Yesss ik mag maandag beginnen met prikken!! Ben zo blij!! Ik dacht dat er eerst wel weer allemaal onderzoeken aan vooraf zouden gaan...maar niet dus! 18 januari mag ik weer terug komen voor een echo!
Meiden, Het is helemaal mis.... ik heb een miskraam.... Sinds gisteravond hartstikke ongesteld. Ben nog op de eerste hulp geweest van het plaatselijke ziekenhuis hier en de huisarts die ik daar sprak kon mijn vermoeden alleen maar bevestigen.... Vanmorgen naar de polikliniek gebeld en mijn afspraak bij de gynaecoloog is vervroegd naar aanstaande woensdag. Dan wordt er gekeken of alles weg is. Ik voel me verslagen en heel erg verdrietig. Jullie berichten heb ik even niet gelezen, zit even vol met mezelf...
Wat vreemd, ik had gisteren een heel verhaal getypt en dat zie ik nu nergens terug... Nou ja, het ging erom dat Ryan, ons zoontje, spontaan is gekomen. Wij hadden toen al wel vermoeden van PCOS, maar ik bleek ineens zwanger . En nu dus voor het eerst in de MMM, eerst 2x Clomid, maar dat sloeg niet aan en nu dus spuiten!
@chapri: Ohh wat erg!! heel veel sterkte! @debby: Mijn vorige twee zwangerschappen waren ook spontaan, ik was toen wel al bekend met pcos. Bij de eerste waren we er eigenlijk nog niet zo erg mee bezig, we lieten het gewoon op z'n beloop(ik was toen 24). Daarna dachten we: als het nu gelukt is lukt het misschien meteen nog een keer, maar dat was dus niet zo. Ik ben toen geopereerd aan mijn eileider en heb chlomid gebruikt, waar ik helaas een allergische reactie op kreeg... We hebben toen een ander huis gekocht en besloten om verdere behandelingen even uit te stellen. En toen... je raad het al, was ik spontaan zwanger! Het kan er misschien wel wat mee te maken hebben dat ik beide keren eerst een paar kilo was afgevallen ( verhuisstress). Nu heb ik inmiddels een nieuwe partner en willen we heel graag nog een kindje van ons samen. De kans dat dat nu spontaan zou gebeuren is veel kleiner,( ik ben op gewicht en inmiddels 33) dus vandaar dat ik het nu met deze spuiten ga proberen... Wat een verhaal hihi We zitten dus een beetje in hetzelfde schuitje!
Grappig inderdaad Milse, we hebben zo'n beetje eenzelfde verhaal. Ik ben van Ryan zwanger geworden toen ik ook aan het afvallen was . Zou het dan toch er iets mee te maken hebben?! Wij waren er toen ook nog niet echt mee bezig, ik was gestopt met de pil om te kijken of ik een cylcus had. Die had ik dus niet, haha. En ik ben nu ook 33 .
Nou ja... hahaha heel toevallig allemaal! Het klopt trouwens wel hoor dat afvallen, lichaamsvet houd mannelijke hormonen vast wat weer nadelig is voor je eisprong... Zelfs een paar kilo kan al schelen. Ik heb me nu ook voorgenomen om toch maar weer meer te gaan bewegen in combi met de injecties. Ik zie net je woonplaats en weet je dat we zelfs bij elkaar in de buurt wonen! Misschien hebben we zelfs wel de zelfde gyneacoloog hahaha
Ik moet ook weer gaan bewegen, wij willen thuis gaan Zumba'en. Maar iedere keer gebeurt er weer iets waardoor het niet gaat. Zit nu met een ontstoken schouder. Ik moet ook nodig gaan afvallen. Ik heb in de zomer van 2008 een depressie gehad en ben daardoor toen in zeer korte tijd 10 kg aangekomen. Die heb ik er nog steeds niet af . Aan de andere kant denk ik dat afvallen voor mijn PCOS niet heel veel nut heeft, omdat ik gelijk met mijn 1e ongesteldheid eigenlijk al PCOS had. Ik pb je wel even, ben wel benieuwd waar jij woont en zo
Hey meiden! Wat is het stil hier zeg.... ik voeg vandaag meteen daad bij mijn woord... ik ga zo maar eens even een stuk lopen naar de supermarkt! Vanmiddag voor de eerste keer prikken!! Spannend!!!
Ik ben vanochtend ook begonnen met bewegen. Eerst Ryan op de fiets naar de psz gebracht en daarna hup naar huis en 1/2 uurtje Zumba gedaan. Langer hield ik het niet vol . Van de week nog maar een paar keer op een avond! @Milse, succes met spuiten! Hoeveel moet jij spuiten? Hoe gaat het met iedereen?
Hoi Meiden, Hier ben ik ook weer... het gaat inmiddels weer redelijk met me.... de miskraam heb ik een plekje gegeven, niet dat ik er niet meer aan denk, maar het is beter zo als het vruchtje niet goed was. Omdat ik nu niet meer zwanger ben heb ik me gisteravond opgegeven bij Sonja Bakker.... vanaf volgende week krijg ik weekmenu's, ook ga ik vanaf vanavond weer naar de sportschool.... de strijd tegen de kilo's is weer begonnen... @milse, spannend meid, vandaag beginnen met prikken.... ben benieuwd hoe je het ervaart.... @Debby, ik doe dus met je mee met afvallen...
Nou dan doe ik ook maar mee met afvallen! In principe ben ik wel tevreden maar iets er af kan nooit kwaad! Dat vertelde de fertiliteitsarts me ook...(ik ben 1.70 en 70kilo, kunnen er dus wel 5 af) @chapri: goed dat je er weer bent! Dat is misschien wel de beste manier om erover te denken.. als het vruchtje goed was geweest was het wel blijven zitten.. Maar evengoed onwijs balen natuurlijk!
De moed zakt me gelijk in de schoenen bij het horen van jouw gewicht Milse..... ik hoop namelijk ooit weer 70 kilo te gaan wegen.... ik ben 1.68 en weeg nu *schaam* 101,8 kilo En ja ik baal er best nog behoorlijk van, maar denk echt (tenminste daar hou ik me aan vast) dat het zo beter is....
@chapri: nee joh ben je gek! Laat de moed niet zakken hoor! Ik vind het onwijs stoer dat je je hebt aangemeld bij sonja! Ik was eerst ook veel zwaarder en ben toen ook met behulp van een dietiste afgevallen!( en was vlak daarna zwanger van de tweede)
Ik ben ook veeel zwaarder dan Milse, ik wou dat ik 70 woog . Ik ben nooit licht geweest en weeg nu bij een lengte van 1.68 (durf het eigenlijk niet te zeggen).
dat komt ook door die stomme pco hoor meiden! Overgewicht hoort daar bij... net als een buikje.. en het is veel lastiger om het kwijt te raken ook!
Hebben jullie ook van die dagen dat je gewoon van jezelf baalt?! Nou ja...ik heb zo'n dag. Kan alles wel eten wat los en vast zit en ben net een lopende hormonenbaal, kan om alles wel huilen...
@Debby, je hoeft je niet te schamen hoor..... *zegt deze muts die zich ook hartstikke schaamt voor haar gewicht nu*