Hoi Ik ben 34 jaar en kom uit tilburg, ben sinds vorige week gestopt met de pil. Het word voor mij de eerste keer dat ik gepland zwanger wil worden, heb al wel twee kinderen maar deze waren onverwacht.. Voor mijn vriend is het de eerste keer, dus erg spannend. Ben benieuwd of er nog meer uit brabant komen om gezellig contact te houden..
Hoi mamamarjon, ik kom uit Den Bosch en we willen deze zomer voor nr. 2 gaan. Hopelijk komen hier nog meer meiden kletsen, zou gezellig zijn.
Hoihoi, Ik kom uit een klein dorpje omgeving breda. Ben 27 jaar en wij zijn sinds kort bezig voor ons 1e kindje. Gaan nu ronde 3 in, spannend!
Hi meiden leuk dat jullie ook mee komen kletsen! @mackwek Een 1ste kindje is wel super spannend! @vos hou oud is je andere kindje nu?
hey dames graag zou ik gezellig mee babbelen ik kom oorspronkelijk uit breda maar zo'n 2,5 jaar geleden verhuisd naar een dorpje vlakbij roosendaal sinds juli2013 al bezig voor onze eerste kleine maar zoals in mijn handschrift te zien is gaat dit niet erg makkelijk
Welkom Mackwek en anoniempje! @Mackwek, wat spannend, een 1e kindje. Kan me nog die spanning zo goed herinneren. Iedere maand weer de vraag of het raak is of niet. Ik hoop voor jullie dat je niet lang hoeft te wachten op een prachtige test. Wanneer is je NOD? @anoniempje; jeetje, jullie hebben inderdaad al een hele weg afgelegd zeg! Wanneer is jouw NOD en hoe ben je er nu onder? @mamamarjon; mijn dochter is nu 9 maanden oud. We willen niet al te veel leeftijd tussen de kinderen laten en willen daarom beginnen als N 1 jaar oud is. Mocht het dan vrij snel raak zijn dan is het even aanpoten met 2 kleintjes, maar mocht een tweede kindje iets langer op zich laten wachten dan zou het dus minder erg zijn.
@vos nog geen idee wanneer mijn nod is vandaag heb ik weer een echo om te zien of er een follikel(eitje) groeit inmiddels word het allemaal wel wat makkelijker de injecties zetten gaat op automatische piloot en kan de kinderwens ook al iets van me af zetten in het begin was ik er gewoon teveel mee bezig
@anoniempje ik leef erg met je mee, eigenlijk stond ik er helemaal niet zo bij stil dat het niet zo van zelf sprekend is om kinderen te krijgen, dit omdat mijn kids ook als verassing kwamen, maar dat kan dus ook anders, ik hoop voor jou dat het voor jou allemaal wel gaat lukken @vos het schijnt dat wanneer je zwangerschap nog niet zo lang geleden is geweest je super vruchtbaar bent, ben benieuwd! bij die van mij zit er dan wel een grotere leeftijd tussen maar dat komt ook omdat mijn vriend nog jonger is en wij nu na 3 jaar pas de beslissing hebben genomen. Ben ook erg benieuwd als t zover is hoe zij er onder zijn als ze horen dat er een baby bij komt, mijn kinderen wonen nu om de week om en om bij hun vader en mij, de nieuwe baby zal altijd bij mij en me vriend zijn natuurlijk. Kan je trouwens gelijk vruchtbaar zijn als je stopt met de pil? ik slikte de pil niet echt conseqent, en de vorige zijn ook door de pil heen gekomen, gister was mijn laatste dag van mijn menstruatie tenminste als dit mijn menstruatie is, ik lees ook van alles over ontrekkings bloeding..we gaan in iedergeval gewoon om de dag alvast aan de slag, kan nooit kwaad lijkt me
Je bent zeker meteen vruchtbaar. De ontrekkingsbloeding is de bloeding in de stopweek. Als je dus voor deze menstruatie nog de pil hebt geslikt heb je nog een onttrekkingsbloeding en geen officiele menstruatie. Na deze menstruatie begint dan een natuurlijke cyclus, maar het kan soms best even duren voordat die regelmatig komt.
