wij gaan het deze maand proberen!! wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door tinkertje, 2 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Wanneer gaan jullie trouwens testen!??

Daar zit ik nog mee in Dubio want mijn cyclus schommelt natuurlijk heel erg de laatste maand was het een cyclus van 54 dagen, daarvoor 28 en darvoor 4 maanden niet ivm stoppen met de pil..

Wat denken jullie wanneeer zal ik een gokje wagen?

2. wendy1992

wendy1992 Actief lid

16 dec 2014
    106
    0
    0
    Haha de vraag hoe je je zal voelen, ik weet inmiddels dat dat heel onvoorspelbaar is. De vorige keer was ik 5 dagen overtijd en was er heilig van overtuigd dat ik die maand niet zwanger zou zijn en er dus met mij iets mis zou zijn aangezien ik nooit overtijd ben. Uiteindelijk op dag 5 een test gedaan omdat als ik er mee naar de huisarts zou gaan hun ook zouden zeggen je moet een test doen. Dus ik dacht dan heb ik dat al vast gedaan. Dus ik sochtends om 8 uur een test gedaan en die werd direct positief, hoefde geen seconde te wachten! En in plaats van dat ik blij was was ik zo danig overstuur dat ik me moeder heb opgebeld met dikke tranen omdat het in me hoofd dus niet kon! Echt heel raar want we wilden het heel graag en had verwacht blij te zijn!

Uiteraad was ik na dat het na een paas dagen bezonken was wel heel blij. En het verklaarde ook waarom we een paar avonden voor de test gigantische ruzie hadden om een pan die ik had afgewassen en me vriend daarna prongelijk in de vaatwasser zetten!

3. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Haha dat herken ik inderdaad Tinkertje!

Ga je je eisprong opsporen met testen of tempen?
    Ik ben ook heel onregelmatig dus ik ga ovulatietesten gebruiken om een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus. Als ik mijn eisprong heb gehad ga ik 2 weken later testen.
    Als je je eisprong niet gaat zoeken dan kan je misschien op cd30 testen en dan om de 3 dagen tot je ongesteld wordt? Of gewoon uitgaan van je langste cyclus, dus cd 54 als NOD aanhouden?

4. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Haha Wendy! die hormonen slaan gelijk op hol volgens mij :D
    Ik hoor trouwens ook vaker dat de meeste vrouwen voor hun NOD vanalles voelen (gespannen borsten, misselijk, enz) en dan uiteindelijk niet zwanger zijn. Onze lichamen kunnen ons flink voor de gek houden! Ben heel benieuwd of ik dat ook zal hebben (mocht het niet gelijk lukken)

5. wendy1992

wendy1992 Actief lid

16 dec 2014
    106
    0
    0

Ik ga testen op de 16e, gezien me ovulatie zou dan me menstruatie moeten zijn. En ik hou me vast aan die datum want me vorige zwangerschap telde vanaf de verjaardag van me overleden opa (die was als een vader voor mij). En op een of andere rare manier is dus de 16e zijn sterf dag!

Ze zeggen dat je na 2 weken kan testen! Maar je kan ook het gemiddelde uitrekenen en dan op de gemiddelde dag testen!

6. wendy1992

wendy1992 Actief lid

16 dec 2014
    106
    0
    0
    Ja klopt ik heb ook een paar keer gehad daarvoor dat ik zo graag wilde dat ik van alles voelde en dacht zwanger te zijn maar overtijd ben ik gewoon nooit geweest! En het enige waar ik toen laat van had waren de menstruatie krampen maar werd maar niet ongesteld, en heeeeeel moe, en ik heb het prikkelbare darm syndroom en dat werd ineens erger naar die link kon ik niet leggen dat het daardoor zou komen.

7. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Freddel, ik ga niets doen ik hb met ovu testjes geprobeerd maar dat lukte elke keer niet, ik ga even van mijn 28 dagen cyclussen uit, dan is mn vruchtbare week nu deze week, maar hebben zowieso alle weken geregeld sex, hebben zoieta van we zien het wel.. ik wilde eigenlijk rond de 18e dan een zwangerachapstest doen, alss ik dus die 28 dagen aanhoud, en anders zie ik het gewoon even hoe of het loopt :D.. wil.mezelf niet weer helemaal onzeker maken enzo snapjr ? :)

Ben zooo benieuwd voor ons allen!! :D

8. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jullie zijn wel wat eerder dan ik merk ik. Ik had mijn laatste menstruatie vanaf 26 mei, en met een gemiddelde cyclus van 30 dagen zou mijn eisprong pas 11 juni ongeveer zijn. Tegen de tijd dat ik dan een zwangerschapstest kan doen is het al eind juni.
    Wachten duurt zo lang;)

en dan natuurlijk hopen dat mijn cyclus niet weer 45 dagen is, want dan moet ik nog langer wachten;)

9. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Freddel in mijn geval is het ook helemaal niet zeker of ik rond die tijd zit hoor, met mn wisselende cyclussen misschien lopen wij samen wel gelijk haha.. wachten wachten wachten haha en voorallll Genietrn !!! :D

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hi daar was ik weer :) Ja, er veel mee bezig zijn? Ik probeer nu iets minder mijn zinnen erop te zetten haha. Gaat niet altijd even makkelijk, maar ik merk dat het wel wat meer rust geeft. Mijn schoonfamilie heeft in de eerste jaren wel veel gezegd dat ze grootouders en tantes willen worden. En de opa van mijn man had het er vooral veel over hahaha. Verder op mijn werk kreeg ik ook wel eens die vraag.. Meer plagerig, maar toch. Mijn familie denkt dat ik er absoluut nog niet mee bezig ben. Mijn ouders weten het dan nu, en mijn beste vriendin.. Mijn ouders hebben alleen zoiets van bereid eerst maar alles goed voor. Ik ben nu 28, maar ik denk dat zij bang zijn dat ik dan opeens huisvrouw wordt en niets meer ga doen met mijn leven. Ja sja..

