wij gaan nu voor een beeb in 2010

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minniemouse25, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi Meiden,

Ik wil me hier ook graag bij aansluiten...
    Wij gaan ook voor een baby in 2010!!

Ik heb pcos dat weet ik al een lange tijd, in jan. was ik spontaan zwanger werd alleen een miskraam. Nu bezig met 1e ronde clomid afgelopen vrijdag voor fm geweest op cd11, maar ze zag niks zitten, morgen weer terug. Als er dan nog niks zit, waarschijnlijk weer primolut en daarna clomid 100 mg.

Het is heel veel leeswerk om alles terug te lezen over jullie, dus vanaf nu ga ik het bijhouden ;)

2. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Carpi, jeetje meis, wat een moelijke beslissing hebben jullie moeten nemen. maar ik kan het me goed voorstellen, manlief en ik hebben die beslissing ook genomen als ik nog Clomid 150 zou moeten slikken. Gelukkig mocht ik overgaan op spuiten, waardoor de bijwerkingen verdwenen! Is dat niet nog een optie voor jullie? Het verplichte klussen houd je dan wel, maar het is qua bijwerkingen veel beter te doen!

@Mellak, welkom en hopelijk ben je snel zwanger meis! Had je al een vermoeden dat je PCOS had of kwam het rauw op je dak?

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Debbykoops,

Dankjewel... Ik wist het al een paar jaar, ik werd meer dan een jaar niet ongesteld. Dus na de HA en verwijzing naar de gyn. en toen hoorde ik het. Ik was dus al voorbereid voor als we wilde proberen om zwanger te raken. Ik had in Maart onze 1e afspraak staan om te kijken wat de mogelijkheden waren, alleen toen bleek ik in jan. al zwanger te zijn, helaas werd het een miskraam. Maar nu vol goede moed begonnen met de 1e ronde clomid, alleen doet erg weinig, ga er dan ook vanuit dat er na vrijdag morgen niet ineens een ei zit.

Als ik een stukje teruglees, heb jij al ook clomid geslikt of niet? Ben je daarmee ook zwanger geworden?

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mellak, spannend hoor! Wel fijn dat je het al wel wist, klinkt een beetje raar, maar dan komt het in ieder geval niet zo rauw op je dak vallen.
    Ik heb inderdaad ook Clomid geslikt zonder resultaat. Ik heb de 50 en 100 geslikt. Bij de 100 had ik zoveel last van bijwerkingen, dat ik niet verder wilde en aan de gyn gevraagd heb of ik mocht gaan spuiten. Dat mocht, dus ik werd doorgestuurd naar de fertiliteitsarts. het duurde heeeel lang voordat er een eitje ging groeien, op CD33. En tja...dat eitje was direct bevrucht, dus nu zwanger :D. Mijn verhaal in het kort ;). Als je nog vragen hebt, stel ze gerust :).

@Nina, hoe gaathet bij jou? Volgens mij zit je op het wachtbankje?

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Debbykoops, ja dat duurde bij jou inderdaad wel lang, cd33!! Maar wel mooi zwanger in de ronde!

Kom net bij de gyn vandaan er was geen ei, ik start weer met primolut en daarna clomid 100 mg. We zullen zien, we gaan vol goede moed er weer voor!

6. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    @Hier.... is een gevoel van rust over me heengekomen. Na het nemen van de moeilijke beslissing om te stoppen met de hormonen voorlopig, voel ik me stukken beter. We hebben ook besloten om van de week nog wel te klussen maar niet meer zo gedwongen met spoelingen enzo, dus de kans op een zwangerschap verkleint daarmee wel.... De sex is nu weer veel spontaner..... Ik heb gewoon echt een periode van rust nodig.

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Charpi, ik ken je verhaal niet, maar wil wel zeggen dat je beslissing van veel moed getuigd... en dat vind ik heel knap!

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe gaat het met jullie meiden, Charpi, Nina, MM7???

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi,

Hier gaat het goed, de 50 mg sloeg niet aan dus heb gisteren de laatste 100 mg genomen, ik had alleen wel veel meer last van bijwerkingen, zou dit dan betekenen dat het nu wel werkt? Of is dat niet zo?

Vrijdag is cd12, dus ga dan voor fm...

Hebben jullie het misschien ook gehad dat 50 mg niks deed en 100 mg wel voor een eitje zorgde?

Ga wel aangeven dat ik ernorm last heb gehad van bijwerkingen, dus of er andere mogelijkheden zijn..... Ben benieuwd hoe de gyn daar tegen over staat...

