Ik was benieuwt eigenlijk wie er nog zwanger op vakantie gingen en hoeveel weken jullie toen waren? Liefst gina
Nou wij gaan nog zwanger op vakantie. Wij willen eind april nog even lekker met z'n 2en er tussenuit. Wrs naar de can. eilanden.
vorig jaar met 15 weken zijn we 3 weken naar griekenland geweest. met 33 weken 4 agen naar disney en met 36 weken een week gelderland. je moet doen waar jij je goed bij voelt
ehm volgens mij was ik 27 weken toen we gingen kamperen in frankrijk, heeeeerlijk! maar gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
ja vroeg me dat af , want we willen graag voor een 2e gaan maar je weet nooit hoelang het gaat duren, want stel dat wel raak is dan ben ik rond de 30 wk ofzo want we gaan namelijk op vakantie, en ik dacht ik het wel veilig als je dat zou gaan, want met vliegen is het toch zo dat je met bijv 30 wk niet mag vliegen?
Hoi! Je mag vanaf 36 weken niet meer vliegen, mits je geen tweeling verwacht en je gezondheid goed is. Wel moet je bij sommige maatschappijen zoals Ryanair vanaf een bepaalde grens een papiertje meenemen van je vk dat alles goed is (pas bij week 28 ofzo) Weet je VK je dan vast wel te vertellen. Ik ben rond de 12 weken anderhalve week naar Griekenland geweest en nog verschillende keren naar Nederland gevlogen (wij wonen in Zweden). Laatste keer was eind oktober, mijn ventje was begin februari uitgeteld. Moet wel zeggen dat de laatste keer vliegen niet meer zo relaxed was. Ik was aardig opgezet met een behoorlijke buik. Zat niet meer zo lekker en ik werd erg moe van het reizen. Maar dat verschilt natuurlijk van persoon tot persoon. Maarre... van het vliegen op zich hebben we allebei niets overgehouden hoor, het is meer zo dat het personeel liever niet heeft dat je vliezen breken op een paar kilometer hoogte... Edit, toch maar even opgezocht: Dit zegt de site van KLM erover: Tot wanneer mag een zwangere vrouw vliegen? Reizen tijdens de zwangerschap is mogelijk Over het algemeen is er geen bezwaar tegen vliegreizen tijdens de zwangerschap. Desalniettemin is het verstandig om eerst uw arts of verloskundige te raadplegen. Tijdens de laatste 4 weken van uw zwangerschap, wanneer u 36 weken zwanger bent, dient u niet te vliegen. Als u meer dan één baby verwacht, moet u vliegen vermijden zodra u 34 weken zwanger bent. Als u tijdens uw zwangerschap complicaties hebt gehad, verdient het aanbeveling om voor het boeken van een vlucht uw arts te raadplegen. Mocht u of uw arts twijfels hebben, dan kan uw arts altijd overleg plegen met een arts die verbonden is aan de KLM Travel Clinic.
Wij hebben mey 6 maanden zwangerschap getrokken door Amerika. Super leuk en ging heel goed. Alleen soms een beetje te warm om dan hoogzwanger iets te doen ( we hebben 45 graden meegemaakt daar !
Wij zijn met de zwangerschap van Malou en Ruben toen ik 30 weken zwanger was, 2 weken naar Kreta geweest. Was heerlijk !
Als alles goed blijft gaan ga ik ook zwanger op vakantie. Wij willen ook eind april naar can. eilanden.
Vorig jaar was ik 21 weken zwanger en toen zijn we naar zuid frankrijk geweest. was nog goed te doen hoor buik zat nog niet in de weg
Hier idem, we hebben van alles overwogen; aangezien we in augustus zijn uitgerekend, wordt een zomervakantie dus niets. Vandaar dat wij ook in april willen gaan, en waarschijnlijk ook naar Gran Canaria, lekker temperatuurtje en aangezien we vaker zijn geweest, hebben we alles al gezien, dus lekker hangen, niksen, terrasje pikken en boekje lezen! Ik ga ervan uit dat dan vliegen geen punt is! Heb de ervaring namelijk niet, maar als je zo om je heen leest en hoort, moet het geen enkel punt zijn en kun je met een gerust hart vliegen!
Wij willen ook graag op vakantie gaan in april. We wilden eerst ver weg gaan maar nu het er 2 blijken te zijn weet ik niet waar we naartoe gaan. Wrs een last minute, kijken hoe ik me dan voel.
Ben trouwens tijdens mijn eerste zwangerschap naar Thailand gevlogen haha, helemaal vergeten, was geen enkel probleem. (toen 15 weken ong)
Wat ik me wel eens afvraag: Hoe wil een maatschappij controleren hoelang iemand zwanger is? (als je het zelf nog aandurft om in de kritieke periode te vliegen)
@kiki: als ze twijfelen heb je sowieso volgens mij een verklaring van de vk nodig. Ze kunnen je weigeren als je die niet hebt en ze vertrouwen het niet.