Ik zou gewoon twee weken na je ovulatie testen.. Is het dan negatief, wacht je gewoon nog een weekje af. Belangrijker is weten wanneer je ovulatie was. Ik hield het bij door mijn cervixslijm te controleren. Mijn cyclus is namelijk ook heel onregelmatig. Nu hebben wij besloten niets meer bij te houden. We maken het romantisch als we er zin in hebben, proberen rond de ovulatie toch een keertje een poging te wagen en wachten het gewoon af. Als het binnen een jaar niet raak is.. dan gaan we er serieus voor. Maar vorige maand hebben we rond de ovulatie volgens mij wel 10 keer seks gehad, nou daar wordt je ook niet blij van hahaha. Ik hoopte dat het zou werken, maar toch flink ongesteld geworden.

Pfff, ik wil wel graag eens met een eigen hummeltje in mijn armen zitten.. In plaats van alle kids van andere mensen.

Maar... ik denk niet dat ergens teveel mee bezig zijn speciaal een zwangerschap kan dwarsbomen. De een heeft gewoon meer geluk dan de ander. Maar wil je de hele tijd met die spanningen rondlopen? Het sloopt je echt. En het is eigenlijk nergens voor nodig, (makkelijk gezegd, ik weet het). Ik wil dat de zwangerschap ook voor mij een grote verrassing is! Lijkt me leuker om op een roze wolk te zitten dan die spanning te voelen zoals de afgelopen maanden. Hoe denken jullie hierover?

11. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Hi Hoop!
    Ik ervaar de spanning niet echt als stress, meer als verheugen/genieten. Het is natuurlijk voor iedereen anders, sommige krijgen rust in het niet ermee bezig zijn en andere krijgen juist rust door te weten wanneer de eisprong en NOD is. Iedereen moet gewoon doen wat goed voor haar voelt denk ik.
    Ik denk dat ik sowieso op een roze wolk zit als ik zwanger ben :D

12. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Heej Hoop!!

Ja dat is zo hoor, en ik dacht vorige maand helemaal zwanger te zijn want ik werd maar niet ongesteld, in gedachten had ik toen die 28 dagen die ik 2 keer daarvoor nog had, dat bracht wel een hoop onzekerheid mee, niet echt stress maar wel onzeker enz, maar het was dus geen zwangerschap ik had precies 1 cyclus overgeslagen hihi jaa dat was slopend absoluut!.

Ik probeer nu de 28 dagen weer in gedahten te hebben, ik zou de 19e juni dan mn menstruatie moeten krijgen, en dit zou dan mijn vruchtbaarste week wezen, nou hebben wij na mn menstruatie meteen weer seks gehad om de dag en om de paar dagen, het moet gewoon vanzelf gaan ( en tsja wij hebben wel vaak om de dag en soms elke dag seks hihi puur omdat we er van genieten en niet omdat het moet ofzo, maar ik probeer er nu wel rekeningen mee te houden dat zekers!..

Aan mijn slijm is het ook heel lastig te zien, puur omdat ik zelf niet goed weet hoe het er bij mij uit zou moeten zien, ik heb sinds gisteren wel weer meer uitscheiding in mn broekkie maar meer nat en niet wit of plakkerig zoals vele het zeggen, dan herken ik bij mij nooit echt..
    En inderdaad wat of jij ook al zegt als je rond die periode seks hebt wil nog geen garantie zeggen, maar je kan het altijd wel proberen denk ik dan hahaha.. maarrr het moet niet gedwongen worden of zijn, want dan geniet je denk ik ook anders of zelfs niet..

Een grote verassing jaaaa dat zou het wel zijn he!! wauww wat zou het super zijn!!!... Ik kan ook echt niet wachten tot het ooit zover zal zijn!!!>.

Ik blijf duimen en duimen voor jullie allemaal ! ik kan niet wachten op de 1e posi berichten!! :D

13. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ook niet! Komen jullie wel alle testjes hier posten? (ben verder niet nieuwsgierig ofzo:cool:)

14. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Uiteraaaarddd tenminste als het aan mij ligt wel!!! Haha.. lijkt me leuk om ze van allemaal tr zien!! :D

15. wendy1992

wendy1992 Actief lid

16 dec 2014
    106
    0
    0
    Haha ik hoop dat ik over 2 weken een positieve test kan showen! En die van jullie te zien!

16. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Hoop het ook wendy!!... ik ga de 20e testen dan zou ik 1 dag overtijd moeten zijn ( als ik de 28 dagen aan houdt)

17. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Oh dat vind ik leuk, alhoewel.. Nou duimen dat ik een positieve test kan laten zien hahaha.

18. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Haha ja dat is voor iedereen de onzekerheid, erg he !!!.. we duimen en hopen gewoon door, tijd zal het ond allemaal leren :D

19. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Voelen jullie je eisprong eigenlijk?.. ik heb het nog nooit gevoeld, vorige maand dacht ik iets te voelen, maar heb dat toen niet opgeschreven dus weet ik niet of dat toen indd zo was ( anders kon ik terug rekenen).. ik ben er nu ook allet op, het zal me benieuwen of ik wat ga voelen hihi..

20. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik voel vaak wat menstruatie achtige krampen. En ik heb altijd een aantal dagen extra afscheiding.
    Het schijnt trouwens dat je de eisprong zelf niet voelt, maar het groeien van de follikels. Dus als je het voelt dan is een of twee dagen later je eisprong. Tenminste dat lees ik overal ;)

Deel Deze Pagina