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bel net met het ziekenhuis, ik kan donderdag komen ivp vrijdag, cd 11.

11. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ook bij mij deed de 50 niks maar had bij 100 een ei. Mocht daarom voor 3 mnd zelf proberen. Nu bij de eerste ronde zelf proberen ben ik tot op heden niet ongesteld.. Gisteren negatief getest. Ook nog geen ongi gevoel in aantocht. Van de week 1 druppel rood bloed en de rest geen noemenswaardige roze-bruin verlies, alleen heel af en toe met afvegen. Vanmorgen was wel mijn temp lager, maar voel me verder niet anders. Debbie, hoe was jouw ervaring toen bleek dat je zwanger was?

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Nina76, je bericht geeft mij weer hoop. Overigens ben ik al wel een keer spontaan zwanger geweest, dit werd helaas een miskraam maar dat doet er nu niet toe, ik teste toen ook pas na 1 week echt positief. Welke test heb je gebruikt? Misschien maag je langzaam hcg aan... En ben je er zeker van dat je deze maand een ei had?

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Nina, ik had eigenlijk nergens last van qua zw.schapskwaaltjes toen ik een positieve test had. Dus ik voelde me "normaal'. Aangezien het ook mijn eerste ei was, weet ik ook niet hoe ik me zou voelen als ik ongesteld moest/zou worden. Dus dat is ook wel lastig. Ik zou over een paar dagen nog een keer testen, het kan zijn dat je een langere tijd na je ei hebt? Of is dat bij jou altijd 14 dagen? En anders even bloed laten prikken op HCG?

14. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik hads de test van kruidvat gebruikt. Maar ben helaas vanmiddag ongi geworden, dus door naar de volgende ronde. Ik heb inderdaad meestal een lf van 14 dagen na mij ei. Baal zo enorm! Merk dat ik het zwaar vind worden elke maand die teleurstelling. Hopen dat deze maand eindelijk eens meer geluk brengt...

Hoe is het verder met jullie?

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    He wat balen Nina, kan me voorstellen dat die teleurstelling iedere maand steeds zwaarder wordt :(. Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn meis! Hoe lang blijven ze proberen met Clomid?

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Nina76, balen!!!! Ik hoop voor je dat de volgende ronde raak is!

@Debbykoops, hoe gaat het met jou?

Hier gaat alles oke, ben wel een beetje zenuwachtig voor de fm donderdag, hoop echt dat 100 mg iets gedaan heeft... Verder heb ik een hoop vragen voor de gyn. ik lees namelijk dat heel veel mensen vooraf onderzoek hebben gehad, dit heb ik helemaal niet. Ze wisten al een paar jaar dat ik pco heb, ik heb alleen bloedgeprikt om te kijken of ik na de miskraam misschien zelf weer een eisprong had, dit was niet het geval en ik mocht gelijk beginnen met clomid. Is dit normaal dat er geen verder onderzoek wordt gedaan?

17. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Debby:

Ik mag nog 2 ronden zelf proberen. Morgen begin ik dus weer. Mocht ik na deze 2 ronden nog niet zwanger zijn, dan moet ik weer terug naar het zkhs en wordt bekeken hoe nu verder. Dus weer spannend...

@mm7: Hoe was het gegaan vandaag?

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Nina76, Hoi, ik moet morgen pas, gelukkig wel gelijk in de ochtend, ben best zenuwachtig, hoop zo dat er een eitje zit...

Jij begint morgen dus weer met 100 mg.... Spannend!!!

19. Charpi

Charpi Fanatiek lid

26 dec 2008
    1.419
    0
    0
    Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het stond er echt toen ik vanmiddag om kwart voor vier een test deed: zwanger!!!!!:D

Ik kan het nog maar amper geloven..... deze maand waren we er eigenlijk helemaal niet mee bezig..... wel geklust, maar niet eens gespoeld.... Ik zou juist een pauze inlassen en nu ben ik gewoon zwanger.... totaaaaaaaal onverwachts.... want eerlijk gezegd dichtte ik ons geen kansen toe omdat we niet hadden gespoeld. Echte symptomen heb ik nog niet, alleen kan ik bijna heel de dag eten.... een grotere trek dan normaal dus..... en ben ik wel wat emotioneler....

Sorry dat ik even niet van mezelf heb laten horen, ik had bewust rust genomen.....

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaaaaa gefeliciteerd Charpi!!!!!!! Helemaal SUPER! Zo zie je maar weer dat een afstand nemen soms helemaal geen kwaad kan :D.

Deel Deze Pagina