet strookt met de dagen waarop we geklust hebben... Zou je dan kunnen vermoeden dat mijn LF geen 14 dagen is, maar of 10 (als ik op dag 24 bevrucht ben) of juist 17 (bevruchting op dag 31).
    Of denk ik nu verkeerd en moet je gewoon uitgaan van de termijnbepaling die bij de echo is gedaan? Als ze dan een foetus meten van bijv. 10 weken, kan je daaruit afleiden hoe lang geleden de bevruchting is geweest?

Tuurlijk; ovutestjes geven meer duidelijkheid. Maar daar heb ik nu niet zoveel aan :)

Pffff waar je je al niet druk om kan maken he :)

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik geloof niet dat je het zo kunt berekenen. Volgens de uitgerekende datum van m'n dochtertje moet mijn eisprong 2 dagen later geweest zijn dan hij daadwerkelijk was. Ik heb m'n ei toen gevonden dmv ovulatietesten. Ook hebben we toen het laatst 4 dagen voor ei geklust, lijkt me vrij sterk dat de zaadcellen het 6 dagen volgehouden hebben.

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bovenstaande berekeningen hebben niet zoveel zin.
    Ga starten met ovulatie testen en/of tempen om inzicht in je cyclus te krijgen! Succes!

4. marlis

marlis Lid

1 mrt 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze maand geen testjes of temp gedaan, dus totaal geen zicht op m'n cyclus. Maar toch heeel benieuwd of we het per ongeluk niet toch op je juiste dagen gezellig hebben gehad ;)

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    De bevruchting hoeft natuurlijk niet precies op de dag van het 'klussen' plaats te hebben gevonden, maar dit kan ook even later. Een luteale fase is gemiddeld 10-18 dagen overigens. Dus heel veel is er helaas niet over te zeggen. De meeste duidelijkheid geeft temperaturen, of anders ovulatietesten. Misschien voor een volgende ronde? En voor nu afwachten en hopen dat het raak is , succes :)

Deel Deze Pagina