Tefal actifry (of dergelijke)

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat kun je er nou allemaal in maken behalve patat en krieltjes??

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hier ben ik ook erg benieuwd naar.

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    :)ik ook!

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb de Tefal Actifry Family en maak erin;

- Frietjes en krieltjes
    - Warme fruitdesserts
    - Zelfgemaakte shoarma
    - Stoofpotjes (echt een heleboel!)
    - Gamba's
    - Jam

Als je er een koopt krijg je een kookboek erbij (lees beginnersinspiratie) en op de website staan ook meer als genoeg recepten en zelf experimenteren he ;)

5. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Zou jij mensen aanbevelen er eentje te kopen?
    En ik zag dat er 2 type's zijn. Welke heb jij en voor hoeveel personen gebruik jij hem?

6. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Het ligt eraan of je de Actifry alleen voor friet gaat gebruiken of ook voor andere dingen. Als het alleen voor friet is dan zou ik gewoon een frituurpan halen maar als je van plan bent om er lekker mee te experimenten en er van alles mee te maken dan zou ik hem zeker wel aanraden. Ik heb de grootste, de Family. Op het moment gebruiken we hem enkel voor 2 personen en in de toekomst voor 3 en hopelijk ooit 4 ;) Maar heb er al friet ingebakken voor min. 7 personen in een keer. (geloof dat in de Family 1,5 kg friet in een keer kan) Stoofpotjes ed. is voor meerdere porties en vries ik gewoon in. Moet er wel bij zeggen dat als de Actifry aanstaat deze behoorlijk lawaaierig is, maar inmiddels merken we het niet meer dus dat is een kwestie van wennen. Ikzelf vindt het een uitkomst; gooi het in de pan en draaien maar zonder er nog naar om te kijken en natuurlijk niet meer die frituurpan lucht in huis. En alles is veel minder vet, wat ik veel lekkerder vindt.

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik lees even mee..

8. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Even omhoog

9. Bri

Bri Niet meer actief

En ik zag pas dat Philips ook zo'n ding heeft waarin je friet kunt maken, zonder olie (of met maar heel weinig). Ben ook benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
    Ben met beide apparaten heel benieuwd naar de smaak. Is het lekkerder dan ovenfriet?
    En ik snap dus dat je het niet alleen als vervanger voor de friteuse moet zien (kan natuurlijk ook lang niet alles in wat je zou kunnen frituren), maar echt als apart systeem om te koken.

Qua lawaai. Wij hebben een open keuken. Is het dan 'te doen'?

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Bri; Met de van Phillips heb ik geen ervaring. Misschien eens online zoeken naar reviews? Ik vind de friet uit de Actifry lekkerder dan friet uit de oven of de friteuse. Wij hebben ook een open keuken en vinden het prima te doen :)

Deel Deze Pagina