Wij gaan trouwen! Maar waar...

Discussie in 'De lounge' gestart door Jij82, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Aha! Dat maakt het inderdaad anders. ;)

Maar daar kan je bij het maken van de begroting normaal gesproken geen rekening mee houden. Zie dat jullie sowieso alles behoorlijk voordelig hebben kunnen regelen, Wauw!
    Dacht dat ik al behoorlijk wat uitzoekwerk had verricht (qua zo voordelig mogelijk uitkomen), maar jullie hebben het echt voordelig kunnen regelen!

2. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL

Of in den ander land, ons thuisland, nl. België?! ;)

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij zijn in een kasteeltje getrouwd, gewoon zelf uitgezocht.

De gemeente stelt vaak een aantal vaste locaties ter beschikking om te trouwen. Zoals bepaalde zalen van het gemeentehuis, of een kapel in de gemeente oid.
    Als je ergens anders wilt trouwen, dan is dat ook geen probleem. Vaak betaal je daar wel wat meer voor.

Je hoeft niet te trouwen in de gemeente waar je woont. Je bent dus overal vrij in.
    Als je een locatie hebt gevonden, dan moet je dus even op de site kijken van de desbetreffende gemeente. Prijzen ed kunnen soms verschillen namelijk. En ondertrouw doe je altijd in je eigen gemeente.

4. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb t er net even met verloofdelief over gehad en hij dacht:
    Kosteloos trouwen op een dinsdag hier en dan gewoon wij een leuke dag hebben, 's middags via Rent a Priest een ceremonie'tje in de tuin en een cateraar laten komen voor de dichte familie (20pers ong), daarna ergens op huwelijksreis en nog een beetje daarna een feestje gevrn voor de andere vrienden...

Kon mij daar eigenlijk echt wel in vinden :) :) :)

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Klinkt intiem! Leuk!

6. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0

Waar zit de 'vind ik leuk knop'??!! :D

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja, we hebben echt gigantisch veel geluk gehad. Toevallig kende mijn man de cameraman én fotograaf nog van de kerk, in totaal vroegen zij 300 euro + mee uit eten mogen.

En mijn man werkt bij Volvo, dus een Volvo S60 was gratis trouwvervoer :p

8. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Je mag in een andere gemeente trouwen hoor.. Wij wonen in Almere maar gaan trouwen in Barneveld .. We zijn wel in ondertrouw geweest in Almere.. Inplaats dat hun je papieren houden krijg je het dossier mee om het aan de gemeente te geven van je keuze... En prijzen verschillen erg bij elke gemeente .. Wij trouwen op locatie en op zaterdag. Dat scheelt 300 euro met Almere.. Daarom hebben we het overigs niet gedaan hoor .. De locatie dat was de onze :)

9. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Leuk! Zou het dan ook zo doen!

10. engeltje1972

engeltje1972 Bekend lid

7 dec 2013
    534
    0
    0
    Kerkrade
    Met 4 paarden aan de koets (eigen) naar Erenstein om Fotos te maken dan naar Gaiazoo,daar zijn wij helemaal getrouwt. Dus de Wethouder kwam er ook naar de Gaia. 400 euro in de Gaia trouwen incl. entree voor 40 mensen en wij mochten de hele dag blijven als wij dat hadden willen. Maar wij zijn naar huis en hadden daar koffietafel in de tuin in een tent. Avonds dan met rond 250 mensen in Van der Falk hotel het grote feest met eten en 4 Uur Live music.
    De hele dag heeft een kennis vast gehouden met de Camera, alleen afhalen en in Erenstein hadden wij de Fotograf.
    Ik meen dat alles samen rond die 20000 heeft gekost.

Deel Deze Pagina