Hello! Mag ik ook meekletsen? Kom uit Brabant in een klein dorpje tussen Roosendaal en Breda. Dus wonen ammel vlak bij elkaar haha
@mamamarjon thnx meid ik had ook wel verwacht dat het wat sneller zou gaan maar helaas vandaag ook een slechte echo gehad me eitje wat er zat was gekrompen dus moet nu een hogere dosis gaan spuiten verder kan ik dus ook geen uitleg geven over je vraag helaas @mutske gezellig jij woont dan heel erg dichtbij ik ben regelmatig in rsd te vinden alleen al voor het ziekenhuis haha maar ook vaak op vrijdag avond even de stad in nog een weekje dan kan je testen zie ik spannend meid! ik ga duimen voor je
@ anoniempje hahaah straks wonen we in het zelfde dorp grappig!! Jaaa volgende week testen maar jullie zijn ook al lang bezig zeg meid, pfff heftig!! Hoop zo en mn duimen draaien voor je!! @ vos jaa kan volgende week vrijdag testen, maar ben dan op vakantie en hoop mn testdrang daar te kunnen bedwingen zeg ik nu heel stoer hoor haha. Ik heb van dinsdag tot en met gisteren flinke steekjes gehad, en menstruatie krampen, met gisteren als afsluiting 2 flinke felle steken die me de adem benamen, toen ging er een lichtje branden van mmm innesteling? Dus spannend!! En bij jullie?
@mutskuh haha ja wie weet de wereld is klein ja het duurt lang wel 2x raak geweest maar beide keren mis gegaan hoop dat het snel raak is en dan wel blijft zitten
Ik snap je onzekerheid, vooral als ik kijk naar je onderschrift! Hoop dat het snel mooie plakbeeb is!! Hier na die part mola ook wel wat onzeker
@mutskuh ja die onzekerheid is om gek van te worden wat is part mola precies wel eens wat over gelezen maar eigenlijk geen idee? ik ben we weer aan het klaar maken mag zometeen weer naar het ziekenhuis voor een echo hoop dat er iets te zien is en dat woensdag weer de laatste keer zal zijn deze cyclus krijigt me buik ook weer wat rust lijkt inmiddels weer een oorlogsgebied met al die rode puntjes en een blauwe plek
Snap ik anoniempje zou zelf ook onzeker worden in jou situatie, en die buik zal wel lek geprikt zijn ja, werk zelf in de zorg dus zie zulke buiken genoeg voorbij komen! Hoe was het ziekenhuis/echo vandaag? Hoop snel duidelijkheide voor je! Partiële mola is een fout bij de bevruchting, er dringt niet 1 maar 2 zaadcellen het eitje binnen waardoor er allemaal blaasjes ontstaan die blijven groeien/woekeren.
@mutskuh echo was helaas niet goed woensdag was er dus 1 van 14,6 vrijdag was ie 13mm dus een hogere dosis gekregen maar vandaag 10mm woensdag weer terug is er dan nog niks dan krijg ik een gesprek jeetje ook heftig dan en bij 10weken dus weg moeten laten halen als ik het goed begrijp? moeilijke dingen zijn dat fijn natuurlijk dat het zo vroeg ondekt kan worden maar zo dubbel qua gevoelens enzo
@anoniempje, balen zeg dat je echo niet goed was! Wat zou dan eventueel de volgende stap moeten zijn? @mutskuh. Heb een collega die ook een mola heeft gehad. Erg heftig, vooral de nasleep. Heeft wel even geduurd voordat ze er van hersteld was. @hier. Vrijdag dacht ik even dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Was wat weeig misselijk en had al een week onverklaarbare dorst. Vlak voordat ik mij N positief had getest had ik zo'n dorst. Vrijdagavond een test gehaald en gedaan, maar helemaal wit. En zondag ongesteld geworden. Vond het weer erg spannend, maar wist niet goed hoe ik me moest voelen. Een tweede kindje is uiteraard erg welkom, maar ik vind het nog net wat te vroeg. Liever over een paar maanden pas. Maar als ik wel zwanger was geweest was het ook goed. Ook mijn man had gelukkig die instelling, ook fijn om te weten.
@vos denk nog een hogere dosis maar we moeten deze dosis nog doorspuiten vrijdag terug naar de dienstdoende gyn word een lange cyclus balen zeg dat je ongi geworden bent