Het gaat in dit verhaal toch niet om de vraag of ze uit elkaar moeten gaan of niet? Dat is allang besloten en hoe dat gegaan is, is niet relevant voor ons. TS vraagt hoe ze de situatie na dat besluit het beste aanpakt.
Weet je, ik snap niet zo goed waarom je deze reactie plaatst. Wat helpt dit als de beslissing al genomen is?
@Dettol, ik kan moeilijk aan een dood paard blijven trekken. Klop ik kies voor mij zelf. Omdat ik nu nog de geestelijke energie heb om dit voor mijn dochter het samen met mijn partner zo goed mogelijk op te lossen. @Kwek. Dank je wel. Na regen komt zonneschijn.
Lijkt me niet dat dit aan jou is om je daarin te mengen toch Zij zullen echt niet over 1 nacht ijs gegaan zijn.
Maar dan is het nog niet aan jou om je daarmee te bemoeien toch? Daar gaat dit topic toch ook niet over
Je gaf niet alleen maar een advies. Je trok direct een conclusie zonder enige empathie. Dat is wel echt ene verschilletje.
We zijn inmiddels een paar dagen verder. Familie en ook collega's zijn op de hoogte. De afgelopen dagen veel na kunnen denken en tot de conclusie gekomen dat we toch verder uit elkaar waren gegroeid dan ik dacht. Dat ik veel antwoorden heb gevonden, En dat dit als de juiste beslissing voelt. Hier in huis is het rustig we voelen ons best goed. Ik ben nog wel wat moe etc. Dochter is er ook rustig onder, lekker naar school en sporten. Nu gaan we starten met het een en ander. Iemand tips voor een goede mediator in de omgeving twente?
Ik lees het helemaal niet zo en ga er ook van uit de meeste stellen, na 16 jaar samen, zo’n beslissing niet even zomaar nemen. Bovendien.. Denk je echt dat iemand die je helemaal niet kent gaat nadenken over een drastische beslissing in haar privé leven omdat iemand op ZP zegt goh wat dacht je van therapie? Mhhh nee.
ik heb geen tips voor je. Het klinkt als een wel overwoge beslissing van 2 kanten, fijn dat je antwoorden hebt gekregen en het goed voelt. Ik hoop dat jullie het netjes kunnen regelen allemaal. Ook wens ik je veel goeds voor een mooie nieuwe toekomst.
Sterkte de komende tijd. Er zal veel op je af komen, als je er midden in zit lijkt het soms alsof er nooit een eind aan komt. Maar uiteindelijk komt er ook voor jou en jullie dochter rust. Ondanks dat mijn ex mij echt slecht heeft behandeld, zeker het laatste gedeelte van onze relatie, ben ik altijd gegaan voor een goede verstandhouding ivm de kinderen. Dat is gelukt, wij vieren de verjaardagen samen, Sinterklaas. Het blijft een apart figuur maar we kunnen door 1 deur en dat geeft toch rust, zeker als ik vergelijk met sommige andere ex-stellen in mijn omgeving.