Afbouwen zijn we gisteren weer mee verder gegaan dus nog maar 1x voeden, tot ik savonds echt bijna op ploffen stond ! Misschien toch iets te snel willen gaan, maar gister avond nog eventjes gekolfd ong 20cc per borst en dat gaf precies genoeg verlichting zegmaar om door te kunnen tot vanmorgen toen Ruben weer mocht drinken. Vanmorgen heeft ie rond half 10 gedronken en ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Wil natuurlijk niet blijven kolven savonds ! Maarja als het nog even nodig is is het gewoon nog even nodig natuurlijk! En dan daarna klaar ermee ! Voelt eindelijk gewoon echt als het goede voor ons! Liefs, Hanneke!
Super gedaan joh! Ga nou de komende weken er maar lekker van genieten, kijk naar je prachtige kindjes en bedenk dan dat ze dankzij jou zo mooi zijn! En dan zie je straks wel weer verder... Je hoeft nu geen beslissing te nemen of straks wel of geen bv toch...
Heej Hanneke.. Respect hoor! Je hebt het echt super gedaan! Als ik soms al kijk hoe zwaar het soms is met 1 kindje. Laat staan met 2 kindjes. Veel succes met afbouwen. KuZzz
Nou, vanaf vandaag klopt de onderwerp-titel niet meer! Het is niet meer wij gaan stoppen, maar wij zijn gestopt! Vanmorgen heb ik Ruben voor de allerlaatste keer laten drinken! Dus vanaf nu helemaal klaar! Ik ben er helemaal tevreden mee, het is helemaal goed zo, maar toch een traantje gelaten ! Nogmaals allemaal bedankt voor de lieve berichtjes! Liefs, Hanneke!
Kan me voorstellen dat je een traantje hebt gelaten hoor. Het is toch een fase die je afsluit. Hoe gaan de kids - vooral Ruben - ermee om? Nogmaals een dikke pluim hoor!
Malou die krijgt natuurlijk al tijden alleen gekolfde melk van mij dus die mist de borst helemaal niet! En merkt volgens mij niet eens dat ze niet meer van mijn melk krijgt ! Ruben, tja ik weet niet wat hij ervan gaat vinden. Het langzaam naar 1 voeding terug gaan vond ie prima. Maar vanaf nu dus niet meer. Heb het hem een aantal keer uitgelegd, hoop dat ie me snapt! Maarja nog altijd als ie bij mij in de buurt komt is zn eerste woordje borsssjt ! Dus ja. Maar als ik dan gewoon zeg dat dat niet kan en dan verder ga spelen met hem of iets doen dan is het prima. Dus hoop dat hij het ook goed vind zo. En traantjes, tja tis toch een hele stap die we nemen!
Gisteren voor het eerste dus niet meer gevoed. Geen fysieke ongemakken gehad? En heeft Ruben het moeilijk gehad of gaat hij er goed mee om? Ik ben ook voor het uitleggen e.d. Kinderen begrijpen soms meer dan we denken denk ik.
Lief dat je aan ons denkt ! Idd hier zijn we ook van het uitleggen. Heb hem eigenlijk meteen toen we af gingen bouwen verteld wat, waarom en hoe ! Wat ie ervan begrijpt weet ik niet, maar zo heeft ie in ieder geval de kans gekregen het te begrijpen. Verder heeft Ruben er geen last van ofzo. Zijn gister lekker met papa gaan zwemmen. En ik zelf heb gister dus niet gevoed smorgens, maar smiddags om 16.00 werd het me teveel. Borsten deden al vanaf 14.00 gewoon zeer. En heb dus toch heel even gekolfd. Net maar even de druk eraf. En daarna niks meer gedaan. Nu ook niet het gevoel dat ik vol zit ofzo. Dus gaat goed!
Goed te horen.... afleiding werkt het beste. En veeeeeel knuffelen. Ik lees met een schuin oog mee voor mijzelf. Ik heb van de week ook de knoop doorgehakt om af te bouwen. Ik wilde hem eerst zelf af laten bouwen, maar ik ben bang dat we dan voorlopig (lees: de komende jaren ) nog niet klaar zijn. Maar ik heb steeds meer het gevoel dat het wel mooi is geweest. Ik wil fysiek wat onafhankelijker zijn zonder te moeten kolven. Hij wordt nu wel groot en hij eet en drinkt verder prima andere dingen. Het zal wel moeilijk worden voor Kevin. Hij is - net als Ruben - op een leeftijd dat hij dondersgoed weet waar wat te halen is. Als ik een decollete aan heb, dan doet hij meteen een greep met zijn handje. Als het drinktijd is en ik zeg "kom kevin, je mag drinken" en ik doe een 'boobflash', dan gilt hij van plezier. Nu ik dit opschrijf toch wel even een knoop hoor. Maar goed, ik ga vanaf half februari naar alleen een ochtendvoeding, dat wil ik dan nog een maand aanhouden. Dan om de dag, om de twee dagen... zodat we ongeveer vanaf april borstvoedingsloos zijn. Dan is het infectieseizoen weer over, is hij bijna 18 maanden en hopen we dat ik misschien al zwanger ben van nummer 2. Hopelijk pakt hij het net zo goed op als Ruben. Sorry voor de topicvervuiling...
Idd dat gevoel had ik dus ook! Maar al een tijdje! Ben alleen te lang doorgegaan met het gevoel dat ik het moest doen, dat ik dat hoorde te doen, dat ik voor mijn kindjes moet zorgen en daar hoort ook laten groeien van mijn melk bij! En ben zo lang doorgegaan, dat ik nu dus niet eens weet of ik wel zin heb om kleine Purk zometeen aan de borst te 'nemen'. Vind dat eigenlijk jammer van mezelf. Waarom heb ik dat zo gedaan en ben ik niet eerder gestopt. Waarom die andere twee wel 'het beste' willen geven en dan de derde dat ineens niet willen geven. Maarja het moet geen moet worden. Want dan werkt het gewoon niet! Maar goed dat je dat zelf bij jezelf opgepikt hebt! En jullie straks dan ook een spannende periode! Ik denk persoonlijk dat Kevin er misschien wel meer moeite mee gaat hebben dan Ruben. Kevin is namelijk gewend elke dag borst te krijgen, toch? Ruben heeft tijden gehad dat ie 3-4 dagen niet bij me dronk en dan daarna weer wel dronk. Dus misschien denkt ie wel dat hij morgen ofzo weer mag ! Hun waren die dagen dan bij de opa's en oma's omdat Leander niet thuis was en ik kolfde dan gewoon overdag. Topic vervuiling maakt niet uit hoor! Je vervuilt mn topic maar ! Overigens nu nog altijd geen last van mn borsten! Dat is dan weer on topic ! En idd afleiding en knuffelen werkt heel goed! Maar dat knuffelen doe ik juist even wat minder . Bij mij in de buurt en lekker kroelen betekende vaak ook even gewoon een slokje tussendoor ! Dus ben bang dat ie dan toch weer wil ! Slechte gedachtes over mijn kleine mannetje! En tja Malou die heeft zich afgezonderd van mijn borsten! Haha! Die moet er niks van hebben !